Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:50

pfffff wat een wedstrijden....ons schema gaat behoorlijk op de schop.
Leen maakte de opmerking dat ie echt niet van plan was om elk weekend weg te zijn...hmmmm heeft ie wel gelijk in. Nu heb ik daarnet ff uitgerekend wat we ongeveer kwijt zijn voor weekendje rassenshow..oeps...beide starten eten/drinken/slapen dat gaat zeker 500 euro kosten %) . Als we dan ook nog drha erbij doen, naast wran, tryout wennekers etc. Nou dan zijn we straks gewoon ff "1000" euro lichter binnen 4 weken...en paarden die bekaf zijn. ~~}> gekkenhuis 8)7

Voor de DRHA, had ik na veel moeite en irri topics, inmiddels een geweldige slaap lokatie gevonden, op een soort manege, incl. bedden. Voor echt weinig geld tov iedere eerdere lokaties *\o/* . Maar ja....als ik dan bekijk wat het startgeld kost...en het feit dat Nirvana echt moeite heeft met de dikke laag los zand dat daar ligt...en dat er 3 juni ook leuke alternatieven zijn...Tja, wat is dan wijsheid.... -O-

Effin, net ff overleg gehad met hubbie en dit leek ons het beste:
Morgen Animal Event, geen paarden mee, maar wel uitreiking bejaarde paard verkiezing!!! Yep Carla is de oudste! Dus dat wordt een gezinsuitje.
12-05 WRAN huis ter heide jub. show. Voor Cyann (1 paard) op twee handen
17-05 aantal dagen rassenshow. Voor cyann en mij (2 prdn) en cyann mag op 1 hand.
26-05 schrap door try out wennekers. Jammer jammer jammer, was ideale oefening voor onze plakpaarden en voor cyann en mij. Maar te kort op rassenshow.
02-06/03-06 schrap door DRHA. financieel behoorlijke aanslag en genoeg alternatief, dan tevens
schrap door wran kaatsheuvel.(03-06)
03-06 DAWRA op de agenda!! uitdagender voor Cyann, moeilijkere patterns dan L4 wran en Cyann kan reinen en mag op 1 hand. Lokatie heeft goede reining bodem (als de stopkuilen eruit zijn!) en eventueel kan ik daar ook reinen met June.

Dan hebben we nog 17-06 bleiswijk, maar dan gaat ons bedrijf verhuizen, dus ik denk dat ik dan toch maar ga helpen zowel de zaterdag als de zondag en voor 150 en 200% salaris ga...... :P :D

maand juli is iets eenvoudiger (tot nu toe dan :+ )
01-07 wran (voor cyann) huis ter heide (hihi wederom die lokatie)
08-07 Wran (voor cyan) Wennekers
22-07 Tryout wennekers. (beide!)

En dan, ff pauze...... het EK!!

wat een gepuzzel, maar we zijn eruit...

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:55

Pfff wat een bedragen, Nancy :wow: Het nieuwe schema ziet er een stuk relaxter uit voor jullie allemaal!

Gister heeft Henk voor kinderpony gespeeld. Studiegenootje kwam even langs met haar zoontje van 3. Henk was zo lief en voorzichtig met die kleine man op z'n rug. <3 En die kleine vond het prachtig. We hadden hem verteld dat hij twee namen heeft : Kalief en Henk... naja hij hoefde er niet lang over na te denken : Henkie! :+

Afbeelding

Eerst even kennis maken met Henk de woeste hengst ....

Afbeelding

En toen erop!

Hij was er bijna niet af te krijgen, zo mooi vond hij het!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 18:29

Wilde Arabische hengst!!! :D Wat gaaf hè dat ze dan altijd zoooo braaf zijn! Leuke pics Malu!

Ja Nancy, ook mijn reden om de Rassenshow af te blazen hoor, te duur voor nou ff. Ik bespaar ook nooit op n stal op shows dus dat zijn altijdextra's die er nog es bijkomen. En jouw Hubbie vindt t nog leuk om mee te gaan, maar die van mij heeft er echt niks mee. En de jongens ook niet (alleen de jongste beetje). Dus ja daar moet je als mama toch rekening mee houden (er wordt me al zo veel gegund wat betreft paardenhobby).

Hoe lang duurt t trouwens voordat je n parkeerbon binnen hebt?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:03

leuke foto's idd!!

Zo'n bon kan wel ff duren....maar komen doen ze altijd...helaas.

Wij en de paarden slapen elders op 250 mtr afstand van de wedstrijdlokatie. Maar ja...dan nog 3 mensen, 2 paarden, 3 nachten....En 2 startende combinaties...hakt er allemaal lekker in, zullen we maar zeggen. Maar we zijn gezond, gelukkig, hebben onze baan nog, dus mag werkelijk niet klagen en ben trots op ons paardengezinnetje.

Yildiz...jij moet wel heeeeeel erg veeeeeel van je ventje houden! _/-\o_ :j :D :')

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:05

Ja druk schema Nancy, en ja die bedragen zijn toch niet mals hey! Maar ja we moeten er toch iets voor over hebben voor onze hobby! Andere mensen verklaren ons soms zot dat al die bergen geld aan die paarden besteden!

Malu mooie foto's van je wilde hengst zeg! ECHT onverantwoord om daar een kind om te laten zitten, arabjes zijn veel te wild (vooroordeel) is hier duidelijk weerlegd met dit voorbeeld! ;-)

mvg Glenn

Ik morgen (zaterdag) avond op naar Deurne, morgen hele dag Jurycurus anders vertrok ik deze avond naar deurne zoals vorig jaar!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 21:57

Hubbie heeeeel veel van mij, haha! <3 _/-\o_ :P

Hey Glenn, heb net in n opwelling besloten dat ik zondag ff kom koekeloere in Deurne (tis nie ver en gratis en ik vind na een week op vakantie met m'n schoonfamilie dat ik dat verdiend heb haha!). Dus Glenn misschien komt t er dan toch nog eens van een bakkie te doen! ;-) Wat komt er zoal zondag weet jij dat (namen)?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:45

yeah!! Carla bleek DE oudste van de bejaarde paardenverkiezing (42 jr)!! En ook good old Rhodos HT (26 jr) van Paulette Zorn viel in de prijzen. Hij werd de nr. 1 in de categorie sportief. *\o/* *\o/*
Dus dat was ff dubbel feest op animal event vanmiddag. +:)+ :):)

Euh Glenn, wat voor een jury cursus volg jij? Volgens mij heb ik iets gemist.. :o

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:15

leuk nancy! Dat hebben jullie maar vooral carla goed gedaan! ;)

EINDELIJK!!!!!!

NADA KOMT A.S ZATERDAG WEER LEKKER NAAR HUIS!! *\o/*
heb er toch wel heel erg veel zin in. Lekker weer thuis mijn meisje. Lekker ff knuffelen als ik dat wil.
Geen uren meer extra in de auto om naar haar toe te kunnen en elke maand het stalgeld op zak houden.

Al met al, zal het toch wat meer rust voor mij gaan geven,
omdat ik natuurlijk ook al een eindje van huis werk en dit in combinatie werd me echt toch wel teveel de laatste tijd.
Hield nergens anders geen tijd meer aan over (en geld), ook de benzine hapt er behoorlijk in, aangezien ik gewoon op benine rij en ik dus bijna elke dag 128 km per dag maak. Dus ik denk nu toch wel wat meer rust te krijgen in me kont. :j

Ohhh heb er zo´n zin in! :):)
Mijn knappe dame weer lekker thuis in de wei en lekker rijden wanneer het mezelf uitkomt. :))
van zo
Afbeelding

Afbeelding
naar zo
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben enorm trots wat we in de tijd van 6 maanden samen geleerd hebben en het dus nu tijd word dat ze lekker naar huis komt.(oktober t/m April, want de de eerste 2 maanden: augustus en september heeft alleen wendy ermee gewerkt, daarna kon ik voor de eerste keer op mijn knappert. Tsjonge wat een zenuwen waren dat de eerste paar keer.) :roll:

Maar ze komt weer!!! *\o/* *\o/* *\o/*

arnoud64

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:51

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:16

Top jes en jeetje wat een km-ers!!! En dat allemaal voor die gekke hobby. Maar ja....WE LOVE IT!!

Welkom Arnoud en tot 3 juni bij de dawra???

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:40

Arnoud welkom!

Haha ja nou 128 km. is wel gerekend per dag aan km. he. Dus ook naar me werk zit erbij. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:41

Ben je hier ook welkom als je maar een halvebier hebt? ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 18:03

Fijn dat Nada naar huis komt! Heb je je hele beestenboel weer bij elkaar! En ja dat rekening houden met andermans trainingstijden en dan nog die extra km's, pffff..., ik ken t en echt chapeau dat je dat zo lang hebt volgehouden, vond t slopend en 1 maand was meer dan genoeg voor mij...

Nogmaals gefeliciteerd Nancy, wat n opsteker en man man wat een kras dametje!!

Welkom Arnoud! Kom je ook gezellig de 3e naar Woudenberg?! Wat n knappe verschijning!!! <3

Natuurlijk zijn mixers welkom Stef, zo lang ze maar héél knap zijn haha!! ;) Post maar eens gauw pics?

Gisteren naar de Tulip cup geweest, was erg gezellig en werkelijk genoten!!
Kwam nog de fokker van Tie tegen, was lang geleden en een leuk weerzien!
Helaas Glenn wéér gemist.... :( Voortaan n sticker op je hoofd plakken met je naam dr op? :+

Vandaag heerlijk getraind, eigenlijk door de les van afgelopen zaterdag. Want toen kwamen we erachter hoe Tie te motiveren eens dòor te galopperen. Wat bleek; als ik mijn energie goed richt en haar na een halve renbaan stil zet en rust geef.... Dan gaat ze héél snel! Motivatie gevonden! En wat gaat ze nu goed op de cirkels!!!
Maar goed, rest van de week concentreren op soepelheid voor de HMS en pleasure. Zaterdag SHOWTIME!!!! *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:07

hey Yildiz, wat een maf paard heb jij zeg..hahaha

En tja Glenn.....die heeft zich vast weer subliem weten te verstoppen ;-)

Stef...nee natuurlijk zijn part breds niet welkom, zeker niet als ze minimaal 50% arab bloed voeren, en al helemaal niet als ze van een 1 of andere Bas Safari afstammen. Stel je voor zeg. Daar kunnen we echt niet aan beginnen.

Joehoe gezellig stef!!! Familie!!! yeah *\o/* WELKOM!!! _/-\o_ :j

Gelukkig zeg je woudenberg Yildiz...ik heb alsmaar huis ter heide in mijn hoofd zitten voor de dawra lokatie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:14

Countee, whahaha ;) (ff snel via mObiel ;) )

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:16

Ylidiz, het was nu wel welletjes geweest. Vooral om de centen ook ;)
Spaarcenten zijn behoorlijk op eigenlijk. :+ Ik zou er graag blijven om de mensen ook. Heb het echt enorm naar me zin gehad daar.
Ga ze zeker weten echt missen!
Fijn dat je het zo gezellig hebt gehad op de Tulip cub! Is altijd leuk om weer oude bekende te zien. :j
Glenn heeft zich weer subliem verstopt ja whahahaha _O- Goed gevonden nancy! :')

Stef, welkom hier.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:20

AH zie nu pas de reacties, ik was dan al onderweg dus! Ik was er nochtans hoor! En mijn auto stond naast de stallen met mijn logo op mijn achteruit! Hele tijd bij Johanna Ullstream en co en soms wat bij mijn droompaard eigenaars (kwijl kwijl en zucht :-) ) en dan wat rondkletsen! En ja in de namiddag zijn we begonnen met vroeg in te pakken, Haar staldeco is altijd subliem (woordspeling op Nancy :p) , maar brengt ook altijd héééééééééééééél veel pak en sleurwerk mee ! Ik heb redelijk wat forum volk gezien! Heb ook even een paard in voorring moeten vasthebben dan wat over en weer geloop met de paarden!

IK ZAL VOLGENDE KEER ECHT EEN STICKER OP MIJN HOOFD MOETEN PLAKKEN en jij YILDIZ dan ook hey!
Als ik zaterdagavond aankwam, reed ik bijwijze van spreke op MOON (monica op) dus auto aan de zijkant en wat bijgekletst, was weer heel leuk :-) !

Bimmetje super dat ze thuis komt kan je weer volop genieten!

Arnmoud 64 mooie combi had ik al op het arabforum gezien, knappe veelbelovende combi!!!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 19:38

Moon heb ik dan weer wél gezien en je auto ook!!! :( Hoe kun je mij missen, ben zon knappe verschijning haha!!! }>
Wie is je droommerrie? Ik heb er een die ik accuut mee naar huis wilde nemen: My fair rose!! Wat n mooi poppetje! <3 Leuk vriendinnetje voor Nour! :D

Hoezo raar paard? Tis toch een rarebier.... :P Nee hoor, heel verklaarbaar, haar motivator is rust, niks doen dus, hihi! Ben al blij dat ik niet met emmers muesli aan de gang moet, lol!! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:46

yildiz schreef:
Hoe kun je mij missen, ben zon knappe verschijning haha!!! }>

:') _O- _O- _O- _O-

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:52

Ja dat jij een knappe dame bent had ik wel al door hoor! Die foto op de dawra kalender van jouw en nour heeft al veel complimenten gekregen ;-)

My Fair ROSE D vond ik als veulen veel extremer in haar hoofd, momenteel moet ze terug uitdrogen, is zo bij marwan en ali jamaal lijnen! Wat grappig bij haar is de witte stipjes boven haar hoeven, nog nergens gezien! Maar is een extreem prachtig merrietje waar we nog veel van gaan horen! héél klein beetje familie van shameless haha! Mss later shameless met Tie kans op een Tie's faire rose Y ;-)

mijn droompaard is de BEAST zoals ze haar noemen
THE BLACK BEAUTIFULL AVA by vervaldee! Ik ben al zot van haar sinds ze 2 dagen oud was! En ben sinds dan in contact met de eigenaars, die onder een western zadel in de pleasure, kwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwijl!! Mss ooit als ze ze nog gaat houden, want sheikland belt wel dagelijks om ze te kopen, ik bel al langer, mits ik de lotto win!
Ik ben her NUMBER ONE FAN ;-)! Ging normaal malha dekken met vervaldee, maar de week dat ik twijfeld tss vervaldee en nog een andere hengst kreeg ik mail dat hij verkocht was naar ajman en dus geen dekking van vervaldee! iK beklaag het me nog dagelijks! Versace 1 en dan zijn looks, grote, en zijn super sweet karakter en zijn power explossieve gangen! plus de minpunten van malha! maar ja! en toen zwoor ik bij mezelf als ik ooit de kans heb van een dochter van hem te vonden enkele maanden later werd een dochter geboren AVA en zoja sinds dan! ava heeft alles van vervaldee, met dan nog de zwarte kleur in 1 woord MIJN DROOM!!!!!!!!!!!!

Ik zeg altijd tegen Pat, ze zou bij mij super zijn dagelijks knuffels tot over haar oren van mij en sublimo, malha, dagelijks welkom haar te zien! Je mag haar nog showen ik zal haar rijden en uitbrengen ;-)!

Mijn muren en pc achtergronden enzo staan vol van der! Dus ik ben precies echt zo een klein pennykind die zot is van der pony :-) zo een hevige fan ben ik! Ga soms speciaal enkel om haar te zien en aan te moedigen, brecht, koksijde, en dan wint ze toch telkens :-) !!!!!!!!!

Volgende keer gaan we beiden achter MOON aan en vragen we heb jij Glenn dan voor jouw en ik heb jij Yildiz gezien, en indien ja help me zoeken haha!! De westerarb/dawra zoeker haha!!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 20:02

Die foto is behoorlijk gefotoshopt... -O- Dus idd beter volgende x Moon of Tal inschakelen, haha!! :D ;)

Zo... Jij bent behoorlijk fan! Heb haar ook zien staan. Vriendin van mij was er ook weg van, zelf had ik er wat minder mee. Gek toch hè en ook goed dat iedereen toch weer andere paarden mooi vindt... :)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:09

Ja best, anders zouden we allemaal 1 paard op stal willen met 1000000............ eigenaars en dan kan je enkel een legecay group of fontation, or .. maken en dan ben je maar een deeltje eigenaar, dan liever volledige eigenaar dan bij wijze van spreke jij de oren en ik de neus, haha

mvg Glenn

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:43

Nou, zal me even netjes voorstellen dan ;)

Ik ben stef, bokker van het 1e uur ;). Ben 31, woon in werkendam (brabant) en van de zomer 12 jaar getrouwd :j.
Werk als admin medewerker bij een adviesbureau. Als hobbys lees ik graag en heb ik sinds kort nail art ontdekt.
Heb 2 paardebeesten, shet Abbey, waarmee ik aangespannen rij, en Halfjebier Lady Madonna, die sinds augustus 2010 in mijn bezit is.
Maddy is nu dus bijna 2. Haar vader is de AVS Bas Safari en haar moeder is voormalig belgisch reserve kampioen Tiffany v/h Leefdalhof.
Maddy loopt hier op stal lekker in een groep jonge merries, en ook haar volle zus Safira staat bij ons (te koop ;) )
De bedoeling is dat Maddy straks western beleerd wordt, hoe en wat weet ik allemaal nog niet. Mijn hoofddoel is dat ik sowieso lekker met haar buiten kan rijden (dat was het enige wat met mijn vorige paard, James, niet kon). Mijn interesses liggen breed, ik kan niks heel goed, maar van alles een beetje. Ik weet nergens alles vanaf, maar van alles een beetje... Kleurengenetica is weer wel mijn ding, en daarnaast heb ik ruime interesse in mini paarden :j

Maddy 3 mnd oud:
Afbeelding

4 mnd
Afbeelding

Afbeelding

11 mnd, in het natuurgebied waar ze 8 mnd heeft gelopen
Afbeelding

14 maanden
Afbeelding

19 mnd
Afbeelding

;)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:58

Welkom, Stef! Leuk beestje heb je daar. :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:25

Tnx voor de welkoms ;)

Heb het topic even globaal doorgebladert en damn! wat een leuke beestjes komen er langs!
Hoop hier veel te leren, wil tzt ook wel een keertje DAWRA starten enzo :j

Het liefst zou ik ook eens een haltershow doen, maar gezien Maddy haar bloedvoering wordt dat lastig