[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:56

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:00

mijn AVtje is ook een echte allrounder :D dressuur gaat hem prima af tussen de paarden, hij springt super, sinds dit jaar crossen we ook, hij kan zo het circus in met zijn VD kunsten, we rijden zo nu en dan freestyle zonder hoofdstel, én het is een ontzettende knuffelkont :D
helaas is hij wel een bangerik, zeker tijdens het springen is dat lastig :') hij is super enthousiast en gaat ook zo vrolijk en vlot op de sprong af, maar als de hindernis dan dichtbij is kan hij nog wel eens denken 'neeeeee dat hekje/die sloot/die planten er onder gaat mij bijten, ik kijk eerst even van dichtbij!' en dan maakt hij een perfécte sliding stop (hij is dus ook nog geschikt voor western _O- ). In de cross zit hij veel voller met adrenaline, en stopt hij minder snel dan in het springparcours... raar paard haha!

Ik leer er wel van rijden, ik ga nooit te vroeg naar voren bij de hindernis en te veel terugwerken met de teugels is uit den boze :))

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:03

@tammy_ ik vind wel handig dat ze van alles wat kunnen je kunt lekker doen waar je samen plezier van hebt. Die van mij heet idd ook af en toe haar bange momenten en dan kan ze ook echt gaan panieken zo moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met het op en af stappen ze is enorm geschrokken pas door de hond vd buren die kwam al blaffend aan rennen terwijl ik er net af wou dit assosieert ze dus nu met het op en af stappen heel lastig maar goed manlief komt van een paardenbedrijf waar ze zadel mak maakten dus die traind haar nu tijdelijk ook langs de weg etc als ik straks weer mag...dan heb ik haar nog veelzijdiger

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:14

Die van mij kon aardig springen, sprong wel altijd iets te hoog (want het was wel eng natuurlijk). Maar sinds we een keer een hele hindernis hebben omgehaald (slecht materiaal) is hij het plezier erin kwijt. En aangezien het een brokkenpiloot is, durf ik bij hem ook niet echt door te zetten. Want soms ben ik bang dat hij niet wil omdat het pijn doet, niet omdat hij niet wil.
Dus springen moeten we helaas laten voor wat het is, misschien als hij weer echt goed fit is dat we het nog een keer oppakken.

Dressuur is eigenlijk het enige wat ik met hem doe, maar ook dat rustig op recreatief niveau. Verder zijn we begonnen met VD, dat vindt hij lastig maar wel ontzettend leuk. Ook hebben we laatst op een touwhalstertje gereden.

Buitenrijden vindt hij heerlijk, maar hij is als de dood voor groot verkeer (vrachtwagens en trekkers). En aangezien we hier tussen de transportbedrijven zitten ga ik alleen (heel soms) op zondag de weg op. Dat is de rustigste dag. Hij springt gerust uit angst de sloot in, dus dat is ook niet een puntje waarop je zegt dat je er gewoon even doorheen moet.
In de zomer gaan we dan 2 maanden lang naar Terschelling en rijden we alleen maar buiten (bos, duin en strand, heerlijk) om het goed te maken voor de rest van het jaar :P

Haha, dat is een verhaal over wat mijn knollie allemaal niet kan. Hij is wel ontzettend goed in knuffelen en lief zijn, dus dat maakt hem een topper <3

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:17

En toch hebben jullie samen plezier en daar gaat het om
Ik be ook het meest van het buitenrijden lekker het bos in..Maar af en toe een concoursje mee pikken vind ik ook wel leuk

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:20

Daarom, dat is het belangrijkste :)
En ik heb pony nummer 2 om lekker te kunnen dressuren, springen en mennen. Dus ik heb echt niets te klagen hier.

Ik ben nu aan het leren voor mijn opleiding tot paardensport massage en als ik die heb afgerond hoop ik Pas een beetje bij te kunnen houden. Wellicht zit hij dan beter in zijn vel tijdens het rijden :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:28

ik heb mijne voor een maand of 2 terug laten behandelen nou ik kreeg een heel ander paard terug terwijl er niet zoveel aan gedaan hoefde te worden dus ik ben daar echt helemaal voor

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:30

Bayro is qua talent wel een allrounder maar hij is heel snel verveeld en bij het rijden in de bak is hij ook niet vooruit te branden. Met buitenrijden is hij wel lekker vlot en vrolijk en als er eens een boomstam op het pad ligt draait hij daar zijn hoef niet voor om.
Dus ik ben blij dat ik hem verkocht heb naar een endurance ruiter die er lange ritten mee gaat maken en misschien in de toekomst weer wedstrijden gaat rijden.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:37

joysjuh1987 schreef:
ik heb mijne voor een maand of 2 terug laten behandelen nou ik kreeg een heel ander paard terug terwijl er niet zoveel aan gedaan hoefde te worden dus ik ben daar echt helemaal voor

Die van mij heeft jaarlijks wel 3 (goed jaar) tot 9 (slecht jaar) behandelingen nodig om lekker aan de praat te blijven.
Dus voor mijn portemonee en zijn welzijn is het fijner als ik het zelf kan. Dan kan je ook sneller behandelen ipv nog even aankijken.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:52

@anneliesdj ja dat kan ik mij dan voorstellen had je zelf geen ambitie voor endurance dan?
@mooney ja dat is idd dan wel erg prijzig gelukkig kan die van mij het af met 2 behandelingen per jaar

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:12

Djuun gaat het liefst op buitenrit. Op zich is ze in de bak wel braaf, maar ze vind heel veel dingen maar stom die we doen :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:16

Nee mijn ambitie ligt meer bij SGW en ik vind Bayro ook wat te klein voor me.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:46

Welkom Joyce, mooi paardje heb je!
En die mini's zijn ook heel leuk.

Mijn paard is vooral tuinversiering. :D
Alhoewel, nu is hij meer tuinlelijkmaker.. :x
Ik wil het liefst buitenritjes maken, maar 't peerd denkt daar anders over.
En omdat ik veel last van mijn rug heb komt het er niet zo van om dat eens goed aan te pakken.. (mijn man+arab=ongelukken dus die hoeft niet te helpen :+ )
In de bak is hij heul braaf, dus hij hobbelt regelmatig mijn dochter Nikita (10) rond.
Hij zou een voorbeeldig manegepaard zijn denk ik, whaha!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:47

Heeft Fuego praatjes als je naar buiten gaat? Of vind het hij het erg spannend?
Wel jammer zeg :\

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:48

@Annelies: komt er een opvolger voor Bayro?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:56

Letizia schreef:
Heeft Fuego praatjes als je naar buiten gaat? Of vind het hij het erg spannend?
Wel jammer zeg :\

Hij wil liever niet te ver weg, tenminste niet alleen, wel als ik ernaast ga of iemand anders maar ik wil juist graag alleen..
Het is ook zo dat ik er niet genoeg tijd aan besteed, ik denk dat als ik echt intensief aan de slag ga het wel beter kan, maarja, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat op het moment ook niet zie zitten.
Het lastige is ook dat hij me er buiten echt gemeen heeft afgebokt omdat hij niet verder wilde (en ik val echt niet zo snel) en ik daar ontzettende last van mijn rug heb overgehouden.
Ik wil nog wel langer mee als vandaag, nog een keer zoiets zie ik niet zitten, anders moet ie straks mijn rolstoeltje trekken. :')
Maar bang ben ik gelukkig niet snel, het wordt gewoon een project voor de toekomst..(ik wacht tot hij 30 is :P )

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:09

Hoe oud is hij nu?
Kan me voorstellen dat je voorzichtig bent, het is het niet waard om echt ongelukken te krijgen natuurlijk...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:21

Hij is nu 11 dus nog 19 jaar, dan ga ik het nog eens proberen! :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:51

:')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:30

welkom Joyce.Aparte verschijning.

Ik riep het ook alleen voor de volbloed mensen :P
Maar dat komt omdat je dan zoveel mensen er tussen krijgt die een dan een paard hebben met oooooo,ooooooo1/5 % :+ AV bloed en als zeggen dat ze een Arabier hebben :j Daar wordt je soms zo moe van :+

Mirka gister gelongeerd....werd als resultaat had een Bitch Fight :+ Tussen Mirka en mij :x :x
Mevrouw was 1 al boos omdat ze aan het werk moest en 2 ik vond dat ze niet steeds op de rem hoefde te staan als ze al dacht dat haar ow zo mooie prinsessen hoefjes het water raakte.
Dus heb ik even het een en ander uitgelegd :list:
Daarna was mevrouw over de zeik ~~}> en uiteindelijk afgesloten na 10 min braaf te hebben gelopen.

Vandaag was bagger alles was hard.
Dus Mo in de rijbak gestapt ca 20 min nadat ik eerste een poging tot losgooien had gedaan in de paddock die hard en hobbelig was...maar ze waren met een keuring van een paard bezig dus meneer sjeesde door de bak...geen goed idee dus.
Mirka lekker buiten gewandeld.

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:53

Annelies gefeliciteerd met de verkoop best leuk dat hij ook voor de endurance is aangekocht .

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:24

@Barcelona bedankt en ik snap je standpunt ach ja wie wil er nu geen AV ;) al ben ik nu heel blij met mijn quarab een keer wat anders alleen is het karakter van mams dus gevoelsmatig heb ik een AV

Hier is het nu ook ene chaos buiten bah alles weer wit en modder. Gister hebben ze nog even zo fijn buiten gestaan. Asal was helemaal hyper
Afbeelding

En vandaag denkt ze net als vd week....
Afbeelding

Maar eens kijken wat ik vandaag met haar zal uitspoken wou even longeren maar dan moet de bak straks wel weer dooi zijn

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:55

Mijlpaal <<)
dream blijkt net zo bang voor auto's als voor trekkers :') dus toen ik hem aan de hand meenam naar de wei en er een auto op 6 meter van hem vandaan over het doodlopende straatje kwam én daar ook nog eens vlak bij ons ging stilstaan schoot ie echt alle kanten op in zijn paniek. MAAR <<) ik had hem binnen een minuut weer op mij gericht en min of meer kalm.

En, dat is al een tijd zo hoor, hij doet nog wel met opengesperde mond, ontblote tanden en oren in de nek op je afkomen in de stal zolang de staldeur dicht zit, maar hij heeft al tijden niet meer die woedende blik in zijn ogen. Het is nu echt nog puur wat ie gewend is + ongeduld :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:03

@shamalArabs goh klinkt als een leuk paard :+ heb je dit paard allang dan?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:07

joysjuh1987 schreef:
@shamalArabs goh klinkt als een leuk paard :+ heb je dit paard allang dan?

sinds eind september :Y) hij was erg angstig en ging in zelfverdediging op voorhand :')

hij was brutaal toen ik hem losliet in de wei, dus joeg het touw achter zijn billen langs :P hij ging met staart omhoog in draf van me vandaan ipv in elkaar te duiken en te dreigen met slaan <<) hele vooruitgang ook :j

Het is echt een heel leuk paard op zich hoor, hij bloeit echt enorm op nu en dat is ook heel fijn om te zien :j