Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:50

wat een mooie foto's van Feniks! Echt super cute <3

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:58

dank je malu!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:28

whahaha nou die is ook lekker bezig zeg. wat een dondersteen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 06:25

Wat een schattig klein boefje die feniks :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 09:16

dank jullie! Schattig laat er maar af hoor corine, hij is echt drakenkind boefje hahaha :P

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:06

bluh, ik word net door de eigenaar van stal gebeld dat Henk zwaar kreupel loopt... hoop dat het zoiets banketstaaf is als een hoefzweer... daar loopt hij altijd stokkreupel van en niks ernstigs... Ga nu ff bij hem kijken..

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:22

nou maar hopen dat het dat is malu! Dat is ook goed te behandelen en is henkie er zo weer bovenop!

Nada had vandaag en gistermiddag weer even van die speelse streken. Volgens mij voelt ze zich nu weer helemaal thuis haha. Ook in de stal gaan staan en dan als een achterlijke eruit komen denderen en dan kijken alsof ze wil zeggen: zagen jullie dat? zal ik het nog een keer doen? Mafkees paard! En dat terwijl ze de hele dag op wei heeft gestaan. :')
Gister heeft ze vrij gehad doordat ik enorme hoofdpijn had, dus vandaag maar weer eens even flink aan het werk zetten. Dan is het drukke er zo weer af :P

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:32

Net terug enorme zware weken op werk, einde schooljaar en veel vergadering enzo! pfff

Alles nagelezen, mooie leuke verslagen! Ondanks dat het bij sommige wat minder, ging toch dikke proficiat

voor Nancy, Dochter en Yildiz!!!!!!!!!

Super dat het zo goed gaat met Bimmetje en Nada!

Oei Malu, hopelijk loopt henk snel beter, is altijd sneu als je hen zo moet zien, lopen! Veel sterkte voor je knappe bink gewenst!!

Shameless nog wat nerveus wanneer er beweging is op de stal, das daar enorm groot en veel beweging, dus de shows zullen nog niet voor snel zijn! Meneer moet zich nog aanpassen en veel gewoon worden alvorens hij buiten komt!

We zien wel ik duim alvast dat hij snel aanpast :-)!!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:44

Dat vond ik een groot voordeel bij waar nada stond. Ik had gekozen voor een dichte stal IN de binnenbak.
Dus alles maakte ze mee en wende dus ook overal aan. Aan drukte, tractoren die gaan slepen, veel paarden en mensen enz. enz. en ze is er alles behalve stommer op geworden.
Daar heb ik nu heel veel profijt van. ;)

Komt ook wel goed met Shameless! ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:26

Hoe ist met Henk?

Wat een weertje! Heerlijk! Heel de dag op stal geweest :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:29

Ik ben ook net weer terug van weg geweest. Heb even madam flink aangepakt. Ze was echt overal op aan het zeiken! Zo erg dat ze niet oplet, struikeld en mij toch een kopstoot geeft, zodat ik nog maar even net kon blijven zitten. Ben blij dat ik mijn cap op had, die heeft de grootste klap opgevangen voor een gebroken neus anders denk ik zo. Toen was mijn geduld op en heb haar toen ook even flink achter de vodden aangezeten en waarempel! Ineens was niks meer eng en liep ze weer als de brandweer. *zucht* merrie's! :P

Kijken wat we morgen weer hebben.

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:50

Oei, Malu! Laat snel iets weten van Henk!
Ik had ook een zalig ritje vandaag!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:10

Nou, ik ben weer thuis... tussendoor nog wel even de andere paarden gedaan hoor. Henk is echt onwijs zielig, kan linksvoor niet op z'n been staan... en loopt echt letterlijk op 3 benen rond te hinken. We hebben niks kunnen vinden aan zijn been, het is niet dik of warm, geen wondjes. Hij wil er alleen niet op staan, heb in zijn hoef niet zo snel een zweertje kunnen vinden, maar ik zit daar wel aan te denken, omdat hij zo vanuit het niets kreupel loopt. Hij heeft niet vast gelegen in stal, en 's nachts zijn ze nog in stal geweest omdat er twee veulens zijn geboren en toen stond hij normaal. Ik heb z'n been gekoeld en morgen komt de DA als het niet beter is. Straks nog even erheen om weer te koelen en kijken of het nog niet dik is geworden ofzo.....

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 20:10

Dacht ook meteen aan hoefzweer... Balen zeg... Moet morgen niet toevallige smid op stal komen? Die hebben niet van die achterlijk hoge voorrijkosten.. ;)
Cross my fingers en hopelijk valt t allemaal mee!

Feniks... Is dat n verbastering van Feeks?! :D Oh oh, daar krijg je nog heel wat mee te stellen, haha!

Shameless zit nu dus echt echt op de kleuterschool! Hij zal het hopelijk snel gewoon zijn!

Vandaag heerlijk dagje met hubbie en de kids gehad! Eind van de middag nog ff met Tie SMS geoefend. Jee, wat pikt ze dat toch gruwelijk snel op, leuk leuk! Zelfs de 360 turn gaat netjes, brave pown! :D

Ik wens Nancy en Cyann voor de komende dagen boel toi toi toi. Nancy schreef op FB dat er meer dan 400 ! Starts zijn, Waauw!! Ga ervoor en show them what Arabs can do!!!! *\o/* +:)+

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:57

Zo net nog ff op stal geweest... het is gelukkig niet dik geworden, slechts een beetje warm bij de bal van z'n voet..hij loopt helaas nog even mank. Staat nu in de binnenbak, zodat de ondergrond wat zachter is. Morgen toch maar de dierenarts erbij, mocht het geen zweer zijn heb ik geen dubbele kosten van hoefsmid en dan alsnog DA.

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:24

Zijn er nog meer liefhebbers om mee te doen aan de zadelrubriek western op zaterdag 16 juni tijdens de National C Show Zuid??
Ik heb me ingeschreven met Asiyah en zou het heel leuk vinden als het door zou gaan!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:12

Ik weet niet of ik überhaupt de trailer kan lenen, maar ik vind het ook een behoorlijk stuk rijden voor alleen een zadelrubriek :o

En waarschijnlijk gaan er al één of twee andere paarden van stal, dus dan wordt het ook een logistiek probleem. Nog even over denken...

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:46

Hoe bereiden jullie je voor om op 1 hand te rijden??

BTW Bumpen doe ik niet! Vind ik 1) geen gezicht en 2) denk ik dat het verwarrend is voor je paard want bij mij is been aan =voorwaarts/actief/buik omhoog en ik weet niet hoe je het voorelkaar kan krijgen om in de draf of galop te bumpen.. :+

Iemand tips?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:57

Ik heb eraan gedacht om naar de National C Show Zuid te gaan.
Tot ik las dat ik lid moest zijn van het AVS (wat ook logisch is) maar je moet dan ook nog eens lid zijn van de DAWRA en ja dat werd me dan net even te gek voor een zadelrubriek. Verder start ik dit jaar toch nog geen officiele wedstrijden, dus dat leek me dan een beetje van de zotte om dan ook nog eens van beide organisaties lid te worden dit jaar voor die ene show.

Jammer maar helaas. Leek me wel leuk. Is maar 15 minuutjes van mij vandaan.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:30

Hoe is het nu met Henk Malu?

Eindelijk even uitrusten. Vanmorgen al vroeg op want moest eerst even de buurpaarden voeren en buiten zetten, daarna kwam ons smidje de boel weer recht op de voeten zetten. Weer een overwinning en een stapje verder, nada's achtervoeten heeft ons smidje nu ook mooi rond kunnen veilen voor het eerst! JEEJ!! *\o/* Komt helemaal goed met mn poppetje! *\o/*

Vanmiddag nog even lekker gereden met nada. Ging super vandaag, geen kopstoten gehad zoals gister haha. Daarna alles weer op stal en nog pakketten weg gebracht... nu tijd voor pauze. Straks weer voeren!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:52

Nou de dierenarts is vanmiddag geweest en Henk had idd een hoefzweer. Hij zat heel diep en z'n hoef is keihard dus hij heeft flink wat moeten beitelen, maar er is al een stukje uit en de rest komt vandaag of morgen er ook wel uit. Henk moet nu in elke dag een uur in een zak met soda... beledigd dat ie was := Hij loopt gelukkig al een stuk beter. :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:55

Ja zielig is dat he! Had het wel verwacht dat het een hoefzweer zou zijn. Nada heeft het ook een keer gehad. Die was toen ook ineens heeeeul zielig! ;)

Nou lekker met t pootje in de soda en dan loopt ie morgen alweer een heel stuk beter.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:34

Ik heb nog een paar leuke foto's van de wedstrijd vorige keer op 22 april.

Netjes overstappen. Spin rechts.
Afbeelding
Meer tempo in de spin rechts. ;)
Afbeelding
de Walk
Afbeelding
Hoezo trots op mijn paard!
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:05

Rij je nu met twee handen aan een shank? Of was het met los rijden?
Je was erg blij iig ;)
Bumpen vind ik ook niks. Ik rij voor de wagen weleens stukjes eenhandig, dan kan je niet eens bumpen ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 19:31

claudiaM33 schreef:
Hoe bereiden jullie je voor om op 1 hand te rijden??

BTW Bumpen doe ik niet! Vind ik 1) geen gezicht en 2) denk ik dat het verwarrend is voor je paard want bij mij is been aan =voorwaarts/actief/buik omhoog en ik weet niet hoe je het voorelkaar kan krijgen om in de draf of galop te bumpen.. :+

Iemand tips?

Ha Clau! *\o/* Bumpen zie je vooral bij reiners. (alhoewel mijn juf Irene ook n reiner is wordt er bij ons ook niet gebumpt). In de performance onderdelen zoals HMS of Pleasure kom je er natuurlijk ook niet met dat gebump, veel te onrustig. Om die reden steek ik bij de backup ook m'n benen niet naar voren, terwijl dat bij de reining natuurlijk niet dondert..

Ben nu ook bezig met shanks en dus eenhandig rijden! Ga er met Paulette ook volgende week aan werken (BTW: weet je al tijden?). Tot dusver vind ik t niet zon verschil, zelfs de spin (of pivot) waar ik had verwacht de grootste problemen verwachtte reageert ze kei goed! *\o/* Maar In principe rij je op snaffle en tweehandig toch ook middels neckreining?
Vandaag merk ik bv wel als ik haar losrij en buiging vraag dat ze op 1 hand dan wat minder inbuigt. Op dat moment pak ik met m'n vrije hand even de directe teugel op om vervolgens direct los te laten als ze nageeft/inbuigt.