@Nickyyyy, aaaah, wat knap! Ik zie daar toch wel enkele spiertjes aan het werk. Nog wat meer onderzetten, maar ah, 't is nog maar de 3de keer.
Nickyyyy
Geplaatst: 11-03-14 22:33
Stem, dankjewel! netjes he. Hij is zo braaf! Deze foto is inmiddels een tijdje geleden alweer, de bank achter iets strakker gezet nu en zijn achterhand treed al wat beter onder. Wilde hem er rustig aan laten wennen en hem niet gelijk 'klem' zetten.
Ja, gelijk heb je! Ik gebruik ook af en toe de pessoa en in het begin was die ook altijd lekker los. Nu doe 'k hem wat losser tijdens het opwarmen en de cooling down. Bij het échte werk mag hij dan wat strakker.
al_safy
Geplaatst: 12-03-14 02:29
Woogy schreef:
wat zien ze er top uit! Rawaan is echt wow
hier nog wat meer Rawaan
ze was niet goed schoon te krijgen voor de shoot en het was te koud om te douchen dus vandaar zwart wit foto
@ Nickyyyy hoe bevalt dat met de pessoa? ik wil dat ook proberen met mn 3 jarige
Nickyyyy
Geplaatst: 12-03-14 09:05
Al_safy, Ik vind het echt perfect. Eerst deed ik met dubbele lijnen maar goed dat vergt gewoon veel oefenen en ik was er zo mee aan het klungelen dat ik dat terug zag bij mijn paard, toen dus de pessoa erbij gepakt en perfect! Als je hem goed zet hoef je er verder niet aan te prutsen. Longeerlijn kan je door het bit aan de singel vastmaken en dan kan je ook nog stelling vragen
Gewoon een keer proberen en dan zie je vanzelf hoe die van jou er op reageert maar ik ben helemaal fan
Die manen Doe die ook maar mee geven met je moeder
Zelf ben ik helemaal geen fan van de pessoa. Zeker als ene paard een grote achterhand actie heeft, zowel naar voren als naar achteren. Ze straffen zichzelf dan flink in de mond of gaan achter de loodlijn lopen om die druk te ontwijken. Dubbellonge is meer mijn ding, maar dan zo vrij mogelijk. Binnenlijn van het bit naar m'n hand en de buitenlijn van bit door de singel achter het kontje langs naar de hand.
@Woogy, je moet een beetje zoeken naar de ideale afstelling bij je paard. Het ene paard is het andere niet. Ik weet zeker als ik het nét iets te strak zou doen, mijne ook achter de loodlijn gaat lopen. Maar dat is ieder z'n ding natuurlijk hé. Dubbele longe werkt even goed, maar ik klungel er te veel mee. Bij mij helpt de pessoa vooral bij de zoektocht naar ontspanning. Sinds ik die gebruik, lukt het ontspannen veel beter onder het zadel ook, dus ik zie echt positieve resultaten. Maar hij mag echt m'n paard niet in een positie gaan dwingen, want dan is alles naar de vaantjes. En ik gebruik het maar af en toe, als ik vind dat het nodig is haar eraan te herinneren hoe ze moet ontspannen of als ik haar op een specifieke manier wil trainen vanaf de grond. Het is niet iets wat je dagelijks mag gebruiken (vind ik) en ook niet blijvend mag gebruiken, of ze gaan die bepaalde training waarbij je hen helpt niet zelf gaan opzoeken zonder het hulpmiddel. Ik merk trouwens dat zo'n trainingen met pessoa erg zwaar zijn, dus zoiets moet echt wel met mate gebruikt worden.
klopt ook zeker wel, ik heb hem op meerdere verschillende manier geprobeert voor haar maar het werkte totaal niet. Ze stelde zichzelf ook steeds meer naar buiten dus ben maar overgestapt op andere methodes
omdat ze pas op stal aankwam nadat ik net een photoshoot gedaan had, nog altijd geen mooie fotos van mijn nieuwe dame Al Maha al Sharbatly, maar hier staat ze(schimmeltje) op een mobiele foto naast Amal(vosje), lekker vies van het spelen in de paddock