Ja en ze is echt een schatje.
Dorinda stuurde pas nog een filmpje waar ze aan het kroelen waren
Ze heeft een hele lieve karakter
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar misschien ga ik er wel aan beginnen nu ze zo lang worden
Arme kind helemaal in paniek maar vertrouwt gelukkig ontzettend op Suus en mij in dat soort situaties dus haar eerst gekalmeerd en toen heel voorzichtig alles eraf gehaald. Schade valt gelukkig hartstikke mee (godzijdank) en nouja: enige voordeel was dat het draadje dus nu weg was. Rest van het weiland staat wel hoog lint, drie lagen dus dat zou toch goed moeten gaan. Helaas kon ik vanmiddag Jas en Moyo vooraan van de weg plukken (godzijdank waren ze super relaxed gewoon aan het wandelen en van geen kwaad bewust) maar idd weer door het lint gegaan (drie lagen en twee keer want we hebben ook nog een soort "vanghok" mocht er per ongeluk een paard doorheen gaan zodat ze nooit in één keer op het erf lopen) De rest van de kudde liep gewoon heel relaxed op de weide nog dus wat die mannen dat bezield om te gaan ontsnappen samen terwijl er zoveel gras staat? Ik weet het echt niet maar die hebben dus wei arrest voor de rest van de zomer want dit risico gaan we niet meer nemen. Ik voel me zooo schuldig dat ze niet meer op de wei mogen maar besef ook heel goed wat er had kunnen gebeuren, bah moet er niet aan denken!
Ik zou wel graag een stevigere omheining willen maar we hebben ook te maken met mijn ouders en mijn vader wil graag de omheining 's winters weg kunnen halen om het land te bewerken. Bleeeh, voel me zo gefrustreerd en gespannen nog maar gelukkig met een sisser afgelopen!
tuurlijk mag je dan ego-posten! Staat er wel een klap stroom op de draden? Ik heb hetzelfde qua vaste omheining hoor, niet handig vindt mijn vader. Ik zou het liefst overal een plank langs willen. 

maar denk idd dat dat ook meespeelt Miran: als ze eenmaal durven... Terwijl Jas een schijtbak eerste klas is maar misschien werd hij wel opgejaagd door een ander paard, geen idee. De rest van de kudde had niks door dus dat laatste betwijfel ik dan ook weer. Of hij durft veel meer dan ik denk (wist ik ook eigenlijk al want vaak probeert hij zich eerst aan te stellen en wanneer ik dan aangeef dat ie niet zo mag zeiken kan het opeens wel) Gevalletje apart dit hoor maar ik ben blij dat ik thuis was en iedereen altijd alert is op wat er aankomt of op het pad loopt.

Dus als we met de paarden naar de wei gaan lopen mogen hun even in de stal wachten. We hebben ook een Shet die steeds onder de draden door gaat
Nu staat die pas heel laat in het seizoen op wei ivm gevoeligheid voor HB, maar kan niet in de rijbak, want daar gaat ie uit, maar wel in de roundpen, daar zit een ijzeren hekwerk rond, in de wei is ie echt irritant, loopt lekker bij alle kuddes te wandelen
Djuun tolereert hem, maar zodra ze gevoerd gaan worden (wij hebben te weinig gras, dus ze worden in de loop van het seizoen bijgevoerd) dan zou ze hem het liefst vermoorden 

waaaatttt die foto van vroeger
:D waar zijn die manen gebleven dan waauw wat mooi

Ik heb haar even flink aan moeten pakken want die "pijn" in haar lijf gaat er alleen uit als ze hem steeds vaker correct gaat gebruiken. Belangrijkste nu is dat ze weer voorwaarts word en goed aan mijn been is. De rest komt later wel. Er zaten hele fijne stukken tussen dat ze ontspannen liep. Ik voelde zo dat ze haar rug los liet en dan rijd ze een stuk lekkerder
Logisch ook! Ze moest flink aan de bak maar ze moet gewoon weten dat ik bepaal wat we doen en heb dr gewoon af en toe vooruit moeten schoppen. Het doet er niks, je zag dr gewoon denken
Maar op een gegeven moment luisterde ze heel goed en was ze goed aan mijn been. Ik hoop dat we gauw weer normaal aan de slag kunnen. Vrijdag weekendje leersum! al ziet het weer er nog niet denderend uit..
leuke foto's!
of heb ik er weer over heen gelezen
Letizia schreef:Ja, haha
Springruiters, hoop dat je mij daar niet onder schaart, ben een grote, bange poeperd als het om springen gaat