[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:08

amyz schreef:
En ben vandaag vreemd gegaan.... Op een haflinger gereden :') Nog oude type ook, dus niks geen elegant ding. Nee hoor, gewoon type tank. Pfft, na 3 rondjes draf was ik gesloopt, t rijdt ook als een tank namelijk _O- Nee, niks voor mij.. Lief paard verder hoor, niks mis mee, maar mij te breed en te zwaar in de gangen hihi.

Haha en dan denk je...Ik hou het wel op de Arabier.
Dat heb ik wel altijd :P

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:12

Pfft al toen we m stonden te poetsen :') Stond echt zwaar verbaasd... Breeeeeed..... :oo En toen ie het kratje hooi om de hoek ontdekte en ik m weer een stapje terug wilde zetten, ging ie niet. Noooo way. Oh ja, dat waren koudbloeden idd...
Mn eigen ukkies mogen dan zo hun dingetjes hebben, maar als ik mn hand op de borst leg gaan ze heel lief achteruit, hooguit dat ik een keer wat extra druk moet geven.. Maar dit ging gewoon écht niet :=
Had toen idd al zoiets van; doe mij maar weer mn Arabjes :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:14

amyz schreef:
Pfft al toen we m stonden te poetsen :') Stond echt zwaar verbaasd... Breeeeeed..... :oo En toen ie het kratje hooi om de hoek ontdekte en ik m weer een stapje terug wilde zetten, ging ie niet. Noooo way. Oh ja, dat waren koudbloeden idd...
Mn eigen ukkies mogen dan zo hun dingetjes hebben, maar als ik mn hand op de borst leg gaan ze heel lief achteruit, hooguit dat ik een keer wat extra druk moet geven.. Maar dit ging gewoon écht niet :=
Had toen idd al zoiets van; doe mij maar weer mn Arabjes :+

Haha van die lekker doordenderende tanken die alles plat walsen :+
Ik riep vorige keer toen ik op een breed paard stapte beetje trekpaard achtige type...Ik scheur uit! :+
En nu zijn de M&M paarden ook niet super smal ofzo maar die was echt de max :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:20

_O-

Koudbloeden zijn in mijn ervaring sowieso idd een soort tanks... Umoyax ging ik met de eerste keer verhuizen skieënd achteraan de weg over, maaaar die stopte na een paar meter (en een halve cm van de auto af :') ). Koudbloeden gaan dan gewoon door is mijn ervaring, die stoppen pas als ze dat zelf willen... Nee, niks voor mij :=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:24

amyz schreef:
_O-

Koudbloeden zijn in mijn ervaring sowieso idd een soort tanks... Umoyax ging ik met de eerste keer verhuizen skieënd achteraan de weg over, maaaar die stopte na een paar meter (en een halve cm van de auto af :') ). Koudbloeden gaan dan gewoon door is mijn ervaring, die stoppen pas als ze dat zelf willen... Nee, niks voor mij :=

Montoyo gaat stilstaan...en stilstaan en blijft stilstaan :D

Voordeel van het werken met AV is dat je leer heel snel te zijn....dat zien die koudbloeden niet aankomen...dus voordat hun opgestart zijn om er tussen uit te naaien heb ik dat vaak al door:P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:04

Dat klopt wel :') Sinds ik met arabieren omga ben ik wel een stuk handiger met dat soort dingen geworden bij andere paarden :') Gewoon te snel af zijn.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:59

ik vind ook altijd prettig dat paarden gewoon doen wat ik van ze vraag als ik tegen asal zeg op zei stapt ze net zo braaf van me af en zo grappig als ik haar longeer en ik zeg goedzooooo met de ooo uit overijssel dan gaat ze een gang terug of halthouden klinkt ja hetzelfde al hoooooo hahaha zo leuk.
Zijn die van jullie ook jaloers als je een ander paard aan haalt? mean als ik fame naar buiten zeg of die haal ik aan wordt ze gewoon kwaad....loop ik er langs met fame hapt ze die gewoon in de billen

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:20

Zelf had ik eerst ook een tinker erbij, daar had ik af en toe ook een probleem mee.. :Y) dat was denk ik vooral omdat ze ook nog eens een merrie was. :+
Maar voor het grootste gedeelte is het opvoeden hoor, tuurlijk zijn ze wat botter, maar ze moeten van mij wel direct reageren, als ze opzij/achteruit moeten of stoppen, dat kunnen ze best.
Het vergt gewoon een andere aanpak, je bent ook altijd gewend aan de reactie van je eigen paarden.
Maar de tink was ook een slim beest en deed haar grondoefeningen heel goed. :j

Djuun moet maar eens een gesprek hebben met Fuego, over buitenritjes! :P

Whaha, Jes, er is ook zo'n serie op tv over "I didn't know I was pregnant'....dan hebben ze bevallingen op de meest bizarre plaatsen :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:11

MirandaFuego schreef:
Zelf had ik eerst ook een tinker erbij, daar had ik af en toe ook een probleem mee.. :Y) dat was denk ik vooral omdat ze ook nog eens een merrie was. :+
Maar voor het grootste gedeelte is het opvoeden hoor, tuurlijk zijn ze wat botter, maar ze moeten van mij wel direct reageren, als ze opzij/achteruit moeten of stoppen, dat kunnen ze best.
Het vergt gewoon een andere aanpak, je bent ook altijd gewend aan de reactie van je eigen paarden.
Maar de tink was ook een slim beest en deed haar grondoefeningen heel goed. :j

Djuun moet maar eens een gesprek hebben met Fuego, over buitenritjes! :P

Whaha, Jes, er is ook zo'n serie op tv over "I didn't know I was pregnant'....dan hebben ze bevallingen op de meest bizarre plaatsen :')

Ja op TLC :D
Heb ik gezien:P
Is helemaal Bizar :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:12

Haha, ja, "oei ik voel me niet zo lekker..." ja, dat komt omdat je aan het bevallen bent.. :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:23

MirandaFuego schreef:
Haha, ja, "oei ik voel me niet zo lekker..." ja, dat komt omdat je aan het bevallen bent.. :+

Ik zou er in blijven _O-
Maar ik snap het wel als je al van alles mankeert dan denk je ag zal daar wel van zijn :+

Was vandaag trouwen bij de Orthopeed.
Eigenlijk ben ik weinig verder.

Er zit inderdaad een scheurtje.
me kruisbanden zien er licht geirriteerd uit.
Maar ik moest nog extra foto s maken omdat het bot er ook niet helemaal goed uit zag.
Op de foto s konden ze ook alleen zien dat er iets niet klopte maar wat zagen ze ook niet.
Dus moet ik maandag voor een CT SCAN.

Advies nu is Fysio en over 8 weken verder kijken.

Mag wel gewoon bewegen dus ook rijden maar als ik er te last van heb moet ik stoppen :+

Hij zat aan de knie te sjorren joh....maar was gewoon een klote gevoel..het was niet zo dat ik moest uit schreeuwen van de pijn.
Gelukkig voelde hij wel het verschil tussen de ene en ander knie.
Maar het blijft toch maar allemaal een vaag verhaal.

Een operatie hoeft nog niet ...maar uitsluiten doet hij ook niet.

Dus verlopig gaat ik me M&M paarden weer oppakken :D
En me nieuwe voornemen voor 2013 uitoefenen: hardlopen :=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:33

Barcelano schreef:

Gefeliciteerd!
Leuk dat je bent getrouwd, waarom daar? :P

Vervelend dat ze nog niks weten, wel handig dat je mag rijden.
Alleen ik zou nog even de uitslag afwachten van maandag voordat je gaat hardlopen :')
Ik zal voor je duimen!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:14

MirandaFuego schreef:
Barcelano schreef:

Gefeliciteerd!
Leuk dat je bent getrouwd, waarom daar? :P

Vervelend dat ze nog niks weten, wel handig dat je mag rijden.
Alleen ik zou nog even de uitslag afwachten van maandag voordat je gaat hardlopen :')
Ik zal voor je duimen!

_O- Haha even de S vergeten :+
Was wel nog een jonge knul :+

Hardlopen wacht ik zelfs nog mee tot na de fysio denk ik.
Ik heb gister en vandaag al gereden.
Tja wat kan ik zeggen..zei het al tegen me instructrice het doet zoiezo wel n beetje pijn wat ik ook doe:P
Dus om nu heel lang stil te zitten...vind ik zo zonde van de tijd.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:29

Ja, ik denk ook niet dat het dan beter wordt, vaak is het wel goed om de spieren op kracht te houden.
Maar hardlopen is wel zwaar voor je knieën/gewrichten, ik denk dat dat niet zo goed is.
Als het niet echt erger wordt van paardrijden kan dat toch wel?!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:50

is zwemmen niks voor je Jessica? dan worden je gewrichten niet te veel belast maar gebruik je wél je spieren :) Toen ik mocht revalideren na mn beenbreuk ben ik ook gaan zwemmen, om de spieren op te bouwen :j

Vandaag met Noah weer naar de kliniek geweest, en het zag er goed uit! *\o/* De DA denkt dat het plekje dat hij zag een stukje weefsel is die een brug gevormd heeft tussen het checkligament en de pees, en dat door een paar gekke sprongen dat 'bruggetje' aan het checkligament getrokken heeft waardoor hij zo kreupel was. De dierenarts zag niet in waarom dat kleine stukje extra weefsel zijn sportcarrière in de weg zou moeten staan, dus we mogen heeeeeeeel langzaam gaan opbouwen met korte stukjes draven, 1 minuut per kant per 2 weken er bij :):)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:00

@ tammy er is weer hoop wat fijn!!
@ Barelona Ik zou ook zo nog niet gaan hardlopen omdat je dan je gewrichten extra belast. Zwemmen is idd een goed oplossing en paardrijden kan ook best maar dan niet te veel lichtrijden. Of met een kniebrees gaan rijden

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:05

Goed nieuws Tammy, fijn! :D

Jes; zou idd ook zwemmen eens proberen :)

Umoyax heeft paddock-arrest... :Y) Werd gisteren gebeld door stalgenootje dat hij aan het dekken geslagen zou zijn. Snap er alleen geen hout van, want een half uur daarvoor was ik nog op stal en stond hij maar een beetje in Nash dr kont te happen, gaf 0,0 de indruk dat hij wist wat ie nou moest doen. Ander stalgenootje bevestigde dat vanmorgen nog eens.. Ik gok zelf op een ''mama ik kan het niet als jij kijkt'', maar dan nog vind ik het vreemd dat ie in mijn bijzijn niet verder kwam dan aan Nash dr kont snuffelen, hij werd er zelfs niet opgewonden van.. En binnen een half uur daarna zat ie er op :? Schiet mij maar lek. Iig mag ie er gewoon niet meer bij, zekere voor het onzekere want Nash is ook nog erg jong natuurlijk..
Hij was van de week wel heel vrolijk, snap nu wel waarom :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:08

Ja, zwemmen kan ook, hangt er wel van af...voor mij is zwemmen niet goed, krijg er juist erge last van. :Y)

Wat een goed nieuws Tam! *\o/*

Whaha, ja, vandaar dat hij zo vrolijk was! :D
Fuego dekte ook gewoon nog soms, maar omdat mijn merrie een eczeemdeken ophad lukte het niet, dat was wel handig.. :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:20

Nash en dekens gaan niet zo goed samen helaas :') Die heeft laatst dr deken vakkundig gesloopt en is er daarna mee gaan rollen in een modderplas _O- aangezien ze nog maar kort onder dek stond en het niet zo koud was staat ze nu dus maar bloot, vachtje is nog goed genoeg :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:23

Dekenperikelen, praat me er niet van.. :Y)
Daarom staat Fuego ook bloot, maar dat is ook niet alles :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:24

Nope... Nash rolt namelijk ook bloot in de modder :Y) Vanmorgen maar even alles er zo goed en zo kwaad als het ging afgeborsteld.. T is dat ze nu vrij grijs is en het niet opvalt, maar ze heeft een serieus modderbad genomen gisteren :=

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:33

@amyz haha een dekker en een moddermonster leuke paardjes heb jij haha _O-

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:35

Moddermonsters heb ik geen last van, Noah mag de komende maanden nog niet los. Ik laat hem wel aan de hand rollen, maar wel in de binnenbak anders spettert hij me helemaal onder :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:36

:')
Stalgenoot reageerde ook zo heerlijk droog; ''je wilde toch een dekhengst? Nou, die heb je hoor!' _O-

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:38

hahaha touché :+