Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Letizia schreef:Wel ideaal dat jij ze buiten kan houden Kat, das toch perfect met een zuiger
Ik heb je topic gelezen Kelly, ik zet ook m'n vraagtekens bij de uitspraken van deze zadelmaker, vulling zal je echt geregeld moeten laten controleren, een paard is niet recht en er zit rechte vulling in, dus grote kans dat er bv rechts wat uitgehaald moet worden en links wat er bij. Tevens gaat je vulling naar verloop van tijd inklinken (vnl bij synthetische vulling). Als voorbeeld: wij hebben uit ons zadel de sythetische vulling laten vervangen door wol en het ligt gewoon veel beter!
Ook over het zoeken van de laatste rib, dit plaatje zegt genoeg:
[ Afbeelding ]
MirandaFuego schreef:Letizia schreef:Wel ideaal dat jij ze buiten kan houden Kat, das toch perfect met een zuiger
Ik heb je topic gelezen Kelly, ik zet ook m'n vraagtekens bij de uitspraken van deze zadelmaker, vulling zal je echt geregeld moeten laten controleren, een paard is niet recht en er zit rechte vulling in, dus grote kans dat er bv rechts wat uitgehaald moet worden en links wat er bij. Tevens gaat je vulling naar verloop van tijd inklinken (vnl bij synthetische vulling). Als voorbeeld: wij hebben uit ons zadel de sythetische vulling laten vervangen door wol en het ligt gewoon veel beter!
Ook over het zoeken van de laatste rib, dit plaatje zegt genoeg:
[ Afbeelding ]
Wat ik toch even wil zeggen over de laatste rib, is als je nu kijkt hoe een klein stukje er over is voor het zadel, dat is toch gewoon niet te doen?
Bij Fuego ligt er achter de schouder hoogstens 20 centimeter en dan zit je bij de laatste rib..zulke zadels hebben ze nog niet uitgevonden.
Ik had eerder syntetische vulling en nu wollen, maar de syntetische beviel ook prima.![]()
__Nicky schreef:Hoeft niet hoor, hier 1,72
Leuk voor Doortje!
Vind het een raar verhaal Kelly... Wie was er geweest?
Bedoeling is idd om endurance met het smurfje te gaan rijden
Net even opgestapt, loopt nog steeds niet goed dus gelijk gestopt. Donderdag komt de hoefsmid, een ander dan dat ik normaal heb. Hij bekapt ook op de Kossack dus hoop dat hij het kan verhelpen...
Letizia schreef:Ik heb ook het idee dat het plaatje niet helemaal in verhouding isMaar het ging mij er om dat die zadelmaker zegt dat de rib recht naar boven loopt en dat is onzin
Ik bedoelde verder ook niet dat synthetische vulling niet goed is, maar ook weer de uitspraak dat de vulling die er in zit, de rest van het leven van het zadel mee kan, das gewoon stierenpoep
Snappie
Nickyyyy schreef:Hai ladies!![]()
Tijdje afwezig geweest, wel meegelezen![]()
Afgelopen week erg druk geweest en even een flinke domper gehad, net begonnen met mijn rijlessen voor mijn auto en zou vrijdag mijn eerste les met Ludo hebben, ben ik donderdag avond gevallen wat eindige in een ritje spoedeisende hulp. Dit resulteert nu in mooie krukken en enkelbanden die hopelijk flink verrekt zijn maar de kans bestaat ook dat ze gescheurd zijn.
Heb ondertussen wel gereageerd in de links naar topics