[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:02

Aleeneh schreef:
Ik geloof dat er in het verleden wel eens is gezegd dat het wel echt om volbloeden moest gaan, omdat anders de halve wereld wel een paard met deels arabisch bloed heeft. Maar ik heb idd helemaal geen paard :') dus wat dat betreft :+

Oh, geen idee eigenlijk. Ik zeg ook maar wat :+ Maarre met 50% arabisch bloed mag je ook bij de DAWRA en bij de halfbloeden keuring in België dus dan mag je al helemáál meepraten in een bokt topic (vind ik) :o

Welkom! Wat een mooie paarden heb je en wat leuk dat je een quarab hebt! Ik hoop er ook ooit nog eens één te fokken (ooit hè, als ik tijd, ruimte en geld heb :+)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:18

@ilonntjeehh dank je ik ben ook erg trots op hoor er zit een heel verhaal achter ons maar dan zit ik zo aan mega veel pagina's. haha. Voor de geinteresseerden wil ik wel een korte samenvatting doen.. :D

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:18

Wat een onzin! :P Alle mensen die Arabliefhebbers zijn mogen wat mij betreft meekletsen :D Uiteindelijk is het toch een open forum??

Joyce, heb ik tijdje geleden niet met jou gepbt?? Of in een topic gereageerd ofzo? Vind echt dat je zo'n aansprekelijk dier hebt! Ik hou van quarabjes!! :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:19

Owja, en de jouwe is familie van de onze, das waar! (Alexander :P )

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:19

Hè gelukkig Ersilia, zo denk ik er ook over :)

Tuurlijk Joyce, vind het juist leuk om iets te lezen over je paarden ook al is het een lang verhaal :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:20

@ sieljuh ja volgens mij vroeg ik naar de afstamming van djunnah omdat die zo op mijn vorige arab leek zie ineens dat die ook vana alexander is de oma van mijn quarab ook

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:22

Ik ook hoor Ilona :) Maar ik dacht zoiets gehoord te hebben.
Wat een prachtig paard heb je, Joyce!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:24

@aleeneh dank je ik ben ook heel erg wijs met haar

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:28

Owja, dat was het Joyce! :D

Ja Eline, staat me ook zoiets bij. Had me in vorige topic al eerder wel eens willen melden, maar voelde me eigenlijk pas welkom toen we Djuun hadden :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:32

Aleeneh schreef:
Ik ook hoor Ilona :) Maar ik dacht zoiets gehoord te hebben.
Wat een prachtig paard heb je, Joyce!

Weet ik toch :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:45

oke..nou ik probeer het zo kort mogelijk te houden. Ik had een arabier(mijn eerste pony) en deze heb ik verkocht, bij deze mensen ben ik blijven plakken en daar paarden voor gaan rijden. Even geen eigen paarden meer wand het was voor mij met school even niet te combineren dus dit was een geweldige kans. Bij hen reed ik oa alexa ( de moedere van asal die ik nu heb) en later Gamal. Gamal kon ik later kopen omdat hij op de hengstenkeuring eruit ging (OCD) ik heb veel plezier met hem gehad maar ik had het idee dat ik met hem uitgereden was, ik deed op dat moment paarden houderij opleiding en wou graag wat verder komen in de dressuursport. Ik kon hem verkopen naar een zeer leuk adres is zweden ik heb nog goed contact met hen. Het balletje is aan het rollen gekomen binnen de sport en ik ben opgestapt op dressuurpaarden. Ik knooide erg met mijn gezondheid en heb een heftig ongeval gehad met 1 van mijn paarden. Ik heb en jaar niet gereden en had besloten de paarden thuis te verkopen en maar te stoppen met de sport. Wij gingen bij die mensen waar ik voor reed op visite. We zijn fijn de weides overgeweest om de paarden te bekijken en ik kon even lekker weer met alexa knuffelen. Er liep zon prachtig ding in de wei. Hier had ik wel fotos van gezien maar ze was inmiddels al 4. Het was een dochter van Alexa....Mijn asal. Van het een kwam het ander en voor ik het wist zat ik weer op paard...Ze kenden weinig maar gezien mijn ervaring kwam dat wel goed alleen was ik zo vreselijk bang geworden maar heel vreemd zij gaf mij iedere keer weer zon vertrouwd gevoel als of ze mijn hand vast hier. Ik had het gevoel als of we de hele wereld aan konden. Nu staat ze inmiddels al weer een jaar bij mijn huis en ben ik trotse eigenaar. Het volledige verhaar staat op onze site echt een aanrader te lezen voor de geintersseerden. www.scenicasal.webklik.nl

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:50

Wat fijn dat je weer vertrouwen hebt gevonden Joyce! :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:51

@sieltjuh ja kan nog steeds nie begrijpen gilde echt iedere keer voor mij geen paard mee maarja ze bleef maar achter mij aan huppelen en kan me nu geen dag meer zonder bedenken

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:01

Soms klikken dingen nou eenmaal :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:11

ja idd ik ben er ook erg blij mee. Heb wel heel vaak als ik zo voor me kijk dat ik denk dat ik op haar moeder zit die gaf ook altijd zon fantastsich gevoel Op concours hebben ze wel eens geld geboden voor asal maar voor mij is 1 ding heel duidelijk ze gaat nog maar 1 keer in haar leven verhuizen :o

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:12

Wauw! Wat een plaatje Joyce!!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:14

@letizia heel erg bedankt :o

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:09

Oh Joyce, wat een gruwelijk gaaf paard heb jij zeg! Die kleur!! <3
Van mij mag je meepraten hoor, maar wie ben ik, heb me net 3 dagen geleden aangemeld en de dag erna mijn arabier verkocht :')
Maar een liefhebber zal ik altijd blijven :j

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:24

Welkom Joyce wat een leukerd heb je en wat een verhaal.
Annelies gefeliciteerd met de verkoop.
Las nog wat over inchmaten van zadels heb eigenlijk op allemaal een 17,5 inch liggen.
En het vorige topic was het ook bedoeld voor AV liefhebbers hadden zich ook wel mensen aangemeld zonder dat ze zelf een AV hadden maar kregen niet echt de kans om mee te praten, had toe ook niet echt de behoefte om er zelf mee te praten het is nu echt een gezellig topic over het wel en wee over onze paardjes en onszelf wel zo leuk ;) al lees ik nu even ook wat meer mee als dat ik vaak reageer ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:05

Welkom Joyce :) wat is je paardje ontzettend gaaf getekend!!
Noah heeft een 17" veelzijdigheid zadel, en hij had een 18" dressuurzadel maar die past hij niet meer :P en die was ook net wat te groot voor mijn achterwerk :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:05

@anneliedj Ik rij dressuur met haar en de meeste jury die niet van bont houd zegt dan ook deze is toch wel heel apart
@Bren79 ja het verhaal maakt haar voor mij nog specialer
@tammy_ Bedankt
Ik heb een 17' dressuurzadel op die van mij, ze kan een 17,5 maar deze ligt wel beter al heeft ze de achterkant van papa (paint)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:40

Welkom Joyce!

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid.. Heb je haar ook gekocht met het oogpunt om dressuur te gaan rijden? Want qua type is het meer een western model toch? (zegt de westernleek)
Het is een leuk dier in ieder geval :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:49

@mooney ik heb haar gekocht omdat het enorm goed klikte tussen ons. Toen ik haar ging trainen bleek dat er enorm veel in zat. Western passte niet echt bij ons hebben we wel geprobeert, maar ik train eigelijk al mijn paarden op de oude dressuur manier...Ligt heel dicht bij de wester. Ook prbeer ik de hogere dressuur te halen altijd zonder sporen en stang en trens. Bij dit paard staat plezier voorop. Ik heb haar pas zelfs als springpony kunnen verkopen omdat ze met zon lompe slag springt maar ze gaat hier niet meer weg. Ik durf gerust te zeggen dat zij dus echt een allrounder is.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:52

Dat klinkt als een toppaardje dan, veel plezier met haar.
Ik heb ook zo'n allrounder (niet het Arabiertje, dat is meer een non-rounder, die is goed in heel weinig xD ) en kan daar echt van genieten.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:54

@ mooney dank je :D