[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:37

ik hou het even algemeen
Afbeelding

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:18

Sorry dames ik moet even een ego-spam kwijt :D

M'n prachtige dametje vastgelegd door Lisa Dijk Photography http://www.lisadijk.com <3

Afbeelding

Afbeelding

overigens iemand die mij een cursus opstellen kan geven? :') zou wel tof zijn voor foto's, maar ik kan het niet en Shief is volgens mij ook zelden opgesteld :+

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:21

Mooie foto's Shanna!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:38

Mooi!!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:50

Ze staat er goed op(de foto s)

Geiten heb ik niks mee...misschien op me bord :7
Op stal hebben we er een aantal en die krengen ontsnappen steeds...mogen best in de shoarma :j

Vandaag weer een beetje met de paarden gewerkt aan de longe.

Ligt het aan mij of zijn sommigen mensen niet zo goed in verzinnen van alternatieven met vorst.

Een paard blijft gerust in zijn box staan...dat is precies een paard die alle stalgebreken die je kan hebben in een keer laat zien..en die staat precies tegenover Mo

Bij ons worden de grote paddock en de rijbak vlak gehouden.

Dus bij vorst zet ik ze gerust aan het werk door gewoon te rijden(als ik zou mogen rijden) of aan de longe laten stappen.
En als de longeer cirkel but is dan stap ik gewoon 20 min met ze in de bak...

hoorde een stal genoot zeggen dat vorige x ze gerust de paard een x aantal dagen liet staan in de box.

Dan ben ik misschien koppig maar ik geef ze gewoon elke dag beweging er is echt wel wat te verzinnen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:57

Desnoods stapje rondjes op het erf, maar heel de dag op stal vind ik ook not done :n Maar staan nu natuurlijk niet voor niet op een stal waar ze een uitloop aan dr stal heeft :+

Moooooi Shanna!! :wow:

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:36

hier gaan ze het jaar rond op de weide, tenzij er sneeuw over grote stukken ijs komt te liggen, daar krijg je ongelukken van...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:39

@ shanna wat een prachtig paard heb jij waauw.

Mijn paarden gaan er ook iedere dag uit idd desnoods stappen bij ons over de plas.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:42

Hier ook gewoon op buiten op de wei, ze zijn hier niet beter gewend..
Bij het buiten zetten 's morgens naar het land merken ze het zelf wel als het bevroren/besneeuwd/glad is :')
Is altijd goed gegaan! :j

En ja als de bak bevroren is is dat best vervelend, maar er zijn zat andere opties inderdaad. Ik ga dan vaak ff lekker rondje om wandelen

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:47

Mooie foto's Shan, het lijkt wel de sahara!
Als je het echt leuk vind kun je een keer met zo'n opstel cursus meedoen!

Mijn peerden gaan 's winters niet op de wei, daar vind ik de grond te slecht voor en ben bang dat ze te veel fructaan binnenkrijgen. (zijn ze gevoelig voor)
Maar ze hebben hier een uitloopstal met paddock dus ze lopen altijd vrij.
Vroeger moest mijn (vorige) paard altijd binnen staan in de winter, dan kwam hij er altijd wel een paar uur uit.
Hij zou ook knettergek zijn geworden als dat niet kon.
Sommige mensen kwamen maar één keer per week en dan maakten ze op zondag een buitenrit van twee uur, de rest van de week stonden de paarden dan in 3x3 :x

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:22

Afbeelding
<3 *\o/* <3 Adembenemend mooie merrie en foto!!!!Lucky you :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:29

Ik was vandaag zo blij. Naast dat mijn smurf-pony ontzettend haar best heeft gedaan tijdens de les...

Trof ik mijn Arabische IJsbeer droog aan :D *\o/*
Pas neemt zijn bijnaam IJsbeer zeer serieus en rolt dus in elke plas die hij kan vinden. Ik heb hem de hele week niet kunnen poetsen omdat hij droop van het water. Maar kijk wat ik nu aantrof op de paddock:
Afbeelding
Zeker, nog steeds lekker smoezelig, maar hij was droog. Ik ben er nu nog van onder de indruk _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:26

Mijn schimmel heeft meer de kleur van die daarboven, Shieffie.
Alleen ziet dat er toch iets 'anders' uit dan een echte zwarte..

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:12

Hahah Miran :')

Okee ik moet toch wel kleur bekennen, ik vind schimmeltjes steeds leuker worden door al jullie mooie arabjes! :D

En bedankt Sherif! Ben heel blij met haar! Ook bedankt voor je berichtje :)!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:15

@mooney jou schimpie is ook een knappert zeg

hier gaan de paarden swinters niet meer op de wei. Ze gaan gewoon in de paddock. Had ze vorige week nog even op de wei was een best mooie dag. Was ik mijn mini kwijt. Ik lichte paniek stond mevrouw gewoon op stal. Asal heeft een buitenluik dus als het zonnetje schijnt doe ik deze lekker los. Ze gaan er elke dag uit en worden elke dag getraind of gewoon lekker doelloos aan het halster aan de longe

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 03:11

Ik heb zojuist via FB vernomen dat (oud)AV-topic lid bokker Kyliam is overleden. Ik was op FB met haar bevriend en had wel meegekregen dat ze Kyliam naar een (tijdelijk) ander huis had gebracht, maar lees dus zojuist dat ze het leven op aarde heeft verlaten. Ik kende haar niet goed, maar schrik hier toch van. 33 jaar nog maar...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:26

Sieltjuh schreef:
Ik heb zojuist via FB vernomen dat (oud)AV-topic lid bokker Kyliam is overleden. Ik was op FB met haar bevriend en had wel meegekregen dat ze Kyliam naar een (tijdelijk) ander huis had gebracht, maar lees dus zojuist dat ze het leven op aarde heeft verlaten. Ik kende haar niet goed, maar schrik hier toch van. 33 jaar nog maar...

Jeetje, ze schreef wel in de advertentie dat ze niet zo lang meer had... Sterkte iedereen die haar kende :(:)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:33

Jeetje 33 nog maar, veel sterkte voor iedereen in de omgeving.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:35

Pff verschrikkelijk zeg, heel veel sterkte voor iedereen die haar kende

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:38

Wat erg zeg :\

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:03

33 weer veel te jong toch bah je hoort het geqoon te vaak sterkte voor fam en vrienden

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:04

Shanna_ schreef:
Sorry dames ik moet even een ego-spam kwijt :D

M'n prachtige dametje vastgelegd door Lisa Dijk Photography http://www.lisadijk.com <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

overigens iemand die mij een cursus opstellen kan geven? :') zou wel tof zijn voor foto's, maar ik kan het niet en Shief is volgens mij ook zelden opgesteld :+

Prachtige merrie! En nog een zwarte kwijl kwijl!! love black arabians :-)

Het opstellen, je moet je paard leren op commando who is stoppen en geen milimeter voor of achter!

als het paard dat begrijpt dan leer je de voet als die juist onder de balans is die te laten stoppen achteraan, zodat de achter voeten leren staan en dan staat 1 voet vanonder de massa! dat kan je corrigeren door je paard op signaal voor en achter! dit is allemaal lichaamshouding in het begin overdrijf je echt extreem, en als je paard dat begrijpt dan kan het met lichte hulpen!
de voorvoeten leer je netzelfde ze moeten gelijk staan, maar staan ze niet gelijk of te ver van onder de massa dan neem je de teugel en ga je echt extreem naar links of rechts druk vragen tot het paard die voeten verplaatst! dit kan je pas leren als de who erin zit en je de achterbenen kan op plaats houden! en dan als dat lukt zijn we weer weken en soms maand(en) verder, dan pas begin je aan de rug en hals! Het is echt werken en trainen! eenmaal ze dat snappen is het precies kinderspel en staan ze zo whop zoals je wilt!

de truck is er zijn 2 wegen de goede weg en de slechte weg (iets goed doen overbelonen en iets fout doen corrigeren en straffen indien je weet dat het paard het kan) je mag niet straffen in geval vb jouw merrie nu moet opstellen en er totaal geen notie van heeft!
Iemand die jaren ervaring heeft goed bestuderen en cursus volgen en op shows goed kijken! ik ben daarin zelfs nog heel beperkt! Maar is wel leuk om te leren en de reacties van je paard te begrijpen en elkaar en dan die verplaatsing van het lichaam.

het is niet zo makkelijk uit te leggen maar door het te doen en te kijken zie je het duidelijker! en het is best dat je eerst met paarden werkt die het kennen, dan met paarden die er nog niet veel van kennen en dan paard die het niet kent, of paarden die héél slim zijn en die fouten maken omdat jij iets fout doet, dan begrijp je meestal fout aan jouw houding of jouw arm of jouw voet! Je beseft vaak niet dat je paard iets fout doet omdat jij iets doet of vraagt onbewust! Heel leerzaam allemaal!

mvg Glenn

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:13

Jeetje wat een vreselijk nieuws van Kyliam kende haar enkel van de fora maar heel veel sterkte gewenst aan iedereen die haar lief had Y;(

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:10

Jeetje dat is niet oud.
Daarom is mij Motto Wie waagt die wint met andere woorden naar mezelf vertaald.... Als je iets niet probeert wat je graag wilt kan je er altijd achteraf
spijt krijgen want je leef maar een keer...dus dromen zijn er om uit te laten komen zeg ik dan maar altijd :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:34

Pluk de dag idd...
Het is wel heel jong, 33... ;(