Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:53

leuk paardje stef!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 17:17

Wat n mooi oog heeft ze Stef! Je ziet echt de haf en arab in dr terug. Wat is dr karakter?

Zo, net weer lekker getraind! Vandaag counterarc sidepasses en pivots, ging best ok, maar wel zwaar voor dr, dus rustig afgesloten met wat HMS in de walk & jog zonder hoofdstel, zo heerlijk ontspannen. Ben er eigenlijk wel benieuwd naar hoe of op wat jullie trainen? Vind nieuwe oefeningen altijd leuk om uit te proberen! :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:37

Counterarc sidepass? Help me out :?

Dr karakter is heel cool tot nu toe. Ze schrikt wel, maar vliegt niet uit dr panty zeg maar ;)
Ze kan ontzettend heet worden, maar t touwtje blijft los.
Ze kan ook ontzettend lomp zijn ;)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:45

Klinkt goed Yildiz! Ik train echt heel allround... en soms ook vrij dressuurmatig. Ben momenteel veel bezig met de basis voor goede wissels. Henk kan wel een vliegende wissel... maar soms maakt hij er een dom huppeltje tussen. Dit voelt echter wel als een wissel, maar is dan niet correct. Heel lastig dus zonder dat er iemand meekijkt. Rijd nu dus veel travers, appuyementen etc om nog meer controle over de heup te krijgen. Cirkeltjes in contragalop om hem sterker te maken. En verder lekker veel buigoefeningen en achterwaarts om gespierde billen te krijgen. Ook merk ik dat hij reiningoefeningen best wel gaaf vindt, alleen is hij wat te traag daarvoor ben ik bang. Maar klein stopjes en een hele rustige spin wil wel met hem en hij vindt vooral het stoppen wel grappig. Binnenkort maar weer eens kijken of ik op de baan kan trainen met hem ( Jaja wij hebben een drafbaan :D ) merk dat hij daar lekker los van wordt en leuke afwisseling! (Echt idioot wat voor passen hij dan neemt op de baan...Totilas is er niks bij :+ )

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 18:26

Ben niet zo goed in definities, So correct me if I am wrong ;) maar een counterarc sidepass is zijwaarts waarbij het paard in tegengestelde stelling heeft als de richting waarop hij de sidepass maakt. Dat is makkelijker voor t paard dan n arced sidepass, maar daar moeten we wel naartoe. Ik gebruik die sidepass nu als voorbereiding/verbetering van de spin en verbetering van de lope.

Een drafbaan is echt ideaal om je galop te verbeteren! Wij hebben een toltbaan maar daar kan je ook prima op galopperen, hihi! :D
Jee ben jaloers op n makkelijk wisselende Henk! Doe Tie zon hup! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 19:01

Nourspam!!! *\o/*

Afbeelding

<3

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:05

Qua stelling bedoel je yildiz?
Ik rij alweer dik een jaar niet meer, dus moet veel leren ;)
Drafbaan aan huis is gaaf!

Lekker bekkie van Nour!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:14

Mooie Nour!

Nou Henk wisselt dus makkelijk met z'n huppeltje ertussen... een correcte wissel vindt hij heel moeilijk, hij maakt soms ook net te weinig sprong daarvoor. Tijdens het vorige Dawra weekend zijn we tijdens de westernriding clinic met Jan-Pieter Koopman er hard mee bezig geweest, en toen maakte Henk voor het eerst twee mooie wissels. Nu doet hij het alleen als hij een goede dag heeft... anders komt het stomme huppeltje er weer bij. Het suffe is, dat wanneer hij een correcte wissel springt , je het bijna niet voelt....Anyway,, nu lekker trainen en bezig met de eenvoudige wissels die erg goed gaan en als ik weer eens les heb maar weer eens een vliegende wissel proberen.

@stef: Counterarc is contrastelling. Dus als je een sidepass maakt naar rechts, is het paard licht naar links gebogen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:39

Duidelijk malu, dank je

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:54

Yil jij bent goed bezig!
Nour ziet er uit om op te eten :9

NADA IS WEER THUIS!!!

Ben zo blij *\o/* zo blij *\o/* zo blij *\o/*
Heb zelfs al meteen gereden toen we thuis waren. Uit de trailer, zadel erop en op naar de vooraan de straat om te gaan rijden. En het ging super! Op de heenweg natuurlijk enge dingen op straat, maar ze ging er uiteindelijk toch wel langs. Toen we in de rijbak waren vol hindernismatriaal, ook de eerste 5 minuten zeiken, zoals altijd en toen was het ook weer goed en hebben we echt heerlijk gereden en lekker kunnen trainen.
Toen naar huis, lekker haar even gedouched, ze was nogal bezweet hihi en lekker een bak zemelen gegeven, waar ze enom van aan het smullen was.

Ow wat ben ik blij! :):)

Ponyke Izzy is net ook weer opgehaald en sav staat nu te mokken natuurlijk }>

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 19:03

Nour is veel te dun om op te eten, beter wachten tot na de zomer met BBq aansteken... :+

Fijn dat Nadakind weer terug thuis is! *\o/* Is ze zelf ook opgelucht?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:04

Ze doet het hartstikke goed, behalve savanna!
sav is he-le-maal NIET blij! Ze staan nu weer in de paddock, nada in de stal want savanna ging al slagend en met open bek op nada af. Dus ik vervloek dat best wel zo he! Nu staat ze nog aan het hek te draven/stappen. Ze doet maar! Gaat vanzelf over.
Alle ellende draait altijd maar om 1 paard en dat is die ouwe trut.
Dus ik ben er echt klaar mee, ze zoekt het maar uit! Morgen gaan ze gewoon samen op de wei en dan draait het wel bij. (denk ik) en anders niet.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:24

Hier nada weer lekker thuis, na het trainen gister. Lekker aan het smullen en smakken van haar zemelenpapje. :D
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:26

Het viel me nu thuis trouwens pas op, hoe ze gegroeid is! Ze is echt de lucht in geschoten!
Ja de breedte ook hoor, maar het was me eigenlijk niet echt opgevallen dat ze nog zo omhoog geschoten was. Zal haar binnenkort eens proberen te meten.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:38

Hey...wat is hier allemaal gebeurd...geen melding gehad in mijn mailbox....whaaaaa ik loop nu enorm achter. :D Ga thuis wel ff lezen.

lachuh...gister bij Scarlet der maanzakken uit gedaan (na ruim 1/2 jaar of zo??) en staartzak. Enorme haar dos kwam te voorschijn Flink cowboy magis erin en voila een heel ander paard om te zien!! (zo mooi! net June). Wat een verandering!!
Loop ik de wei uit, kijk om....benaderd June haar heel voorzichtig alsof ze een nieuw paard is dat net in de wei is gezet. :D .en begint vervolgens te grinneken als een hengstige merrie...whaha toch vorm van herkenning. :') :D Wat een maffe gewaarwording was dat zeg....Heul grappig!

luchpauze over ....doei

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:50

Maanzakken? bestaan die ook al ;)

Bimmetje: Waar is Nada geweest dat ze weer terug is?

Moet ff wennen wie er hier allemaal mee praten en welk paard bij wie hoort hoor ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:51

Komt vanzelf stef! ;)
Nada is vorig jaar in augustus weg gebracht om beleerd te worden.
Vanaf November was ze wel zover dat ik er zelf mee verder kon, maar ja ik heb geen binnenbak he, dus om dan een jong paard net voor de winter naar huis te halen leek me ook geen optie.
Dus heb de wintermaanden daar op pension gestaan en flink door kunnen trainen!
Nu is ze weer lekker thuis en ook dat gaat goed.

Nancy, wat leuk is dat dan he haha en natuurlijk heb je ook foto's gemaakt van die staart?!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:01

zo ben eindelijk aan het inlezen...

Wetsernfriek schreef:
Ja dat jij een knappe dame bent had ik wel al door hoor! Die foto op de dawra kalender van jouw en nour heeft al veel complimenten gekregen ;-) ....

Hey Glenn, niet zo sjansen hoor.. <3 :') van de tulip show ga jij niet meer goed maken bij Yildiz. :D

Yep heel de maand en elke keer als ik op de wc zit, kijk ik tegen dat mooie stel aan :+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:06

stef schreef:
Tnx voor de welkoms ;)

...
Het liefst zou ik ook eens een haltershow doen, maar gezien Maddy haar bloedvoering wordt dat lastig

Zo zeg...die western zit wel goed met die gecombineerde haflinger/basgier kont!! <3
Maaruh dan doe je toch Showmanship at halter?? :j

Leuk paard??? HEERLIJK paard!!! maar ja...ik heb dan ook mijn voorkeuren :o

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:10

stef schreef:
Counterarc sidepass? Help me out :?

Dr karakter is heel cool tot nu toe. Ze schrikt wel, maar vliegt niet uit dr panty zeg maar ;)
Ze kan ontzettend heet worden, maar t touwtje blijft los.
Ze kan ook ontzettend lomp zijn ;)

Nou idd Yildiz....uitsloofster!! Waar heb jij het nou weer allemaal over whahaha....die pivot kan ik nog wel volgen....maar de rest??? :o

@stef...cool das van basgier en de haf, dat kan niet missen. Tja en dat lompen...moet echt van de haf zijn solly. :P

en ja...van de genetica topics ken ik jou vooral, das ook mijn ding!

@yildiz inmiddels verder gelezen, nu ik snappuh. ja ken ik en doe ik....op de kaarsrechte dijk als ik naar de manege rij....dan zwalk ik van naar links naar rechts. stelling links, stelling rechts omgekeerd etc. Bijna alle rek en strek oefeningen doen we op die dijk haha. Alleen heup van links naar rechts en omgekeerd vindt June nog altijd best lastig. Op de manege gaan we dan nog ff cirkelen cq 8jes rijden met hoofdstelling binnen buiten. En dan daarna nog ff de galop cirkels met stelling.....m.n. links valt June heeeeeeel graag naar binnen, gek wordt ik ervan :Y) . Binnen no time is ze dan bekaf, meer dan 30 minuten op de manege heb ik niet nodig. Daarna huiswaarts stappen en draven door het park dat erachter ligt. Oh ja...en als ik dan uit het park kom, gaat het fiets/wandelpad schuin omhoog de dijk weer op. Die neem ik sinds een paar weken helemaal achterwaarts, om der kont spieren te oefenen en de achterwaarts. Doe ik bij Nirvana ook :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 06:52

En dat noemt mij een uitsloofster, iemand die na een training nog ff achterwaarts het park doorgaat, tsssss... ;) :D
Nou...wat vind je hiervan: heb gisteren in de stromende regen pattern HMS geoefend! Hoezo fanatiek, lol?! Patterns kwamen net vrij toen ik het zadel erop legde. Moet vandaag werken maar met n beetje mazzel kan ik eind van de dag nog ff SMS oefenen en dan Tie in de krulspelden zetten...

Las trouwens net dat er zo weinig starts bij de DAWRA zijn op de Rassenshow! Wat ontzettend jammer, voor de deelnemers maar zeker ook voor de organisatie. Nu baal ik dubbel dat ik niet kan gaan.. :(

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:04

Ik ga zo ook weer lekker rijden. :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:27

Vertel vanmorgen tegen cyann, dat ze het tijdens de rassenshow tegen mams op mag nemen in de mix reining. Nou dat vond ze natuurlijk helemaal leuk, ook zei ze...misschien komen er nog bijschrijvingen! Inmiddelss weet ik wel dat JP mee rijdt met crow en er nog een paint mee doet in de mix reining. Dus waarschijnlijk heb ik alleen de arab starts doorgekregen. Maakt niet uit...voor die 20 euro extra heb ik nu al extra lol met Cyann....The Battle begins hahaha. Waarschijnlijk doen er dus ook nog quarters mee in de mix reining. In de reining dawra amateur en reining beginners rijden cyann en ik zoals het er nu uit ziet alleen.

Bij de andere onderdelen van de beginners dawra heeft cyann meer tegenstanders. Verders doet ze ook mee aan de in hand trail mix. Geen idee hoeveel starts daar zijn, maar laat die kleine meid maar schuiven ;-)

Programma van Zeist is trouwens ook wel erg leuk Yildiz. Jullie mogen regelmatig de bak verkennen. Best relaxed zo. Ben benieuwd hoe Nirvana het springkussen zal gaan vinden :):)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:53

Tja, maddy is nog te jong, kan m'n shet mee nemen? ;) maar er zijn vast geen driving rubrieken ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:11

net even terug bijlezen!
Ja welkom erbij met je mooie halfo arabier!

Super de trainingen en ja @ nancy de waarheid mag men zeggen hoor :p!
Nour ziet er heel goed uit, ik morgen naar mijn draakje is al een beetje rustiger, op verplaatsing, maar heeft nog wat tijd nodig, ahja zijn (pleeg)papa sublimo en zijn mama malha achterlaten en dan alléén naar die grote arabierenschool is toch best indrukwekkend voor mijn kleine kleuter!

Ja trainen zowiezo best afwisseling voor elk paard en zeker arabiertjes ze beginnen hun anders snel te vervelen en soms dan zelf oefeninen te doen waardoor ze te showsmart gaan worden!

daarom moest ik van trainer toen veel contra werken en contra wisselen dus niet op goede wissel doen en rolbacks naar binnen, om hen juist niet te showsmart maken enzo! ze weten snel anders wat ze moeten doen na de stop en dan willen ze vb al rollback ingaan en vergeten ze juist diep te gaan zitten enzo!

@ bimmetje Nada ziet er heel tevreden thuis uit, vakantie na haar zware BOOTCAMP :p

mvg Glenn