[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:31

weet je ook waar het diertje vandaan komt dan misschien een oorzaak van zijn gedrag. Wel een uitdaging om dit helemaal recht te krijgen. Kennissen hebben een vb ook als veulen gekregen hij zou erg agressief zijn nja de mensen die hem hadden konden niet met veulens en hengsten wand het is zoon leuk ding aan het worden. Een av moet je mee om kunnen gaan en dan kunnen lang niet alle mensen

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:33

Klinkt in elk geval als fijne vooruitgang! :)

Pfft net weer ruzie gemaakt met mn host... Had braaf die printscreen doorgestuurd, kreeg een mail met een site-checker (jaaaa heb ik lekker veel aan). Dus gedaan, komt idd een melding op dat het probleem wss veroorzaakt wordt door de host en dat ik contact moet opnemen. Ik net gedaan... Neeeeee probleem lag niet bij hun hoor! _-:( |o
Nu dus mooi wat hosts bellen/mailen, ben het nu zat, ga overstappen. Gelijk duidelijk gemaakt ook dat ik dat ga doen.

Vorige medewerker deed echt zn best om te ontdekken waar het vandaan kwam en zei nog dat er misschien iets ''achtergebleven'' was zeg maar, maar volgens de meneer die ik nu sprak lag het toch echt aan onszelf. Zucht..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:53

Zo n paardje krijgt gelukkig zo te lezen wel de tijd bij jou Shamal;)
Zonde van zo beetje eigenlijk...

Amy flink balen van die Host....vooral omdat je er geld in steekt en er nog weinig uitkan halen zo.
Ik had ook op me strepen gestaan en gezegd voor jou tien anderen :+

Ik gaat zo naar stal...hopelijk is de boel een beetje zacht dan kunnen ze beide aan de arbeid:P

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:51

joysjuh1987 schreef:
weet je ook waar het diertje vandaan komt dan misschien een oorzaak van zijn gedrag. Wel een uitdaging om dit helemaal recht te krijgen. Kennissen hebben een vb ook als veulen gekregen hij zou erg agressief zijn nja de mensen die hem hadden konden niet met veulens en hengsten wand het is zoon leuk ding aan het worden. Een av moet je mee om kunnen gaan en dan kunnen lang niet alle mensen

deze heeft de eerste jaren niets meegemaakt, wel goed gehad maar niets meegedaan en niets gezien. Is erg onzeker dus daar wat problemen mee met inrijden gok ik. Toen van de hand gedaan en van hand naar hand gegaan in een jaar. niemand die er wat mee kon want hij werd behandeld als hengst maar is eigenlijk nog maar een onzekere pup...
Dus hij is aardig verpest. Op het laatste adres kreeg hij de tijd om te beginnen met helen, hij heeft daar gewoon een tijd dag en nacht op de wei gestaan. Maar uiteindelijk levert het dag en nacht buiten staan en met rust gelaten worden niet op. Het heelt de angst en onzekerheid niet, alleen de wonden. Dus toen heb ik hem overgenomen. Ik vraag echt helemaal niets nog, alleen normaal mee naar buiten, normaal mee naar binnen en respect voor mijn persoonlijke ruimte. En dat zijn al hele grote stappen voor hem :')

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:14

Wat goed dat je hem zo verder helpt! Hopelijk wordt het nog wat!

Vandaag een hele goede dag gehad!

Zadel passend bevonden voor Daya, osteopaat is geweest en hij zat aan de linkerkant op de lendenen behoorlijk vast. Verder vond ze hem een heel sterk sportpaard met een goed lijf :D *trots*!
Zijn scheve staart komt voor uit een breuk die hij ooit gehad heeft, dus ook goed om te weten dat dat voortkomt uit niets bijzonders.

Nieuw huis gekocht en druk aan het klussen, dus niet zo actief!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:24

Fuego had ook niks meegemaakt toen ik hem kreeg als 3 jarige hengst.
Ik denk ook dat als hij ergens was gekomen waar ze er niet mee konden omgaan het heel snel verkeerd kan gaan.
Als Dream gelijk bij jou was gekomen was het waarschijnlijk helemaal niet zo extreem geworden.
Ik heb ook gemerkt dat veel mensen die aan 'gewone' paarden gewend zijn arabjes maar rare gevallen vinden.

Amy, kill and attack! :D

Jolinda, is een breuk niks bijzonders? :')
Goed om te horen dat je paardje sterk is en een goed lijf heeft! :D

Wel actief dus maar dan met je huis, haha, gefeliciteerd!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:34

indd :j

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:52

Nee een oude breuk is niet iets byzonders. Schijnt heel vaak voor te komen tegenwoordig. Dit kan voorkomen worden als je er op tijd bij bent, maar daya hield zijn staart al scheef voordat ik hem kocht en dus is het waarschijnlijk dat zijn moeder er een x op eeft gestaan als veulen bijvoorbeeld.
Het heeft geen consequenties in elk geval!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:59

@shamalarabs Er is dus nog een lange weg tegaan ach als het allemaal lukt heb je wel mega eer van je werk. Ik moet ook vaak horen met een arabier geen plezien nou dit is de 3e en wat hebben we een schik samen. Zijn echt mensen die er totaal niet mee om kunnen gaan.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:15

Owh, dat wist ik niet, Jolinda, maar ik denk wel dat ze er last van kunnen krijgen door de scheefheid. (als je je je paard niet goed rechtgericht kan rijden)

Haha, met een arabier geen plezier.. _O-
Hiervoor heb ik een heel moeilijk paard gehad, kwam ik op een gegeven moment wel achter omdat andere paarden altijd zo 'gewoon' waren.. :+
Maar dat was wel ook een leuk paard! (daar heb ik wel zoveel van geleerd dat Fuego maar een makkelijke lijkt!)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:27

Een heleboel mensen kunnen niet met sensibele paarden omgaan :n Ik kan zo een paar mensen opnoemen die coole kikker Djuun compleet over de zeik zouden kunnen krijgen :')
Geef mij maar een sensibel paard, veel fijner om mee te werken :j

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:28

Ik vind sensibel ook heerlijk, ik kan absoluut niet omgaan met droogkloten die drammen :') (En dan voornamelijk KWPN'ers)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:47

Of van de schijtebakken die werkelijk alles eng vinden, daar kan ik ook niet zo goed tegen.

Vanavond Djuun gereden, die liep heerlijk <3 Wel nog ff dr ogen staan uitkijken toen er drie hardlopers over fietspad voorbij kwamen met reflecterende hesjes :') :wow: Je zag alleen die strepen zeg maar bewegen :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:52

mooney schreef:
Ik vind sensibel ook heerlijk, ik kan absoluut niet omgaan met droogkloten die drammen :') (En dan voornamelijk KWPN'ers)

Mirka is een combinatie van sensibel en droogkloot annex tanker tegelijk........niet altijd de leukste combinatie :=
Of ze doet alsof ze gevoelig is :+

Vandaag overgins beide paardjes gelongeerd.
En beide waren echt fijn om mee te werken.
Mirka begon eerst als een Mirka :+ maar nadat ik even de regels voor haar had gehouden :list:
liep ze super fijn...heb echt haar de hemel in geprezen dus mevrouw zal nu wel in de stal naast dr schoenen staan _O-

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:42

Hallo mensen, ik ben net weer thuis, heb Bayro weggebracht naar zijn nieuwe stal.
Super plekje, mooi ruime boxen (3x4), de hele dag buiten en zijn nieuwe maatje is een 18 jarig arabisch ruintje die ook lang hengst is geweest. Volgens de eigenares een fel mannetje maar ze konden meteen al heel goed samen (over de boxdeur heen) dus we zijn allemaal heel tevreden.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:43

Wat fijn Annelies :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:48

Ja echt een leuk plekje, alles mooi voor elkaar en Bayro zat alweer wat speels te happen met haar ruintje, iets wat ik hem al tijden niet meer heb zien doen, hij stond hier met merrie's.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:02

anneliesdj schreef:
Ja echt een leuk plekje, alles mooi voor elkaar en Bayro zat alweer wat speels te happen met haar ruintje, iets wat ik hem al tijden niet meer heb zien doen, hij stond hier met merrie's.

Dan heb jij een gerust hart :D

Ik heb net geboden op een veiling site op outdoor rijlaarzen.
Heb alleen een stomme fout gemaakt en niet goed gelezen :+
Stond kavel 38 dus dacht mooi maat 38...
Maar de maat is 37.
Dus als mijn bod doorgaat zit ik met 2 paar laarzen met maat 37 _O-
Ze waren wel goedkoop dus dan wordt het bokt markt _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:07

Wat top dat hij zo fijn terecht is gekomen Annelies! :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:43

Fijn dat ie zo'n mooi plekje gekregen heeft Annelies! :j
Jessica dat is niet erg handig :') en 2 paar nog wel :+ maar misschien vallen ze ruim?
mijn bijrijdster is tijdelijk gestopt, ze miste het rijden te veel dus is ze een ander paardje gaan doen. Gelukkig wilt ze wel komen als ik niet kan :)

aaah ik ben happy, een van mn favoriete bands komt over een halfjaar ( :') ) naar Nederland :D morgen vast een kaartje kopen :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:43

Laat het even weten Jes, misschien wat voor mij :))

Fijn Annelies, klinkt als een goed plekje :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 00:27

Tam, welke band?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:57

Dag dames!

Ik heb helaas heel weinig tijd momenteel om het allemaal een beetje bij te houden en te lezen, zit midden in mijn tentamenweken (8 tentamens := )

Maarrr als alle drukte voorbij is zal ik braaf even bijlezen :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:07

Sieltjuh schreef:
Tam, welke band?

Sleeping with Sirens :+: die gast heeft zo'n gaaf stemgeluid!

Shanna geen probleem joh, succes met je tentamens!! *\o/*

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:30

Fijn annelies dat hij goed staat! Moet toch een prettig gevoel geven :)

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8952_o.jpg
Pony die je ziet vooraan is Biscuit! :D Zoooo gaaf, dit wilde ik gewoon voor hem!

Ohh Umoyax is enorm sensibel.. En het is type paard ''oog om oog, tand om tand'. Heb wel eens gehad dat ik nét iets harder corrigeerde dan nodig, dan wordt ie boos. Hij zal me niet het licht uit de ogen slaan, maar het is geen makkelijke als je hem verkeerd aanpakt.. heb wel eens gedacht; als die in verkeerde handen belandt wordt ie levensgevaarlijk. Gewoon omdat hij dan niet begrepen wordt.
Nashwa is een schatje, en doet het tegenovergestelde van Umoyax.. Ze slaat namelijk dicht. Heb ik heel sterk gemerkt toen we haar gingen ophalen en het laden zo moeizaam ging. Af en toe was ze gewoon niet meer op deze planeet, helemaal afgesloten, geen contact mee te krijgen. Zij is ook enorm gevoelig, op een heel zachte manier.