Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charique schreef:Arabieren zijn geweldig mensen die dat niet vinden kennen ze niet.
Al die vooroordelen als je een arabier niets vind ga dan eens naar keuringen kijken dan kan je zien wat voor prachtig ras dit is.eerst kijken en met die dieren omgaan dan pas oordelen.
En over hun uiterlijk: Iedereen die arabieren niet kennen en het niks vinden denken aan ouderwetse egyptische types en niet aan de moderne types die wel degelijk mooi zijn kwa bouw.
Ohja en dat arabieren te druk zijn is onzin die van ons zijn braver dan onze kwpners shetlanders en koudbloedpony.
ze lopen je niet omver en doen alles voor je als je vriendjes met ze bent
mensen kunnen er vaak niet meeomgaan omdat ze te slim zijn.
Nerwen schreef:Ik heb zelf een Arabier gehad. Tja, het zijn echt karakterpaarden, tenminste, die van mij was dat wel.
Ze was ontzettend braaf als je er beginners of kleine kinderen opzette, maar als ik of iemand met veel ervaring er op ging, dan wou ze nog wel eens wat uithalen (kijkerig gedrag vooral).
Maar toch, pak je haar dan even aan, dan is het ook goed en dan hield ze ook op.
Buitenrijden ging uitstekend. Ik durf haast te wedden dat ze braver was buiten dan de o-zo-brave-en-verkeersmakke-shet-van-de-buren. Maar wat ik zeggen wil, als het echt moet, dan gaan ze voor je!
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nooit een Arabier heb gewild, ze zouden te druk en te moeilijk zijn. Toen ik mijn Amethyst eenmaal had, ben ik daar van teruggekomen.
Of ik in de toekomst weer een Arabier wil? Tja, ik weet het niet, aan de ene kant wel, aan de andere kant twijfel ik...
Citaat:Een Arabier is inderdaad een paard wat communiceert met de mens net zoals een KWPN'er of een trekpaard. Toch vind ik Arabieren in karakter en communicatie net wat specialer dan andere rassen. Ze zijn ontzettend intelligent, betrouwbaar én bovenal gevoelig; ze hebben een soort 6e zintuig voor de gevoelstoestand van de mens (of eigenaar).
Echt heel bijzonder en ik kan mij niet herinneren dat ik zoiets eerder heb meegemaakt met andere rassen.
Citaat:wat een knapperd zeg, heb je toevallig nog een foto waar je schoonheid helemaal op staat??
sherif schreef:wat betekend verschieten Tieneke??
roooosje schreef:Charique schreef:Arabieren zijn geweldig mensen die dat niet vinden kennen ze niet.
Al die vooroordelen als je een arabier niets vind ga dan eens naar keuringen kijken dan kan je zien wat voor prachtig ras dit is.eerst kijken en met die dieren omgaan dan pas oordelen.
En over hun uiterlijk: Iedereen die arabieren niet kennen en het niks vinden denken aan ouderwetse egyptische types en niet aan de moderne types die wel degelijk mooi zijn kwa bouw.
Ohja en dat arabieren te druk zijn is onzin die van ons zijn braver dan onze kwpners shetlanders en koudbloedpony.
ze lopen je niet omver en doen alles voor je als je vriendjes met ze bent
mensen kunnen er vaak niet meeomgaan omdat ze te slim zijn.
je bent een groot fan van arabieren hoor ikIk zelf had al eerder in dit forum gezet dat ik er zelf niet zo'n fan van bent. Misschien heb je dat wel gelezen. Ik vind het prima dat jij ze wel heel mooi vind, maar vind het wel een beetje flauw dat jij zo fel reageert. Iedereen heeft z'n eigen mening en smaak, en daar zal je je toch bij neer moeten leggen. Het zou ook saai worden als iedereen om het zelfde (ras)paard zou rijden toch
Tuurlijk mag je wel mensen proberen te overtuigen dat ze echt mooi zijn, maar daarbij hoef je niet iedereen over één kam te scheren. Ik heb zelf iemand die ik ken, die is ook helemaal gek van arabieren, en rijd een dekhengst bij Kuijf (www.forelocksarabians.nl) en ze heeft zelf een eigen arabiertje. Ik ben wel eens wezen kijken en heb daar ook een show gezien met alleen maar arabieren. Ik vind het mooi als zo'n paard binnen komt en enorm begint te showen, maar dat vind ik bij elk ras. En ik ben wel zo volwassen dat ik ook dit ras prima kan waarderen, maar als nog zou ik zelf nooit zo'n paard zou kopen, omdat ik ze niet mooi vind. Ik vind dat er veel mooiere rassen zijn, en dat is voor iedereen anders. Laat iedereen in z'n waarde! En laat daarbij iedereen z'n eigen favorieten ras hebben, zonder dat je deze mensen veroordeeld.
Ik ben het met je eens dat er dat er vaak vooroordelen zijn over bijvoorbeeld de arabieren. In elk ras komen heethoofden voor en heel rustige paarden. Bij elk ras kan je vriend worden van je paard, en dus zal elk paard voor je door het vuur gaan (spreekwoordenlijk he)
Maar arabieren staan nu eenmaal hoog in het bloed, dat is ook het mooie (denk ik) van een arabier, dus zullen er in verhouding meer heethoofden voorkomen bij arabieren dan bij haflingers, het is maar hoe je de ruiter daar mee omgaat, en hoe een paard word opgevoed.