[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:25

Tam Fu zou best wel een goeie zijn voor de western denk ik maar met de dressuur doet ie het ook leuk en daar zie ik voorlopig nog genoeg uitdaging in, haha!
Jij schrijft toch al dus je kan straks zo de jury overnemen. :P

Kat wat een grappenmaker en dezelfde soort vriend. :))
Op deze foto zie je niet zo heel goed hoeveel ze lijken..

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:38

Tam straks wel foto van jou op kasteel hoor hihi wel leuk maar voor het prettig rijden mij te groot want wat een klim en klauterwerk erop te komen :+
Miran gewoon ook doen waar jij je goed bij voelt fu houdt je lekker scherp enkel je geduld word op die dagen wel op de proef gesteld, mijn oude pony had in tegenstelling tot fu maar 1 versnelling en dat was stand turbo de rest was altijd stuk en bij fu is de vooruit stuk ohoh, maar die bak ziet er fijn uit zeg, zo kan jij tenminste fijn bezig, kan je trouwens van te voren ook al wel aanvoelen of fu in dwarse bui is of pas op het moment dat je wat gaat doen?
Kat wat grappig hoe oud is deze nu? En t zit dus in de familie om dezelfde kleur vriendjes te hebben haha

En ik twijfel voor tulip cup om idd Mas in te schrijven maar vrees dat hij in tegenstelling tot zijn leeftijdsgenoten dat hij nog teveel baby is veel worden binnenkort al 2 en mas pas eind juni, en cursus showtraining zou voor mij ook wel goed zijn wil hem nl wel zelf trainen het voorbrengen laat ik liever aan een ander nodig (heb al vaak genoeg voor banketstaaf gestaan haha)
En tsja die nieuwjaarsborrel komt qua verjaardagen niet zo goed uit ookal doe ik er zelf niet veel mee anderen zorgen dat ik m niet vergeet hihi

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:45

Bren, het is geen dwarsigheid maar stress en daar kan ik op rekenen als ik wat nieuws/vreemds ga doen.
Hij is dan zo zenuwachtig, al als ik ernaast loop en schrikt zich overal rot van, hoor je iedere keer die adem stokken...het beestje krijgt nog eens een hartaanval. :')
Als ie daar weer aan gewend is doet hij gewoon weer als altijd en is het probleem helemaal opgelost, hij is ook nooit boos of gemeen en van nature al helemaal niet rennerig.
Ik kon ook merken toen ik de laatste keer heenliep dat hij veel kalmer was (dan denk ik altijd dat ie ziek is ofzo..) :+ en met rijden ging het gewoon ook gelijk lekker naar voren.
Mijn vorige paard was wel zoals jouwe, altijd rennen op de voorhand en geen probleem om honderd kilo in zijn mond te hebben en das ook heel lastig ja, dus ik weet precies wat je bedoeld!
Maar gelukkig kreeg ik toen les bij iemand die me heel goed heeft geholpen daarmee en toen werd het een superfijn paard, ik ben die man nog steeds dankbaar, daar heb ik zoveel van geleerd! :j

Mas is idd nog wel jong, ik snap het!
Het hangt er denk ik ook van af of hij het aankan, dat weet jij zelf het beste. :j
En of je het zelf aankan.. :D

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:58

Sorry,post laatste tijd niet zoveel!december en januari zijn altijd druk,nog drie keer verjaardag vieren en dan heb ik weer wat tijd.
Leuke foto´s al je er zo tussen bladert!

MirandaFuego,Wat een gekke griebels van fuego zeg!Mel deed vandaag ook al zo raar >;) .
Lentekriebels...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:43

Ik heb wel ergens een foto met mijn andere bakbeest, even zoeken...

Net terug van een dressuurclinic, was erg leerzaam maar Noah was niet erg meewerkend vandaag :+ Er vandoor crossen als ik er met mijn been aankwam in de galop, geez... :roll: Maar er zaten ook erg fijne stukken tussen waar hij echt lengte ging pakken in zijn rug, dus ik ben tevreden :Y)

Edit: gezocht en gevonden, heb alleen een poseerfoto met het bakbeest :+ Dit is U2/Ucardolin, Elmshorn x Aram en een schampere 1.78 groot :')

Afbeelding

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:10

hahah tamara heb jij niet mega moeten wennen van zo'n grote terug naar zo'n kleine als Noah?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:17

meestal doe ik Noah als eerste want als ik eerst op U2 gereden heb voelt Noah als een shetlander, heb dan echt het idee dat ik met m'n hand bij de grond kan :))

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:24

Haha Tam en Noah is groter dan Fu! :D
Maar het is niet dat op deze je halverwege het zadelblad zit ofzo, je past er best op. :))

Oja, Fu is vandaag jarig! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Hij is 13 geworden en van het voorjaar heb ik hem dan 10 jaar!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:53

is een springzadel, dat scheelt ook wel :)) en ik ben zelf 1.72 dus op zich past het prima :j

Gefeliciteerd met Fu!! *\%/*

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:14

gaat dat toch snel he miranda van harte gefeliciteerd met je kanjer.

Ik vind je ook mooi passen op u2 tammy we zijn natuurlijk onze kleine arabieren gewent maar kwa grote passen we vaak toch ook wel goed op de groteren paarden.

Vaak als ze stout gaan doen is het teken dat ze zich weer beter sterker voelen Corrinna wel fijn voor hem.

Ja Bren het is vaak dan nog net een beetje te veel maar je weet soms nooit hoe een paardje het doet op een schow wel een mooie schow de tulip cub.

En Annica wat jammer maar inderdaad soms is de klik er niet en dan ook nog met een kleintje op komst wat straks druk genoeg word is een paardje minder ook wel fijn denk ik. Ik hoop dat ze een goed en blijvend huisje vind.

Nooit leuk roma zulke reacties nou is het denk ik voor mensen die geen arabieren gewent zijn het gauw te extreem maar ja dan hoef je nog niet zo te reageeren.

Vandaag is de hoefsmid geweest Qaseem moest ook maar die was er niet echt mee eens geloof ik. Dan zijn ze echt wel sterk even . maar het is toch gelukt de hoefsmid vond hem erg knap en dat was ik natuurlijk met hem eens :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:42

Kom ook weer ff binnenvallen! Zo druk op t moment maar probeer zo nu en dan wel wat te laten horen! :D

Staat je goed Tam zon grote! Geef mij maar kleintjes hou van het wendbare en haat trapjes hihi! :P
Proficiat Miran met Fu! *\o/* Hoe oud is de jongeman geworden?
Zag wat filmpjes van een lastig te rijden Fu voorbij komen. Hij lijkt niet stout maar enorm bang, klopt dat? Deed me denken aan n paard van een vriendin van me. Ben nooit bang door te pakken maar ben toen echt afgestapt, bom waar je op zat en de luiken gaan dicht bij dat paard, kwam je op zon moment niet doorheen. Lastig.

Annika, Dos toch weg? Snap ik heel goed. Hopelijk krijgt ze fijn huisje.

Roma had al gereageerd in je topic. Wie het laatst lacht, lacht het best! :P

Tulip is super gave show om te zien en om aan deel te nemen. Maar concurrentie is killing! En dat zijn paarden die ook nog eens zwaar in showtraining staan. Voor Yazahra twijfel ik nog. Heb eigenlijk geen zin haar weer te scheren, dekens op te leggen en haar zwaar in training te zetten. Wil haar gewoon een fijne jeugd geven met dito opvoeding.

Qaseem naar de smid! Was hij braaf?

Geniet enorm hard van m'n vrije dagen (ben 1 dag minder gaan werken). Gisteren een heerlijke trainingsrit gehad met Tie. Was pittig maar de zon scheen en foto's laten het nauwelijks zien maar het was echt echt prachtig! Volop genieten dus!
Voor de niet FBers:

Afbeelding

Vanochtend eerst Nour (was weer eerste keer) gereden. Ging zaaaaalig! Mijn Dank is groot Krista _/-\o_
Ook galopje gedaan ging ook best ok.
Nog wat geoefend met stilstaan tijdens het opstappen, blijft puntje van aandacht, meneer is altijd zo enthouisiast, maar na het rijden nog eens geoefend en dat ging top, meneer bleef netjes, zonder hulp, stilstaan.
Daarna door naar de meidjes om training van Tie en Jes te zien.
Had eigenlijk verwacht dat Tie wel stijf zou zijn, maar dat viel reuze mee.

Rollback:
Afbeelding
Afbeelding

Aquaspinning :+

Afbeelding

Tot slot nog ff Yazahrakind AKA TT poetsbeurt gegeven.
Wat wordt ze reusachtig! Meet nu op 10 maand 1.40m.
Vond Jes ernaast wel funny dus nog wat picks gemaakt:

Van dame die ff geen zin had te poseren :D

Afbeelding

En iets minder ongeduldig:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 08-01-15 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:56

Qaseem vond het nog niet nodig dat zijn hoeven gedaan werden. :+

Haha Yildiz, aquaspinning! :D _O-
Dat gaat wel lekker zeg, ik denk dat ik Fu ook naar Krista breng! :P
Je kan wel heerlijk rijden daar bij jou, het was ook een topdag met het zonnetje. :j (jammer genoeg is het nu weer een ellendige regenzooi)
Yaz is bijna net zo groot als Fu! :D
Hoe ze daar staat met die beentjes wijd. :x

Fu is idd heel bang, klopt precies wat je zegt, hij is heel gespannen en eigenlijk ben ik best een beetje gek dat ik erop ga zitten. :x
Maar hij is niet gemeen, als ik rustig blijf komt het wel goed, de gewone capriolen kan ik wel uitzitten, maar als ik hem teveel dwing gaat ie over de zeik en dan wordt het gevaarlijk, dan wil hij nog maar één ding: naar huis, desnoods overal dwars doorheen!
Hij is 13 geworden! :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:52

Wordt Tie ook volgende maand!
Hoe groot is Fu? :oo

Heb je je wel eens verdiept in right sight left sight brain horses? Heeft mijn vriendin veel aan gehad en paard heeft bij Irene in training gestaan, die is hier echt kanjer in!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:58

Gefeliciteerd met fu Reem word eind maart ook alweer 13 time flys
Tam je staat idd op deze GVR, had gedacht dat je klein duimpje zou lijken maar dit valt heel erg mee.
Yildiz kleine meisjes worden dus ook al groot en hihi koppie spreekt boekdelen, geduld als een oorwurm lol en top van de dames maar tjee echte aquatraining dus, en lekker genieten met Nour en de geinstaleerde extra knopjes dus
Gelske paardjes hun pedicure weer gehad, arme smid alleen wel ff extra zweten boefjes die ukkies soms.

Ben jaren geleden als toeschouwer wel eens bij tulipcup geweest toen nog verder weg ben dan ook wel benieuwd nu in ermelo is ook niet te ver rijden dat was deurne voor ons wel, daarom ging ik eerder ook nooit zovaak ergens heen.
Het trainen wil ik graag zelf doen heb geen paarden om enkel van afstand van ze te genieten, en vind het ook gewoon te leuk zelf met ze bezig te zijn. Maar hoe en wat ze nu trainen bij zo'n jonkie geen idee dus alle info daarover is welkom, Mas is wel dol op aandacht, dus wat dat betrefd met hem daarmee bezig vind hij vast wel leuk, en hoe hij het dan op een show gaat doen zien we dan wel, daarom is het wel goed om hem kennis te laten maken ermee en hopen dat hij dit soort uitstapjes leuk gaat vinden zoals Reem die staat al te hinniken zodra ik trailer aankoppel en vind t ook altijd erg gezellig mee te zijn haha.
En het voorbrengen zelf laat ik nu maar liever aan een ander over vrees dat ik m echt niet kan bijbenen en met mijn amateur voorbrengen haha word dat dan vast errug humoristisch. Op het moment is hij wel ok in verhouding dat kan tegen die tijd ook weer anders zijn en dan blijft hij ook lekker thuis hoor maar het lijkt me erg leuk om mee te doen zo ook een andere regionale show maar dan hebben we weer die afstand. Raalte is het dichtste bij maarja dan moet je eerst kwalificeren (of heb ik dat fout)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:05

miranda gefeliciteerd met Fu. Raven van mij is net zo als die iets eng of spannend vindt moet ik hem ook niet gaan dwingen dan is die ook echt gevaarlijk. Daar kom ik er ook alleen maar door rust

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:17

Hoe klein is Fu kun je beter zeggen, haha, hij is 1.43! :D
Ja, dat left site/right site brain is wel interessant, maar Fu is van alles wat, haha, hij past niet in die hokjes. :')
Want hij toch van nature dominant, kalm en tolerant (left) maar ook bang en onzeker in nieuwe situaties en kan dan erg snel zijn.(right)
Hij is dus schizo. :')

Bren, kun je niet een cursus samen met je paardje doen, doe je het toch zelf maar met aanwijzingen.

Dank je Joyce, fijn dat meer mensen het herkennen. :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:44

Ha ja, dat had haar paard precies hetzelfde! Kon je gewoon kids op zetten zonder zadel no problemo. Maar buiten, in t bos kon ie er in ene inschieten, je zag dan dat oog veranderen heel eng.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:10

Gave foto's Yildiz!

Gefeliciteerd met Fu! Set is ook 13 maar die wordt in april weer 14 :P

Eigenlijk zou de smid hier ook komen vandaag (ook eerste keer Ilya) maar dat hebben we even afgelast in verband met de heftige regen hier.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:01

Ja was wel errug nat he vandaag! Komt hij (of zij?) nu volgende week?
Volgens mij blijft het wisselvallig? Blegh...

Bren, als je het zelf wilt doen zou ik eerst starten met een Amateur show en zeker niet zon internationale als de Tulip.
Manieren van trainen verschillen nogal. Kwestie van wat trainers zien werken (en te zien hoe hun trainingspaarden uit hun ogen kijken).
Maar weet wel dat overal ook die guppies alleen in een box staan, onder de dekens en necksweats en niet of weinig buiten komen. En in dat laatste zit t m voor mij t. Kies ik daarvoor of kies ik ervoor om mijn jaarling lekker 24/7 op de wei te gooien tussen soortgenoten en paard te laten zijn en zich op een natuurlijke manier te laten ontwikkelen?
Met Nour heb ik dat wel gedaan, dier is nooit ziek en heeft nog geen dag kreupel gestaan. En... Hij heeft zijn open geest behouden. Ik neig toch naar dat laatste omdat we haar toch gaan aanhouden.
Maar hoe oud is die van jou? Die is al wat ouder toch?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:02

Hij komt in overleg nog komende week inderdaad :j had gelukkig niet per se haast.

Spannend Bren!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:02

Ik had nog mazzel met de hoefsmid vanmorgen het was nog droog en niet zo heel veel wind. Qaseem was al vaker bij de smid geweest hoor maar in ene zijn vreemde mensen eng. Ach dat is weer zoon fase we hebben het wel vaker mee gemaakt. Niet zo leuk voor de hoefsmid maar hij kon er wel om lachen en hij vond hem nog steeds erg leuk ;)

Ik ben niet zo show fan zeker hoe ze vaak getraind en dan nog maar te zwijgen over hoe ze voor gebracht worden. Ik zou ook lekker je paardje thuis houden Bren en inderdaad eerst amateur en dan eens een regionale.

Je zou niet zeggen dat Fu maar 1.43 is kwa stokmaat dan ben jij een heel klein vrouwtje zeker :D . Geen paard voor mij zo te lezen maar ik heb altijd wel respect voor mensen die dat wel kunnen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:52

Fu is een beetje klein, wat lief! Ik dacht altijd dat hij groter zou zijn, rond de 1.50. Miran jij bent dan ook een kleintje of niet :):)

Knappe baby Tina Turner :+: Wat een heerlijk koppie heeft ze toch!

Lastig met de smid met dit weer, balen Kat!!

Shows, ik vind het wel leuk om naar te kijken maar ben het eens met Yildiz, denk dat als je echt mee wilt doen je een cursus met je paardje zal moeten volgen Bren, en zeker met een regionale show starten zodat jullie er allebei kennis mee kunnen maken voordat jullie 'voor het echie' gaan op een show als de Tulip :j

Vanmiddag komt de DA om Noah en U2 hun tanden te doen, en ik laat hem meteen naar Noah zijn been kijken, misschien gaat hij een tijdje op de prednison om het been weer dun te krijgen, zodat de bloed/lymfevaten kunnen herstellen en die korstjes hopelijk weggaan. Hij heeft namelijk nog steeds dat stalbeen rechtsachter, met die korstjes/cirkeltjes, doet denken aan vasculitis. Maar daar is het het seizoen niet voor, maar mok is het ook weer niet -O- lastig!

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:38

Leuke foto's Yildiz, haha dat aqauspinning :P en een schattige baby <3

En Fu is maar 1,43 :O dat is best klein :P

Van keuringen weet ik ook weinig, van bloedlijnen en genetica wel wat meer, dit vind ik wel erg interessant. Toch Bayard laten castreren want ik zie mijzelf niet naar die keuringen gaan, vind het ook altijd te ver gaan met dat geschoren hoofd bij jonge paarden en die 'make-up'.
Misschien wel grappig om later een keer te doen.

Balen van Noah haar been dat nog steeds dik is, hopelijk snel beter.

Zelf zit ik in een moeilijke bui, ben al de hele week ziek, duizelig en misselijk. Maar niet erg genoeg om thuis te blijven.
Ik moet ook wel echt werken, als het goed is ben ik over een week vrij en dan ga ik een week in het huis van de staleigenaresse slapen die op vakantie is. Dus een week vakantie op de Veluwe :) Fijn bij Bayard. En 2 daagjes de stallen doen.

Veder vind ik het moeilijk dat mensen mij de hele tijd vragen wat mijn planning is voor het nieuwe seizoen... Tja die heb ik dus niet... Ik zou eigenlijk internationaal gaan starten. Maar ja, denk ik dan, straks over een paar jaar heb ik mijn eigen paard om mee te starten *\o/*

Heb ook toch nog een topic gemaakt van Bayard zijn vooruitgang, niet erg bijzonder ook niet echt goede foto's: Weer een penny droom die uitkwam

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:15

Afbeelding
Mas heeft als baby 1 show gelopen ook heeft hij al wel training gehad dus helemaal nieuw is het niet voor hem. Om mee te doen aan een show is absoluut geen moeten hoor en wegbrengen voor showtraining nee hij blijft lekker thuis, hij is 1, 5 nu en mag lekker jong zijn, en als ik weet en zeker met z'on jonkie hoe je ze dan op een leuke manier hiervoor kan trainen (ben hierin niet de enige die het trainen gewoon zelf doen en ze wel door een prof laat voorbrengen) en als hij er tegen de tijd dat er een show zou zijn er leuk voor zou staan eens mee te doen, Reem is vanaf veulen af aan geregeld meegeweest op show zij heeft veel gezien en mede hierdoor is zij erg makkelijk is niet snel ergens van onder de indruk en vind het geweldig om mee op pad te zijn ongeacht waar we heengaan, en juist dit lijkt mij voor Mas ook wel ok, begrijp me niet verkeerd hij moet niet en juist daarom zou ik de training zelf willen doen, een ouder paard kan je longeren en rijden en dat is pas bij mas als hij daar klaar voor is, maar daarom kan hij nu naast wandelen hiermee ook onderhouden worden maar dan wel zolang hij t leuk vind. ;) en leek het mij dus wel leuk tips te krijgen zodat wij hieruit de dingen kunnen doen waarbij zowel hij als ik ons prettig voelen, showpaarden hebben wij nooit gehad ze vonden het zelfs niet eens leuk en dan hoeven ze van mij ook niet, Mas is een totaal ander type dus wie weet(bv Reem gaat als een echte dressuurknol door de baan en toch hebben wij lol)
En shows ver weg doe ik al niet de max is toch echt 2 uur rijden en daarmee vallen de meeste shows al direct af, ditzelfde geldt dus ook voor cursus showtraining waar ze georganiseerd worden is allemaal ruim 2, 5 uur enkele reis dus met paard doe ik dat niet.

Kat balen dit weer he hoefsmid wil dan toch graag een droog plekje hebben om te staan, mijn man gaat nu ook niet buiten staan werken dan is het materiaal heel snel naar de knoppen, maar de lente komt steeds dichterbij om maar positief te blijven met deze woei

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:25

Hier hebben we gelukkig een prima afdak voor de stal dus kan de hoefsmid droog staan en de paarden altijd droog staan eten.

Bren, ja das jammer dat zo'n cursus niet wat dichter bij is...ik weet echt niks van dat voorbrengen dus van mij hoef je geen tips te verwachten, haha!
Kleine Mas.. <3

Tam, het zal wel gewoon minder doorbloeding zijn, heb je vaker na een oorlogswond.

Zelf ben ik precies 20 cm groter dan Fu omdat ik 1 cm ben gekrompen. :D

Corrina, ik ga even kijken! :))