[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:37

Haha Yildiz, Fu dressage is het op het moment niet, eerder een normaal rondje stappen en draven zonder Fu fratsen. :+
Tof die foto's in de sneeuw met de ondergaande zon!
Ze wordt vast groot dan als ze groter is dan de kwpn-ners! :D
Voor mij is een westernzadel te lastig, 43 cm is al lang voor Fu. :')

Siel, ohw, ik denk dat het weer hier dan ongeveer hetzelfde was, eerst regen en toen keiharde vorst...zo jammer, zonder die nattigheid was er niks aan het handje.

Joyce, grappig, 't lijkt wel een konijnenbutt haha, maar veranderd het ook of blijft het precies zo?

Ilya voor het eerst naar de smid, ben benieuwd!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:34

Jaleesa waar komt dat bericht nou ineens vandaan. Beetje jammer dat dat op deze manier moet zo uit het niets, we proberen zo gezellig mogelijk te zijn hier hoor :(:)
Iedereen druk met kerst, vakantie, gezelligheid... Hier ook hoor, maar ik lees tussendoor steeds stukjes bij :)

Grappige foto Joyce, van zijn witte pluisjesstaart :))

4000 voor een zadel, man daar koop je een heel paard voor :wow: Maar okee, zulke zadels gaan dan ook wel meerdere paardenlevens mee denk ik?

Vliegende Djuun door de natte paddock, ze kan wel fijn strekken zo! Balen van het natte weer, ik werd weer even herinnerd waarom ik ook alweer zo veel geld betaal voor de stalling... Ik wil met weer en wind rijden, in de binnenbak :+

Baukje, wat balen... Beterschap voor je sulletje dan! :(:)

Joyce, gave foto's! En ach, voor de leuk zijn zulke foto's toch meer dan prima? :D

Annika, dankjewel! Ik durf nu best wel, vroeger niet hoor, toen Noah nog geregeld in de stop ging waagde ik me van-ze-lang-zal-ze-leven niet aan hindernissen boven de 1 meter :))

Esmé, gaaf zadel! 8-)

Die kop van Set, even een derp momentje :') wel een lekker jasje aan!

Noah heeft sinds eergisteren zijn coltrui aan, de paddock staat uiteraard vól in de wind :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:38

Gisteren vroor het hier wel idd, maar vandaag was het ruim boven het nulpunt, want het was degelijk warmer :)

Yildiz, begrijp het :j Thanks voor de uitleg :) Heb voor de rest totaal geen verstand van westernzadels :+

Joyce, wat grappig! Ik dacht ook gelijk aan een konijntje trouwens :')

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:04

Hier ook leuke kerstdagen gehad
Baukje verdorie hij mag dus meer van zich afbijten nu is het net Sier die is ook veel te lief en laat ook anderen hem verwonden _-:(
Katja Set blij met haar jas ilya heeft zijn eigen jas jeetje wat heeft hij een haar gekregen enne succes bij de smid
Yildiz ow wat balen van t zadel die is echt gaaf, en top dat het top gaat (had t ook wel verwacht)
Mooie sneeuwkiekjes hier gelukkig niks
Tien welke maar dekens heb je voor je jongens? Wil eigenlijk voor Mas ook maar qua lengte past hij al goed in een 175 maar hij heeft de breedte er nog niet voor :P
En zie heel wat lekker los bewegende horsies voorbij komen heerlijk

Hier verder redelijk saai alles gaat zijn gangetje maar ook allemaal vakantie door de natheid en vorst is de bak enkel ok ter grote om te kunnen longeren dus nou ja dan maar ff vakantie ook wil mijn lichaam niet zo met de kou.

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:22

Ook weer een reactie van mij, drukke dagen. maar is voor iedereen.
Leuke foto's komen voorbij!
en zo te zien ben ik niet de enige met zo'n natte bak. echt vreselijk, maar blijf rijden.
toekomst plannen zijn paarden aan huis, of stalling met binnebak :D

Morgen extreme uitverkoop bij de Kroo in Zeeland.
Gaan er nog naar toe van jullie?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:35

zeeland is mij te ver :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:52

mij ook nogal :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:56

Nope, mij te druk, wel dichtbij :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:56

Heb ook niets nodig trouwens :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:04

ik heb geen geld voor 'onnodige' dingen als nieuwe dekjes/frontriem/dekens/broeken, heb eigenlijk nog wel nieuwe sokken nodig maar om daarvoor nou speciaal naar zeeland te gaan? :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:11

Nee, geen lekker warme Zeeuwse sokken?

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:13

niet voor het rijden, dan krijg ik mijn laarzen niet meer dicht :))

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:30

De Kroo is dat n soort mega ruitersportwinkel? Ik ken t niet? Hier nu toch echt wel uitgeshopt hoor. Geld is op! :D

Vandaag wel m'n nieuwste aanwinst uitgeprobeerd; m'n nieuwe endurancerijbroek! Wel ff omschakelen hoor, echt wat anders dan de jeans die ik gewend ben haha. Maar hij zit zááálig!

Was ook weer lekker ritje met Tscatje:

Afbeelding

Afbeelding

En eerste keer voor Tie onder het solarium, vond ze best ok... {:}

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:32

Leuke foto's :D Ik heb ook een endurance rijbroek, inderdaad wennen maar wel fijn :)

Pff Set doet de laatste tijd heel moeilijk als ik aan haar staart kom, knijpt m echt tussen haar billen en ik dacht bijna dat ze me een trap zou verkopen, waar zou dat nou ineens van komen :? heb de hele dracht eronder kunnen koekeloeren zonder problemen, ook na de uitscheur-bevalling toen alles nog gezwollen en pijnlijk was probleemloos en nu ineens.. Zou ze toch last van het litteken hebben, of misschien inwendige melanomen..
Was al bijna bang voor de paarden-mishandelaar ook nadat ze laatst ineens de wei niet op wilden vanaf de stal. Maar ze hebben verder niks en om nou meteen zo te doemdenken.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:35

De Kroo is in eerste instantie een manege, maar toen kwam er ooit een kleine ruitersportzaak op zolder bij, maar ondertussen zijn ze ehm.. aaaaardig uitgebreid zeg maar :P Ze hebben een riante (geen súpergrote) ruitersportzaak, twee binnenrijhallen, een grote arena, een mooie 20x60 buitenbaan, een Grand Cafe etc. Allemaal Achterbergbodem-rijbanen trouwens. En organiseren vaak grote evenementen met internationale ruiters die clinics geven. Onlangs nog een clinic van Alex en Diederik van Silfhout o.a. :)
En bij ons om de hoek, dus kom daar toch wel regelmatig als er een evenement is, want alle evenementen zijn ook altijd gratis om te bezoeken :D
http://www.dekroo.nl/

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:39

Kat, wat raar? Kijken of het aanhoud en anders even voor de zekerheid check-up bij DA? Zal ze gevallen kunnen zijn?

Yildiz, ooow je hebt je rijbroek nieuw lees ik nu :D Ik heb hem ook, vind het een fijne broek, maar voor de winter zonder er iets onder echt te koud. Maar ben meer tevreden nog met mijn Rackers Wear broek, daarvan vind ik de kwaliteit nog net iets beter en hij voelt ook steviger aan. Ik zeg niet dat ik nooit weer wat anders wil, maar ik vind het comfort van een endurancebroek toch wel erg fijn :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:44

Ik mag niet meer shoppen... :x
Maar vind m heel comfi hoor, ook niet te koud zelfs met dit weer. Wel net alsof ik in m'n blote bips loop haha!

Katja, ik moest daar meteen aan denken. Was er bij jullie zon mafketel gesignaleerd? Anders niet twijfelen en DA laten checken. Je kent je paarden t beste en ze doet dat niet zomaar lijkt me? Wil je niet op stang jagen, echt niet, maar meestal zit je gevoel goed.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:46

Nee volgens mij is er verder lichamelijk niks aan de hand.. Ik merkte het een paar weken geleden ook al.
Echt het enige dat ik kon bedenken is melanomen of het litteken. Ze reageert overigens niet alleen als ik de staartwortel op wil tillen ofzo maar ook als ik alleen mn hand eronder steek en dus de staart zelf met rust laat.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:12

Wat vreemd Katja? Wel een eng idee, helemaal met die idioten waarvan er tegenwoordig meer los lijken te lopen dan vastzitten.... Zekerheidshalve even laten checken door DA.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:16

Aah, lekker je rust pakken dan Bren, kan me idd voorstellen dat het lichaam niet zo wil met de kou!

Nope, niet naar de sale bij de Kroo, vandaag wel gezellig wezen shoppen bij Arthur. Geslaagd voor een mooie hoed, geen topkwaliteit maar leuk als ik een keer wat in hand wil starten met Jas en een leadrope. Ook nog wat cowboy magic ingeslagen en Suus nog een heleboel "zooi" :D dus nu zijn de portemonnees weer leeg. En het was heerlijk rustig vanmiddag :D

Ziet er idd uit als een fijne broek en Tie lekker verwend onder het solarium!

Hè vreemd Kat, idd maar even goed in de gaten houden en wellicht alert zijn op van die idioten.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:35

ooooh Bren sorry ik heb je overgeslagen, vervelend van de kou ik hoop dat je lichaam gauw weer meewerkt

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:48

Wat een verschil van weer toch in nederland dat was vorig jaar ook zo en toen hadden wij ook geen sneeuw gelukkig.

Ohh dat vind ik zo leuk winkelen in een ruitersportzaak maar zeeland is veel te ver ook voor mij.

raar dat setje zo fel reageert mischien ook wat hormonnen die van slag zijn blijven toch dames he.

Balen van je zadel Yildiz ziet er leuk uit je rit in de sneeuw maar nogmaals het mag van mij hier weg blijven :D .

Dat is echt jammer als je niks kunt met de paarden bren aan het weerbericht te zien verdwijnt de winter over al en word het weer warmer mischien dat je je dan ook zelf weer beter voelt.

Vandaag met Noor en Dibah naar de bak geweest Noor was heel fris en ik heb weer een poging gedaan om met Dibah op mijn westeren zadel te rijden maar nee het is echt niks voor mij.
Verkopen lukt helaas ook niet dus als Noor onder het zadel is ga ik hem wel inruilen voor een zadel voor haar.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:58

@Yildiz weer een lekker ritje, in de sneeuw. Lijkt wel in het buitenland zo die foto. Fijn zon rijbroek wel prijzig vaak toch?
@Kat wat raar van set dr staart, niet gewoon gevoeliger geworden?
@bren kan je de hand schudden doe mij ook maar lente of zomer

hier ook alles rustig. Asal staat buiten te genieten van het vuurwerk whaha. Zijn al behoorlijk aan het knallen vooral met carbit maar madam vind het niet erg. Mooi kijken waar het lawaai weg komt. Vannacht zijn we ook gewoon thuis ook omdat ze alleen is. De radio hard aan, flinke plak hoor en de cam aan en alles komt goed

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:12

Yildiz, super dat Nour het zo goed doet bij Krista! Tie en Yazahra zien er ook lekker fris en happy uit! Wel idd balen van het zadel, is echt prachtig... Omg, €4000 nieuw :oo Vervelend soms om dure smaak te hebben :D En wat een leuke foto's weer van jullie rit, je ziet er altijd zo intens gelukkig uit op Nour, echt super om te zien!

Katja, heb jij je nickname nu hoofdletters gegeven of was dat al? :+ Weer heel leuke foto's zag ik voorbij komen :) Wel vreemd van Set d'r staart...

Eline, als ik jou was, was ik lekker daar gebleven. Brr, maar chilly hier :brr:

Raven, heel leuke paardenkinders heb je daar!! Zwartbont vind ik leuk :j

Siel, wat leuk dat Djuun zo goed haar best deed! Plassentraining is ook wel eens leuk! Wat loopt ze mooi ruim op die foto's!

Baukje, dat is echt balen :(:) Hopelijk is het maar oppervlakkig en is het snel weer genezen!

Hier moet de smid ook weer komen, Fin staat weer aan de lange kant en Adje heeft een hoef die afgezien heeft door de combinatie vrieskou en modder.

Haha, Joyce, wat schattig!

Tammy, coltrui hahaha? :+ Deken met hals neem ik aan? :D

Brenda, ik neem alleen nog dekens van Amigo. Toevallig is er net eentje van de twee dezelfde aangekomen en die heb ik bij Fin gepast en het zit echt perfect. Het is een 175. Adje heeft momenteel een 185 van Falco opliggen en die is niet heel veel te groot. Als de andere 175 aankomt, gaat die er ook bij hem op, dan kan de andere nog niet stukgaan en kan die volgend jaar weer dienen. Deze van 175 gaan volgens mij volgend jaar te klein zijn, want nu zit die bij Fin alleszins echt perfect.

Joyce, veel succes met het vuuwerk! Hier gaan we gewoon bij de jongens, heb geen flauw idee hoe ze gaan reageren, dus ik ga er maar gewoon bij...

Verder hier... De jongens doen het supergoed met hun dekens aan. Ze laten elkaar goed met rust en zijn blij dat ze even in een andere wei van de ezels mogen lopen. De ezeltjes blijven wat meer op stal samen, die is toch groot genoeg voor beide om wat rond te lopen. Vanavond met het vuurwerk gaat de volledige staldeur toe en moeten ze tevreden zijn met een grote hoop hooi. De paarden krijgen ook een grote hoop en dan maar gewoon zien wat er gebeurt :+
Verder is het met mij weer wat minder. Gisteren weer naar de dokter, vandaag niet gaan werken. Heb terug een heel pijnlijk been sinds een paar dagen en krijg regelmatig spontane blauwe plekken. Bloeduitslag wees enkel op een alweer dramatisch ijzertekort, zit weer onder de ondergrens. Verder nog even de medicatie doornemen en see wat happens.

Ik wens iedereen alvast een superleuk 2015 zonder gezondheids- of paarden- of relatie- of vulmaarin-troubles. Ik realiseerde me daarstraks dat de paarden me zo'n enorm levensgeluk geven en dat wens ik jullie ook allemaal toe!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:14

ja ik heb hoofdletters gekregen :D

Vervelend dat het zoveel minder met je gaat.. Gelukkig wel goed met de boys!