Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:40

Pffffffffff is het eindelijk lekker weer, zit je op kantoor :(

Ik denk dat ze Countree bedoeld ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:59

Berwicowa schreef:
hasintjuhh schreef:
woooh wat mooi en netjess mooi paard

Wie bedoel je? :o

Allemaal natuurlijk haha, vast wel ;)

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:34

Tis rustig hier...................

Ik ga zondag naar Angelique *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Coutree: Hoe is het in Veldhoven gegaan?????????

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:06

hey hoi, ik heb woensdag a.s. weer les. Staat je paard er dan ook? Dan moet ik natuurlijk ff kijken!!

Zondag ging niet zo super. Hier was ik al een beetje bang voor want pattern 2, daar scoren we altijd penalties mee whaha.
En het was in de bak enorm warm, hier had ik me een beetje op verkeken. |o . Het gevolg was dat Nirvana overal een drafpas inpikte als ze maar ff de kans schoon zag :D ...changementen overkruist en aan 1 kant gevolgt door drafpas....nou tel uit die penalties....Ook nog bij een rollback ...pas galop, pas draf en weer galop....duh :+ . Ook haar spins waren niet zoals ze ze normaal doet, ze had er weinig zin in met deze hitte en geef haar eens ongelijk...Ons persoonlijk record penalties denk ik _O- Maar waar we de laatste tijd zo enorm op gehamerd hadden, haar stops!! Die gingen veel en veel beter! Eentje was echt super van haar en daar is ook nog een gave foto van gemaakt. Die hoop ik binnenkort te ontvangen en dan zal ik hem hier wel plaatsen.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:25

yildiz schreef:
Grappig, hoorde laatst van iemand over die show en iemand vroeg of er nog arabjes mee hadden gedaan. Het antwoord was 'neu...die kunnen niet reinen!' Moest idd meteen aan jou denken, hadden ze dan mooi overheen gekeken (of je had je arab gewoon vreselijk goed vermomd als Quarter haha :+ ). ....

Gister het blad de Quarter gehad. Er stond uiteraard ook een stuk in over de eerste DRHA show van dit jaar.

In dit artikel staat een paraaf met de titel "Veel nieuwe aanwas GAG" en wat lees ik daar dan ......"En ook de Arabisch Volbloedpaarden en de Haflingers zijn in opmars"

Tadaaaa.... niet iedereen had er dus overheen gegeken :D Wat een timing! Toppie blad hoor De quarter magazine!! +:)+

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:32

Dat is balen :( maar wel gaaf dat je een mooie stop had *D
Nee hij blijft nog niet breng hem in juli ;)

Jaaaaaa wij zijn in opkomst *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ben er benieuwd hoe me les gaat, tis wel weer ff nodig zeg maar :o :o :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 22:23

CounTree schreef:
yildiz schreef:
Grappig, hoorde laatst van iemand over die show en iemand vroeg of er nog arabjes mee hadden gedaan. Het antwoord was 'neu...die kunnen niet reinen!' Moest idd meteen aan jou denken, hadden ze dan mooi overheen gekeken (of je had je arab gewoon vreselijk goed vermomd als Quarter haha :+ ). ....

Gister het blad de Quarter gehad. Er stond uiteraard ook een stuk in over de eerste DRHA show van dit jaar.

In dit artikel staat een paraaf met de titel "Veel nieuwe aanwas GAG" en wat lees ik daar dan ......"En ook de Arabisch Volbloedpaarden en de Haflingers zijn in opmars"

Tadaaaa.... niet iedereen had er dus overheen gegeken :D Wat een timing! Toppie blad hoor De quarter magazine!! +:)+

Heb m nog niet gelezen, maar ga dat nu toch maar es doen! Leuk dat t vermeld wordt, heb toch een beetje het idee dat de Quarter nogal gericht is op, ja hoe kan t ook anders, de quarter een voornamelijk de reining (daarom heb ik m ook opgezegd, tsss.. |o .)

Ff een stopvraagje; hebben jullie 'thuis' een goede ondergrond om te stoppen?
Ik heb die bij mijn trainster wel, maar dat is ff rijden met de trailer en niet iets waarvoor ik wekelijks de tijd heb.
Ik heb thuis de mogelijkheid uit twee bakken; 1 grote zandbak waarvan het witte zand vrij mul is, dus niet geschikt en nog een bak met viltensnippers, ook niks, maar mn paardje stopt daar uit zichzelf heel gemakkelijk (ik wil daar eigenlijk niet stoppen, maar mevrouw vind de galop niet je van het dus elke aanleiding die ze krijgt zet ze m op de rem en daar ga ik haar natuurlijk niet voor straffen). Ik train de stops thuis nu vanuit de stap en draf en vanuit een verzameld galopje, maar t echte stopwerk, fencen en dergelijke doe ik dus niet.
Hoe zit dat bij jullie?

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:18

Ik heb dus het zelfde verhaal ;)
4 bakken waarvan 2 agterberg dus daar rij ik bijna nooit in en 2 mulle zandbakken in ligt wel een leembodem onder, maar ik stop hem niet diep thuis, alleen als ik ga trainen ;)

Berwicowa

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:26

Wij hebben wel een goede buitenbak om te stoppen. De binnenbak is iets minder maar daar kun je wel stops maken.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:05

Zo net weer terug van de Summershow. Waren er speciaal naartoe gereden om de freestyle te bewonderen en de rest van de reining. De freestyle is altijd zo leuk en ook dit keer. Om ca. 19.30 zijn we alsnog afgehaakt (werd een beetje saai) om ff bij de halfbroer van Junes veulen te gaan kijken in Notter. Oei die paint halfbroer is gaaf!! Een champagne gekleurd buckskin veulen met aparte blauwchampagne kleur ogen, geen bont maar wat een geweldig gespierd en apart ding zeg. En dat zeg ik echt niet gauw. Maar goed...

Nee, helaas geen geschikte binnenbak hier in de directe omgeving. Wel een paar aardige stop buitenbakken, maar die kwaliteit is enorm afhankelijk van het weer. Hierdoor kan ik dus vrij beperkt tijdens het natte en vorst seizoen de stops oefenen.
De binnenbak waar ik in de winter voornamelijk train heeft zo'n snipperbodem cq achterberg bodem, dus dan kan ik stoppen wel vergeten en flink spinnen ook. Gelukkig bestaat de reining niet alleen daaruit ;-)

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:34

Wij hebben ook twee Arabs maar daar word jammer genoeg zeer weinig mee gereden, Flaxman's Varaz heeft wel een basis training bij Mireille v Soldt gehad en pikte dat best goed op maar het ontbreekt puur aan de tijd. Arabjes zijn van m'n zus en d'r man maar aangezien ze ook nog het nodige aan honden hebben....
Zelf heb ik een Appie die niet altijd even stabiel is en vaak met blessures staat dus heb ik maar besloten om de training met Varaz voorzichtig op te pakken en hem eerst eens terug laten komen in conditie (iemand nog tips ?) voordat ik weer eens een lesje mee rij. Aangezien Karel Bauer, zeker bekend bij Countree :D , best stevig les geeft wil ik hem dat nog even niet aandoen en mijzelf ook niet :o :D .

Heb met Varaz in 2006 een wedstrijdje gereden in Dirksland en dat ging toen niet eens zo verkeerd voor z'n allereerste keer, weg van z'n maatje Opa Khartoum.
Tis echt een leuk dier en kan echt leuk lopen, hij is alweer 11 *D , dus echt de hoogste tijd.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:43

Yeah mijn les ging echt goed *D *D <3 waarschijnlijk ga ik in augustus starten in GAG (volgens An) hahahaha
Miss begin ik wel bij de Wran maar dat weet ik nog niet :o

HappyAppy: Leuk dat je arabje weer gaat oppakken, ik zou eerst dus conditie training doen en hem weer sterker maken, heupen er in en er uit, pasjes opzij enzo om hem achter ook weer sterker te maken, tempo wisselingen. Dit neem ik zelf ook mee in me trainingen. ;)

Ik ben super trots op me powny <3 <3 <3 <3

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:19

Ja het is ook een leuk dier en gelukkig groot, voor mij dan :D . Als je m eenmaal aan het lopen hebt dan wil die best voor je gaan. Ik probeer er een beetje een allrounder van te maken. Hij heeft wel een nadeel: hij is erg steil in z'n schouders :\

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:20

Leuk hoor HappyAppie :D heb je foto??

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:05

Ik zal vanaaf ook ff een foto plaatsen van mijn kanjes <3

Jockeyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:42

Die arabieren zijn toch zoo mooi. Ik ken er een en die is wel een chagarijnig maar voor de rest is ze super lief. Ik wil later ook een arabier. Ik hoop dat ze kunnen springen ik denk van wel. ;) Arabieren <3 ik hou van alle arabieren <3 <3 <3

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:00

racinggirl schreef:
Leuk hoor HappyAppie :D heb je foto??

Op m'n hyves maar dan alleen z'n hoofd, zal er eens een ander op plaatsen. Heb jij hyves ? Ben zo'n ster in het plaatsen van foto's op bokt ;( :D .

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 21:24

Ja idd, ik eis nu onderhand wel es foto's potdikke!!! }>

Is niet zo heel moeilijk hoor dat plaatsen, je moet het alleen ff weten ( ik heb er trouwens ook hulp bij gehad, dus als mensen t op een makkelijkere manier weten...graag!).
Wat je dus doet is een album aanmaken bijvoorbeeld bij www.mijnalbum.nl en dan de gewenste foto's daar uploaden. Terug naar Bokt, bericht aanmaken en dan [img].........[/img]. Ga vervolgens naar je album en klik op de foto die je wil plaatsen. Klik rechtermuisknop en ga naar eigenschappen, kopieren en plakken tussen [img]....[/img]
Klaar is Kees! Uhh... volg je het nog helemaal? :o :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:45

foto's van hyves, eigenschappen kopieren, hier plaatsen tussen img haakjes zoals Yildiz zegt en klaar. Daar is hyves dan wel ideaal voor hoor haha.
oh heb zelf ook nog geen foto's geplaatst in dit topic .... :oo := _O-

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:12

Okay, ga ik het ff goed maken.... CounTree proudly presents (trom geroffel):

Basciz Nirvana
Te Bleiswijk, paar jaar geleden...
Afbeelding

Als kadootje voor onze dochter toen ze 7 jr werd:
Afbeelding

In actie met nieuwe eigenaresse tijdens de DAWRA In Hand Trail L5:
Afbeelding

Bas Almost June:
Afbeelding

June braaf rondje draf om de ton (had ze nog nooit eerder gedaan!)
Afbeelding

Deze is erg lachwekkend....
De balkjes vond June heel raar liggen en om ze niet aan te tikken loste ze het op dmv een telgang??
Afbeelding

en last but not least....stoere June voor het eerst als liefdevolle mama!! CT Radical Baskalena (geb. 29-4-2010):
Afbeelding

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:22

Wat een schattige foto's <3 <3 <3

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:05

Mooie foto's!!!!!!!!!!!
Hoop dat ik ook ooit eens zo'n mooie stop mag maken.
Nou ja veel oefenen en zelf los in de rug zien te komen. Zit lekker vast in mijn onderrug. -:(- Vandaag maar eens bij de fysio geweest.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:11

O o o Countree wat een heerlijke foto's!

Ik kan niet achterblijven.... Hier een foto van mijn trots, CounTree Shakira, de dochter van Basciz Nirvana van CounTree..

Afbeelding

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:47

Ja!!! Ik wil er ook bij :D ... ik ben niet erg fanatiek, maar rijd natuurlijk wel western met mijn Arabjes :)

Wappie, klaar voor vertrek..
Afbeelding
Afbeelding

En Promise.. RIP
Afbeelding
Afbeelding

Dhakhaijlah is natuurlijk ook 'western-arab' daar heb ik alleen nog geen foto's van.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:41

Gave foto's allemaal :D
Ik heb er niet zo veel maar is is mijn kanjer <3

Afbeelding