Wat vinden jullie van Magnum Psyche

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Youko

Re: Wat vinden jullie van Magnum Psyche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:47

Ik vind het een mooie hengst... Trouwens het dier wordt op foto gezet, hij moet niet altijd zo staan. Als ik mijn paard op de foto zet (en ik durf te wedden, de meeste van jullie) poets ik haar ook op, dan zorg ik ervoor dat ze er tiptop eruit ziet. Ik weet wel bijna zeker dat hij er niet 24 uur per dag zo erbij staat Knipoog.

Waar halen jullie trouwens vandaan dat hij nooit van zijn leven de wei in gaat of dat hij nooit in de paddock los mag? Misschien dat dat wel gebeurt, niemand weet het nu (behalve als je er wel eens geweest bent...). Er wordt zo snel iets aangenomen, zonder dat iemand echt het dier kent, alleen maar op basis van die foto's op het internet Blond

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:05

NaVy! schreef:
Laten we wel wezen; het is en blijft een dekhengst. Die gooi je niet met soortgenoten in de wei waar hij kan 'socializen'. In de wilde natuur, ja. Maar in gevangenschap gaat dat niet. Met ruinen of hengsten wordt dat vechten, met merries.. Nouja, picture it.

O nee? Hier staan de hengsten gewoon bij de ruinen, geen noemenswaardig geknok, geen enkel probleem.

ontopic: Nee, zo'n paard is totaal niet mijn smaak. Geef mij maar koudbloeden en zware warmbloedpaarden Bloos

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:30

laralover schreef:
ik vind wel dat ze af en toe lekker vrij in de bak of paddock moeten kunnen rennen.

... en denk je dat MP altijd maar strak op stal staat ? Haha!
Wat een wijsheid, ben benieuwd waar je dat vandaan haalt Ach gut

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:35

Inderdaad zeg, juist dit soort paarden worden vaak lekker losgegooid, zodat ze niet depressief raken. Knipoog

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:40

Slangen paard!! net of je die nek zo kunt op rollen Clown

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:40

bizzybijtje schreef:

Je vat het dus verkeerd Ach gut

Ik bedoel dat de arabier er officeel volgens mij zo eruit moet zien, en sommigen vinden magnum psyche meer een 'barbiepaardje' ... daarom dus Knipoog Maar ik blijf het wel een mooi paard vinden hoor Haha!

Een arabie hoeft helemaal niet zo officeel eruit te zien, iedereen heeft z'n eigen eisen, de ene wilt dat hij veel dish heeft, de andere wilt alleen maar dat hij boven de 1,55 is en de andere willen bijvoorbeeld dat hij alleen goed moet kunnen showen of dressuren. Knipoog

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:43

Ik ben zowiezo niet zo weg van arabieren mij te iel in een kruising vind ik ze dan wel weer heel leuk en de iets grovere type's zijn ook leuk.
Maar zo een als dit paard nee daar pas ik voor.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:27

Is er toevalig op dat filmpje van hem niet te zien dat hij toch ook echt wel eens loskomt, en tevens te gevaarlijk dat je een klein kind op een hengst zet??
http://www.magnumpsyche.com/videos/magnum%201.wmv

het komt vaak genoeg voor dat een hengst fijn het land op kan, en van de merrie,s gescheiden door een simpel draadje, en soms ook nog fijne maatjes met ruinen waarmee ze samen het land inkunnen Knipoog

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:35

remsy schreef:
en soms ook nog fijne maatjes met ruinen waarmee ze samen het land inkunnen Knipoog

... dit kan zekers... maar dan heb je wel een softie van een hengst Knipoog

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 07:42

Citaat:
Is er toevalig op dat filmpje van hem niet te zien dat hij toch ook echt wel eens loskomt, en tevens te gevaarlijk dat je een klein kind op een hengst zet??

Heb het filmpje bekeken en hij komt echt niet los hoor. Wat is er mis mee om een kind op een hengst te zetten? Mag dat niet? Een ruin of een merrie kan er ook vandoor gaan. Maar om verder te gaan over MP. Wat is er mooier voor hem om in zijn enorme wei te kijken naar de merries met zijn veulens. Wij willen allemaal dat ze een sociaal leven hebben maar als je goed kijkt loopt een hengst in het wild bijna nooit tussen de merries.. altijd afgezonderd en staat dan op de uitkijk voor mogelijke concurentie of gevaar. Nee MP heeft het prima daar, elke dag naar buiten en de merries zien. merries dekken.. veel geknuffeld worden( David Boggs is echt helemaal weg van MP). Maar er wordt een hoop ophef gemaakt over iets waar ze het fijne niet van weten blijkt wel weer.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:34

laralover schreef:
Daar ben ik het mee eens. Maar je kunt een hengst ook wel eens in een paddock zetten of een stuk wei ver verwijderd van andere paarden en soms gewoon met ruinen neerzetten. 1 vaste ruin ofzo. Al moet ik zeggen dat ik niet veel ervaring heb met hengsten, ik vind wel dat ze af en toe lekker vrij in de bak of paddock moeten kunnen rennen.

Ik denk dat Psyche ook wel los mag hoor. Dat weet ik haast wel zeker. Hij zal niet 24/7 buiten lopen nee, maar ik denk dat hij best zijn beentjes mag strekken.

Ow, en ik zou met een hengst als MP niet het risico nemen óf hij wat doet met meerdere ruinen. Ik geloof best dat het goed kán gaan, maar met een paard als Psyche moet je de Goden niet verzoeken he Knipoog

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:39

Nog één klein dingetje en dan zal ik niet meer off-topic gaan: dat filmpje een paar posts terug laat wel heel duidelijk zien hoe ontzettend verliefd Boggs is op Psyche. Dat geknuffel, gehuil, om de hals vliegen. Dat is oprecht houden van, trots zijn op.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:51

En toch zie ik op dat filmpje een paar shots van los in de wei Knipoog
@ Jazz fan ik bedoel dus dat dat wel kan, dit was juist voor de mensen bedoelt die alleen maar het slechtste in hengsten kan zien Slapen

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:19

PaolaPromise schreef:
Kimmie_Paard schreef:
Ik vind hem zielig.. een paard hoord er niet glimmend nep en opgemaakt uit te zien.. laat hem lekker leven mensen kiezen er voor om er zo nep bij te horen.. hij word gedwongen alleen omdat hij mooi is

???????? Blond

Als een paard ongelukkig is, straalt hij niet, glanst hij niet en zal hij zeker geen showtje met z'n staart op zijn kont weggeven hoor....

Hij wordt daar waarschijnlijk als een prins behandelt, dus ongelukkig zal hij echt niet zijn! Ik denk eerder dat hij het erg goed getroffen heeft!

Oke zal ik jou lekker in een stal zette hele dag laten glimmen (HO PAS OP JIJ GAAT NIET ROLLEN EN AL HELEMAAL NIET IN DE MODDER LOPEN OF WAT DAN OOK WANT DAN WORD JE VIES) bijna je halve leve in een trailer douwe en overal naar toe reizen. En denk maar niet dat je met leeftijdsgenootjes mag spelen hoor

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:45

Kimmie_Paard schreef:
Oke zal ik jou lekker in een stal zette hele dag laten glimmen (HO PAS OP JIJ GAAT NIET ROLLEN EN AL HELEMAAL NIET IN DE MODDER LOPEN OF WAT DAN OOK WANT DAN WORD JE VIES) bijna je halve leve in een trailer douwe en overal naar toe reizen. En denk maar niet dat je met leeftijdsgenootjes mag spelen hoor

Typisch hoor zo'n opmerking! Rolleyes
Jij leest zeker niet terug? Een dekhengst laten spelen met leeftijdsgenootjes gebeurt nergens hoor, niet bij de KWPN'ers, Engelse volvloeden, welk ras dan ook. Frappant datdit soort opmerkingen altijd voorbijkomen als we het hebben over een Arabische volbloed... Zoveel onwetendheid in de wereld ...

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 12:00

Youko schreef:
Kimmie_Paard schreef:

Typisch hoor zo'n opmerking! Rolleyes
Jij leest zeker niet terug? Een dekhengst laten spelen met leeftijdsgenootjes gebeurt nergens hoor, niet bij de KWPN'ers, Engelse volvloeden, welk ras dan ook. Frappant datdit soort opmerkingen altijd voorbijkomen als we het hebben over een Arabische volbloed... Zoveel onwetendheid in de wereld ...

ja nou ik zeg tog niet dat die dekhengste wel een leuk leven hebben? of wel soms.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 12:59

Kimmie_paard: Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 13:00

Ik vind hem erg gaaf,maar tegelijk ook er een beetje 'eng' uitzien. Clown

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:21

Citaat:
@ Jazz fan ik bedoel dus dat dat wel kan, dit was juist voor de mensen bedoelt die alleen maar het slechtste in hengsten kan zien Slapen

Haha!

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:38

ik ben het dus 100 % met kimmie_paard eens

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:16

Kimmie_Paard schreef:

Wat een niveau. Ik lig hier echt van in een scheur.

Een paard glimt mdat het gezond is, niet omdat het schoon is. Ook vieze paarden glimmen. Psyche staat écht niet 24/7 in de make-up, zo zien we hem alleen op shows en foto's. Het is en blijft een paard. Wedstrijdpaarden reizen ook veel, ik sleur die van mij zelfs mee naar Duitsland, maar daar worden ze niet ongelukkig van. Zolang ze iets leuks gaan doen en geen trailerangst hebben, en natuurlijk normaal gereisd wordt, is er niks zieligs aan reizen. En een half leven.. Nouja, picture it..

Ik ben benieuwd of je Psyche in het echt hebt gezien, thuis, bij zijn baasje. Ik dénk het niet.....

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:26

orange1 schreef:

Afbeelding

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 00:40

Haha Haha!

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:50

ArabianRanch schreef:
orange1 schreef:

Afbeelding

het zelfde;)

ha ha Sorry hoor maar ik heb zo'n vermoede dat jij je zelf helemaal geweldig vind?

trouwens hoe oud ben je 6?

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:10

orange1 schreef:
ha ha Sorry hoor maar ik heb zo'n vermoede dat jij je zelf helemaal geweldig vind?

dat maak jij ervan.... ben het gezeur over MP gewoon meer dan zat !