Nog meer nakomelingen Sjapoer ox?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariel89

Re: Nog meer nakomelingen Sjapoer ox?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:27

En hoe is het karakter van die van jullie verder? Lachen
Zit daar ook nog iets algemeens in van ze allemaal?

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:28

Nee, absoluut niet... Mijn pony heeft nog nooit geschopt, gebeten, gestijgerd enz. Natuurlijk wel eens een vreugdebokje, maar niet gemeen

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:31

die van mij is echt een bitchy merrie, maar niet gemeen ofzo. maar als je eenmaal verder dan haar sagrijnige hoofd komt is het echt een schat.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 11:14

Intervarno schreef:
Nee, absoluut niet... Mijn pony heeft nog nooit geschopt, gebeten, gestijgerd enz. Natuurlijk wel eens een vreugdebokje, maar niet gemeen

Bij mij hetzelfde Ja

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:05

als die mensen eenmaal heeft leren kennen is het een echte boef.
heel speels, humor, aanhankelijk, tikkie dominant maar niet gemeen hij wil gewoon
graag zijn zin hebben en wie wil dat nu niet Knipoog.
Swerdy is een sjapoertje die al veel meegemaakt heeft veel verhuisd in een korte tijd te jong ingereden op een manege lessen gelopen daar behoorlijk wat uurtjes in een week.
en dat merk je helaas wel eens maar goed we zijn al behoorlijk ver met Swerdy.
Het is een lieverd. zou hem niet willen missen.
Een goed karakter en een leuk dier
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6LYESDLL
een foto van vandaag hij ziet er niet optimaal uit nu qua bespiering hij heeft helaas een tijdje stil gestaan wegens kreupelheid, en op de een of andere manier merk je het meteen aan zijn bespiering als hij niet optimaal in zijn vel zit maar goed met wat ander voer en wat meer training komt het wel weer goed Lachen

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 00:36

Klinkt erg als t karakter van die van mij!! Ja
En hij heeft trouwens ook echt t zelfde hoofdje Lachen

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:35

Vinden die van jullie het ook moeilijk om zijn/haar rug te laten ontspannen?

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:39

Ja, nu komt het wel, maar ik ben er serieus anderhalf jaar mee bezig geweest om haar rug een beetje los te krijgen Bloos!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:55

Die van mij vind het ook heel moelijk Clown

dani_spit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:16

Mijne vindt het ook erg moeilijk al moet ik zeggen dat hij het met het nieuwe zadel veel beter oppakt en bij de verzameling nu ook z'n rug niet meer zo wegdrukt.

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:44

Ik rijd ook een nakomeling van Sjapoer:
http://img402.imageshack.us/img402/6876/010432nq5.jpg
Heel erg vrolijk, vindt alles leuk, wel vrij dominant. Kan tegen andere paarden dus nog wel eens gemeen uit de hoek komen en ook met mensen vindt ze het niet altíjd leuk als iemand 'r eens uitgebreid wil komen knuffelen, maar ze zal nooit gemeen doen. Verder is het echt een heerlijk dier, is overal voor in, wil alles voor je doen als ze je eenmaal kent en kan je precies duidelijk maken wat ze wil en wat ze leuk vindt.

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:46

Mijn Sjapoertje heeft ook nog nooit geschopt, gebeten, gestijgerd enz. Misschien eens een bokkje, of het voelde alleen zo bij het galopwissel? Hij is super braaf en heel aanhankelijk, zeker zins dat hij niet meer bij de manege meedraait. Maar toen was hij ook heel erg braaf. Hij pakt alles heel snel op, en omdat hij dat doet, moet je wel goed opletten, dat je niet te veel en te snel nieuwe dingen vraagt. Dat kan dan ook wel miss gaan. En dat zal wel bekent zijn van Sjapoertjes, zij mij lerares van toen.
Hij is wat kijkerig / schrikkerig, maar dat woordt steets minder. Verder is die van mijn wel een beetje macho, maar alleen tegen andere paarden, nooit tegen mij. En hij houd echt van geknuffelt worden. En zijn gelievste snelheid (in de bak) is: STAAN of PAUZE Slapen Maar hij heeft wel "the wil to please" (hij wil het allemaal goed voor me doen).

Maar ja, wat is ervan nu bepaalt door zijn character, die hij van Sjapoer heeft en wat is aangeleert?
Oke, die van mij is goed opgevoed dus van daar mag hij zowieso niet schoppen of bijten. Maar ik heb de idee, dat hij ooit een (of meerdere) mep(pen) heeft gekregen. Is hij ervan nu wat meer schrikkerig dan zonder de mep? En dat hij het liefst gaat pauzeeren ligt zeker aan mij.

Wat dan ook, maakt niks uit, ik hou van hem en hij gaat nooit weg. Hoop, dat hij ook zo blij met mij is.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 14:04

Gemeen is die van mij ook absoluut niet, soms geeft hij wel eens een bokje, maar alleen als hem wat dwars zit of uit joligheid. Bijten doet hij ook niet, tenzij hij heel gestressed is (wat hij erg snel is trouwens), dan moet je wel uitkijken. Maar ook hierbij is het niet echt gemeen, maar hij weet gewoon niet wat hij met zichzelf aan moet.
Hij is ook heel erg kijkerig, maar hij is ook wel weer snel te overtuigen dat het goed is. Soms is het wel even moeilijk om uit te vinden of hij het écht eng vind of dat hij je in de maling neemt.
Hij heeft het inderdaad ook in zich om zijn best te doen. Hij kan soms dan ook wel even in paniek raken als hij het fout doet en je straft hem daarvoor. Dan hoor je hem bijna denken; Oh oliebol, ik deed het fout.

Dat snelle oppakken heeft hij ook wel inderdaad. Maar je moet nieuwe dingen altijd wel even inprogrammeren. Een nieuw figuur, door S van hand van veranderen bijvoorbeeld, zorgt in eerste instantie voor stress. En na het figuur 5x gereden te hebben valt het kwartje en dan gaat het goed.

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:55

Die van mij neemt ook heel snel dingen op. Is wel heel erg schrikkerig, maar loopt wel (in de meeste gevallen) weer door als je haar ervan verzekert dat het monster in de bosjes toch niet eng is. Verder is het een echte cross-fanaat, ze vindt het echt geweldig om lekker te crossen. (de pauze-stand is bij haar dan ook meestal ver te zoeken) vandaar dat ze ook niet zo dol is op poetsen, zij gaat liever gewoon lekker op pad. En wat ik ook wel herken in het verhaal van Sjonniej is dat het echt te merken is als ze weet dat ze iets fout heeft gedaan, dat vind ik altijd wel heel lief.

suleika753

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 18:09

mijn pony is ook een sjapoer Pling een schat van een pony
een d pony
lief en erg betrouwbaar
schopt slaat of bijt niet Haha!
is erg mooie ze krijgt altijd mooie appeltjes in de zomer
kan goed springen en dressuren
Geld, geld! een pony die veel waard is

ik wil haar nooit mee kwijt!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:24

Ik ben die van mij nu aan het longeren met bijzet om zijn rug los te krijgen. Ik merk met rijden wel al veel verschil. Ik hoop dat het nu beter gaat Knipoog

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:47

Ja, klopt, die van mij longeer ik ook wel eens met elastiek en merk dat ze dan haar rug lekker loslaat... Moet zeggen dat ze dat tegenwoordig bij het rijden ook wel doet Ja

LoveeSpittie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:22

Ik heb ook een nakomeling van Sjapoer..
Spitfire, ruin van 8 jaar
1.52
Is echt super lief..
Kan goed dressuren en springen
Doet niemand kwaad.. Lachen

Als hij los in de bak mag is het echt een drukteschopper en slooft zich super veel uit..
Hij blijft maar rennen en druk doen.. Echt schattig..
Hij heeft wel is momenten dat hij geen zin heeft om te luisteren onder het rijden dus bokt nog wel is, heeel af en toee..
Ook had hij vroeger en nu nog steeds als het lente word van die renbuien.. Dat hij door de bak blijft crossen..

*Edit: ik zie nu pas dat mn zus hier al heeft gepraat in het topic dus waarschijnlijk ook onze pony al heeft voorgesteld Tong uitsteken Bloos

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:32

sjapoer zelf is heel afwisseld, de ene keer moet je hem heel erg terug rijden en de andere keer moet je hem juist heel erg vooruit rijden. Maar bokeen stijgeren of bijten heeft hij bij mij nog nooit gedaan ook geen vreugde bokje. Hij is wel heel makkelijk te rijden alleen hij wil niet zo graag aan de teugel blijven lopen je moet hem bezig houden.Maar het is wel eeen schatje hoor...

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:38

zaralover schreef:
sjapoer zelf is heel afwisseld, de ene keer moet je hem heel erg terug rijden en de andere keer moet je hem juist heel erg vooruit rijden. Maar bokeen stijgeren of bijten heeft hij bij mij nog nooit gedaan ook geen vreugde bokje. Hij is wel heel makkelijk te rijden alleen hij wil niet zo graag aan de teugel blijven lopen je moet hem bezig houden.Maar het is wel eeen schatje hoor...

Heb je toevallig wat foto's van m?

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:40

Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar, zou wel leuk zijn een paar mooie foto's van 'm!

dani_spit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:12

Eerlijk gezegd heb ik meer het gevoel dat dat een penny is.
Sorry als dit niet zo is..

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:29

dani_spit schreef:
Eerlijk gezegd heb ik meer het gevoel dat dat een penny is.
Sorry als dit niet zo is..

Hetgeen wat je zegt kan, maar hoeft idd niet aangezien Sjapoer geruind is(en dus niet meer de stoere hengst is, maar wel 1 met genoeg nakomelingen, kan niet elke ruin zeggen Clown )
Knipoog

dani_spit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:29

Ja daarom heb ik er alvast bijgezet sorry als het niet zo is maar dat was gelijk het gevoel wat ik kreeg Knipoog

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:14

ik heb ooit nog pics gekregen van het meisje waar hij nu van is misschien is dat wel dezelfde als hier uit het topic.
maar ik heb ze niet online en ga ze niet zonder toestemming plaatsen. ook uit het nrps blad heb ik indertijd veel mooie sjapoertjes en sjapoer pics kunnen vinden Lachen maar ook daar zal wel copyright op zitten en als ik die dan plaats kan ik probs krijgen.

dus als iemand er nog heeft Hyper!:)