[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:23

Fu is wel stout zeg jemig. ~~}>

Wat ziet Asal er tevreden uit!

Mijn turbo-terreur vandaag:

en in stap. knappe Blue mooi in beeld <3

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:45

Ooh, Katja!! Zalig he, zo je eigen kudde in galop! En Ilya moet echt niet onderdoen he! En Blue met haar neus in de wind, 't is toch zo'n knappe dame aan het worden!!

Blooper!

Afbeelding

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:49

haha die foto is lache!

Ja ze zijn echt leuk met zn 3 :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:51

Even de laatste drie pagina's erbij gepakt:

Jeetje, wat een bolle was Tie vorig jaar, kun je je nu toch haast niet meer voorstellen hè :D

Fijn dat Mish weer goed loopt, alle paardjes weer een jaar ouder!

Mooi dat Fin z'n manen weer groeien! Wil het een beetje snel? Ik vrees toch dat Asi haar kuif er weer af moet, het groeit niet zo snel en de eerste wedstrijd is al heel snel weer :=

Wow, wat een grote Tam! Wel leuk hoor als het doorgaat!

Goed van je Joyce om weer even te gaan genieten, plezier op 1 toch? Asal geniet lekker in de zon!

Sterkte Tiene en Lisa, niet leuk :n

Nour weer thuis! Fijn hoor!

Ja, wel een beetje gek van Set maar idd, je kunt er altijd in januari nog even naar laten kijken.

Jij ook de beste wensen Eline van Sem!

Oh die twee paarse dekens, te leuk haha!

Wat groeit je baby hard Roma, zo leuk om die vergelijkingsfoto!

Miran, misschien kun je hem eerst wat vaker longeren tot hij leert te ontspannen in de andere bak? Ik zeg maar wat hoor, maar het ziet er idd uit alsof hij toch wel een dikke middelvinger naar je opsteekt (sorry) Maar als dit werkt voor jullie dan werkt het en dan gaat het hopelijk alleen maar beter.

Hier alles ook z'n gangetje, Moyo en Jassie vonden het wel een beetje spannend tijdens oud en nieuw maar gelukkig valt het hier reuze mee met vuurwerk. Scriptie is ingeleverd, nog niet de eindversie maar hoop dat ik er niet al te veel meer aan hoef te doen, gister lekker met Jassie in de bak gewerkt voor het eerst dat er twee andere paarden bij reden en dat ging best wel heel goed. Morgen alles weer in het normale ritme, ook wel weer fijn :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:51

Lekker Kat je paardjes zo in galop! :))
Er staat een 4 op Blue's heup! :D

Haha Tien dat ziet er niet uit! _O-

Het is best lastig met Fu om je geduld te bewaren. :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:53

haha ja nou je het zegt, een 4 :P lol

en voor wie Ilya nog beter wil zien:

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:11

Iloon, als ik longeer wordt hij niet rustiger maar raakt steeds meer over de kook.
Hij is heel onzeker en op zijn flikker geven helpt niet, ik ben wel van het aanpakken maar daar bereik je niks mee met hem, dan raakt hij alleen maar van over de kook, dan kun je niks meer met 'm en hij gaat dan echt gevaarlijk doen.
Al moet ik soms wel mijn best doen om rustig te blijven en niet boos te worden. ~~}>
Als ik het zo op film zie snap ik best dat jullie dat denken..maar ik heb al heel veel vervelende paarden weer op het rechte pad gekregen dus het is niet dat ik bang ben of niet durf aan te pakken.
Lekker dat je je scriptie hebt ingeleverd! :j

Kat, Ilya groeit lekker!
Tis wel echt een leuke poowny! :D
Worden zijn benen nou weer lichter?

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:25

als het voor jouw werkt Miranda ik had hem echt even :x . Wat je mischien wel kunt probeeren is eerst een klein volte maken in de bak en die langzaam uitbreiden. Onze Dibah kan ook zoon stres kip zijn die gaat dan ook als een stuiterbal door de bak maar ook onder het rijden pak ik vaak even een klein voltje mee zo dat de aandacht weer bij mij is.

Leuk set je kudde het land ziet er ook lekker droog uit fijn hoor als ze zo lekker in de winter kunnen lopen vind het soms wel sneu dat de mijne het met een padock moeten doen in de winter.

Wat een leuke vergelijking Roma het is echt niet normaal hoe hard ze gaan.

Onze pukkies gaan ook nog goed ze zijn zo gezellig en leuk aan het einde van de dag gaan de paarden weer naar binnen en haal ik de stront uit de bak. De kleintjes hadden nog geen zin in stal dus die mochten nog even lekker boeven op het erf :D

Leuk de twee broertjes ik ben zelf nooit zoon voorstander van dekens maar iedereen is daar verschillend in en het staat wel heel schatig :j .

Vandaag ook nog even met noor aan de gang gegaan phoe die had even haar bokken pruik op geloof ik nou ja volgende keer weer beter ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:31

Ik ben ook niet zo voor dekens, maar nu kon ik niet anders. Mijn moeder had vorige week de kraan laten openstaan van de drinkbak. Hierdoor is er bijna 24u water in de paardenwei gestroomd, en dat is 1 grote plas geworden voor de loopstal. Met de vrieskou moest ik ze daar dan weghalen, want het werd te gevaarlijk en ze durfden niet meer lopen. Ik heb ze dan uit noodzaak naar de ezelwei moeten verplaatsen, maar daar staat geen loopstal en ik wou ze toch tegen de wind wat bescherming geven. Adje was ook een beetje in aan het vallen op z'n kont, maar dat is nu terug 100% ok.
En de ezels lopen nu in de paardenwei met goed weer en kunnen samen 's nachts op stal... in de grote stal :+

Ilona, normale ritme terug hebben is idd fijn, die feestdagen zijn leuk, maar ben ook altijd opgelucht als het allemaal achter de rug is! Fijn van je scriptie, is toch altijd stressen zoiets...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:48

Tiene, ze zijn wel leuk zo beide met hun paarse deken :)

Jeetje Miranda, Fu is wel stout! Vind het knap dat je zoveel geduld met hem hebt, maar ja, jij kent hem ook langer dan vandaag. En als jij weet dat het op een andere manier niet werkt, geef ik je groot gelijk dat je het zo rustig aanpakt.
Ach, ze hebben allemaal hun gebruiksaanwijzing toch? De één een wat langere dan de ander :+

Katja, wat een heerlijke filmpjes! Vind het ook altijd zo'n gaaf gezicht als ze met z'n allen over het land scheuren. Al houd ik soms mijn hart vast, over of ze wel op tijd stoppen voor de draad. Maar wonderbaarlijk genoeg schatten ze dat toch altijd goed in :+

Ik heb vandaag ook even van het prachtige weer gebruik gemaakt om wat foto's te maken. Eigenlijk wilde ik alleen foto's van Aleeyah maken, maar Fardani liep zich zo uit te sloven, dat ik ook van hem wat foto's moest maken. Hij is wel ongepoetst en puur natuur :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's in hun eigen topic.

[KS-ITP] Aleeyah inmiddels 6,5 maand oud!

[ITP] AV hengst Fardani weer eens ITP!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:50

Jeetje Miran, wat heb je een draakje :+ Ik had al wel vaker het idee dat Fu een behoorlijke gebruiksaanwijzing heeft, maar dat klopt dus ook wel :P

Mooie foto's hoor, Roma. Je hebt knappe paarden. Ik vind Fardani echt een leukerd.

Als dekens nodig zijn dan zijn ze nodig hoor. Zo lang die dieren het zelf kunnen is het zonder deken prima, maar als ze terug beginnen te vallen dan is zo'n dekentje wel fijn.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:57

Fu steekt zijn middelvinger op naar Miran :') ik zie het al helemaal voor me... Maar hij neemt je inderdaad wel goed in de maling in mijn ogen, lastig dat je hem er niet doorheen kan prikken.
Noah had van mij ook een mep gekregen als hij zoiets zou doen, of hij nou onzeker is of niet :=

Hihi, die foto van Ad en Fin :')
Set en de gang lekker aan de hol, heerlijk! :+:

Ik heb vanochtend geschreven bij de dressuur selectie L2 pony's, leuke jury!! ik was het bijna overal wel mee eens qua punten, en ze was flink anti ruk-en-pluk :j fijn om dan eens een 3 of 4 te geven wanneer (in het L2) ponylief zo in de krul gesjord wordt dat hij onregelmatig gaat lopen :(:)
en een huis-tuin-keuken pony die netjes loopt en vriendelijk gereden wordt, loopt dan dik in de prijzen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:58

Stoere Fardani en knappe Aleeyah! <3

Miran dat heb je goed gezien, zijn benen zijn nu chocolade/bruin en niet meer zwart

Afbeelding

Deken is fijn dan inderdaad hoor, hier viel Set ook teveel in

Gelske fijn he die droge wei, maar jouw paardjes lijken er ook altijd fijn bij de staan!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:15

MirandaFuego schreef:
Iloon, als ik longeer wordt hij niet rustiger maar raakt steeds meer over de kook.
Hij is heel onzeker en op zijn flikker geven helpt niet, ik ben wel van het aanpakken maar daar bereik je niks mee met hem, dan raakt hij alleen maar van over de kook, dan kun je niks meer met 'm en hij gaat dan echt gevaarlijk doen.
Al moet ik soms wel mijn best doen om rustig te blijven en niet boos te worden. ~~}>
Als ik het zo op film zie snap ik best dat jullie dat denken..maar ik heb al heel veel vervelende paarden weer op het rechte pad gekregen dus het is niet dat ik bang ben of niet durf aan te pakken.
Lekker dat je je scriptie hebt ingeleverd! :j

Kat, Ilya groeit lekker!
Tis wel echt een leuke poowny! :D
Worden zijn benen nou weer lichter?

Maar Miran, hebben onzekere paarden juist niet heel erg duidelijke grenzen nodig? Ik snap wel wat je bedoelt hoor en ik ben ook zeker geen held en vind het heel knap dat je zo rustig blijft! Fu vindt de nieuwe bak spannend, logisch, en is van zichzelf onzeker en sensibel maar lijkt nu toch ook niet te weten waar hij aan toe is? Hij stopt wanneer hij wil, hij komt van de grond wanneer hij wil, hij gaat achteruit wanneer hij wil, maar jij verbindt er geen consequentie aan dus zoekt hij verder naar zijn grenzen en natuurlijk wordt hij boos als jij ineens de regie gaat overnemen, of denk ik nu heel erg verkeerd? Nogmaals: wat werkt dat werkt voor jou en Fu en dan is dat ook goed, maar ik moest er gewoon toch over nadenken wat ik zou doen (soms heb ik dat gewoon :+) Is geen aanval, echt niet maar verwoord gewoon ff mijn gedachten...

Wat heb je toch een mooie kudde Kat!

Idd volgende keer beter Gelske!

Leuk Tam, om te mogen schrijven bij zo'n jury!

Hele knappe kinders Roma! <3

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:30

Dat is altijd wel hoor set dat ze heel donker lijken te kleuren maar dat dat toch weer lichter word. De onze worden uit eindelijk wit maar ik ben toch benieuwt hoe zij weer zullen verkleuren van het voorjaar.

das balen Tieneke van je wei die onder gelopen fijn dat adje weer wat voller word. Wel leuk hoor twee half broetjes lekker samen aan het opgroeien. Wij hebben dat nu ook alleen dan een half zus en broer maar het is wel erg leuk.

Mooie kinders al Zwaraa ik zie dat graag hoor dat ze lekker paard mogen zijn. Jammer dat je kleine man het nu niet meer zo leuk vind zonder vriendje.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:31

Ja bij Ilya weet ik sowieso niet welke tint hij krijgt :D ben erg benieuwd

inderdaad leuk veulens of jonge paarden zo samen opgroeien!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:41

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:43

Jaa dat is echt heel leuk!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:04

Kat, veel lichter idd!
Ben wel benieuwd hoor, wat de eindkleur wordt. :))

Gelske, wat had je met Noor gedaan dan? :D
Het is zeker leuk dat paardjes zo samen kunnen zijn.

Roma, mooie foto's! :j

Tammy_ schreef:
Fu steekt zijn middelvinger op naar Miran :') ik zie het al helemaal voor me... Maar hij neemt je inderdaad wel goed in de maling in mijn ogen, lastig dat je hem er niet doorheen kan prikken.
Noah had van mij ook een mep gekregen als hij zoiets zou doen, of hij nou onzeker is of niet :=

Dat heb ik jaren geleden wel een aantal keer geprobeerd maar dat eindigde in maandenlange revalidatie dus dat schoot niet echt op. :+
Leuk dat de jury zo jureerde! +:)+

Iloon, je hebt gelijk dat je een duidelijke leider moet zijn. :j
Dat is ook een probleem als ik erop zit. Maar als hij achteruit gaat laat ik hem nog veel langer achteruit gaan als dat hij wil, daarna rij ik hem weer naar voren en ik krijg hem er toch langs, dus doet hij toch de dingen die ik wil.
Ik stel ook grenzen maar doe dat niet door hem te meppen maar door rustig te blijven en door te gaan met wat ik wil, langs die kant draven.
Het is ook niet alleen dat hij de omgeving spannend vind, maar hij hoort Zosja daarachter rondracen en hinniken en triggert hem nogal.
En al zou het boosheid van hem zijn (ik denk niet dat dat het is) dan maakt het nog niks uit, want als ik hem teveel te snel naar voren dwing en hij gaat flippen gebeuren er ongelukken, dus wat heb ik daar dan aan?
Ik val echt niet snel maar hij wordt zo crazy dat ik toch niet blijf zitten, misschien niet jouw oplossing maar ik heb geen zin om hem over de zeik te jagen want dan kan ik straks nooit meer rijden want mijn rug kan dat niet hebben.
En hij gaat dan toch niet doen wat ik wil, alleen maar helemaal flippen, draaien, bokken, steigeren en dan kan ik helemaal niet meer vooruit komen.
Hetzelfde geldt voor ernaast hoor, deze problemen heb ik ook gehad ernaast, wilde hij ook alleen maar achterwaarts en konden we hem alleen de wei uitkrijgen met een longeerlijn achter zijn kont langs.
Toen heb ik ook wel met de zweep geprobeerd maar dat werkte echt ook niet. :n
Want dan wordt hij alleen maar bang en wil ie helemaal niet meer met me mee.
Ach, je zal zien dat het over een week ofzo al veel beter gaat. :j

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:46

Alleen maar gelongeert met hoofdstel en longeer singel. Maar het hoofstel was in ene eng om in te doen en in de bak waren twee vreemde paarden dus dat is reden om telkens stil te staan of hard weg te rennen. Ach ja uiteindelijk worden ze vanzelf moe en deed ze weer braaf der ding dus konden we het weer goed afsluiten ;) . Ik moet zeggen dat ze vandaag allemaal een beetje van de wapper waren mischien wel een beetje voorjaar in de bol met het mooie weer :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:50

Dat kan goed zijn! Adje hier had precies ook de lentekriebels, vooral in z'n kont! In de zon was het ook echt lekker warm.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:30

Ik had het ook niet over meppen Miran, maar begrijp idd dat voorwaarts niet werkt, en je natuurlijk op jezelf moet passen. Jammer dat hij Zos nog kan horen, dat helpt dat idd ook niet echt. Komt vast wel goed! (en ik weet niet of ik het daadwerkelijk anders zou doen als ik hem zou kennen, jij kent hem het beste, was gewoon ff een gedachtegang :) )

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:39

Zooooo, ik ben er ook weer eens! Drukke dagen gehad, wel steeds meegelezen op m'n telefoon, maar bijleesposten maken doe ik het liefste op m'n werk :D

Ten eerste: iedereen een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!
Hier stonden de paarden lekker in hun paddockjes te kijken naar het vuurwerk, heel goed gegaan dus!

Vind het wel vreemd, van Set en haar staart, maar merries zijn af en toe ondoorgrondelijk is mijn ervaring...

Fijn dat je jongens het goed doen met hun dekentjes op, Tieneke! Sterkte met je moeder!

Fijn om te horen dat Djuun zo goed in haar vel zit!

Mish alweer 2 en binnenkort lekker dichtbij, top hoor!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, Joyce! Asal ziet er goed uit!

Ziet eruit als een lekker nieuwjaarsritje, Yildiz! Fijn dat Nour weer terug is en dat hij zoveel heeft geleerd, ben benieuwd naar jullie komend wedstrijdseizoen!

Lekker zeg, zulke buren, Miranda {:)-:(

Poeh, een paard van 1.84, moet er niet aan denken haha

Sterkte met het verlies van de hond, Lisa!

Leuk om het verschil te zien van pasgeboren naar ruim 6 maanden oud, Roma! Mooie foto's van haar en Fardani!

Wat een monster is Fuego, Miranda, maar ik snap je redenatie wel over hoe hem aan te pakken. Het op de handrem lopen wat ie zeker in het begin doet, herken ik wel heel erg van Ely. Is niet makkelijk, ik heb wel respect voor je dat je het op je eigen manier doet!

Mooie filmpjes van je prachtige kudde, Katja!

Hopen dat je niet meer veel hoeft aan te passen voor je scriptie, Ilona!

Hier nu toch maar definitief besloten om een nieuw huisje voor Dos te zoeken. Als ik zie wat een leuke klik ze heeft met mijn verzorgster, zie ik eigenlijk wat er tussen ons mist. Dus rustig aan zoeken naar een mooie plek voor haar.
Vrijdag gaan kijken naar de hengst waar ik het weken geleden al over had en ben erg onder de indruk van hem. Nog even goed over nadenken en dan ook of ik toch maar dit jaar wil dekken...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:57

Hoi Annika! :wave:
Jij ook gelukkig nieuwjaar!
Dos zal vast een goed plaatsje kunnen krijgen.
Als je gaat kijken bij zo'n hengst wordt het natuurlijk nog moeilijker te wachten. :D
Iloontjeehh schreef:
Ik had het ook niet over meppen Miran, maar begrijp idd dat voorwaarts niet werkt, en je natuurlijk op jezelf moet passen. Jammer dat hij Zos nog kan horen, dat helpt dat idd ook niet echt. Komt vast wel goed! (en ik weet niet of ik het daadwerkelijk anders zou doen als ik hem zou kennen, jij kent hem het beste, was gewoon ff een gedachtegang :) )

In het begin toen ik hem nog niet zo lang had heb ik ook andere manieren geprobeerd en ook van huppetee doorlopen ~~}> , maar das nooit goed afgelopen. En ik moet juist oppassen dat ik niet kwaad wordt, want op zo'n dag als gister zou ik hem het liefst ook een bijl tussen de oren plaatsen, maar ik blijf heel lief braaf roepen als hij toch naar voren gaat. :x
En dit gaat eigenlijk altijd wel goed, gewoon stug door blijven gaan zonder nog meer stress te veroorzaken, het duurt alleen wat langer.
Hij is behalve snel van slag ook heel eigenwijs en das een lastige combi.
En hij wil niet graag naar voren als er wat aan de hand is, achterwaarts is gewoon heel lastig op te lossen, behalve met nog meer achterwaarts totdat hij er flauw van wordt.

En het heeft geholpen, want vanmorgen heeft hij super gelopen. +:)+
Af en toe even een uitspatting, viel ook nog een keer bijna toen hij ging steigeren en omdraaien.. :roll:
Maar hij ging lekker naar voren en was weer een stuk kalmer. :j
Ik heb een stukje film van vandaag maar die moet nog even overgezet van de mobiel.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:10

Hier hoe het vandaag ging! (klein stukje maar, ik heb lekker gezijgangt en gegalopt ook) :))
Hij wilde links niet zo lekker loslaten dus heb 'm wel even wat strenger erdoor gereden dus dat ziet er niet zo netjes uit, foei. :P