[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:16

@Amy kun je dat niet beter de rest van de week doen, alleen vandaag maar mooi weer
@Jessica dat klopt helemaal ik ben nu ook niet meer zenuwachtig voor cc alleen Asal nog maar naar de les hebben we beide al geen spanning meer echt super fijn

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:04

Knappe mannen Annika <3

Heerlijk he dat getut Katja. Kan daar ook altijd zo van genieten.

Jippie, Dayem z'n hoofdstel is binnen en hij is cool! Hij liep vandaag al beter achter. Ik ga er morgen even een kwartiertje op, beetje stretchen in stap en draf, kijken hoe dat gaat.

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:24

@nicky die kleur staat dayem echt top

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:18

Succes met een huis zoeken Tam
Topic was geweldig Miran
Katjen wat een knap mannetje
Yildiz gefeliciteerd met brons
Mooie paarden heb je zeg!
Beterschap met Dayem Nicky
Katja halsters staan je paarden mooi zeg!
Blue groeit er wel in joh
Miran gaat goed zeg met buitenrijden,toppie hoor!
Zo zie je maar de aanhouder wint ;)
Knappe Djuun
Mooie combinaties Joyce,dus leuk veulentjes volgend jaar
Annika mooie mannen hoor
Amy knap hoor van umoyax
:D mannen zijn streng Joyce haha en vrouwen luisteren slecht
Ik wel iniedergeval :o
Katja heerlijk hè dat tutten met je paarden
Dayem weer verwend zie ik :D staat hem goed Nicky
Als ik iemand vergeten ben sorry sorry sorry
Hier druk met van alles,wel lekker getut met de paarden
Maar valt niet mee met iedereen thuis die wat van je wil om wat te doen
Hier een foto van gisteren :D Ken zoent graag
Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:59

Oh knappe Dayem, staat hem echt goed!

:j als jaarling had ik hem mee naar de amateur en naar st oedenrode. Bij die laatste ging ie bij binnenkomen meteen op zn plaat en blessure, zodoende ook dat ik hem nu eerst binnen wilde showen, om vertrouwen te krijgen in de bodem. T is niet zo'n handige Harry soms en dacht als ie weer onderuit gaat is ie er gelijk klaar mee ook :')

Vorig jaar is ie niet echt ergens mee naartoe geweest, dus allemaal weer beetje onwennig. Het is gewoon een held op sokken, dat helpt ook niet echt := maar had wel lol hoor want in de showring zag ie wel kans om een hap van zo'n boompje te nemen _O-

Haha gelukkig veel buiten geweest in het zonnetje hoor :D echt prachtig weer vandaag!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:33

Zo ik lees even 3 pagina's terug.. :D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet altijd op iedereen reageer. Is lastig want ik zit bijna altijd op mijn telefoon. Maar ik ga het nu even braaf doen..

Kat, wat een toffe halsters! ik heb me touwhalsters daar ook vandaan. Ze zijn echt mooi. Jammer dat die van Blue niet past. Het staat hem wel geweldig! En wat word set dik! :D

Letitzia: Jij hebt genoeg rijmogelijkheden geloof ik hihi :D Ik heb een parkje waar ik zo inrijd maar helaas nog geen ruiterpaden. alleen stukjes berm en een paar grindpaden.. Als ik echt naar ruiterpaden wil moet ik een brug over en daarna een autoweg van zo'n kilometer.. langs water. De laatste keer kwam er een boot. Niks aan de hand. Ik zei net: Wauw ze vind boten niet eng :D Tot dat de "golven" tegen de kant klotste. Ze werd echt een beetje paniekerig. Dus ik probeerde naar de overkant te gaan maar ze vond het zo eng dat ze zichzelf op het midden van de weg parkeerde terwijl er een auto aan kwam. := gelukkig waren we met 5 paarden en 2 fietsers dus werd snel geholpen en daarna was het weer klaar..
Verder leuke filmpjes letiets!

Sieltjuh: Ik vind djuun ook echt heel mooi! Zo horen ze er een beetje uit te zien vind ik. Klopt helemaal in verhouding naar mijn idee!

Kat: Je kunt bij horsebeads toch de centimeters van de neus opgeven? Heb ik wel gedaan :j

Yildizarabs: Haha ik wil dat geisha juist groter word! Hoe groot ben je zelf? :D

Joyce: wat een mooie mini's heb je toch!
Fijn gewandeld! Hoe vaker je het doet, hoe normaler het word! Voor je het weet zit je erop buiten haha

Nicky, vervelend dat dayem niet lekker liep. Geisha heeft zo ook de mindere dagen hoor.
Bij haar is het echt spierpijn.. Wanneer houd het een x op :')
Wat staat dat hoofdstel goed! Hele mooie kleur. :j

Jess: Wat fijn dat ie zo lekker liep! Rij je ook wel eens in een buitenbak? Anders kom ik gewoon rijfoto's maken als je dat wilt! haha en anders kom ik binnekort gewoon een keer langs, ben heel benieuwd!
Ja lastig dat longeren. Ik doe voornamelijk dubbele longe en dan afwisselen met pessoa sinds kort. Ik wil haar alleen wat meer over de rug hebben dus ik zat ook te denken aan een longeerhulp..

Amy, fijn dat umo het goed deed! Ik wil hem nog wel een x IRL zien hoor.. Ik kom bij jouw ook nog wel langs :j

Annika wat is euf toch knap! En wat leuk dat je vriend hem wel leuk vind haha!

Leuk die selfie yas! :D

Hier alles zn gangetje. Geen nieuwe verwondingen want geisha staat nog steeds binnen haha. :=
Neehoor, ze knapt er echt van op. ik heb gister die pramox er in gestopt dus ik hoopte vandaag wat wormen te vinden maar helaas.. Misschien morgen. Moet dat eigenlijk? Wat als ik nou geen wormen vind, betekent dat dan dat ze er nog zitten? Ik heb namelijk geen idee..
Ze was wel wat slomer door die kuur dus heb dr los gegooid. Toen ging ze als een gek lopen showen en mij uitdagen. Super grappig! :') Ze voelt zich duidelijk al beter en ze glimt weer aardig. Ik heb een nieuw zadel maar dat is een lang verhaal. Ik heb een topic geopend maar geen idee hoe die te quoten.. uitleg? :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:45

Durf idd ook niet te zeggen of ze er dan nog zitten.. Gek trouwens dat ze slomer was van de kuur, heb ik hier nog nooit gemerkt. je zou toch zeggen dat er dan in elk geval wat gebeurt!

Nicky net even filmpjes terug gekeken (had ze wel al voorbij zien schuiven en was nieuwsgierig) maar lijkt idd net niet goed te lopen linksvoor. Gaat het inmiddels al beter? :)

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:57

Kelly zeg maar Connie hoor :D weer niet helemaal erop hè
Ligt eraan hoe hardnekkig de besmetting is
Bij Ken komen na 2weken dan pas de bloedwormen te voorschijn
Ik bestrijd die dingen al net zo lang als dat ik Ken heb :(
Nicky ook even je filmpjes bekeken en vind hem niet rat LV,vind hem ook stijf van voren
Rij je al met hoefschoenen?
Of een hoefzweertje?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:57

Dames, dankjewel voor de leuke complimenten over Djuun :o Echt heel lief allemaal :*

Amy, klinkt als een geslaagd weekend hoor :D En idd, Umo wat kilometers maken en wat stoerder worden :D
En hoe gaat het eigenlijk met Nas? Was je nou begonnen met beleren of nog niet?

Ik had vandaag helaas ook niet vrij. Bevrijdingsfestival hier om de hoek, maar moest na mn werk nog naar Djuun en ook morgen weer vroeg op, dus zat er niet in!

Annika, wat een leuke foto van je mannen :D
En drinken bij verkeerde mams, geen ervaring mee, dus geen idee :?

Kat, wist helemaal niet dat Set een zuiger was. Doet ze het nu ook of bedoel je als ze op een stal staat?

Nicky, gaaf hoofdstel! Heb dezelfde in het zwart, alleen nog nooit gebruikt hahaha _O-

Aaah Connie, lieve koessiefoto <3

Kelly, fijn dat ze lijkt op te knappen! Als je twijfelt over de ontworming kan je natuurlijk altijd nog even de DA bellen voor advies :)
En wij klappen in onze handjes voor de uitrijmogelijkheden hoor. Idd wat Letiets zegt geen super groot bos, maar we hébben een bos én strand (niet dat we daar al vaak zijn geweest hahaha _O- ) en ruiterpaden. Maar moeten voor allemaal nog wel een paar km rijden hoor, maar genoeg langs fietspaden en vrij rustige B-wegen. En net als vandaag met wandelen komen er trekkers voorbij gedenderd, maar Djuun geeft daar gelukkig geen ene zier om.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:01

Oh ja, er waren feestjes vandaag.. ik vergeet dat soort dingen altijd :=

Ik was idd begonnen maar doordat ze kracht en bespiering miste even terug naar de basis. Maar met die malle zo druk geweest dat Nas zich vol staat te vreten op de wei momenteel :P Maar goed, grazen doet haar goed, viel me vandaag echt op dat ze weer lekkerder in haar lijf komt te zitten. Met nu de eerste 2 shows achter de rug hoop ik de routine weer op te kunnen pakken zodat ik weer lekker met haar aan de gang kan. Wordt wel eens tijd om er weer op te klimmen nu natuurlijk :D

Ideaal zeg al die mogelijkheden! Hier is alles voor het mooie net iets te ver weg, moet eigenlijk al gauw met de trailer op pad.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:07

Oke, ben heel erg benieuwd naar Nas ohz :D

Ach, jullie hebben dan nog een optie van een trailer :)) Die hebben wij dan weer niet, dus extra blij met de uitrijmogelijkheden :D
Vroegah :7 stonden we ook altijd ergens anders qua stal en de uitrijmogelijkheden waren daar een stuk beperkter. Nu staan we in de zomer wel eens een beetje in de file met mooi weer (gemiddeld 4 weekenden per jaar ofzo _O- ), maar dat maakt de omgeving wel goed :D (en natuurlijk het feit dat we een heerlijke stalling hebben).

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:12

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:18

Kelly neus kon je inderdaad opgeven maar heb ik niet gedaan, maar daar zit het probleem ook niet :d heb vandaag het kopstuk verschoven waardoor die denk ik wel past! had alleen geen zin in passen haha.

wormen horen er volgens mij wel uit te komen, ze gaan dood en komen dan met de mest mee?

leuke foto Connie!

Siel Set is sowieso kribbebijter en zuigen heb ik haar 1x zien doen maar ze staat nooit op stal dus doet het thuis niet! :D ja knagen aan hout doet ze wel maar dat is gewoon meer omdat ze het lekker vindt, niet zoals een stalgebrek. Ze heeft wel eens even in een box gestaan en dan gebeurde het. Maar ze staat nu al 8 jaar buiten dus gelukkig bij mij niet

ben benieuwd naar een nieuwe foto van Nashwa trouwens! Al aan het dekken?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:26

Ja, dat dacht ik al dat je bedoelde Kat :) Gelukkig maar dat ze het buiten niet doet :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:28

Ben ik blij om, maar ze heeft denk ik veel te veel ruimte om zich te vervelen of te stressen. Loopt de godganse dag heen en weer :D Ijsberen ook nooit gezien, alleen de laatste tijd nu ze af en toe op het grasveld mag staat ze voor het hek te wachten als ik er ben. Ze kijkt me elke dag heel ver na in de hoop dat ik terug kom om het deurtje weer open te doen _O-

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:30

Wel ideaal dat jij ze buiten kan houden Kat, das toch perfect met een zuiger :j

Ik heb je topic gelezen Kelly, ik zet ook m'n vraagtekens bij de uitspraken van deze zadelmaker, vulling zal je echt geregeld moeten laten controleren, een paard is niet recht en er zit rechte vulling in, dus grote kans dat er bv rechts wat uitgehaald moet worden en links wat er bij. Tevens gaat je vulling naar verloop van tijd inklinken (vnl bij synthetische vulling). Als voorbeeld: wij hebben uit ons zadel de sythetische vulling laten vervangen door wol en het ligt gewoon veel beter!
Ook over het zoeken van de laatste rib, dit plaatje zegt genoeg:
Afbeelding

Leuk Amy, lekker weer aan de slag met Nasibal :)

Leuk kleurtje Nicky, staat hem goed!

Schattig Connie <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:02

oh vergeten,. heel gaaf hoofdstel Nicky!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:53

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:06

Lastig, dat de paarden dan toch zo van slag zijn ergens anders. Kwestie van wennen inderdaad, maar leuk is anders!

Mooi halster bij Dayem!

Knappe Ken-selfie!

Volgens mij hoef je niet altijd wormen in de mest te vinden hoor, Kelly! Fijn dat Geisha zich beter voelt! En bijzonder verhaal van je zadel... Maar hij past, dus dat is in ieder geval iets :)

Vanavond m'n paardjes weer terug verhuizen naar hun paddockgroep. Behalve Doortje, die gaat op kamers :D We hebben een groep met vakantiepaarden (waar 2 paarden van mijn schoonzus staan: Arabische merrie en haar 2-jarige Quarab-dochter), dus dat zou hartstikke leuk moeten zijn voor Doortje. Zitten 2 weilanden tussen mams en dochter dalijk, dus ik hoop dat ze beide geen springgenen hebben :=

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:23

Jeetje wat gaan jullie hard zeg! Kan ook niet altijd op iedereen reageren, zit altijd op Phone en korte termijn geheugen is bagger haha! Maar doe m'n best... :o

Wauw, gaaf hoofdstel Nicky! Staat m goed! Mijn favo kleurtje!
Ga je wedstrijden straks rijden?

Ideaal Katja dat je Set kunt buiten houden!

Oh was dat Umo die toen onderuit ging? Dat verhaal herinner ik me nog ja! Tja, ene paard is t andere niet: Tie was ook altijd zo onwennig maar door veel wedstrijden, veel onbekende plekjes is ze nu overal wel rustig. Behalve dan met veulen aan de voet. In Deurne stond ze ook weer opgetrokken.
Nour is overal thuis, die is zo cool en blij, hoe meer drukte hoe gezelliger haha!

Ik ben 1.64m, vrij licht en ik hou niet van grote paarden! Moet ik veel te hoog klimmen haha! :P

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:29

Van mij hoeven paarden ook niet zo groot hoor, Yildiz!
Ben zelf ook maar klein (1.63).

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:31

Hier idem, maar voor Ersiel zou het misschien net iets mooier staan, hoewel ik het plaatje steeds beter vind nu Djuun aan het uitgroeien is :)

Doortje op kamers! Kleine meisjes worden groot!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:33

Ik ben 1,58 :D Denk dat Sets veulen net zo uitgroeit als Set of ietsje kleiner. De vader is 1,46 namelijk.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:55

Pff ik zou me nog bijna groot gaan voelen met mijn 1,65 :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:06

Hoeft niet hoor, hier 1,72 ;)

Leuk voor Doortje!

Vind het een raar verhaal Kelly... Wie was er geweest?

Bedoeling is idd om endurance met het smurfje te gaan rijden :)

Net even opgestapt, loopt nog steeds niet goed dus gelijk gestopt. Donderdag komt de hoefsmid, een ander dan dat ik normaal heb. Hij bekapt ook op de Kossack dus hoop dat hij het kan verhelpen...