[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eempje

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:27

vossebier schreef:
Hello tam!
Mooie avatar heb je trouwens! I like it!
Binnenkort ga ik hier in de buurt op zoek naar een stal voor paparazz voor van de winter, wanneer ik weer een arme student wordt. Ga je met me mee? Knipoog

Die stal waar Emil heen gaat volgende winter.. is dat niet wat?
Is echt een mooie stal met enorm veel land! Haha!

Stef_Rashidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:11

yousra schreef:
Vreemd zeg, kan je dan niet je paard ergens anders stallen. Of gewoon eigen voer kopen. Knipoog

Ga naar een andere stal zoeken denk ik.
Want als ik eigen voer doe moet ik zelf 3 x per dag gaan want dat willen ze hem niet voeren van de manege

Tmroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:34

Fem_Emil schreef:
wat een lelijke foto van emil, tamaar! Bloos

Commentaar graag netjes houden Knipoog
Ik vindt hem toevallig wel mooi Haha!

O, ja Shalane tuurlijk ga ik met je mee kijken. Zou wel mooi zijn als hij daar waar Eem volgende winter komt te staan, gezellig vooral Haha!

En stefje wat belachelijk dat ze jou eigen voer niet willen voeren, een beetje service mag je toch wel verwachten.. Bloos

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:47

Ik zou zeker een andere stal zoeken! 2 keer per dan een handje kuil is vragen om allerlei problemen van koliek tot een maagzweer!

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:41

Fem_Emil schreef:
vossebier schreef:
Hello tam!
Mooie avatar heb je trouwens! I like it!
Binnenkort ga ik hier in de buurt op zoek naar een stal voor paparazz voor van de winter, wanneer ik weer een arme student wordt. Ga je met me mee? Knipoog

dat lijkt me inderdaad wel wat. Dan verhuis ik hem daar naartoe zodra het weideseizoen op de kossack afgelopen is. Maar ik wil natuurlijk eerst nog wel ff kijken Knipoog maar dan kunnen Emil en Paparaz mooi samen met elkaar spelen! Klinkt goed klinkt goed!

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 08:46

vossebier schreef:

dat lijkt me inderdaad wel wat. Dan verhuis ik hem daar naartoe zodra het weideseizoen op de kossack afgelopen is. Maar ik wil natuurlijk eerst nog wel ff kijken Knipoog maar dan kunnen Emil en Paparaz mooi samen met elkaar spelen! Klinkt goed klinkt goed!

Of bij Kasssie. Daar krijgen ze volgend jaar loopstallen enzo. Maar das wel weer verder fietsen Tong uitsteken .

Stef_Rashidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:54

Ik ga waarschijnlijk zaterdag bij Samantha (hazzebaz) op stal kijken. Kijken of het daar wat is om Sammy te gaan stallen
Ben heel benieuwd Pling

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:08

Stefje2 schreef:
Ik ga waarschijnlijk zaterdag bij Samantha (hazzebaz) op stal kijken. Kijken of het daar wat is om Sammy te gaan stallen
Ben heel benieuwd Pling

bij Sam is je paardje in de zeer goede handen Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:15

Gisteren hebben ze voor het eerst op Falco gezeten Haha!
Ik ging toevallig bij hem langs om zijn dagelijkse worteltjes te geven, maar hij werd gelongeerd, dus bleef ik maar even kijken.
Even later moest hij stoppen. De trainer zette zijn voet in de beugel en ging over hem heen hangen. Falco was doodbraaf en deed niks. Op de stem ging hij in stap en hij stapte rustig rond.
Toen moest hij weer stoppen. De longe ging er af en hij ging er weer over hangen. Toen ging hij voorzichtig met het andere been erover en toen zat hij erop. Op de stem ging hij weer in stap en hij stapte mooi rond zonder rare toeren uit te halen Haha!

Ik ben heel trots op mijn kleutertje Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:33

Ik hoop dat ik hier ook mee mag kletsen....
Mijn echte voornaam is:Wendy
Ik woon in:Enschede
Daar woon ik met: Benno
Ik heb wel een relatie
Indien wel: de persoon waarmee ik een relatie heb zit niet op bokt
In het dagelijks leven ben ik: sociaal wetenschappelijk onderzoeker
Ik heeft het volgende aantal paarden: 1
Ik heb zelf geen Arabische Volbloed, maar mijn band met de Arabische volbloeden is: Walter is een halve arabisch volbloed. Zijn vader is Nils. Verder heeft een goede vriendin van me een poolse arabier waar ik ook weleens wat mee doe. Ik heb arabieren altijd al leuk gevonden. Zelf heb ik meer met kruisingen gewerkt.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:36

vanochtend kwam ik aan en toen lag de hele kudde (6 paardjes) op de grond te luieren Haha! had haast de neiging om er tussen te gaan liggen Haha! maarja ze weten dat als ik kom dat het worteltijd is en huppa allemaal als een gek overeind Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:11

Tuurlijk mag je meesposten Wendy Haha! Gezellig!

En Tieneke, Falco is een stoere jongen hoor ik wel!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:16

Alle nieuwe welkom.. hihihihihihi

Ik ga zo de ruinen weer bij de kudde inzetten, Zikzak staat de hele morgen al verlangend naar Dodo te kijken.
Vingers crossed dat ze niet te hard gaan rennen en dat Gvarna een beetje lief voor ze is, die heeft de andere grote EV gisteren toch een patrijtje klappen gegeven (een bruine dikzak van 1.52 tegen een grote schimmel van 1.75 en de dikzak won Bloos )

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:18

Ik duim Haha!
Tja merries willen volgens mij gewoon graag bewijzen dat ze de baas zijn Tong uitsteken Bliksem is dat inmiddels toch echt vergeten Nagelbijten / Gniffelen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:21

@tieneke: stoer paard heb je zeg! Dat belooft veel goeds voor de toekomst Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:22

Daarom heb ik ook besloten dat Sabiha dadelijk op stal met een ruin naar buiten gaat. Dat klikt bij haar vaak beter dan met een merrie Knipoog

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:33

Djilan schreef:
Ik duim Haha!
Tja merries willen volgens mij gewoon graag bewijzen dat ze de baas zijn Tong uitsteken Bliksem is dat inmiddels toch echt vergeten Nagelbijten / Gniffelen

Kom hem maar een weekje op vakantie zetten hier, weet zeker dat de herrinneringen heel erg snel terug zijn Clown .
Zo had ik laatst een discussie met een vriendin, die vond het helemaal niets dat ik een drachtige merrie in een kudde had lopen waar ook jonge hengsten staan, ik liep wel erg grote risico's.
Maar Gvarna staat nu aan de top, zij is de baas en iedereen luisterd naar haar, zelf ik behoor geloof ik tot haar hofhouding, mag haar bolle buik aaien en tussen haar uiers kriebelen (ze parkeert zich nog erger in als Bliksem kon doen Haha! ).
De opvoeding die alle paarden nu van elkaar krijgen kan ik ze nooit geven.

Het ging heel erg goed om de kudde weer bijelkaar te zetten, eten bleek weer eens veel belangrijker te zijn.
Dodo dacht nog wel even lollig te zijn maar die ruintjes hebben nog niet zo veel puf dus daar was de lol snel vanaf...

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:34

De Tarq staat in een wei vol met ruinen, en er wordt heel wat afgeknokt. Vorig jaar was het zó erg dat ik bijna verhuist ben: het is een heel fijne plek, hele fijne pensionhouder.
Maar mijn paard kwam iedere maand met een stevige blessure uit de wei. Het is nu al een jaar rustig(afkloppen)
Vorig jaar kwam hij rond deze tijd met een gebroken neus ujit de wei. Alle paarden, behalve de mijne, hebben ijzers. En dan zeggen ze dat ik het zelf gedaan heb omdat ik met een hackamore rijdt!!! (had net drie dagen niet gereden)(allemaal dressuurmensen)

Tarq is ook niet het slachtoffer; hij begint meestal.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:35

Walter staat ook in een gemengde kudde. Alle soorten en leeftijden door elkaar, ik vind dat ideaal.
Maar in deze kudde is de leider toch echt een ruin. Die laat niet zien dat hij de baas is, maar je ziet het aan kleine dingetjes.
Een tijdje terug is er een merrie bij gekomen die wel graag dominante dingetjes doet.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:36

@ Zahlina: Mijn paard Rabhar is echt als show-paard gefokt en heeft nooit in een kudde mogen staan. Hij wist op z'n 12e nog niet dat gras eetbaar was!
Zo'n gemengde kudde is zó belangerijk voor opgroeiende paarden. En wij als mensen hebben daar ook enorm voordeel van.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:42

Zahlina, Bliksem parkeert zich nog wel eens in, maar wat voorzichtiger dan voorheen. Nu duwt hij vooal zijn neus tegen mijn schouder aan en blijft zo staan Lovers

Oh ik denk dat hij bij jou in de kudde ook weer heel snel weet wat zijn plaats is hoor Clown Hier staat hij gewoon met een merrie die wel probeert de baas te zijn, maar het niet lukt. Als Evita boos kijkt kijkt hij gewoon nog bozer Nagelbijten / Gniffelen
Voor Ilonka (merrie ernaast) heeft hij een stuk meer respect. Als die boos kijkt doet hij wel of hij niets door heeft, maar dan houdt hij wel afstand Haha! Slim paard Tong uitsteken

Ik vind het trouwens nog steeds geweldig hoe jij je paarden in de kudde houdt! Is zo'n ontzettend goede sociale leerschool! OK dan!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:43

griebels schreef:
Daarom heb ik ook besloten dat Sabiha dadelijk op stal met een ruin naar buiten gaat. Dat klikt bij haar vaak beter dan met een merrie Knipoog

Momenteel heb ik 2 merrie bijelkaar lopen, Shanon kan door haar eetprobleem niet bij de andere en Gvarna dus bij de jonge paarden.
Gvarna is de Alfa merrie, waar ze ook staat iedereen weet dat ze de baas is, is ook erg handig als ik een jong dier krijg die zijn plaats nog niet zo goed weet, 10 min bij Gvarna en ze weten gelijk hoe de wereld inelkaar zit Haha! .
De oudste merrie heeft er vrede mee om onderaan de rangorde te staan dus staat Zahlina boven haar.
Maar ik hou geen rekening met wie wel bijelkaar en wie niet, ze leren wel wat ze bij wie kunnen doen of niet.
Maar de meeste gewonden vallen er in de merriegroep want als een merrie eenmaal haar koppie dwars heeft dan zullen ze er bij mij alles aandoen om hun zin door te drijven (heerlijk 2 van die gillende keukenmeiden met de billen tegenelkaar en maar slaan Gestoord )..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:48

Sabiha heeft in de opfok tussen jaarlingen, twenters en niet volgroeide 3 jarigen gestaan. Ze is daar diep ongelukkig geworden, heeft ernstige zomerexceem daar gekregen en is in no time heel erg afgevallen nadat ze in no time heel erg dik was geworden. Ik kijk dus voortaan wel uit bij wie ik haar neerzet Ja
Ik zeg niet dat het bij jou ook zo gaat, maar voor Sabiha werkt dat niet.
Ze heeft er in elk geval ontzettende voernijd in de wei aan overgehouden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:57

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:06

Bliksem heeft totaal geen voernijd. Als hij ziet dat er genoeg is mag ze zelfs mee eten uit zijn krachtvoeremmer Clown Om de beurt nemen ze dan een hap alleen is Evita een hebbert en die neemtd an gewoon de hele emmer mee Tong uitsteken
Dus die jaag ik dan maar even weg zodat ze weer braaf hooi gaat eten!