[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:50

Zo, mn nieuwe laptop maar in gebruik genomen... Van een prehistorisch vierkant schermpje ineens naar een 17 inch gegaan, moest net zóeken naar ''eigen berichten'' :') Ineens heel veel scherm waar het verstopt staat hahahahah.
T is maar een simpele laptop verder maar hij is in elk geval heel recent en heeft niet zo veel moeite met internet, mn vorige laptop heb ik al ruim 6 jaar en is wel aan pensioen toe... Dus mn gepensioneerde paps ook weer een laptop, die gebruikte m toch al steeds stiekem dus nu ook weer blij :+

Zat laatst Umoyax zn stamboom te pluizen op allbreed en daar zit idd ook enorm veel renbloed achter.. Sowieso natuurlijk via Aparan maar eigenlijk overal renbloed en nog vrij dichtbij ook. Toch grappig vond ik dat. Umoyax zelf merk je dat alleen aan in zn enorme behoefte om voorop te lopen. Als ik wel eens achter andere paarden liep met hem ging ie enorm klieren en heel snel stappen, net zo lang tot ie vooraan liep, dan wassie weer lief :)

Ook niet HvNL gezien.....

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:03

Ja, all breed is ook een stuk uitgebreider nu met je nieuwe laptop zeker, whaha!
Dus je hebt een renner!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:21

Hihi idd :D Achter Umoyo zit ook veel renbloed, maar goed, Russen werden oorspronkelijk natuurlijk ingezet op de renbaan dus is niet heel gek :) En dan via moeders natuurlijk naar Aparan, dus aan 2 kanten vrij recent renbloed.... Umoyax kan ook heel hard, soms gaat die extra versnelling aan en dan trekt hij vlak en gaat enorm hard... Maar hij heeft eigenlijk echt een dressuurbouw... Mn hoefsmid kwam daar de eerste keer mee en ik moet zeggen, die man heeft echt kijk op paarden. Komt uit Turkije en had daar een hele stal vol paarden en so far is mijn ervaring dat hij altijd gelijk heeft over paarden... De eerste keer dat ie Umoyax zag was het ''mooie lange dressuurbenen'' *denk zwaar turks accent erbij* en ik moet bekennen dat dat ook echt wel klopt... :)
Rennen is voor Umoyax niet echt prioriteit... Die heeft het altijd veel te druk met een beetje scharrelen en af en toe zn vriendjes plagen... En dingen slopen uiteraard. Hij heeft inmiddels wel mooi de struiken langs de bak (waar ze nu in kunnen lopen vanwege de nattigheid) gesnoeid, de schat :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:32

Fuego is graag snel, en gaat heel plat als ie gaat rennen.
Toen ik hem net had, stond hij met een groep kwpnners, hij was een stuk kleiner maar rende gemakkelijk iedereen voorbij, cool gezicht was dat!
Maar qua bouw is ie heel compact, geen idee of hij écht snel is, hij vind zelf van wel, haha!
Nu kan hij zich alleen meten met de shet, das niet helemaal eerlijk..
Met rijden is ie niet snel, dat hoeft van mij ook niet, is wel makkelijk zo met Nikita.
All breed blijft leuk he, je ziet altijd wel weer wat nieuws!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:26

Geen idee wat voor lijnen Noah heeft :P

kijk nou, van mn mama gekregen :+:

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:28

* Draait nek weer goed* leuk zeg!!
Mooi gedaan!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:30

Haha zit op mobiel dus kon m niet draaien :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:32

Zo zie je wel hoe veelzijdig jullie zijn!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:39

Ja haha! Dan had er alleen wel een dressuurfoto bij gemoeten, maar ach je kan niet alles hebben :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:49

Onwijs leuk!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:51

Tammy_ schreef:
Ja haha! Dan had er alleen wel een dressuurfoto bij gemoeten, maar ach je kan niet alles hebben :+

Die teken je er even bij.. :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:14

Leuk Tamara!

Ik heb Mo eigenlijk juist uitgezocht vanwege zijn lange stelten.
Ik had een vermoeden dat het voor ons een voordeel is zo tussen de witte hekjes :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:38

Ik wilde graag springen en ik wilde niet zo'n hele grote.... Missie lekker geslaagd dus :') Maar goed, aangezien ik tot de ontdekking ben gekomen dat springen er voor mij niet meer in zit én dat ik dressuur toch wel heel leuk vind is het uiteindelijk toch nog helemaal goed uitgepakt :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:41

Mo heeft niet veel met Balkjes :')
kan nog komen.
Barcelano vond springen namelijk geweldig:D

Ik wilde steeds maar weer een schimmel :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:48

Ook lekker gelukt :') Nee, qua kleur ben ik goed geslaagd....

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:38

Nu wordt ik al gek van Fuego, hij is al heel vies sinds hij snachts weer in de stal kan slapen en ik scheer hem niet dit jaar en hij heeft al een hele dikke vacht. >;)
Fuego weet nog niet wat hij van springen moet denken, hij wil de balkjes in galop doen en weigert soms wel en soms niet.. :roll:

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:40

Mirka schiet ook al in dr dikkere vacht.
Mo niet dus beide hebben een andere deken op :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:43

Zo half augustus begonnen ze hier met verharen, nu zit het meeste er al op denk ik.
Maar ik had even geen zin meer in dekens want de poowny vind ze lekker smaken.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:14

Leuk Tam!! Echt mooie collage!

Springen ohz met Djuun waag ik me nog maar ff niet aan (ben niet zo'n springheld :') ), maar zo vrijspringen doet ze echt heel leuk :j

Djuun krijgt van drzelf al niet zo'n dikke vacht, maar staat nu ook onder de deken :)

Vanavond weer les gehad, voor het eerst in het donker met de verlichting aan. Schaduwen waren eerst maar spannend :wow: (en ik ga dan stom genoeg zelf spannen :roll: ), maar uiteindelijk heel fijn gereden :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:16

Djuun krijgt bijna geen vacht (en daarom hier op bokt eerder dit jaar voor mishandelaar uitgescholden omdat klaarblijkelijk mijn paard nooit buiten komt omdat zij geen vacht heeft :roll: ). Ze heeft inmiddels wel 200 gram op omdat ik ze vorige week hoorde hoesten, maar dat was eenmalig, dus ws een stofje :')
Ben ook zo'n miep he :')
Moet wel zeggen dat het een koukleum is, in februari met die kou is ze bijna niet goed geworden er van :(:)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:19

Sieltjuh schreef:
Leuk Tam!! Echt mooie collage!

Springen ohz met Djuun waag ik me nog maar ff niet aan (ben niet zo'n springheld :') ), maar zo vrijspringen doet ze echt heel leuk :j

Djuun krijgt van drzelf al niet zo'n dikke vacht, maar staat nu ook onder de deken :)

Vanavond weer les gehad, voor het eerst in het donker met de verlichting aan. Schaduwen waren eerst maar spannend :wow: (en ik ga dan stom genoeg zelf spannen :roll: ), maar uiteindelijk heel fijn gereden :j

Dan heb je het in ieder geval met een fijn gevoel afgesloten siel.
Ik heb ooit toen ik jonger was met een verzorg pony in een buitenbak gereden en zag toen 3 schaduwen :+
Ben er afgesprongen en heel hard naar stal gerend.

Mirka ging vandaag onwijs goed.
Stal eigenaar was naast de bak de sloot aan het uitbageren.
Maar Mirka ging super *\o/*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:23

Het slaat ook nergens op hoor, dat ik dat ga doen. Dan ga ik me focussen op iets wat zij heel misschien wel spannend kan gaan vinden 8)7
Terwijl ik stom genoeg op buitenrit veel grotere held ben. Dan gaat er denk ik knopje om zo van "we moeten er toch langs, dus dan gaan we maar" :')
Heb dat eigenlijk altijd al beetje gehad in de bak hoor, slaat nergens op.

Maar moest wel lachen om Djuun, opeens draaide de schaduw zeg maar net voorlangs (lamp achter ons) en ze ging echt beetje op de rem, oren als stokjes erop en zo naar de grond kijken :') Maar dan zeg je "kom maar" en stapt ze toch wel door :) Uiteindelijk keek ze niet eens meer :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:24

Sieltjuh schreef:
Het slaat ook nergens op hoor, dat ik dat ga doen. Dan ga ik me focussen op iets wat zij heel misschien wel spannend kan gaan vinden 8)7
Terwijl ik stom genoeg op buitenrit veel grotere held ben. Dan gaat er denk ik knopje om zo van "we moeten er toch langs, dus dan gaan we maar" :')
Heb dat eigenlijk altijd al beetje gehad in de bak hoor, slaat nergens op.

Maar moest wel lachen om Djuun, opeens draaide de schaduw zeg maar net voorlangs (lamp achter ons) en ze ging echt beetje op de rem, oren als stokjes erop en zo naar de grond kijken :') Maar dan zeg je "kom maar" en stapt ze toch wel door :) Uiteindelijk keek ze niet eens meer :)

Ik ben ook buiten stoerder hoor :o
Misschien omdat je weet dat juist dan de controle hebben belangrijker is :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:33

Ja, geen idee :?

Moet ook wel zeggen dat Djuun in de bak ook wel durft te zoeken, terwijl ze buiten alleen maar heel vrolijk is over het algemeen :')
Misschien dat dat ook scheelt?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:34

Sieltjuh schreef:
Ja, geen idee :?

Moet ook wel zeggen dat Djuun in de bak ook wel durft te zoeken, terwijl ze buiten alleen maar heel vrolijk is over het algemeen :')
Misschien dat dat ook scheelt?

Merrie :D
Hoe meer in Mirka aan het werk zet, hoe meer je dr ziet loeren :+