[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:23

Geen idee wat het is. Ze heeft ritmestoornissen gehad en moest via spoed binnen als het weer gebeurde. En dat was vandaag. Ik vermoed alleszins een longontsteking, maar ze wacht nog op uitslagen van de onderzoeken. Ze blijft al zeker daar tot morgen.

Nogmaals heel veel sterkte, Lisa.

Ik hoop echt dat het geen voorbode is voor heel 2015, dit alles...

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:26

2014 begon ook al zo bij ons...althans het begon halverwege 2013 en het hangt hier nog steeds rond kennelijk...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:32

:(:) Tina en Lisa begint idd al lekker voor jullie :(:)
@eliene ja we gaan ons best doen. Scheeld kan Asal weken laten staan en er dan zo weer opkruipen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:46

Allebei sterkte :(:)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:10

Heel veel sterkte beide! Wat een rottig begin...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:31

He verdorie wat n slechte berichten! Veel sterkte Tiene en Lisa... :(:) Hopelijk mag je moeder snel weer naar huis Tiene!

Jee Miran, wat n aso buren, verschrikkelijk om je dieren zo bang te zien en er niets tegen te kunnen beginnen.

Benieuwd naar de broertjes in hun nieuwe pak! :D

Joyce je hebt groot gelijk, genieten staat voorop dat zowiezo. Ook wedstrijden rijden moet je vooral voor je plezier doen en als dat op t moment lastig is, niet doen!
Je gaat wel reuzen bijrijden zeg, niets voor mij, steeds de ladder moeten pakken hihi! Veel plezier en zet n muts op tis koud daarboven! :+

Heb hier wel een positieve vibe, energie borrelt en ik heb zon zin in dit jaar!
Vandaag samen met Yul Nour opgehaald en thuis gebracht! *\o/* Alle knopjes zitten er nu heel goed op en kan niet wachten om verder te gaan met hem. Op advies van Kris geef ik hem geen rust maar blijf ik met m werken, Max 2 keer per week en veel grondwerk. Hij vindt het werken zelf zo gaaf en we gaan gewoon stapje voor stapje verder. Nour is nu wel echt hengst, n brave, maar zeker een paard dat binnenkomt. Thuisgekomen dan ook een dansende man naast me, heel imposant! <3 Vanavond in de box de ontmoeting met z'n beste vriend:

Afbeelding

Ze na het eten nog even bij elkaar gezet en was super leuk die hereniging, lekker ravotten en de vreugde elkaar weer te zien spatte ervan af! Morgen voor t eerst in de klucht dus ben benieuwd en hoop dat dat ook zo goed gaat!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:40

Wat een knapperd die Nour <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:42

Thx Katja, kom maar gauw eens n keer langs! :D

Hoe gaat het met Set? Nog steeds vreemd gedrag?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:03

Aaahw, je vent weer thuis <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:08

Set heb ik nu zowel aan kunnen raken zonder reactie en ook soms met het billenknijpen nog steeds, dus snap niet helemaal waarom het soms wel kan en soms niet. Ik heb het gevoel dat het gewoon een karaktertrekje is en niet iets medisch, heb ook niks kunnen vinden waar ze verder last van lijkt te hebben. De DA komt in januari enten dus misschien laat ik die gewoon even kijken. Misschien heeft ze wat last van moodswings van het slechte weer, dat zou ook niet voor het eerst zijn.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:09

Ja maar het is toch raar als het karakter is, wanneer ze dat eerder niet had?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:11

Door de drukte rond oud & nieuw even weggeweest uit het topic, maar ik zal mijn best doen om weer bij te lezen :)

Fijn dat de paardjes de jaarwisseling allemaal overleefd hebben :) Bij mij hing er een heel dichte mist waardoor de knallen en flitsen echt heel hard gedempt waren, de paarden waren dan ook rustiger dan de afgelopen jaren.

Wat leuk zo'n rustige nieuwjaarswandeling Ersilia!

Olina, fijn dat Mish binnenkort dichterbij komt staan :)

Joyce, wat een leuk dier :D Heb je nog nieuwe foto's van haar?

Tieneke, leuke foto's en gave hond zeg ;) Veel sterkte met je moeder trouwens! Hoe gaat het nu met haar?

Miranda, jammer dat het rijden slecht ging maar zo'n lief kusje maakt alles toch wel goed? ;)

1,84 Tammy! Daar zou ik nooit op durven hoor :=

Yildiz, wat leuk dat Nour weer thuis is :D

Hier gaat alles nog altijd zijn gangetje :) Sem heeft een weekje stilgestaan omdat zijn hoeven wat kort geworden waren door al onze ritjes in de koets, maar hij heeft nu ijzertjes dus we kunnen er weer tegen!
Normaal gingen we vandaag wandelen maar daar heeft het weer een stokje voor gestoken. Gisteren in de bak leek hij wat stijf, dus ik hoop dat ik morgen nog even met hem kan gaan rijden :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:13

Ja ik snap het ook niet Eline, maar voorheen voor de dracht deed ze het volgens mij ook wel eens moeilijk maar ik zou denken dat ze van de dracht wel geconditioneerd was geworden in het checken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 02:45

:D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:43

Sorry voor mijn afwezigheid, ben blij dat ik na januari weer een middagje minder kan gaan werken. :o Maar vandaag gelukkig een dagje vrij, ik heb de laatste 3 pagina's even bij gelezen.

Fijn dat iedereen de jaarwisseling weer redelijk goed doorgekomen is!
Miranda, wat asociaal, zulke buren! Belachelijk dat mensen echt geen rekening met dieren (willen) houden. Arme Fu :(:)

Hier was Mausi al dagen helemaal in de stress van al het geknal, heb haar 's avonds en 's nachts wat tranquigel gegeven. Maakte me toch wel druk om haar vruchtje, aangezien ze nog niet eens 3 maanden drachtig is, en een beetje Tranquigel leek me beter dan al die stress. Nog steeds was ze wel gestresst, maar met de radio aan, licht aan en ik die haar kalmeerde hield ze het aardig vol. Wel is ze flink wat kilo's kwijt geraakt in die paar dagen tijd, maar ach, dat komt er wel weer aan.

Tiene, wat zien jouw heren er goed uit, vind het zo'n leuk stel met z'n tweeën :) Leuk dat ze weer bij Uitgelicht staan!
Nu willen we natuurlijk wel een foto zien van beide boys in hun paarse deken :D

Ersilia, wat heerlijk, zo'n nieuwjaarsritje!

Mish alweer 2, gaat hard hè? Wat fijn dat ze dichterbij komt te staan!

Joyce, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ze ziet er leuk uit.

Yildiz ook al zo'n heerlijke nieuwjaarsrit gemaakt, fijn zeg! Volgens mij zit jij ook echt in een geweldige omgeving qua rijden!

Wow Tammy, 1.84m! :wow:
Ik heb ooit ook eens een paar keer op een paard van 1.80m gereden, maar doe mij maar gewoon onze arabjes met hun 1.45-1.55m :o

Joyce, wat een verandering, maar lol is inderdaad het belangrijkst! Asal zal vast ook blij zijn met lekker veel buiten rijden :)
Ook ik ben goed aan het nadenken wat ik dit jaar wil gaan doen, want ik wil ook wat meer lol met de paarden dit jaar, afgelopen jaar was een beetje té druk.

He bah Tiene, wat een naar bericht. Beterschap voor je moeder en sterkte voor jou en je familie :(:)

Lisa ook jij sterkte, wat een naar begin van het jaar.

Yildiz, wat heerlijk dat Nour weer thuis is! :)

Katja, wat vreemd van Set? Ook omdat het zomaar ineens is? Maar mijn merries hebben daar ook weleens geen zin in hoor, bij Mausi mag ik ook de ene keer zo kijken en andere keer staart tussen de billen. Misschien is het een merrie-ding? :+

Eline, fijn dat Sem nu ijzertjes heeft, dan kan je weer lekker aan de gang.

Tiene, wat een leuk filmpje :)

Hier schiet Aziza nog niet erg op qua uierontwikkeling enzo, ze zal dus waarschijnlijk iets over gaan dragen en een hengst geven.
Fardani is flink vervelend geworden sinds zijn vriendje weg is, ik kan echt merken dat hij nu toch zijn speelmaatje mist :(:) Dus ik ben nu heel hard aan het nadenken, wat met hem te doen..

En Aleeyah is héél erg gegroeid sinds ze geboren is, maakte eergisteren de bovenste foto en als je dat vergelijkt met ruim 6 maanden geleden.. Pff, wat worden die kleine veulentjes toch snel groot!

Afbeelding

Afbeelding

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:39

<3

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:44

leuke dekens Tiene! :D

Fijn even een dagje vrij Roma, je hebt het dus druk. en Aleeyah is groot aan het worden! :D Ook vervelend dat Mausi last had van het vuurwerk.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:55

@tiene je mannen zijn hot
Hier lekker aan het genieten van het zonnetje
Afbeelding
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:28

Tam, daar kun je nooit opkomen, hahaha!

Tiene, mooie dekens!
Vervelend van je mams, even afwachten maar!
Mooi filmpje!

Lisa, sterkte.. :(:)

Joyce, schattig! :D

Kat, je hebt gewoon een rare merrie. :+
Nou ja, Fu kan ook wel eens raar doen in ene.. :')

Yildiz, lekker hoor je knapperd weer thuis! :j

Roma, zo zie je wel duidelijk het verschil, haha!
2015 maar iets meer genieten en wat rustiger aan.

En met dat vuurwerk, te bedenken dat die buuv dierenarts is.. :x
Vandaag gereden, Nikita heeft gefilmd, zal het later wel even plaatsen. :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:34

Voor een dierenarts zou je toch mogen verwachten dat die iets meer rekening zou houden met de dieren... :?

Joyce, geniet er maar van!! De nieuweling staat er wel superschattig op!

Mijn mannen zijn idd wel hotties 8-) hihi

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:37

@miranda ben benieuwd naar je filmpje.
Hier lekker genoten van de paarden eerst met lana getut en gewandeld. Nu net Asal in de wei gehad lekker zonder deken en lekker gebosteld. Ze vond het heerlijk
Afbeelding
Ze glimt enorm, Mag nog wel even sparen voor lange manen
Afbeelding
En tja.....
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:07

Joyce, haha, ja die manen duren nog wel even! :P
Lekker hoor zo tuttelen met de peerdies!

Tieneke, ja dachten ook dat het leuk zou zijn zo iemand naast je te hebben wonen, maar ze is niet praktiserend en we hebben wel enig idee waarom niet. :+

Nou, mijn filmpje, het was weer lekker ontspannen op de zondagochtend. :x

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:10

Hij speelt een spelletje met je miran, eerst stukje van het filmpje al niet voorwaarts genoeg willen en dan stop hij zo ineens. Vind je het spannend om hem hier door te rijden?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:27

Ohw dat kon Falco ook, en dan leuk vanuit middendraf :+ Voor mij is het belangrijkste dat ze voorwaarts blijven, de juiste stelling maakt me dan vrij weinig uit, eerst gewoon vooruit aan een deftig vlot tempo.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:30

Naar voren gaat ie niet, alleen achterwaarts, als ik te veel aandring wordt hij echt gevaarlijk, gaat flippen en valt er geen land meer mee te bezeilen.
Het liefst zou ik hem een knal op z'n kont geven maar dat werkt niet, is al in de praktijk bewezen. :+
Op deze manier, waarbij ik telkens rustig doorga, bij achterwaarts verder achterwaarts doorzetten en korte draaien maken en dan weer opnieuw verder gaan, wordt het vanzelf steeds beter.
Hij is heel nerveus als we daar zijn, aan de longe alleen maar rennen en aan de hand schrikt ie zich rot van elk geluidje of beweging.
Het lijkt net een buitenritje. :')

Juiste stelling dat lukt ook niet haha, maar nu kunnen we tenminste al de helft in draf. :P
Als ik teveel stelling ga vragen en been ga geven gaat hij helemaal opfokken en piaffe enzo doen maar ik wil liever naar voren. :j