Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

JaneJansen schreef:maar Annelies, ben je niet bang dat hij met je andere hengst gaat vechten? En wat als Stallone door al dit gedoe ook zijn andere oog verliest?

detour schreef:Hoi dames, het plan gaat voor mij niet door. Mijn jaarling heeft net een breuk aan haar griffelbeen opgelopen en zal misschien geopereerd moeten worden, en de verpleging en rust zullen het instensief genoeg magen.
Hard misschien, maar ik ga op dit moment niet voor die hengst, eerst mijn eigen paardje op gang..

ShamalArabs schreef:Stallone mag dan nu verwaarloosd en niet goed in zijn vel zijn, maar als ie opgeknapt is, dan is hij geen makkelijke kerel...
Hij is zover ik weet altijd niet-sociaal gehouden, hij kan niet (makkelijk) samen met andere paarden, heel misschien een zeer onderdanige ruin, maar ik zou hem niet met merrie's samen zetten, uit eigen hand kan ik je verzekeren dat dit enorm fout kan gaan, wat er gebeurt wanneer een hengst wil dekken en de merrie niet gedekt wil worden is afschuwelijk om mee te maken, je bent bijna machteloos dan.
Hengsten die alleen aan de hand hebben mogen dekken gedurende 20 jaar, die dekken alles wat hengstig is en door het niet sociaal zijn kennen ze de betekenis van afslaan niet en letten niet op de signalen van de merrie. Een hengst aan de hand laten dekken betekent over het algemeen MOETEN dekken, of de merrie nu wel of niet slaat, gepraamd is, gekluisterd is, gewoon braaf blijft staan, iets minder goed hengstig, wel heel goed hengstig, dekken is dekken en het moet dan ook gewoon gebeuren. Dit zijn hengsten die dus gaan jagen!! Ze kennen merrie's maar op 1 manier: klaar om gedekt te worden...
Daarnaast kan hij nu op deze leeftijd niet makkelijk geruind worden, dat brengt veel risico's met zich mee.
Hij heeft eveneens een flink stevig hekwerk nodig, want zoals gezegd: hij is niet makkelijk.