Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:25

Rumpleteaser schreef:
Hoihoi, ik kwam toevallig hierbinnen gerold en wil ook graag ff een pci plaatsen!
Van onze western-manege-arab Rhissar!
Heeft vroeger Z (?) gelopen en doet het nu heel braaf als western paardje in de lessen:

Afbeelding
Fotootje van onderaf :D

Rhissar!!!! <3 Vanmiddag heb ik mijn eerste Westernles gehad met Rhissar.
Het was sowieso een erg leuke les, maar het állerleukste...tsja, Rhissar!!
Wat een aandoenlijk lief paard is hij! Een braaffie en een knuffelkont. Braaf onder het zadel en aanhankelijk op stal.
Ik ben verliefd op hem. Echt jammer dat hij niet in mijn achterbak past, anders had ik hem ge-horsenapped. 8-)

LadyMadonna

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:37

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:45

glenn, niks vakantie, ze gaat thuis gewoon lekker door met trainen haha woensdag kwamen we thuis en het eerste wat we gedaan hebben is opzadelen en rijden. Dit ging echt super en dat voor de eerste keer in een buitenbak, vol sping hindernissen en vanallerlei meer hang en plant matriaal. 5 minuten kijkerig en toen was ze weer helemaal bij de les. Super paardje! Gister heb ik haar rust gegeven en vanmorgen weer aan de bak gegaan en ook weer succes. Veel wind, regen en ze liep gewoon als een trein alsof er niks aan de hand was. Ben zo trots op haar en we blaken van vertrouwen in elkaar, ze zeggen dat het van onze koppies straalt :D wat fijn dat jouw kleuter zich wat meer op zijn gemak gaat voelen. Gaat helemaal goed komen hoor!

Iedereen veel succes morgen die moet gaan showen!

Stef, ga even kijken!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:49

ik kan niet zien stef, dus doe morgen ff kijken op pc. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:07

Of voeg me ff toe op Facebook ;) is makkelijker. Stefanie ouburg.

Wat lezen jouw verslagen trouwens heerlijk! Het enthousiasme spat er vanaf! ;)

Morgen abbey (shet) denk ik in de groep introduceren :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 22:14

Done! Wat zijn dat eigenlijk? Nagels?
Heb net french manicure erop gezet om zwarte randen te camoufleren (die ik standaard krijg als ik bij de paarden ben), lol! Nou ja, ik... M'n rechterhand heeft hubbie (onder dwang haha!) erop gezet, lol! :')

Vandaag geen tijd meer gehad om SMS te oefenen, maar Tie staat helemaal schoongeboend in dr sleezy, de tack is gepoetst en ik heb er echt zin in! *\o/*

Bimmetje, wat fijn dat ze weer helemaal lekker thuis staat en alles zo braaf weer oppakt!

Glenn, wel boel foto's plaatsen van die gave Shameless, vind m zooooo gaaf!!! Wanneer is zijnerrste show?!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:18

Waar het opzit bedoel je? Das een oefen wiel, anders blijf ik poetsen ;)
Ben momenteel op zoek naar proefkonijnen dus als iemand zich geroepen voelt ;)

Succes morgen! Wat ga je allemaal starten?

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:26

Super dat Nada weer lekker thuis is bimmetje, ze ziet er goed uit op de foto! Succes aan iedereen die morgen gaat showen. Ik ga mijn nest eens induiken... morgen om 6.00 uur er weer uit om te werken :z

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:46

Nirvana staat er ook weer netjes bij. Cyann heeft met der hartsvriendin goed haar best gedaan. Nirvana zet ik altijd onder een vliegendeken met hals.

Vanmiddag gelukkig de proefje nog door kunnen nemen op een sompig grasveld. Trail, IHT en Horsemanship heeft ze kunnen doen. Proefje van de Showmanship at Halter niet. Fingers crossed dat ze alle patterns onthoud, want dat is altijd zo vervelend als je dat verkeerd doet.

Trouwens gister kwam nog een blouse binnen uit de usa die ik voor Cyann had in laten vliegen. Gelukkig net ff te groot dus die kan ze binnenkort aan. Tijdens het uitpakken zag ik al gauw dat dit een kwaliteits blouse was, te vergelijken met Hobby Horse. Blijft altijd een beetje afwachten als je koopt van een foto en er wordt geen merk genoemd. Het nek label was er grotendeels uitgeknipt, dus probeerde ik het te ontcijferen...idd HH zou kunnen. Ergo bij nader inspectie en ff googlen. Je ziet net een streep van de bovenkant van de Rode HH letters, zelfde lettertype, kleur en grootte, dus zeker te weten HH *\o/* . Dat was dus een super koop die ik heb gesloten.... :j. Ziet er nog spiksplinternieuw uit. Tjonge die meid heeft toch maar weer geluk....weer een HH outfitje....donders voor mezelf lukt dan nooit voor een redelijk bedrag :o :+ en dit wordt haar tweede HH outfit

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:00

spannend hoor yil en nancy! Stef, ik heb je een verzoek gestuurd. ;) bedankt voor jullie leuke reacies! En ja stef, ik ben nou eenmaal dol op haar, daarom zullen mijn reacties wel zo blij overkomen haha had dit namelijk echt nooit durven dromen, dus eigenlijk is een droom uit gekomen!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:01

Dit is hem...beetje wazige foto...maar ik vond de blouse de gok wel waard *\o/*
Bloemetjes en roze dat vindt cyann altijd leuk. En nu ik weet dat ie real HH is.... ben ik heel blij met mijn gokje :9

Afbeelding

haha top jes!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:03

die ziet er leuk uit zeg!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 23:06

Wauw! Waanzinnig mooie blouse! Ben natuurlijk ook HHfan, pasvorm is ook altijd super!!!

Duik nu maar eens gauw m'n nest in anders gaat t niks worden morgen.. :z

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:09

Schouderpartij nog net ff te breed en ook het rompje...maar dat komt goed...oh ja strak plan yildiz Truste.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 08:07

Mooie blouse !

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 08:27

Succes vandaag in zeist!

Mooie blouse voor cyann...

Was het topic kwijt uit mijn berichten lijst :(

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 09:38

foei corine! :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:43

Net terug van WRAN western wedstrijd Cyann te Huis ter Heide. 7.10 vertrokken dus dat is nog te doen zo'n daagje paardrijden ;-).
Voor Cyann de 2e keer dat ze WRAN start L4. Uiteraard was ze weer de jongste deelnemer in elke rubriek van bijna altijd het volwassen deelnemersveld.
Voor het eerst is ze in de rubriek "Showmanship at Halter" gestart. 5e vd 5, dus super gedaan!
In de "In Hand trail" werd ze 1e vd 3. score 65,5
In de "Trail" werd ze ook geplaatst en werd ze 5e van de 9 starts. score 62,5

Horsemanship gaat ze niet meer starten op een snaffle. Cyann maakt zich veels te druk over het railwork. Dan piept Nirvana er graag tussenuit en kan ze haar amper houden. In de voorring kreeg ik vandaag medelijden met Nirvana. Cyann gaf amper los. Cyann was vreselijk nerveus voor dit railwork en Nirvana was in Cyann der ogen al heel erg vervelend in de voorring :( . En weer had nirvana haast tijdens het railwork in de wedstrijd, alles wordt extended zullen we maar zeggen :(:) . Toen ze in de lineup stond (13 starts), was duidelijk te zien dat Cyann superblij was dat het over was. Alle individuele onderdelen zijn geen probleem maar pleasure of horsemanship met snaffle.....no way.
Wat dan wel weer grappig was, dat was het einde....ze moesten afstappen en het hoofdstel uitdoen....Oh jee...afstappen en hoofdstel uitdoen, dat gaat nog wel, maar indoen dat is cyann nog nooit gelukt bij Nirvana, die houdt haar tanden stijf op elkaar. Na veel pogingen en big smile, zo van nou ja....dan maar alleen over haar oren, gaf ze het op...na een tijdje probeerde ze het weer, duim tussen der lagen en eindelijk lukte het toch. HAHA wat een persoonlijke overwinning....eerste keer dat Cyann een hoofdstel in doet en ook nog op wedstrijd!!! Dus toch nog ergens goed voor geweest die horsemanship :') :j

Nog ff koffie geslurpt met Yilz en onze toekomstige andere roommate Katja. Gezellug.
De DAWRA arabieren deden het weer goed....Yildiz komt dat zelf wel vertellen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 23:04

Meld zich! *D Was idd gezellige dag! Ben niet echt tevreden over het verloop maar goed, de resultaten daarentegen vallen dan weer mee!
Begon met de SMS die ik dus niet had geoefend en die ik in mijn hoofd had geprent...alleen.... de pionnen stonden anders als dat wat ik in mijn hoofd had dus ik was nog aan t kijken toen ik al moest starten (moest als eerste aan start komen). En waar ik al bang voor was gebeurde...ik liep een verkeerd pattern....DQ!! Zo balen, want het ging eigenlijk heel goed en ook de jury beaamde dat. Dus een mogelijk eerste plaats verspeeld, damn... (Terechte opmerking CT: MUTS!!! :D )
Vervolgens de Western Pleasure in een mega grote klasse van een hoger niveau dan in Oud-Gastel. Ging mwoah...Tie liep boven haar tempo en was (weer) niet zoals ik van haar gewend ben, maar goed genoeg voor een finaleplek en een uiteindelijke derde plaats! *\o/*
Tot slot de HMS. Nou moet je weten dat ik een behoorlijke stresskip ben (wordt gelukkig steeds minder, maar toch) en dat ik voor deze show Bachdruppeltjes neem. Katja, mn groom, zei nog...uhm...Yildiz...je moet 4 druppels nemen, niet 4 pipetten!!! :oo
Maar goed, toen zaten ze er al in... En ik weet nou niet of het de Bach of het feit dat het errug vroeg was en ik niet zo best had geslapen vandaag, maar ik had echt geen zin meer in die HMS en volgens Katja zat ik als een zombie op mn paard. Tie en ik zijn nogal close en die had t ook gehad, stondjdens de line-up te snurken!!! :O
Pattern ging redelijk ok en toen t megadrukke pleasuregedeelte (14 deelnemers) waar ze weer boven haar tempo liep maar gelukkig wel steady.
Ok, prijsuitreiking. De namen werden genoemd en ik begon al te balen dat we niet geplaatst waren...waren we eerste!!! *\o/* Helemaal leuk natuurlijk zo onverwacht en dat gevoel moet ik ook gewoon meenemen!
Een impressie is te zien op FB:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.336845533055440.79244.100001899876175&type=1

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 06:25

Yildiz gefeliciteerd met je behaalde resultaten. Gaat lekker zo bij je.

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:30

Ik ben een stille meelezer, heb ergens in het topic (lang, lang geleden) wel eens gereageerd maar wil iedereen feliciteren met de mooie resultaten weeral :-)

En Ploempje krijgt van mij ook een proficiat, want ze heeft netjes gereden gisteren ;-)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 09:39

Dank jullie wel!

Uhm...Ploempje.....vertel es?!!! Heel benieuwd!! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:06

gefeliciteerd Yildiz! Wat goed zeg, ondank dat je zelf niet zo tevreden was hihi

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:19

Gefeliciteerd met de resultaten!
Vandaag is abbey lekker de groep in gegaan, dus die blijft nu 24/7 buiten. Ben benieuwd wanneer maddy naar buiten gaat :j

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:50

Hey mutsie!! lekker bezig!! haha. Mooi verslag, insturen naar de dawra! En je uitslagen ff doorgeven hè niet vergeten.

Cyann was bijna heel de dag met Nirvana bezig in de wei. Ze had zelf een zeer ingewikkeld trail parcours gebouwd, wat ze me ging showen, rijdend op het halstertje, zonder zadel. Ze kwam er vandaag achter dat galoperen zonder zadel makkelijker is dan draven zonder zadel. Dus Nirvana heeft kilometers gemaakt in de wei met het hoge gras. Goed voor haar zelfvertrouwen. Daarna de trailtuin verbouwd naar het rassenshow pattern. Ook in de wei nog ff gepicknicked, dat wilde cyann graag, dus die ging spullen halen. Kleed over nirvana der rug, soort freestyle picknick maakte ze ervan. Paps kwam nog ff onze zelfgemaakte cupcakes brengen...we vermaakte ons wel.

Eind van de middag zijn we samen nog een heerlijke lange buitenrit wezen maken en allerlei leuke bospaadjes genomen en ook geprobeerd nieuwe te creeeren, maar helaas dat lukte niet echt. Volgende keer nemen we een sabel mee zodat we een weg kunnen maken tussen de bomen. We hebben nog een heel lang stuk gegalopeerd en voor het eerst durfde ze dat nu blijkbaar ook buiten. Ze lag helemaal in een deuk toen de koeien aan de andere kant van de sloot ook nog mee gingen rennen.

Wat een heerlijke moederdag zeg....