Western Arabieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:57

Is cyann je dochter neem ik aan? Even voor mijn beeld ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:52

Ja stef, Cyann is mijn dochter (10 jaar) en ons In Hand Trail kampioentje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:58

Aaaahh, ik wil dr voor abbey!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:06

dat klinkt als een geweldige moederdag nancy! Super! Wat een topper van een dochter heb je toch en pa helpt lekker mee hihi

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:23

Abbey (de grullobonte) lekker naar buiten met zwartbonte tweede premie nsps ruin Barry, zwarte tweede premieruin berrie, en zwarte kroon oma (23 ;)) Diana

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 07:23

nancy wat gaat zo'n paarden moederdag!

Nette resultaten op de wedstrijden dames!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:19

Gefeliciteerd met de behaalde wedstrijdresultaten! Super weer *\o/*

Lief moederdagcadeau van Cyann :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 19:01

@ CT: naar wie moet ik uitslagen doorsturen?

Leuke peerdjes Stef! Ik zag zaterdag op show geen shet maar wel n miniatuur voorbij komen met een hele mooie appie aftekening/ kleur! Mocht ik ooit mn paarden aan huis kunnen krijgen dan ga ik die ook nemen! Zo leuk!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:14

Yildiz, naar het dawra blad...ik heb je eventjes een pbtje gestuurd met mailadres van yvonne. Ook je verslag kan je doorsturen.

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:53

Welkom Stef! Mooi paardje heb je!

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:53

Ik heb nog eens een vraagje voor jullie.

Het rijden gaat super goed voor de moment, we zijn weer lekker op dreef *\o/*
(Binnenkort filmpje!)

Ik heb voor de moment 2 lesgevers en beide raden ze een andere handpositie aan...

De eene lesgever, wie mij van in het begin helpt, wil dat ik mijn handen draag voor het zadel en bij verzet met de ellebogen achterwaarts ga zodat ik licht contact krijg en haar van het bit kan bumpen (allemaal zachtjes uiteraard). Maar bij haar moeten mijn handen ter hoogte van de heupen blijven.

De andere lesgever raadt mij aan om bij verzet mijn handen naar beneden te werken, en zo licht contact maken. Wel rechtop blijven zitten en weer licht bumpen. Geen verzet > ook weer handen op zijn plaats en dragen.

Ik voel inderdaad wel een groot verschil in haar ruggebruik als ik haar volgens de 2de werkwijze corrigeer. Dan voel ik echt haar rug hoog komen en opwaarts.
Via de eerste methode gaat het ook goed want dat is ze namelijk gewoon maar daar krijg ik haar niet dieper en ronder mee wel gewoon ontspannen.

Is een beetje een lastige situatie, ik kan toch moeilijk mijn 1e lesgever zeggen dat de andere een betere manier heeft?
En hoe zijn jullie te werk gegaan?

Even tussendoor, mijn droom is op 1 hand te rijden dus daar werken we ook naartoe.

Wat zijn jullie ervaringen? _/-\o_

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:14

@Ploempje: er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en het ene paard is het andere niet. Het is dus niet zo dat de ene techniek slecht is, maar zoals je zelf al zegt, beter werkt voor jouw paard. Dus zou ik die manier aanhouden en het je andere lesgever uitleggen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 20:20

Op snaffle en tweehandig teugelvoering is mij geleerd idd mijn hand richting heup te bewegen of, in een buiging, juist te tillen. Bumpen mag ik niet! Ik weet dat t veel gebruikt wordt om bv het paard aandachtig te maken, maar wij gebruiken dat nooit. Alleen been aanleggen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 06:51

Ha Corine! Hoe gaat het met jullie? Zie regelmatig op FB een wolk van n baby voorbij komen!! <3
Rij je nog wel eens bij Krista?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:48

Tja bij twee verschillende lessen, .....dan kan je idd dit soort verschillen krijgen. Dit is niet altijd even handig. Als methode 2 naar jou idee beter effect heeft, dan zou het voor de hand liggen om dat aan te houden, maar ik zou zeker aan beide lesgevers het verschil voorleggen en aanhoren waarom zij de voorkeur geven aan hun methode. De kans is groot dat er een goede rede voor is, je wil uiteindelijk naar 1 hand toe. Methode 1 zie ik meer als tussenstap naar 1 hand toe. Als een methode beter werkt, wil dat nog niet zeggen dat dat ook de betere weg is voor de toekomst ;)

En dan het verhaal bumpen en knijpen. Dat kan per lesgever totaal verschillend zijn. De ene gebruikt bumpen om het paard voorwaarts te rijden en de ander gebruikt het juist om het paard langzamer te laten gaan en dan weer langdurig knijpen om te versnellen.

Ander leuk verschil:
De ene gaat staan in de cirkel om het paard te versnellen en zitten om langzamer te gaan.
De ander gaat juist zitten en duwt het paard als het ware met de ruiterskont naar voren om sneller te gaan en brengt pas het gewicht naar voren om het paard op de voorhand te krijgen cq af te remmen en langzamer te laten gaan.
Als je in deze twee laatste voorbeelden van beide regelmatig les zou krijgen....heb je een gefrustreerd paard }> :') .

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:06

Er zijn inderdaad zoveel verschillende manieren om iets te doen met een paard... en wat nou precies de 'juiste' manier is... god mag het weten. Ik denk dat je de manier moet kiezen die voor jou en je paard fijn is en het dan bij die manier moet houden. Denk dat je andere lesgever dat best snapt. Alle paarden en mensen zijn nou allemaal heel verschillend, en wat bij de ene werkt , werkt bij de ander voor geen meter. Heb het laatst zelf ook gehad met een lesklant van mij. Ze wilde achterwaarts op Henk en zij had dat geleerd door heel erg achterover te hangen. Terwijl als je bij bij Henk achterover hangt, hij gewoon stil blijft staan... en tja, of de manier hoe zij het geleerd heeft nou per se slecht is. Bij haar paard werkt het wel weer, alhoewel die nu ook goed achteruit gaat als ze wat rechterop blijft zitten.

Zo, nu even aan de studie en dan alle paarden eens doen...heb er weer drie jonge guppen bij die iets moeten leren..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 17:43

Vandaag weer heerlijk getraind met Tie. Nu voor de eerste x en op advies van m'n trainsters eenhandig op shanks en wat ging dat goed! Zelfs het inbuigen, sidepasses en spin ging super op 1 hand! Trots op Tie! _/-\o_ Alhoewel.... In het begin heb ik er zon 15 minuten over gedaan om langs een kant van de bak te komen. Stond 100 m verder op, bij de buren, een speciekuip tegen het hek, pfffff... Leuk joh, zon rarebier..... :') Nek erop, blazen en achterlijk doen, naah.. Wie kent t hier niet... >;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:51

Ik zit allemaal een beetje te kijken wat ik straks wil gaan doen, de pest is alleen dat ik geloof ik alles leuk vind ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 17:57

Heb ik nou ook! Heb zojuist besloten dat ik NIET ga kiezen tussen pleasure en reining! Wil ooit Versatile gaan doen en dat vind ik excuses genoeg! *D Arabs zijn nu eenmaal alles kunners, hihi!

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:45

Wat super Yildiz!
Athena gaat vandaag aan de longue :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:21

wat goed yildiz en ja die rarebieren streken?? Die van mij heeft dat nooooooit! O:)

Iedereen heeft zo zijn eigen ding. Ik heb er wel voor gekozen om ons echt op reining te richten.
Maar ik sluit niet uit dat ik nooit een dressuurproefje zal gaan doen haha

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 19:26

Dressuur!!!! :x Jes, dan zijn we echt genoodzaakt je uit dit topic te schoppen, whahaha!!! ~~}> _-:( :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:37

Trec is ook leuk :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:38

_O- whahahaha, ja yildiz dat heb ik van jongs af aan gedaan. Het western rijden is pas sinds 2,5 jaar nu.
Vind het echt geweldig! Maar als ik iets anders zou gaan doen, dan is het toch wel dressuur weer denk ik ja. ;)

Ja Trec zou ik ook nog wel eens willen proberen ja. Lijkt me ook leuk! :j

Weet je wat me saai lijkt? Endurance! Dat is nou echt niks voor mij! :n

Of het trail rijden, dat lijkt me ook leuk voor een keertje dan. :P

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:46

en nog een Feniks spam! :P

Nou nou zijn grote zus is nu al de L*L! En hij is nog maar 2,5 week oud! De jeugd van tegenwoordig?! Haha :+
Afbeelding
Wat een lekker bekkie he <3
Afbeelding
He! Jij bent kleiner dan ik! }>
Afbeelding

Het is een echt draakje! Het liefste terroriseert hij de hele boel inclusief ons! _O-