[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 11:47

Nou ben heel blij met ik set gister een deken om heb gedaan, gisteren had ik eerst nog spijt want het bleef best veel droog. Maar nu zeikt het van de regen, en is het koud. En ik kom er morgen pas weer dus ze heeft tenminste een lekker droog velletje nu <3 en ze maakt dit jaar eindelijk wintervacht aan weer, omdat het lang droog was maar wel kouder werd. Elk jaar regent het al zoveel in september dat ze dan steeds een deken om moest en geen kans kreeg tot vacht. Heb even ingezoomd op de foto's van die dagen geleden: (pluis :D , minimaal vacht misschien maar ben er al heel blij mee)

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:01

@ellen het is idd altijd wel leuk om foto's te kijken, mag ze graag plaatsen maar ook heel graag naar die van anderen kijken

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:02

oh ik keek zo over de foto heen! Ellen die ene foto van vos is mooi, die op facebook.

Afbeelding

deze! _/-\o_

en deze :9

Afbeelding

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:05

Ja, die is echt heel mooi. Door Amanda gemaakt, hier op bokt. Die kan zo goed fotograferen, echt geweldig. Er zijn best veel goede fotografen hier op bokt, dat is wel fijn. Zo kom je nog eens aan echt mooie plaatjes, voor als het zelf niet lukt.

Edit: Trouwens, dat halster is ook via bokt geregeld <3 .
Laatst bijgewerkt door zoutenootjes op 12-10-13 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:06

jaa ik vind die foto's van jou en Ghzabor samen ook heeeel mooi, echt heel sprekend. Heeft ze goed gedaan! Je zou gewoon een In the Picture moeten maken van je mooie vos :D

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:07

Ja, dat zou leuk zijn, als ik die knopjes wat beter onder controle krijg. Het is wel iets wat ik heel graag nog eens zou willen doen. Die foto's van Set zijn ook zo mooi. Echt om bij weg te dromen (o wacht, dat doet Set al!).

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:15

haha :D Ik wil je wel helpen hoor met een topic openen :) Valt wel mee ik kan zo alle linkjes voor je in volgorde zetten en dan hoef je ze alleen maar te plakken en in een [img] ding te zetten :j en eventuele tekst erbij als je dat wilt :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:18

Waue super mooie foto's! Ik kan zelf ook niet zo goed fotograferen, als ik echt wat moois wil dan laat ik iemand komen, haha. Heb nog wel een leuke van asi op mn foon, even kijken of ik die hier kan krijgen :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:22

Even jullie hoofden draaien, krijg hem niet recht :P Asi met fans :D

Afbeelding

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:23

Ja, gewoon fotografen opzoeken, dat helpt.

Afbeelding
Kijk eens wat een mooi sprookjespaard. Lijkt Asi wel :D .

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:25

haha Ellen :+ knappe Asi!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:25

Die is heel erg mooi, dankjewel!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:50

Graag gedaan. In het echt is ze natuurlijk nog mooier ;) . Ze heeft al een fanclub ook.

Wij kijken altijd uit bij het oversteken. Kijk maar.

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:03

@ilon wat is ze toch knap wauw wauw
@ellen mooie fotos van vosseman

Hier druk in de stallen asal krijgt een nieuw huisjes nja haar voorfront hebben we eruit gehaald en van de schuifdeur gaat ze naar een draaideur voor mij minder zwaar en ze heeft een hoge wand in haar boxje en daar achter zit een gangpadje en dan de minis en die gaat nu ook half door zodat ze de anderen nog beter kan zien en zo lijkt de hele stal groter

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:24

<3
gistermiddag, bijna avond, is een jaarling gecastreerd hier. dus vandaag lekker op de wei met de 2,5 jarige ruin en de 3,5 jarige hengst. Dus ratje, de 3,5 jarige, heel lief en teder en zorgzaam, net als zijn vader kuray, de achterbenen van de jaarling schoonlikken <3 <3 Deed ie toen ook toen de 2,5 jarige geruind was. Wat een schatje is ie toch :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:15

@shamalArabs heerlijk als ze zo zorgzaam zijn voor elkaar

Hier asal haar stal klaar, geloof dat ze er wel blij mee is, ben mij op moment wat minder ik heb haar in de regen laten staan....tja dan kan ik beter maar even niet bij haar in de buurt komen hihi
Before gemaakt vanuit het buitenluik mega veel stof maar even voor het idee
Afbeelding
Afbeelding

After:
Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:17

mooi zo open naar de mini's!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:19

@katja ja vind dit iets gezelliger ander kon ze alleen fame met moeite zien en het lijkt er een stuk ruimer door

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:39

Leuke foto's komen er voorbij :)

Wat super lief Ilona! Net een grote broer.

Ik heb Dayem vandaag voor het eerst laten vrijspringen. We hadden eerst 4 balkjes neergelegd om even in te komen. Daar dacht meneer heel anders over. Daar sprong ie namelijk in één sprong overheen (3 meter). Belooft wat voor de toekomst :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:49

Morgen Amy op tv he? :)) 17u sbs 6, ik ga proberen te kijken :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:56

Haha, wat grappig Nicky, springcarriere in de toekomst? :D (asi deed dat ook altijd, maar voor de western trail is het niet heel handig, haha)

Mooi geworden Joyce!

Oh goed dat je het zegt Katja, ik ga ook proberen te kijken :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:59

@nikcky topper in de dop dus, toevallig nog foto's of filmpje gemaakt?
@katja ik probeer ook te kijken
@ilona dankje ben er ook super blij mee

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:37

ShamalArabs schreef:
evt. antiklitspray over hem sprayen als ie droog en binnen is (dat is ook vettig) en door de kou zal hij nu ook snel die wintervacht aan gaan maken. Het lichaamseigenvet dat in het haar gaat zitten dat zorgt dat de onderlaag droog blijft, dan komt de regen niet op de huid.

Anti-klit haalt juist het huidvet eraf, als je je paard daar regelmatig mee insprayt heeft hij een zeer schone vacht zonder zwarte vettige onderlaag is mijn ervaring.
Ik zou zou ook voor ongevoerd gaan, zo is de deken het minst warm en houdt wel water tegen.

Mooie foto's van Vos!

Set heeft nu ongeveer net zoveel haar als Fuego. :j

Haha, Asi heeft al een fanclub!

ShamalArabs schreef:
<3
gistermiddag, bijna avond, is een jaarling gecastreerd hier. dus vandaag lekker op de wei met de 2,5 jarige ruin en de 3,5 jarige hengst. Dus ratje, de 3,5 jarige, heel lief en teder en zorgzaam, net als zijn vader kuray, de achterbenen van de jaarling schoonlikken <3 <3 Deed ie toen ook toen de 2,5 jarige geruind was. Wat een schatje is ie toch :D

Als het daar maar wel bij blijft! :')

Goezo Dayem!

Oja, Amy, leuk, morgen wordt je beroemd!

Heb lekker gewandeld met Fuego, hij was vrij rustig en we hebben het bijna droog gehouden! *\o/* (nee, ik ben niet incontinent) :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:38

Ja, hier ook nog droog, straks niet meer volgens de buienradar :')

Antiklit-spray gebruik ik eigenlijk nooit voor de vacht. Heb weleens die greenspot remover van cowboy magic geprobeerd bij Jas, maar dat werkte voor geen meter en je houdt ze nou éénmaal toch niet schoon :') Ik heb een mooie ongevoerde deken besteld!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:42

MirandaFuego schreef:
ShamalArabs schreef:
evt. antiklitspray over hem sprayen als ie droog en binnen is (dat is ook vettig) en door de kou zal hij nu ook snel die wintervacht aan gaan maken. Het lichaamseigenvet dat in het haar gaat zitten dat zorgt dat de onderlaag droog blijft, dan komt de regen niet op de huid.

Anti-klit haalt juist het huidvet eraf, als je je paard daar regelmatig mee insprayt heeft hij een zeer schone vacht zonder zwarte vettige onderlaag is mijn ervaring.
Ik zou zou ook voor ongevoerd gaan, zo is de deken het minst warm en houdt wel water tegen.

ja, klopt, sorry, ik bedoelde eenmalig eigenlijk maar dat is niet heel duidelijk zo. Als je 1x sprayed en niet inwrijft krijg je alleen een gladde toplaag :) Aangezien hij nog niet gereden wordt kan dat :Y) maar enkele voormalige verzorgsters kunnen je vertellen dat het niet geinig is om op een ingesprayed paard zonder zadel te zitten :+