Western Arabieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:06

Mooie outfit hoor Yildiz, ondanks de platte boobs ;-)

Heb net ook nog een iets charmantere versie gevonden van de reinchains... met balletjes eraan. Zal die webwinkel eens mailen of ze er uitleg over kunnen geven ook qua lengte. Ik heb mijn splitreins altijd heel erg lang, en met deze romals lukt dat niet.. Henk heeft echt een lange nek en hij draagt m ook erg laag voor een arabier.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 21:10

Hahaha, ja goed plan! :D Van elke wedstrijd leer je weer, ook heel banale zaken, proest! :D

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:43

whahaha yildiz toch! Hihi ow wat erg! *raapt mezelf weer op van naast de bank*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 00:04

Malu, heb je niet te korte romal reins gekocht? Romals zullen denk ik ook leverbaar zijn in verschillende lengtes net zo goed dat je dat bij reins hebt. Misschien kan je ze beter door verkopen en zelf langere bestellen? Zo'n kettinkje ertussen is toch best een beetje zonde of niet? Die van Paulette zijn echt lang en Fabanco is ook geen kleintje.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 07:45

Ik ga er nog eens goed over nadenken... ze zijn ongeveer zo als op dit plaatje http://rlv.zcache.com/arabian_western_p ... 74_400.jpg

maar had ze liever zo....

http://www.aharegion12.com/photos/spotl ... -Flash.jpg

Dus het kan wel, en met een kettinkje is het misschien net iets mooier... ze hangen opzich wel mooi in een boogje, maar naar mijn idee tekort boogje

Heb ze trouwens opgemeten en ze zijn 2.70 m maar het teugelgedeelte is maar 1,25m ...mijn gewone splitreins zijn 2,40. Deze romals hadden ze maar in 1 maat ook... grr

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:49

Ja malu dit klinkt echt als veels te kort. Daar waar je normaal je hand hebt met split reins, die lengte ervoor (richting bit) heb je zeker nodig en waarschijnlijk nog wel meer ivm de zwaarte van de romal aan het begin van het bit.

Wel balen zeg, dat het niet geheel naar wens is.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:53

Ik zal binnenkort ff foto's maken van het rijden..even zien hoe het eruit ziet. Mijn vriend had zondag wel een foto gemaakt, maar toen zat ik er zonder zadel op... en naar mijn idee zat ik iets meer naar voren. Toen vond ik ze namelijk wel lang genoeg.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 17:46

Das misschien beter want dan kan het beter beoordeeld worden. Zou wel balen zijn als je t zou moeten doorverkopen... Reminds me dat ik die van mij nog nooit gepast heb! Zal ik es gauw doen, hihi! :D

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:17

Ja zou zonde zijn, maarja...

Ik ga trouwens vrijdag en zaterdag een clinic rechtrichten volgen bij Marijke de Jong.. wel zonder paard. Het meisje waar ik de paarden van train had kaartjes gewonnen, wel cool :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:30

WoW Yildizh, super op één hand 1ste maal en dan zo een resultaten!

Wow Nancy dochter blijft het super doen, die steekt je nog met muil en poten voorbij (is gekke uitdrukking)

Hele mooie romals (en ja de lengte is van belang, dat heb je bij sstack geluk, kan je zowel lengte, dikte en gewicht bepalen), en hij is en blijft toch wennen, heb er ook last mee dat hand stabiel te houden hoor!

mvg Glenn

van shameless geen pics, ga er eens moeten maken,

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:57

Filmpje Cyann te Woudenberg en een beetje Yildiz :D

Supertrots op haar score in de In hand Trail 69,5!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 15:10

Leuk filmpje Nancy! Die draai jij toch maar weer lekker in elkaar! Had mn stukkie SMS en pleasure ook wel willen zien, je ziet toch n hoop op film (dus die camera gaat de volgende x mee) waar je weer mee verder kunt. :D

Verdorie zeg, ik zit net die klasses te bekijken voor het EK. Als ik dus niet ga reinen betekent dat ik alleen pleasure in de monoklasses kan starten. 1 onderdeel! :( Daar word ik dus echt niet blij van...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:21

Tja reinen is nou eenmaal niet gemakkelijk, maar laat je dan ook niet zo snel beinvloeden ;-).

Zo snel draai ik het niet in elkaar hoor, zitten aardig wat uurtjes in. Dat SMS heb ik wel voor je. Maak ik wel een apart filmpje voor je en zet ik dan ff apart op youtube. Mijn filmpje werd anders veeeeeeels te lang.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 16:55

Oh dat zou super zijn! Krijg ik dan ook n lekker muziekske dr bij?! :P ;) :D

Ik wil me toch echt wel gaan richten op de performance onderdelen. Jammer genoeg is trail gewoon geen optie voor Tie. Ze is keibraaf en uiteindelijk krijg ik haar wel over een brug, maar dan heb ik al 10x een DQ te pakken. ;) En lastig te trainen want is een balkje net even anders gekleurd dan is dat weer reden om zich "rarebierig" te gedragen.
Nou ja, misschien toch maar gewoon dat Reiningpattern rijden om in ieder geval ook de HMS te kunnen starten. We zijn er dan toch, dus niet geschoten altijd mis....Misschien ga ik dan ook wel voor de 350 m speed, hahaha! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 18:51

Heb t filmpje al ontdekt!! Lekker muziekje! Dank je wel Nancy! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:55

dat is ook vervelend yildiz, dat je persee moet reinen om meerdere onderdelen te mogen starten.
Waarom is dat?

Leuk filmpje nancy! Doet cyann maar even! +:)+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 19:04

Nou je MOET natuurlijk niks! :P Maar er zijn een beperkt aantal mono onderdelen en een groter aantal allround onderdelen. En om allround te mogen starten moet je dus wel verplicht Type & Conformation doen (aan de hand showen zoals op haltershows zeg maar dus geen sms) en dan moet je kiezen tussen trail of reining. En dat is dus mijn pech want ik start (als 1 van de weinigen moet ik zeggen) nooit trail. Dus dan zou ik reining moeten kiezen. Of niet kiezen en genoegen moeten nemen met 1 onderdeel.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:15

ah zo, dus het gaat puur omdat je allround wil starten eigenlijk.
Trail zou voor mijn rarebier ook niks zijn, precies dus ook de redenen die Tie ook heeft hahaha
Dat is idd wel moeilijk kiezen zo ja, omdat je eigenlijk geen reining wil doen.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:44

pfff terug van 10 km lopen...kapot. These boots are made for walking, maar mijn lichaam niet ;) :+

In de tussentijd is het filmpje upgeload en ontdekt...maar hier dan ook voor de rest ... met Yildiz in de hoofdrol *\o/*

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:23

Leuke filmpjes weer! Wel suf Yildiz dat je per se trail of reining moet starten. Trail vind ik zelf ook helemaal niks en Henk is het met mij eens. Reining vind ik dan wel leuk, maar daar is Henk weer minder geschikt voor, dus dan zouden we echt voor banketstaaf staan :D

Vanavond weer gereden met de romals, het begint al aardig te wennen en moet zeggen dat ik het best fijn en rustig vind rijden. Teugels zitten altijd op de goede maat en nooit ongelijk. :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:31

yildiz schreef:
Nou je MOET natuurlijk niks! :P Maar er zijn een beperkt aantal mono onderdelen en een groter aantal allround onderdelen. En om allround te mogen starten moet je dus wel verplicht Type & Conformation doen (aan de hand showen zoals op haltershows zeg maar dus geen sms) en dan moet je kiezen tussen trail of reining. En dat is dus mijn pech want ik start (als 1 van de weinigen moet ik zeggen) nooit trail. Dus dan zou ik reining moeten kiezen. Of niet kiezen en genoegen moeten nemen met 1 onderdeel.

Snap er allemaal nog steeds niet veel van. Blij dat jij het wel begrijpt blijkbaar. Vind de info op de site zowieso beetje weinig. Nog geen inschrijfform,kosten of iets dergelijks. Wat wel heel goed geregeld is is de lijst van Ferien wohnungen...haha

@malu nu je het zegt..dat is idd wel een mooi bijkomend voordeel van de romals....altijd gelijke lengte!! Handig!! :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 05:46

Dat is dan weer wel goed geregeld ja! :D
En de patterns voor de reining zijn ook al duidelijk. Maar wat betreft de onderdelen niet zo lastig toch?

Globaal zijn er drie groepen waarin je kunt starten:
1. de kwAlificaties en finales À level
2. De mono onderdelen
3. De allround onderdelen

1. Kwalificatie voor A level (vergelijkbaar met open klasse)

- reining NRHA Pattern 3 of
- trail

En je kunt dan optioneel kiezen voor:

7. Western Pleasure
8. Western Horsemanship
9. Western Riding
10. Speed 400 m

2. De Mono onderdelen is dit wat je kunt starten en waarvoor je je moet kealificeren:
Mono Qualifications - Western
31. Trail
32. Reining NRHA Pattern 7
33. Western Pleasure

En dan de laatste groep is de Allround.
Wil je hierin starten moet je verplicht;

- Type & Conformation doen en kiezen tussen
- Trail of
- Reining NRHA Pattern 6

En dit zijn de onderdelen waar je binnen deze groep kunt kiezen:
All Around Western
- Trail
- Reining NRHA Pattern 6
- Western Pleasure
- Western Horsemanship
- Western Riding
- Speed 400 m

Snappie?
Maar we zullen nog vast verdere uitleg krijgen. Voor mij is niet helemaal duidelijk hoe dat nou zit met de beginnersklasses en of het wel zo verstandig is om zo veel mogelijk te starten als Beginner.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:02

ok begin het een beetje te snappen. Ik ga niet voor allround, zonde van me geld en ga waarschijnlijk alleen puur voor de reining. maar wat is dan het verschil tussen optie 1 en 2. Verschil open en amateur nivo???
Nou vertelde ze tijdens de vergadering dat type en conformatie echt verplicht is. Ik vroeg daar nog nadrukkelijk om. "ja dat moet" Maar als ik dit lees is dat alleen bij allround verplicht? Als ik het goed begrijp zou ik dus in principe 3x kunnen reinen met 1 paard en moet ik dan bij de allround de T&C erbij doen. nou ja...vooruit dan maar, omdat ik zooooo graag rein en anders niets te doen heb...ahum.

Cyann zal wel meer allround gericht gaan rijden. Van Angela heb ik gehoord dat je echt bijna alles moet starten als je voor de allround titel in aanmerking wil komen ivm de te verzamelen punten. Dat zal Cyann denk ik niet doen.

Hoeveel je als beginner het beste kan starten is mede afhankelijk van de dagindeling.
En niet in alle rubrieken is een EK titel te behalen. Zo was vorige keer in de Versatile geen officiele EK titel te behalen, volgens mij is dat alleen reining, trail, pleasure en Horsemanship? Maar zeker weten doe ik dat niet, want de "rules and regulations" "are coming soon" |o

Jammer dat nog altijd dat dagprogramma niet bekent is. Want met twee paarden en begeleider van Cyann is dat wel zo handig om te weten. Ik moet toch ook tijd overhouden om serieus te kunnen losrijden, zadelen, omkleden etc. %)

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik meer met Cyann der opbouwende voorbereiding bezig ben, dan de mijne :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 17:42

Ook een beetje aandacht aan jezelf besteden hè Nancy?! Jullie willen toch zeker wel twee kampioentjes binnen de familie! *\o/*

Komt ie Jes! ;)
Vanmiddag hele gezellige middag op stal samen met Bimmetje gehad! Zijn eerst bij Nour gaan kijken die wel lekker dichtbij stond en ons nog net een blik waardig keurde maar niet het fatsoen had ons te begroeten. (jeugd van tegenwoordig.... :x )
Vervolgens terug naar stal en Tie uit de wei geplukt. Even warm gereden voor Jes en toen Jes erop. Die perste er vervolgens een keurige rollback en een vliegende wissel op beide kanten uit!!!!! :wow: Die flying leadchange heb ik dr nog nooit zien doen!
Wat mij betreft zijn we er dus uit: Jes gaat mee naar Duitsland en start reining met dr en ik ga wel performen! :D
Jes AKA Bimmetje, was echt super gezellig middagje dat veel te gauw om was! Bedankt voor de "vliegende" doorbraak! _/-\o_ En tot snel!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:37

haha yildiz, ik vond het ook echt super gezellig! Tie is ook echt een fijn paard wat graag voor je werkt! En ja die rollbacks en wissels? Wat is daar moeilijk aan? :P doet ze gewoon hoor! Haha vond het echt erg gezellig en de middag ging idd veel te snel voorbij. Dus moeten we gauw overdoen! ;)