[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:48

Iedereen dus n fijn weekend gehad? :D
Umoyax heb ik uiteraard nog op livestream aangemoedigd! Was echt heel zware klasse en je mag met recht heel trots zijn! Mooie punten voor de "overbuurman"!!!

Uhm... Ik geloof dat ik vandaag vrij ben? Keek in m'n mailbox (ben weekje vrij geweest) en al m'n afspraken hadden afgebeld en collega mailde dat wij dat ook zijn. Collectieve vrije dag ivm 5 mei?

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:03

Das meestal toch eens in de 5 jaar en dan volgend jaar?
Ik hou dat nooit zo goer bij, ik werk in de zorg, dus bij mij gaat het altijd gewoon door :Y)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:06

Ik heb Ely wel weggebracht om te laten beleren. Geweldige plek met ervaring met Arabieren waarbij ik ook echt betrokken werd bij het beleerproces. Heeft 3.5 maand geduurd, maar is in alle rust gegaan. Dus als je de juiste persoon kan vinden, vind ik het wel aan te raden. Als je het zelf aandurft en kan, kan dat natuurlijk ook.

Succes met de zoektocht naar een huisje, Tam!

Wat heb je toch geweldig grappige paarden, Miranda!

Knap kind, katjen!

Ik vond je veulen erg knap, Yildiz, maar zoals je al gezegd had: jeetje wat is ze GROOT! En je merrie zo heerlijk relaxed :) Gefeliciteerd met brons!

Vervelend dat Dayem niet helemaal goed loopt, Nicky, misschien inderdaad groeipijn of een hoefzweertje. Hoop dat hij snel herstelt is!

Jammer dat Blue's halstertje iets te groot is, Katja, misschien groeit ze er nog in! Knappe pony's!

Wat super dat de buitenritten nu goed gaan, Miranda!

Knappe Djuun!

Leuke combinaties, Joyce! Lekker aan de wandel geweest!

Jeetje, heeft Zaartje nu al halster maat shet?? Dat had Doortje pas met 5 maanden. Dan heb je wel echt een enorme in huis, want Doortje is ook geen kleintje!

Ik longeer het liefst helemaal zonder iets, dus geen ervaring met slof/longeerhulpen oid.

Jammer dat ik Umoyax heb gemist op de Tulip Cup, Amy! Maar hij is dus nog wel vaker te zien dit jaar, ben erg benieuwd!

Ik ben niet vrij hoor Yildiz :(

Afbeelding
M'n aanstaande is niet zo fan van paarden, maar deze vind ie wel erg leuk :D

Morgenavond gaat m'n kudde ingeschaard worden bij hun oude paddockgroep (4 paarden). Ben benieuwd hoe Euforio (en zijn mams!) dat vind. Voor Doortje is het veel beter, die verveelt zich een beetje aangezien Euforio nog niet echt met Doortje mag spelen van Ely haha.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:41

Spannend zon inscharing, ben benieuwd!

Het shethalster is nog wel ruim hoor, ze heeft ook niet zon groot hoofd gelukkig maar ze meet al wel 1.21 m! Das net zo groot als Nour op 5,5 maand!!!
Big girls... You are beautiful haha! :')

Tie had zich vergist, dacht dat ze in de Western ridden zat net als vorig jaar lol!

Krijg niemand te pakken van m'n werk...Ga er dus maar vanuit dat ik vrij ben... :7

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:45

Nou krijg ik net een berichtje van een stalgenootje dat Doortje staat te drinken bij Ely :? Ely, die Euforio al zo moeilijk laat drinken af en toe, en normaal Doortje altijd wegjaagt. Ben echt stomverbaasd.
Iemand enig idee of ik daar iets mee moet? Is dat 'normaal'? Komt Euforio dan niks tekort?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:45

Hoor je weleens vaker hoor :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:54

Annika dat is wel maf, aangezien ze moeilijk doet met Euf. Doortje zal haar misschien minder pijn doen. Ik zou het wel even goed in de gaten houden..

Amy, Umoyax was erg onrustig in zijn box maar toen wij er waren hadden ze ook net al zijn overburen weggehaald, jaarlingen volgens mij. Dat was wel sneu, maar daardoor leek hij wel imposant :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:08

Overburen waren Tie en Zaartje. Daar reageerde hij ook heftig op; ging op z'n snoet, zo druk maakte hij zich.
Ook s nachts was hij onrustig geweest zei de verzorgster van de ajman jaarlingen.

Zou me er niet druk over maken Annika; Nour heeft na t afspenen nog 3 maanden gedronken bij Ijsco en Zaartje probeert nu bij KWPNer t drinken.
Merrie gaat gewoon meer melk produceren. Dus wel ff in de gaten houden dat ze mooi op gewicht blijft. Voor t veulen zou het niets moeten uitmaken. Vooropgesteld dat ie wel gewoon mag blijven drinken.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:22

De kneus :+ toen ik 's ochtends aankwam stond hij juist heel lief, hooi goed op, niks aan de hand. Was allemaal even wat veel voor hem, is ie thuis ook allemaal niet gewend natuurlijk. Had m zaterdag vast gezet met een net hooi voor zn snufferd en dat scheelde al een stuk. Hij had het ook nog gepresteerd om zn oor in het net te krijgen hoorde ik, een man had hem bevrijd, begreep dat hij heel rustig stond met dat net op zn hoofd :+

Och, het went allemaal vanzelf wel weer. Hij heeft op de terugweg in de trailer ook heel relaxed gestaan, zoals ik hem ook ken, dus dat kwartje is ook alweer gevallen. Had m achteraf vorig jaar misschien toch een keer mee moeten nemen voor de ervaring maar zo komt t ook wel goed. Hij heeft zn best gedaan, die malle :D

Wat grappig annika, lijkt mij ook niet echt een groot probleem op zich maar echt veel ervaring heb ik daar ook niet mee.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:19

Lastig hoor Amy! Ach, het went vanzelf idd! Ik was de laatste keer bij forelocks ook best wel weer geschrokken van asi, voor de mensen die het gezien hebben: zo heeft ze ongeveer 3 maanden in haar eigen box thuis gedaan waardoor wij ook echt de wanhoop nabij waren. Op de amateur gaat suus gewoon eerst rijden en kijken we daarna hoe het gaat in haar box. De oplossing zat hem uiteindelijk thuis in toch negeren (ooh man, wat vond ik dat erg want ik kon het echt niet aanzien) maar ik wil haar niet helemaal bezweet en over de zeik mee de ring in nemen dus dan ga ik wel met haar grazen ofzo. Ik voel me dan zooo schuldig ook vooral als mensen dan zeggen: "je paard doet zo onrustig" Jahaa, dat weet ik! Maar komt vast goed joh, lekker kilometers maken!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:43

Weleens gordijnen opgehangen...sommigen blijven dan veel relaxer ;)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:45

Voor Asi werkt dat niet, die wil graag haar buren en het liefst ook nog het hele pad kunnen zien maar misschien voor andere paarden wel :) Ik zal even bijlezen ook!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:50

Volgens mij had ik afgelopen jaar
een stuk gordijn en een stuk open..

Maar ik mag niet klagen..Mo is redelijk makkelijk..die stond in west gewoon te slapen :p

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:59

Mooie foto Yildiz!

Wat een leuke halsters Kat! Hopen dat Blue er nog in groeit!

Handig van die houtsnippers :') En Djuun is gewoon echt knap <3

Ik vind het natuurlijk ook gezellig als je gewoon blijft posten Joyce!

Spannend Joyce, leuk zo'n mini veulentje!

Jas is ook groot, maar voor mij is dat wel een voordeel want ik ben zelf ook lang. Ik zie het wel, voor mij zijn ze prima zoals ze zijn en ik vind heel eerlijk gezegd dat er toch geen peil op te trekken is. Dan groeien ze ineens weer heel hard en dan een tijd weer niet.

Zou best kunnen Nicky! Bij Asi is het meestal een paar dagen dat je denkt, hmmm... ze loopt ietwat stijf en dan ineens stokkreupel. Maar verschilt natuurlijk ook per paard en aan de grootte van de zweer denk ik, Asi laat het pas merken als de druk al zo hoog wordt. Hoop dat het nu over is voor dit jaar!

Umoyax had mooie punten Amy! Vond hem erg mooi ontwikkeld qua lijf zo vanaf de stream te zien en idd lekker kilometers maken!

Ik ben ook lekker vrij, Uni is gesloten vandaag :D

Wat leuk zo je twee mannen bij elkaar Annika!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:04

Heerlijk toch Jes! Het ligt denk ik ook een beetje aan de omgeving, of de andere paarden onrustig zijn etc. In Raalte ging het ook goed en op het NK in Wanroij ook dus komt vast goed en zo niet dan toch :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:09

Anders n hoek box vragen ofzo.

me vriend is ook vrij. Ambtenaar he :p

ik zit ni lekker in t zonnentje met mo als uitzicht...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:25

Heerlijk ik zit nu ook net ff in de zo'n met assie als uitzicht dik zich druk maakt haha de mini moest na binnen en dan gaat zij achterlijk lopen doen en nou moet ik d'r van manlief laten lopen totze rustig wordt hij zegt je verwend haar hah is ook wel zo, ze wordt al rustiger dus mag ze zo na binnen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:28

Lastig die onrustige paarden op stal, Set is een luchtzuiger/kribbebijter.

Vandaag Set dr manen helemaal uitgekamt en Cowboy Magic erin gedaan, mooi paard <3 en tijdens haar half uurtje op het gras erop gezeten en genoten van het op een paard zitten :P Lief paard set, af en toe keek ze even om naar mij.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:35

Haha heerlijk he zo genieten van je paarden vriendjes.

Stikt btw wel al van de vliegen..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:37

Hier valt het nog mee, waarschijnlijk in het noorden paar graden kouder. Hier af en toe 3 op het hoofd.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:38

Zat idd ook al te denken aan gordijnen :j geeft misschien iets meer rust.
Thuis is ie niet zo trouwens hoor := gewoon eten op t gemakje altijd. In Utrecht ook, wel even de boel verkennen maar verder gewoon rustig eten. Ik denk zelf dat het daar misschien door komt; toen er in Utrecht een paard langs kwam mocht ie er achteraan om te springen natuurlijk :P
Denk gewoon weer even kwestie van wennen hij is eigenlijk nooit lastig geweest met dit soort dingen maar voor het mooie even te lang niet mee geweest vermoed ik.

En Nas is juist een autist af en toe maar die vond het weer vreselijk gezellig, al die aanloop op show :D zo zie je maar je weet het soms toch niet.

Weet precies wat je bedoelt idd haha ik ben ook gewoon maar zo min mogelijk gaan kijken, kon er toch niks aan veranderen. Wilde hem ook echt geen 2de dag vast zetten...

Oh heerlijk getut dus, genieten is dat zeker met dit weer :D zijn hier de garage aan het opruimen :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:27

zo ik meld me ook maar weer een keertje :) En dan gelijk met een vraag. Ik ben op zoek naar een oosters halster voor Zaar. Kleur rood met zilveren ketting. Mocht iemand er eentje te koop weten of hebben hoor ik het heeeeeeel erg graag :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:30

Oosters zijn die 'stoffen' toch die je vaak ziet met bloemetjes?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:40

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:01

Heb wel voor lief hebbers die gouden met bruin nog te koop :')

Amy het is ook zijn eerste show sinds tijden...hij is toch ooit geshowd :o
Inderdaad gewoon Km maken.
Het moet soort routine worden.

Is net als je wedstrijden gaat rijden...is de eerste aantal ook altijd even spannender.
Hoe regelmatiger hoe meer het een gewoonte wordt en erbij hoort.