[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:11

Valt wel mee hoor Eline, ik ben 1.69m :')

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:15

:+ ik ben 1.76 en voel me nu een reus
Hoop dat het helpt Nicky

Sadira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:41

Ben je ook :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:49

Effe spammen tussen door hoor :+

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:02

Letizia schreef:
Wel ideaal dat jij ze buiten kan houden Kat, das toch perfect met een zuiger :j

Ik heb je topic gelezen Kelly, ik zet ook m'n vraagtekens bij de uitspraken van deze zadelmaker, vulling zal je echt geregeld moeten laten controleren, een paard is niet recht en er zit rechte vulling in, dus grote kans dat er bv rechts wat uitgehaald moet worden en links wat er bij. Tevens gaat je vulling naar verloop van tijd inklinken (vnl bij synthetische vulling). Als voorbeeld: wij hebben uit ons zadel de sythetische vulling laten vervangen door wol en het ligt gewoon veel beter!
Ook over het zoeken van de laatste rib, dit plaatje zegt genoeg:
[ Afbeelding ]

Wat ik toch even wil zeggen over de laatste rib, is als je nu kijkt hoe een klein stukje er over is voor het zadel, dat is toch gewoon niet te doen?
Bij Fuego ligt er achter de schouder hoogstens 20 centimeter en dan zit je bij de laatste rib..zulke zadels hebben ze nog niet uitgevonden.
Ik had eerder syntetische vulling en nu wollen, maar de syntetische beviel ook prima. :j

Amy, fijn dat het allemaal goed is gegaan!
Verder gewoon een kwestie van wennen, gelukkig geen wilde valpartijen. :')

Annika, als er meer gedronken wordt bij Ely zal ze ook meer melk gaan aanmaken dus dat hoeft geen probleem te zijn en kan het voor Euf misschien makkelijker maken.
Maar Door gaat op haarzelf nu dus dan maakt het niet meer uit!

Kenchy is ook wel een schatje hoor! :j

Dayem ziet er cool uit zo, blauw staat hem goed!
Ik hoop dat het meevalt...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:05

Het is wel echt een leukerdje hoor, Jes, ze heeft zo'n schattig klein koppie! <3

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:06

Mooi hoofdje inderdaad :) En goede gangen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:07

Aleeneh schreef:
Mooi hoofdje inderdaad :) En goede gangen.

Ja ben erg trots haha kan t niet vaak genoeg zeggen :D

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:37

Aleeneh schreef:
Ben je ook :')

:=
Wat een mooi meisje is ze toch
Kenchy is ook lief Miran en zijn ogen zijn helemaal geweldig <3
Weet niet waar hij vandaag last van heeft maar hij ziet overal spoken _O- en is zo gek als een deur

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:50

Doortje jat Euffie z'n melk, das ook niet eerlijk :p
Nicky, Dayem zijn nieuwe hoofdstel staat gaaf! Blits kleurtje 8D lastig dat ie nog steeds niet helemaal lekker loopt...
Kelly, ik geloof inderdaad dat als ze veel wormen heeft die na de kuur er uit zouden moeten komen. Als je het niet vertrouwd gewoon even de DA bellen voor telefonisch overleg :j
De meesten in het topic zijn klein, ik ben 1.72 :Y) Heb geen reuzebier, maar wel een grote maat. Nootje is 1.56 ongeveer :j

Jes ze is echt aandoenlijk hoor, dat koppie, met dat roze halstertje ook nog :+:

Noah en ik hebben van de week weer dressuurles gehad, ging redelijk. Hij was erg druk met niet doen wat ik vroeg :+ Maar ging dan wel weer super actief en deinend draven, maar dan wel met anti-stelling en buik tegen mijn binnenbeen aan duwen :') Uiteindelijk hele goede stukken gehad, gisteren weer geoefend en toen ging het ook wel lekker aan het eind :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:09

MirandaFuego schreef:
Letizia schreef:
Wel ideaal dat jij ze buiten kan houden Kat, das toch perfect met een zuiger :j

Ik heb je topic gelezen Kelly, ik zet ook m'n vraagtekens bij de uitspraken van deze zadelmaker, vulling zal je echt geregeld moeten laten controleren, een paard is niet recht en er zit rechte vulling in, dus grote kans dat er bv rechts wat uitgehaald moet worden en links wat er bij. Tevens gaat je vulling naar verloop van tijd inklinken (vnl bij synthetische vulling). Als voorbeeld: wij hebben uit ons zadel de sythetische vulling laten vervangen door wol en het ligt gewoon veel beter!
Ook over het zoeken van de laatste rib, dit plaatje zegt genoeg:
[ Afbeelding ]

Wat ik toch even wil zeggen over de laatste rib, is als je nu kijkt hoe een klein stukje er over is voor het zadel, dat is toch gewoon niet te doen?
Bij Fuego ligt er achter de schouder hoogstens 20 centimeter en dan zit je bij de laatste rib..zulke zadels hebben ze nog niet uitgevonden.
Ik had eerder syntetische vulling en nu wollen, maar de syntetische beviel ook prima. :j

Ik heb ook het idee dat het plaatje niet helemaal in verhouding is :+ Maar het ging mij er om dat die zadelmaker zegt dat de rib recht naar boven loopt en dat is onzin :)
Ik bedoelde verder ook niet dat synthetische vulling niet goed is, maar ook weer de uitspraak dat de vulling die er in zit, de rest van het leven van het zadel mee kan, das gewoon stierenpoep :)
Snappie :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:33

__Nicky schreef:
Hoeft niet hoor, hier 1,72 ;)

Leuk voor Doortje!

Vind het een raar verhaal Kelly... Wie was er geweest?

Bedoeling is idd om endurance met het smurfje te gaan rijden :)

Net even opgestapt, loopt nog steeds niet goed dus gelijk gestopt. Donderdag komt de hoefsmid, een ander dan dat ik normaal heb. Hij bekapt ook op de Kossack dus hoop dat hij het kan verhelpen...

Die bekapt Gon altijd en die staat er super op. Bekapt ook de paarden van een vriendin dus dacht probeer het eens. Zaar stond op stompjes, Pony is ene toontreder voor en die had hij recht gemaakt waardoor ze een week wankel liep en had een latvoet staan die hij zo kort had gemaakt dat ze 3 weken kreupel was...Geen smid voor mij dus. Hoop dat hij voor Yem wel werkt :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:26

mooie baby jessica!

Noah lekker bezig :D gelukkig ook fijne stukjes

Set had een periode dat ze alleen maar stond te suffen en slapen in de schuilstal, nou nu is ze weer wakker hoor! Lekker galopperen (net als de foto's van zondag) en helemaal dol in de kop. Ze voelt zich prima :))

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:33

Helemaal mijn kleur dat hoofdstel :D

Ik ben rond de 1.65

Gister was men wel even onder de indruk van Mo zijn grote verschijning :o
Had een stagair mee en op stal is Mo altijd relax en staat ie een beetje als een sukkeltje te slapen :o :D
Dus ook die was geloof ik wel even onder de indruk.

Maar vind het juist super fijn dat meneer thuis gewoon over het algemeen super chill is.

Kelly zadelmakers :')
Wel jammer zulke uitspraken.
Wie en wat moet je dan nog geloven he als zelfs mensen die er verstand van horen te hebben uitspraken maken waarvan je denkt :roll: >;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:36

Letizia schreef:
Ik heb ook het idee dat het plaatje niet helemaal in verhouding is :+ Maar het ging mij er om dat die zadelmaker zegt dat de rib recht naar boven loopt en dat is onzin :)
Ik bedoelde verder ook niet dat synthetische vulling niet goed is, maar ook weer de uitspraak dat de vulling die er in zit, de rest van het leven van het zadel mee kan, das gewoon stierenpoep :)
Snappie :P

Ja, dat is zo hoor, je hebt helemaal gelijk. :j
Met zadelmakers is het hetzelfde als met lesgevers, er zit een hoop rotzooi tussen. :+

Tam, lekker bezig met Noah! Het moet ook niet te makkelijk gaan dan is er niks aan. :D

Kenchy en Set zien spoken...
Fuego ook. :j
Had nog een lieve foto gemaakt van 'm! <3
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:37

Knappe Fu! <3 had nooit gedacht dat ik dit ooit kon zeggen,maar volgens mij heeft Set meer manen dan Fu :oo

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:39

Hai ladies! :wave:

Tijdje afwezig geweest, wel meegelezen :j
Afgelopen week erg druk geweest en even een flinke domper gehad, net begonnen met mijn rijlessen voor mijn auto en zou vrijdag mijn eerste les met Ludo hebben, ben ik donderdag avond gevallen wat eindige in een ritje spoedeisende hulp. Dit resulteert nu in mooie krukken en enkelbanden die hopelijk flink verrekt zijn maar de kans bestaat ook dat ze gescheurd zijn.

Heb ondertussen wel gereageerd in de links naar topics

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:39

Leuke foto van je kanjer <3

Mo heeft ook niet heel veel manen hoor...zijn heel dun zeg maar...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:40

Ja, Fuego heeft door zijn halsdeken de bovenste laag eraf, ik denk dat het de zomer niet vel beter gaat worden.
Wel jammer want hij had zulke mooie manen..ik hoop dat hij geen erge jeuk krijgt in ieder geval.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:41

Ahh Nicky das niet zo fijn...sterkte ermee!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:45

He Nicky wat balen zeg! Heel vervelend beterschap.

Die van Set zijn nu denk ik evenlang als Fu maar de onderkant is even dik als boven, ik ben er ook zuinig op geweest en het komt door de dracht :j ze zijn gister helemaal gekamd en verzorgd en vandaag zagen ze er erg mooi uit.
Ben benieuwd hoe lang die van Blue worden! Mooie dikke manen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:47

Nickyyyy schreef:
Hai ladies! :wave:

Tijdje afwezig geweest, wel meegelezen :j
Afgelopen week erg druk geweest en even een flinke domper gehad, net begonnen met mijn rijlessen voor mijn auto en zou vrijdag mijn eerste les met Ludo hebben, ben ik donderdag avond gevallen wat eindige in een ritje spoedeisende hulp. Dit resulteert nu in mooie krukken en enkelbanden die hopelijk flink verrekt zijn maar de kans bestaat ook dat ze gescheurd zijn.

Heb ondertussen wel gereageerd in de links naar topics

Ohh das minder leuk.
Beterschapt en rustig aan doen :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:56

Fuego had vroeger dit: <3
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:57

Oei Nicky -O- Hoe ben je gevallen dan? Beterschap!!

Nice Miran 8-)

Noah was lekker bezig dus Tam :P Volgens mij is het echt een clown he?

Ik vind d'r echt een plaatje Jes! <3

Manen, pff, het scheelt een berg dat wij de hele winter Djuun d'r manen in een vlecht houden, anders had ze mss nog 3 manen over :')

Djuun zag ook spoken of bakkabouters of d'r eigen schaduw of gewoon niks tijdens de dressuurtaining vandaag :') Maar echt ook zulke super fijne momenten gehad! We zijn momenteel een beetje beperkt in de bak, hij ligt behoorlijk zwaar sinds de nieuwe drainage er in ligt, dus ik rijd bijna alleen maar op de hoefslag. Heeft ook wel wat, kan je andere dingen trainen. Vandaag 'n paar keer galopbalken meegepakt, doet ze echt super leuk! Volgende maand krijgen we een nieuwe toplaag in de bak en dan wil ik echt 'n keer gaan springen :):) :=

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:57

Wow Miran :wow: