[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:59

dat waren nog eens manen :D

Ja en ze is echt een schatje.
Dorinda stuurde pas nog een filmpje waar ze aan het kroelen waren <3
Ze heeft een hele lieve karakter :j

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:02

Ja die manen kende ik Miran! Prachtig,

als ik Set invlecht ben ik bang dat ze in 1x een hele vlecht afschuurt :P Maar misschien ga ik er wel aan beginnen nu ze zo lang worden

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:11

Ik doe even een ego post hoor, ik moet het even kwijt want de adrenaline giert nog door mijn lichaam :oo
Gister al een ongelukje met het draad gehad, was een laag draadje die mijn nichtjes van de winter hadden gezet om een stuk weiland af te zetten. Vond hem al gevaarlijk staan en wilde heb zo snel mogelijk daar weg hebben want Jas zou er geheid een keer over of doorheen gaan. Wilde hem gisteren al weghalen maar zeiden toen nog tegen elkaar: "nou van het weekend zijn de paarden van m'n nichtjes wel helemaal gewend op het grasland, dan halen we hem wel weg". En ja hoor, één van de kleuters (aan de schaven te zien Jas denk ik) is er doorheen gegaan en wie stond er met het draad om haar been? Asi natuurlijk ;( Arme kind helemaal in paniek maar vertrouwt gelukkig ontzettend op Suus en mij in dat soort situaties dus haar eerst gekalmeerd en toen heel voorzichtig alles eraf gehaald. Schade valt gelukkig hartstikke mee (godzijdank) en nouja: enige voordeel was dat het draadje dus nu weg was. Rest van het weiland staat wel hoog lint, drie lagen dus dat zou toch goed moeten gaan. Helaas kon ik vanmiddag Jas en Moyo vooraan van de weg plukken (godzijdank waren ze super relaxed gewoon aan het wandelen en van geen kwaad bewust) maar idd weer door het lint gegaan (drie lagen en twee keer want we hebben ook nog een soort "vanghok" mocht er per ongeluk een paard doorheen gaan zodat ze nooit in één keer op het erf lopen) De rest van de kudde liep gewoon heel relaxed op de weide nog dus wat die mannen dat bezield om te gaan ontsnappen samen terwijl er zoveel gras staat? Ik weet het echt niet maar die hebben dus wei arrest voor de rest van de zomer want dit risico gaan we niet meer nemen. Ik voel me zooo schuldig dat ze niet meer op de wei mogen maar besef ook heel goed wat er had kunnen gebeuren, bah moet er niet aan denken! ;( Ik zou wel graag een stevigere omheining willen maar we hebben ook te maken met mijn ouders en mijn vader wil graag de omheining 's winters weg kunnen halen om het land te bewerken. Bleeeh, voel me zo gefrustreerd en gespannen nog maar gelukkig met een sisser afgelopen!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:14

He bah Ilona dat is echt schrikken zeg :oo tuurlijk mag je dan ego-posten! Staat er wel een klap stroom op de draden? Ik heb hetzelfde qua vaste omheining hoor, niet handig vindt mijn vader. Ik zou het liefst overal een plank langs willen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:19

Brr schrikken Iloon :\
Hebben ze zo weinig respect voor het stroom?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:22

Ja echt behoorlijk wat! Daar gaat ook geen koe doorheen maar het wil maar telkens niet lukken om ze dat aan hun verstand te brengen. Jassmir kijkt ook totaal niet uit waar hij loopt, misschien toch zn ogen maar eens laten onderzoeken want het lijkt wel alsof hij het gewoon niet ziet.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:30

Iloon, wat klöte...hier had ik dat gedoe eerder ook toen ik de tinker er nog bij had lopen..die ging ook gewoon dwars door de draad en Fuego had het dan om z'n been, terwijl hij juist zo voorzichtig is..
Idd toch maar even kijken of Jassmir alles wel ziet, maar het kan ook gewoon zijn dat ze er schijt aan hebben, éénmaal gedaan en dan durven ze.
En ook even controleren of er overal goed stroom op staat.

Jes, ze heeft het karakter van papa!

Fuego's maantjes waren mooi hè, daar was ik wel op gevallen toen ik hem wilde kopen!
Vlechten werkt bij Fuego niet, dan gaan er juist hele stukken af.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:34

Dat is zeker schrikken...erge is dat je gewoon al vreesde.
Bij ons op stal hebben we dikke draden.
Waar een soort plastic omheen zit.
Als het echt bal is breekt er gewoon iiets zodat je min mogenlijk schade heb.
Zou je dan niet op sommige plaatsen openingen kunnen plaatsen die als je vader wil bewerken het land openkan gooien...

snappen jullie t nog :o

zie ook van paps in terug hoor :j

Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:42

Gelukkig breekt dit lint ook wel snel dus op een paar schaafjes na hebben ze er niks aan overgehouden. Dat Jas ontsnappingsdrang heeft wist ik natuurlijk al met zijn box :+ maar denk idd dat dat ook meespeelt Miran: als ze eenmaal durven... Terwijl Jas een schijtbak eerste klas is maar misschien werd hij wel opgejaagd door een ander paard, geen idee. De rest van de kudde had niks door dus dat laatste betwijfel ik dan ook weer. Of hij durft veel meer dan ik denk (wist ik ook eigenlijk al want vaak probeert hij zich eerst aan te stellen en wanneer ik dan aangeef dat ie niet zo mag zeiken kan het opeens wel) Gevalletje apart dit hoor maar ik ben blij dat ik thuis was en iedereen altijd alert is op wat er aankomt of op het pad loopt.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:50

Haha Jes, dat pasfoto'tje, echt lief en ze lijken erg veel. :j

Het blijft lastig met die ontsnappers, mijn shet springt gewoon tussen de draad door als ie zin heeft maar die blijft wel bij Fuego.
En als je aan komt lopen springt hij snel terug. O:)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:55

Wij hebben ook een ontsnapper op stal, maar dit wilt gelukkig gewoon bij de kudde blijven en doet dit niet op wei, is wel meerdere malen uit de paddock ontsnapt op momenten dat ze dacht dat ze alleen achter bleef, maar dat doet die Franse neuroot bij ons op stal ook :Y) Dus als we met de paarden naar de wei gaan lopen mogen hun even in de stal wachten. We hebben ook een Shet die steeds onder de draden door gaat :') Nu staat die pas heel laat in het seizoen op wei ivm gevoeligheid voor HB, maar kan niet in de rijbak, want daar gaat ie uit, maar wel in de roundpen, daar zit een ijzeren hekwerk rond, in de wei is ie echt irritant, loopt lekker bij alle kuddes te wandelen :+ Djuun tolereert hem, maar zodra ze gevoerd gaan worden (wij hebben te weinig gras, dus ze worden in de loop van het seizoen bijgevoerd) dan zou ze hem het liefst vermoorden :')
Maar al met al is een ontsnapper niet handig :n

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:01

Wij hebben als onderste twee draden veulen draad wat breek bij een kracht van 100 kg en de bovenste is wat zwaarder. Bedoeld om de paarden binnen te houden. Bovenop ook een balk zodat er meer obstakel is dan alleen draadjes.

Linten ken ik eigenlijk alleen maar als ellendige dingen eerlijk gezegd. Geleiden minder goed door de hoeveelheid loze nylon in de breedte en breekt ook niet heel snel als ze erin vast komen te zitten :s

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:08

Van draad en lint heb je verschillende breekkrachten en verschillend aantal ijzer erin om te geleiden, daar moet je goed op letten bij aankoop.

Ik heb als middelste een lint en boven en onder smalle draad.
Die hele dikke draad vind ik zelf doodeng, als ze daarin vast komen dan breekt het niet.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:43

@Conny wat een lieve foto :D
@annika doortje op kamers hihi ach kleine meiden worden groot. Quarab ja? Quarter of paint x av?
@yildiz ik ben 1,65 en asal 153 en daar ga ik nog met krukje op whahah dus nooit een paard van 180 voor mij
@Nicky wat balen zeg dat Dayem nog niet weer goed is
@Jessica jeeeej wat een showmonsterje zeg <3
@Tamara volgens mij maak je noah blijer met cross of springen hihi
@Katja fijn dat set zich goed voelt, nog geen zwangerschapskwaaltjes
@Miranda die manen wat een hunk is het ook :D waaaatttt die foto van vroeger :D:D waar zijn die manen gebleven dan waauw wat mooi
@Nikyyy wat balen zeg, zo gevallen? of van Ludo
@Letizia bakkabouters whaha die hebben wij hier ook, laatste tijd gaat het goed moet ik zeggen, asal ziet ze buiten
@ilona wat een pech toch....niet leuk!!

Is het al bijna vrijdag?????Dan komen ze voor het zadel van Asal kan zo niet wachten, alleen denk ik dat het nog wel even duurt voor ik het op kan halen

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:58

Jaa madame doet het goed :j

Had je nu al wat zadels in je hoofd voor Asal?

Kelly heb jij btw ook wat in je hoofd :+
Ik zag dat je een HH zadel zocht...maar van binnen zijn ze niet echt je van het ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:03

Zit oude foto's te kijken, deze uit 2011 :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:04

Puppy Djuun :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:13

@jessica ja het wordt een springzadel van prestige model roma. Deze ligt top en zit ook nog eens heerlijk
@letizia aaahw schattig

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:34

Haha Letiz, ga je deze hindernis ook gebruiken als je zelf gaat springen met Djuun binnenkort? :))

Jammer hè Joyce van die manen.
Allemaal afgeschuurd. :(
Leuk hoor je zadel, kun je ook springen!
We hebben hier straks allemaal springruiters! :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:46

Ja, haha :')
Springruiters, hoop dat je mij daar niet onder schaart, ben een grote, bange poeperd als het om springen gaat :')

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:46

ahh wat is djuun nog puppy daar!

Jessica wat is ze toch knap! En dat halstertje staat haar geweldig!
Nee de zadelmaker bedoelde wel dat de ribben schuin lopen maar dat je hem denkbeeldig recht omhoog mag trekken voor de plaats van het zadel. Ja aan de ene kant denk ik ja, kan haast niet anders want geisha haar ribben lopen echt gigantisch schuin dus dan hou ik ook maar weinig over.. maar ik ga morgen vragen of ik hem nog terug mag brengen en als ik hem alleen mag ruilen, dan neem ik de knightrider (nieuw) die ik ook heb gepast en dan verkoop ik die door zodat ik een andere kan nemen. Wat een gedoe! Ik ook met mijn overhaaste beslissingen. Nouja, ik wilde gewoon graag een zadel! :=

Ilona wat schrikken zeg! Dan baal je wel als je het al weg wilde halen maar toch besloot om te wachten tot het weekend.

Wauw fuego is ook echt knap zeg! Die manen iinderdaad! _/-\o_

Oh en ik ben trouwens 1.66 :D

Ik weet niet of jullie het kunnen zien maar hier een filmpje van vandaag.

Het is er echt 1 met een kop er op. Wat geisha doet aan staken soms, is zo frustrerend maar ze doet het op dezelfde plekken in de bak. Vandaag bij de E, A en de C. Wat ze dan doet is afremmen, hoofd draaien, de bakrand in denderen, kortom alles om er onderuit te komen. Dat is een combinatie van last van haar lichaam wanneer ze die goed gebruikt en gewoon klieren. Ze word echt brutaler nu. ^) Ik heb haar even flink aan moeten pakken want die "pijn" in haar lijf gaat er alleen uit als ze hem steeds vaker correct gaat gebruiken. Belangrijkste nu is dat ze weer voorwaarts word en goed aan mijn been is. De rest komt later wel. Er zaten hele fijne stukken tussen dat ze ontspannen liep. Ik voelde zo dat ze haar rug los liet en dan rijd ze een stuk lekkerder 8)7 Logisch ook! Ze moest flink aan de bak maar ze moet gewoon weten dat ik bepaal wat we doen en heb dr gewoon af en toe vooruit moeten schoppen. Het doet er niks, je zag dr gewoon denken ~~}> Maar op een gegeven moment luisterde ze heel goed en was ze goed aan mijn been. Ik hoop dat we gauw weer normaal aan de slag kunnen. Vrijdag weekendje leersum! al ziet het weer er nog niet denderend uit.. :=

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:05

Wat fijn dat het beter gaat met Geisha! Zie af en toe wat voorbij schuiven op fb, jullie gaan echt de goede kant op!

Hihi puppy djuun :D leuke foto's!

Jeetje Ilona dan schrik je inderdaad. Fijn dat ze toch zo rustig bleef en alles meevalt! Ik heb toch vaak het idee dat als ze echt in de problemen komen ze wel rustig blijven. Umoyax heeft ook al eens met zn hoofd in het draad gestaan en afgelopen weekend dus met zn oor in zn hooinet en dan blijft hij toch ook heel relaxed..

Nicky wat schrikken zeg, van Ludo af gevallen? Wat zuur zeg enkelbanden doet zeer idd!!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:09

Wie had je laten komen Kell :) of heb ik er weer over heen gelezen :7

Vind het er prima uitzien voor ene pup hoor kelly.
Gewoon inderdaad eerst simpel aan de basis denken.
En als je dr in de hoeken want dat zijn de punten waar ze stopt herinner ik me ook nog.
Of schouder voor zet lekker vw of mss juist contra...ook als afleiding :o
Mss werk dat wel...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:11

Letizia schreef:
Ja, haha :')
Springruiters, hoop dat je mij daar niet onder schaart, ben een grote, bange poeperd als het om springen gaat :')

Jawel!
En Joyce heeft het ook moeilijk om weer te springen, maar die doet het ook! :))
Ik ben zelf niet zo'n poepert maar mijn paard.. :roll:
Al een hele tijd twijfel ik of ik eens wat zal gaan springen omdat hij zo stom doet...maar misschien binnenkort toch ook maar eens doen.

Goed hoor Kel hoe je het aanpakt met rijden.
Ik hoop alleen dat je er goed aan doet haar niet eerst bij te laten komen omdat je ook nog een weekend weg gaat...das mijn persoonlijke mening hoor en daar hoef je je niks van aan te trekken. ;)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:24

Door de wormen bedoel je miranda? Ja ze heeft nu 2 dagen vrij gehad maar ze word zo fris anders..

Haha nee jes, ik was vergeten te antwoorden :+
Ik ben met geish naar sta-rho toe gegaan. Ja dat afleiden is wel een goede. Ze is zo ontiegelijk snel en ik moet haar telkens echt voor zijn.