"Op de thee vanmiddag" bij Stallone, dekhengst, 23 jaar!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Re: "Op de thee vanmiddag" bij Stallone, dekhengst, 23 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:02

maar Annelies, ben je niet bang dat hij met je andere hengst gaat vechten? En wat als Stallone door al dit gedoe ook zijn andere oog verliest?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:06

ja daar dacht ik dus ook al aan. zijn andere oog is er zo ook al aan verloren gegaan he..dus om nou zoveel risico te gaan nemen.
bij een andere hengst is vragen om problemen hoor. bij een ruin zou wss dan een stuk beter gaan

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:10

Twee hengsten bij elkaar zou ook niet mijn keus zijn.
Een ruin en een hengst eerder, alleen ligt het natuurlijk wel heel erg aan de ruin. Er zijn ook ruinen die nog mans zat zijn.

Anouar maakt zich nergens druk om, zodra er gespeeld of gevochten wordt loopt hij gewoon weg. Maar ik ken ook ruinen die het gevecht wel aan gaan en dat moet je natuurlijk niet hebben

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:20

Hee!! Hij is van MP af!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:21

Hopelijk heeft hij een lief baasje gevonden

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:23

Ik hoop het ook!! En laat diegene hier aub een berichtje achter!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:58

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:38

JaneJansen schreef:
maar Annelies, ben je niet bang dat hij met je andere hengst gaat vechten? En wat als Stallone door al dit gedoe ook zijn andere oog verliest?

De andere hengst staat apart, die heeft een tijd een ruinenvriendje gehad maar dat ging helaas niet goed. Hij gaat waarschijnlijk geruind worden en wordt dan verkocht.
Als de hengst hier zou komen komt hij in een wei met 2 merrie's en misschien volgend jaar apart of met een merrie, misschien een ruin erbij oid. Maar ik houd er niet van om een paard alleen te zetten, onze hengst staat nu ook noodgedwongen alleen, met de ruin ging echt niet omdat hij niet genoeg van zich af bitste.
Bang dat er gewonden zullen vallen ben ik eigelijk niet, ik heb altijd alle paarden samen in het land en er gebeurt vrijwel nooit wat. Een ongeluk zit in een klein hoekje dat weet ik maar als je met levende dieren werkt kan er altijd wat gebeuren, ook als je je paard 24/7 op stal hebt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:15

Ik zou eens even vragen waarom hij niet meer op MP staat

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:26

even volgen ben benieuwd

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:24

Stallone mag dan nu verwaarloosd en niet goed in zijn vel zijn, maar als ie opgeknapt is, dan is hij geen makkelijke kerel...
Hij is zover ik weet altijd niet-sociaal gehouden, hij kan niet (makkelijk) samen met andere paarden, heel misschien een zeer onderdanige ruin, maar ik zou hem niet met merrie's samen zetten, uit eigen hand kan ik je verzekeren dat dit enorm fout kan gaan, wat er gebeurt wanneer een hengst wil dekken en de merrie niet gedekt wil worden is afschuwelijk om mee te maken, je bent bijna machteloos dan.

Hengsten die alleen aan de hand hebben mogen dekken gedurende 20 jaar, die dekken alles wat hengstig is en door het niet sociaal zijn kennen ze de betekenis van afslaan niet en letten niet op de signalen van de merrie. Een hengst aan de hand laten dekken betekent over het algemeen MOETEN dekken, of de merrie nu wel of niet slaat, gepraamd is, gekluisterd is, gewoon braaf blijft staan, iets minder goed hengstig, wel heel goed hengstig, dekken is dekken en het moet dan ook gewoon gebeuren. Dit zijn hengsten die dus gaan jagen!! Ze kennen merrie's maar op 1 manier: klaar om gedekt te worden...

Daarnaast kan hij nu op deze leeftijd niet makkelijk geruind worden, dat brengt veel risico's met zich mee.
Hij heeft eveneens een flink stevig hekwerk nodig, want zoals gezegd: hij is niet makkelijk.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 19:53

Hoi dames, het plan gaat voor mij niet door. Mijn jaarling heeft net een breuk aan haar griffelbeen opgelopen en zal misschien geopereerd moeten worden, en de verpleging en rust zullen het instensief genoeg magen.
Hard misschien, maar ik ga op dit moment niet voor die hengst, eerst mijn eigen paardje op gang..

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:55

o jeetje mina he! heb je het over esprit?
hoe komt ze aan die breuk? ook aan het beentje wat al scheef staat?
begrijp dat het wel weer goed kan komen? nou succes alvast. revalideren zal ook niet makkelijk worden. erg sneu...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:56

detour schreef:
Hoi dames, het plan gaat voor mij niet door. Mijn jaarling heeft net een breuk aan haar griffelbeen opgelopen en zal misschien geopereerd moeten worden, en de verpleging en rust zullen het instensief genoeg magen.
Hard misschien, maar ik ga op dit moment niet voor die hengst, eerst mijn eigen paardje op gang..

Sterkte, jemig wat rot zeg!! en mbt stallone een hele logische beslissing ook uiteraard!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 19:57

Thanks, is gewoon weer stomme pech, is de derde breuk in 2 jaar..Het schijnt dat eht vaak wel goedkomt met griffelbeentjes.. Hopelijk blijft ze stilstaan op stal.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:59

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 20:00

Ik heb hem afgezegd, ze waren gelukkig begripvol... Scheve mond

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:02

tsja, eigen paarden gaan voor!!
zou anders wel heel krom zijn.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:26

ow detour wat erg joh!!
'beterschap' met je paardje!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:51

ShamalArabs schreef:
Stallone mag dan nu verwaarloosd en niet goed in zijn vel zijn, maar als ie opgeknapt is, dan is hij geen makkelijke kerel...
Hij is zover ik weet altijd niet-sociaal gehouden, hij kan niet (makkelijk) samen met andere paarden, heel misschien een zeer onderdanige ruin, maar ik zou hem niet met merrie's samen zetten, uit eigen hand kan ik je verzekeren dat dit enorm fout kan gaan, wat er gebeurt wanneer een hengst wil dekken en de merrie niet gedekt wil worden is afschuwelijk om mee te maken, je bent bijna machteloos dan.

Hengsten die alleen aan de hand hebben mogen dekken gedurende 20 jaar, die dekken alles wat hengstig is en door het niet sociaal zijn kennen ze de betekenis van afslaan niet en letten niet op de signalen van de merrie. Een hengst aan de hand laten dekken betekent over het algemeen MOETEN dekken, of de merrie nu wel of niet slaat, gepraamd is, gekluisterd is, gewoon braaf blijft staan, iets minder goed hengstig, wel heel goed hengstig, dekken is dekken en het moet dan ook gewoon gebeuren. Dit zijn hengsten die dus gaan jagen!! Ze kennen merrie's maar op 1 manier: klaar om gedekt te worden...

Daarnaast kan hij nu op deze leeftijd niet makkelijk geruind worden, dat brengt veel risico's met zich mee.
Hij heeft eveneens een flink stevig hekwerk nodig, want zoals gezegd: hij is niet makkelijk.

Dat weet ik, daarom vroeg ik het mij dus af Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:20

Jeetje, Detour, dat is schrikken.
Sterkte ermee.

Ik kreeg een mailtje terug dat die vrouw er zelf over zit te denken om hem te kopen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:22

Lenneke dat zou fantastisch zijn!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:55

Welke vrouw zelf?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:56

Is het niet en idee om hem gewoon onder te brengen bij een hengstenhouder oid, daar maakt een hengst meer of minder vaak niet uit? Boxen zat, stallen zat, en een goedkope dekhengst erbij.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:03

Ik denk niet dat dat een goede plaats is voor hem. Daar zou hij altijd binnen moeten staan, weinig persoonlijke aandacht krijgen en weer gebruikt worden als dekmachine.

Dit dier verdient een liefdevolle baas, een weiland en paardenvriendjes