Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:00

en CT laat nog steeds maar niets van zich horen! Erg aardig hoor! |o

Kom op met die uitslag! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 09:18

Er staan heule mooie foto's op de Dawra site! Monica is in ieder geval all round champion Beginners geworden.

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:21

ow leuk, gaat ik eens even kijken!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:55

klop klop....mag ik hier misschien ff binnenvallen, zoooooo laat O:) ??

1400 uur thuis, zooi uitladen, 100 emails lezen......en nu de social media bijwerken whaha. Stelletje zeuren...vooruit jullie krijgen de primeur.

Here are the results of the CounTree Showteam" :D
Cyann met Basciz Nirvana:
IHT mix allbreeds - voor alle nivo's dus beginner tot open ruiter: 5e vd 5.
Trail DAWRA beg. - 3e vd 4
Horsemanship DAWRA beg. - 2e vd 4
Reining DAWRA beg. - 1e vd 1 incl. 2 pracht changementen!!!! *\o/*
Bij beide jury leden gelijk geplaatst
Reserve Allround champion DAWRA!!!

Reining Mix allbreeds wederom alle nivo's, dus bv. ook JP met crow enzo.
Cyann heeft zich hiervoor teruggetrokken, ze was bekaf. Had nl. flink los gereden voor haar reining dawra, dus haar benen waren heeeeeeel moe (over kindermishandeling gesproken }> )
Nope onschuldig, want wij (leen en ik) waren june aan het zadelen, omdat er slechts 5 starts tussen haar en mij zaten en ik dus wilde kijken/coachen voor cyann en daarna als een gek june halen van de trailer. Dus die moest startklaar staan. Toen ik een half uur voor cyann der start in de voorring kwam, had ze nirvana al flink in het zweet gewerkt :j ~~}> := .

ikke met June: Reining DAWRA 1e vd 1 :+ . Goeie oefening en was tevreden.

Reining mix allbreeds 12 deelnemers.
Nirvana startte ik in de plaats van Cyann. 5e en 6e plaats.
Daarna hup Cyann erop om uit te stappen en June halen. Als 12e aan start.
Drafpassen op een grote cirkel???, changement met drafpassen.....toen op 2 handen gepakt en geschoold met gas erop :+, dus dq.

Wat een gedoe toch weer met die twee plakpaarden. Nirvana moet echt niet in dezelfde ring zijn of ergens waar june der kan zien.....want het enige waar ze op let is..."waar is nirvana, waar is nirvana?? oh daar is ze! Wie loopt er dichtbij? Donders ....moet haar in de gate houden" 8)7 Echt joh dat is net een jackrussel die helemaal zenuwachtig met een balletje bezig is van...gooi dan, gooi dan. %) -:(- -:(-

Anyway, geslaagd weekend. En weer had dus cyann der paard gewonnen van mijn paard. :D 8-) . Zegt ze bij de trailer tegen june al kloppend op haar hals: "ging nie helemaal goed hè meid, jammer zeg, whahahaha _O- " whoehaha die smoel van haar! Ze ging nog net niet rollen in het gras van het lachen.....euh cyann dan hè.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:09

hahaha geweldig verslag en ik had dit graag willen zien! hihi
Die kleine meid van jou gaat het nog ver schoppen! :D

June the Jack hihi heerlijk die rarebieren! :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:19

CounTree schreef:
Cyann met Basciz Nirvana:
IHT mix allbreeds - voor alle nivo's dus beginner tot open ruiter: 5e vd 5.

euh dat moet zijn 4e vd 4. :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 18:22

Gefeliciteerd dames! Goed gedaan! De klasses waren idd niet erg groot bij DAWRA. Had zoooo graag mee gedaan... -O- Maar ach, de derde zijn we wel weer ban de partij.
Dat was volgens mij wel n hele fijne bodem Nancy?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:45

thanks, en nope in woudenberg is de bodem ook niet fijn. Huis ter heide en wennekers zijn wel fijne bodems. De bodem te woudenberg is aan de harde kant, maar idd niet te zwaar.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 20:08

Mmmmm.... ik heb me inmiddels afgemeld voor de reining de 3e, maar dan train je weer en gaat het best wel...goed... Kan uiteraard altijd nog bijschrijven... Twijfel nog heel erg. ben beetje scheiterd en zou graag Beginners Reining starten bij het EK maar wil wel ff vantevoren geoefend hebben... Of heb ik nog een kans bij AVS Western riding cup?

Echt mega gave plaatjes Nancy, jij met June, spectaculair! _/-\o_

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:43

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:46

:wow: wat een prachtige combinatie zijn jullie toch, Nancy!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 20:56

Ja, die is echt mega vet!!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:56

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:21

Wow, wat een pracht verslag weer Nancy, ze deden het toch goed en ja het zijn en blijven toch rarebieren dus ze moeten toch wat uit de kast halen hey! Die van mij zijn ook zo plakpaarden Sublimo weg, Malha roept en visa versa! Is omdat ze bijna altijd samen zijn hey!

Echt die foto mag je inlijsten! Ik zie dat het nieuwe hoofdstelletje mooi opmaat is gemaakt en staat er prachtig! Wow dat ze haar hals zo mooi laat zakken in de stop, een echte stijlstop!!! ECHT MOOI!!!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:38

thanx glenn en jeetje jij ziet en onthoudt ook alles hey (over dat hoofdstel). Ben toch wel heel erg jaloers op jouw geheugen!!! Wel jammer dat aan deze kant van de foto haar manen en oortje van hoofdstel niet te zien zijn. hihi hoezo ....nooit tevreden :+ *\o/* :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 06:47

Hey een bumpende Nancy, hihi! ;) Ziet er heel netjes uit! En die wissels gaan toch, voor zover ik kan zien, heel lekker?! *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:10

hihi ja Yildiz toevallig deze proef wel goede changementen, nadien waren ze weer foetsie. En ja...bumpende nance....en zie hoe laag ik haar hoofd daarmee krijg tijdens het stilstaan. :P :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:48

wat een gave foto zeg! WAUW! Mag je trots op wezen! +:)+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:03

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 08:10

Wat een gaaf filmpje van Cyann! +:)+ Heb m lekker aan de ontbijttafel met Yul zitten kijken, hij wil ook reinen en hij kan ook al best op 1 hand :roll: (zegt de cojboj whaha!) _O-

Nou, niet alleen Yul was onder de indruk maar ik ook! Netjes! _/-\o_ Nou durf ik al helemaaaaal geen reining meer te starten hihi...
En dat liedje eronder.... Geweldig!!!!

Nog ff n vraagje over de Beginnersreining: voor de rollback mag je dan geen slidingstop maken? En de eenvoudige wissel daar mag je toch n drafpas tussen zetten?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:27

CounTree schreef:
Filmpje gemaakt van Cyann der eerste meerdaagse wedstrijd:
http://youtu.be/qroGYwp1i70

Ontzettend gaaf, en wat doet ze het knap! Erg leuk team zijn ze samen!! *\o/* <3

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:05

Leuk filmpje van Cyann!

Zo, wat een heerlijk weer is het ineens, vanavond maar even de paarden doen... echt te warm gewoon overdag. :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:34

haha te warm? Voor onze woestijn paarden? _O-
Ik heb om half 5 even lekker gereden. Wel maar even.
Alleen aan de basis en ontspanning gewerkt. ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:48

yildiz schreef:
....
Nog ff n vraagje over de Beginnersreining: voor de rollback mag je dan geen slidingstop maken? En de eenvoudige wissel daar mag je toch n drafpas tussen zetten?

Thanx Yilz.

voor de rollback mag je zeker wel een slidingstop maken! Dat is wel de bedoeling ;). Ik denk dat Cyann de nodige penalties te pakken heeft gehad bij de stops en ik waarschijnlijk ook met Nirvana. Nirvana kan nl. in een zware bodem absolute niet stoppen, omdat Nirv. niet een harde cq diepe stopper is, wat je voor een zware bodem echt wel nodig hebt.

Bij de eenvoudige wissel mag er een drafpas tussen zitten en dat kost dan geen penalties.

Changeren hoeft nog niet, maar als het lukt is het ook prima. Je riskeert alleen wel extra penalties als het changeren niet goed gaat. Cyann neemt dit risico.

Als je goed naar cyann der filmpje kijkt zie je ook dat het changement naar links niet helemaal vlekkeloos is. Ze zit een klein stukje overkruist. Of de jury dit als penalty heeft aangemerkt dat weet ik (nog) niet. Binnenkort hoop ik de scoresheets te krijgen, de printer was al uit op wedstrijd, dus daar kon ik geen kopie meer krijgen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 19:01

Thanks! Ik zie namelijk op t pattern Reining Beginners wel een run aangegeven (2x) maar dan direct erna n rollback. Pas bij de laatste run wordt specifiek n slidingstop gevraagd. Vandaar mijn vraag. (En in dat geval zou Cyann het heel heel netjes hebben gedaan ;) )

Vandaag warm maar geen belemmering om een rustige pleasuretraining te doen.....maar nee... Baasje wordt weer over enthousiast en voor ik het weet ben ik een reiningproef aan t rijden, :?
Ging redelijk en Tie deed weer goed haar best. Ik heb nu alleen koppijn van die klote cap, grrrrrr..... _-:(