Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:47

ja Nancy, wat een zwaar weekend voor zowel jullie als Nirvana en June! Wat elle lange startlijsten en wat een uren om te starten en te stoppen? daar mogen ze toch wat aandoen! Dan ben je geen mens nog paard meer! Veel bijgeleerd en ja die bodem is niet voor elke stopper weg gelegd! Je mag harstikke trots zijn dat ze het al bij al goed heeft gedaan en toch een mooie nette score haalde! Benieuwd naar het filmpje en super dat de verschillende arabs die meededen in de show een constante nette score behaalde! Benieuwd naar het filmpje!

Hey dus Nour is naar de kleuterschool ;-)! Is toch een stuk loslaten, het komt wel goed en hij zal langzaam uitgroeien tot een grote western vent! , heb dit nu ook met Shameless, hij is nog erg nerveus, ginds hoorde ik net hopelijk gaat hij met de dagen rustiger worden, zijn coole hem zoals thuis, met soms zijn macho streken ;-) ! Morgen ga ik hem nog eens bezoeken mijn kleine man zoals ik hem altijd noem (grappig want hij is al zo groot als de ruin en zijn mama ;-) ) gaat een reuze arabier worden!

Ja Ploempje, dat is hier het typische aan bokt, je zet eriets op, en je krijgt als je geluk hebt veel meevallers of wel gigia bakken kritiek! Buiten het arabtopic, daar zijn we nog lief voor elkaar ;-)

mvg Glenn

Ploempje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:16

Ja inderdaad, dit is echt een super fijn topic, ik denk niet dat ik hierbuiten nog iets zal posten in het vervolg :) Jullie zijn allemaal zo'n lieve mensjes! *D

Wauw Nour ziet er echt prachtig uit btw!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:01

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:14

yeahhhhh, leg net de telefoon neer. Iemand van de bejaardepaardenverkiezing!!!! Jahoor onze ouwe dibbes gaat het op haar oude leeftijd nog meemaken. Ze zit in de finale....(maar ik heb allang gezien dat ze echt de oudste is van alle inzendingen). Oftwel ik krijg 2 kaarten opgestuurd voor a.s. zaterdag, uitnodiging bij animal event :j *\o/* kopen we er nog een kaartje bij en wordt het een gezellig fam. uitje! Hoe leuk is dit...Carla blijft natuurlijk lekker in de wei. ;)

Oh trouwens wie van jullie doet er mee met de wran wedstrijd van 3 juni in kaatsheuvel?? Wij zijn erg aan het dubben...deze wedstrijd is enorm leuk voor Cyann en de dag ervoor wanroij. Ben nu aan het dubben het weekend door midden gaan hakken. Zaterdag starten in wanroij met twee paarden in de GAG en zondag op de terugweg richting huis ff een WRAN stop te kaatsheuvel zodat cyann daar kan starten. Ik moet nog wel ff het programma bekijken van de wran, want als het over de gehele dag verspreid is, is het ook niet handig.

Ja I know, er is ook dawra, maar ja.....niet in de juiste richting :+ :o

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:49

Vandaag even bij Shameless geweest! Hij is nog erg nerveus, maar moet aan veel wennen! Staat tss allemaal dames, waarvan enkele hengstig, dus ja zijn hormonen slaan wat op hol! Plus waar ik sta is een rustige pensionstal met weinig beweging, hier veel beweging, paarden die trainen, paarden die naar de weide gaan, enzo, hij moet er nog aan wennen, Juf gaat hem deze week gewoon laten wennen en hopelijk wordt hij rustiger tegen volgende week en kunnen ze de training rustig aanvatten!

even wat foto's gemaakt door mijn pa, maar zijn instellingen staan niet juist, maar zo heb je toch een kleine impressie van men vandaag net 23maanden geworden "kleine man" ;-)

Proberen rustig te stappen, en wat te draven maar als er een paard voorbij kwam, ging meneer brullen en zijn hals erop zetten!
Mijn poging tot het opstellen, hij stond er redelijk op, jammer dat die juist zo wazig is, hij ging ondanks alles netjes mooi staan!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mvg Glenn

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:51

CounTree schreef:
yeahhhhh, leg net de telefoon neer. Iemand van de bejaardepaardenverkiezing!!!! Jahoor onze ouwe dibbes gaat het op haar oude leeftijd nog meemaken. Ze zit in de finale....(maar ik heb allang gezien dat ze echt de oudste is van alle inzendingen). Oftwel ik krijg 2 kaarten opgestuurd voor a.s. zaterdag, uitnodiging bij animal event :j *\o/* kopen we er nog een kaartje bij en wordt het een gezellig fam. uitje! Hoe leuk is dit...Carla blijft natuurlijk lekker in de wei. ;)

Oh trouwens wie van jullie doet er mee met de wran wedstrijd van 3 juni in kaatsheuvel?? Wij zijn erg aan het dubben...deze wedstrijd is enorm leuk voor Cyann en de dag ervoor wanroij. Ben nu aan het dubben het weekend door midden gaan hakken. Zaterdag starten in wanroij met twee paarden in de GAG en zondag op de terugweg richting huis ff een WRAN stop te kaatsheuvel zodat cyann daar kan starten. Ik moet nog wel ff het programma bekijken van de wran, want als het over de gehele dag verspreid is, is het ook niet handig.

Ja I know, er is ook dawra, maar ja.....niet in de juiste richting :+ :o

Ah super Nancy, het stemmen heeft toch geholpen! Hopelijk zit ze erbij en heb je je 2 kaarten!
Cyan heeft een druk wedstrijd schema zo te zien!!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:01

hij is wel knap hoor glenn! Opstellen kun jij beter als ik hahaha Ik kan er echt niks van. ;)

Nancy, waar blijft dat filmpje??
Jij blijft lekker bezig zo met die wedstrijden haha Ik ga iig niet naar kaatsheuvel. ;)

Nour, wat is ie wauw in de kudde! Ziet er goed uit yildiz!

Ploempje, tja bokt he! Ik ken dat! Ik had ooit eens 2 jaar terug mijn aller eerste westernwedstrijdje hier in een topic gemaakt. Met de mooie plaatjes, maar ook met de foutjes.
Sjezus dat had ik beter niet kunnen doen! Wat een hoop gezeik gehad zeg. Heb uiteindelijk kunnen regelen dat het topic verwijderd kon worden. Ik doe dat echt NOOIT meer! Als er ergens zeikers zijn is het hier wel!

Behlave idd in dit topic! Ik vind het hier ook leuk en gezellig en iedereen respecteerd elkaar.
Tips over en weer, er is toch niks mooiers als elkaar helpen verder te komen? ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:07

Wat zie ie er mooi uit Glenn, dat moet goed gaan komen!! Super veel verstand heb ik niet van het ideaal plaatje, maar zie wel een pracht ruglijn, mooi luxe koppie, lange hals. Heel misschien een te zware cq diepe hals?? (of hoe noem je dat?). Echt een pracht vent, nu al!!

p.s. 2 kaarten van animal event worden reeds opgestuurd.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 01-05-12 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:08

Wauw, Glenn, wat een prachtig paard heb je daar! :D

En super Yildiz dat Nour zo'n mooi plekje heeft.

Gefelciteerd Nancy! *\o/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 20:20

Hij is <3 Glenn, om op te vreten!!! Helemaal mijn type!!! Jee, hoorde dat Nour op m leek, nou hoop t maar want ik vind m echt gaaaaaf!!!! _/-\o_

Gaaf Nancy! Duim voor je dat ze gaat winnen, leuke opsteker voor jullie! Krasse dame hoor!
De planning was dat ik idd 3 juni naar Kaatsheuvel zou gaan. Ik bedoel, dat is om de hoek!!!
Punt is dat de Foolsshow van de DAWRA dan ook plaatsvindt en dan is de keuze tussen 3 of 6 onderdelen starten gauw gemaakt... Dat wordt dus DAWRA... Enige waar ik over twijfel is of ik Reining ga starten... Ja, Tie doet t goed... Maar juf zegt dat we niet te hard van stapel moeten lopen, ze laat soms echt mooie manouvres zien maar ook hele slechte... Van de andere kant is die start toch gratis en zou ik puur voor de ervaring/schooling kunnen gaan... Nou ja, ben er nog niet aan uit. Zaterdag weer les, eens overleggen..

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:37

Gaat er nog iemand naar zeist 12 mei Wran wedstrijd?? Ik heb net het inschrijfform van cyann gemaild.

Hey lastig al die wedstrijden op 3 juni....

Yil, als je van plan bent om veel te starten zou ik persoonlijk ervoor kiezen de reining te laten schieten. Het ligt eraan hoe lang je die dag op je paard zit als je veel start. Kan flink vermoeiend zijn. Je kan dan nog beter wat oefen reining wedstrijdjes in de buurt mee pakken.

Zo hebben wij wennekers op het programma staan.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 07:38

Yep, 12 mei (alleen de zaterdag) ben ik ook in Zeist! *\o/*

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:39

Hey nancy ga je niet naar de dawra wedstrijd? Ik start ook 3 juni en heel mischien mijn vriend ook voor het eerst op kerhim in de walk en jog (hahah ben hem gek aan het maken)

@glenn wat heb je een prachtig paardje zeg.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:58

raven schreef:
Hey nancy ga je niet naar de dawra wedstrijd? Ik start ook 3 juni en heel mischien mijn vriend ook voor het eerst op kerhim in de walk en jog (hahah ben hem gek aan het maken)

@glenn wat heb je een prachtig paardje zeg.

Ik weet niet Joyce....er is ook drha en wran kaatsheuvel. Die twee liggen best dicht bij elkaar en ons eventuele logeer adres ligt tussenin....

whoahaha je vriend in de walk jog....dat is nog eens een mop zeg. Leen krijg ik zo gek niet hoor, die komt te paard echt niet verder dan de losrijbak. Dat laat ie aan zijn meiden over :D

Leuk Yildiz, wij ook alleen de zaterdag hoor. Ik heb Cyann opgegeven voor de showmanship at halter, iht, trail en horsemanship. Die showmanship weet ze nog niet := .

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 11:15

Waarom niet? Dat is een eitje voor dr!! :D

Leuk Joyce dat je er de 3e ook bent! Met welk paard start jij?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:22

yildiz schreef:
Waarom niet? Dat is een eitje voor dr!! :D

Leuk Joyce dat je er de 3e ook bent! Met welk paard start jij?

Nee dat bedoel ik niet....ze weet nog niet dat ik dat heb ingevuld. Ze is logeren bij der oma. Maar idd ik dacht dus ook....dat kan ze ook :j , dus hoppa die ring in ;) :') *\o/* Ff flink beginners kilometers maken... ~~}> _O- +:)+

Ze heeft trouwens goed afgekeken bij jou, want ze wist aardig hoe ze van plek moest wisselen met haar benen. Bij de demo van j.l. zondag zou ze het misschien laten zien, uiteindelijk ging dat niet door, maar ik merkte dat ze er nu niet meer zo tegenop ziet, omdat ze het een keertje heeft gezien. Dus volgens mij vindt ze het stiekem toch wel een leuk onderdeel. Dus mams heeft het gewoon lekker ingevuld.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 11:50

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:21

hey thanks Yildiz. Ik was al van plan om idd op youtube te kijken, dit scheelt weer een hoop zoekwerk. Mooie duidelijke filmpjes trouwens.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:49

@ Nancy, Ja ben blij met hem, had nooit gedacht dat Malha zoiets ging schenken! Zijn hoofd is veel luxer in het echt! Minpunten te kleine oog van zijn mama te lage staartaanzet en de hals mocht iets hoger maar valt goed mee! Maar te hoog is dan voor het rijden weer moeilijker om vlakker te komen dus, ben heel tevreden met hem! En dan zullen er nog zijn, want perfect zijn ze nooit ze hebben altijd iets!!

Super dat ze hier zo competetief aan het gaan zeg! Ja Yildizh, ik heb met sublimo toen ook veel oefenwedstrijden gereden om die wissels te doen enzo, dan soms eens een enkelvoudige, dan andere kant dat hij ging al een vliegende wissel! Om zowel jij en je paard erin beter te laten gaan! Je moet zien je moet er beiden klaar voor zijn hey, je hebt nog tijd ze is nog héél jong!!

Leuk Raven dat jouw vriend ook gaat starten, binnenkort een nieuwe combi voor de Dawra ;-)!

Ja showmanship is toch een speciale klasse, vind het vaak zo overacting met die smile en het gekke dansje van links naar rechts hop, hop om de jury te volgen! Bij de trainingstal waar een vriendin van mij traint met haar quarter zijn ze daar echt ook zo bezig met die puntjes op de i en das soms erg grappig om te zien! Maar wel mooi om te zien als het goed uitgevoerd is!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 20:23

Ik word bij ons op stal gewoon uitgelachen als ik SMS aan het oefenen ben! ^) -:(- _-:( :D
Maar als ik dan uitleg dat je je paard niet mag aanraken en dat je zo veel mogelijk synchroon met je paard moet gaan, komt er wel begrip en respect voor. Ik ben t eigenlijk gaan doen om puntjes te verzamelen en omdat ik, als ik dan toch op show ben, zo veel mogelijk kan starten. (En aangezien de trailonderdelen niets voor Tie zijn is dit juist wel leuk).
Je moet het echt niet onderschatten hoor! Bovendien heb ik gemerkt dat onze arabjes, in ieder geval Yentl, heel gevoelig zijn op de cues en het zó doorhebben!

Vandaag weer n mooie foto van Nour ontvangen. Ik heb m wel op FB staan maar krijg m nu niet hier gepost. (ben niet thuis en heb alleen IPhone bij me). Probeer m zsm te delen, ben zo totaal weg van m! <3

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:35

ja onderschatten doe ik het echt niet, maar gewoon is soms echt overacting dat ze doen, wat het soms grappig doet lijken!
Ja ik begrijp dat je op show als je all around wil starten zoveel mogelijk punten wilt pakken doet die vriendin met haar quarter ook

halter, showmanship, horsemanship, pleasure, hunter under saddle, huntseat, trail! Die gaat ook voor zoveel mogelijk punten te nemen!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:42

Hey Glenn, die lage staart aanzet is voor de sport ook niet verkeerd!! sliiiiiiiiiding. :+

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:00

Ik start dan met (Kerihm) ofzo als sommige hem van les kennen stoer.
Die ander van mij is een paint.

Haha ja maar me vriend is het er nog niet helemaal mee eens want dan moet die een cap op en dat wil die niet hahah.

SMS deed ik ook altijd om punten te scoren is idd wel een erg leuk onderdeel waar veel bij komt kijken, alleen bij de dawra heb ik het aan de kant gegooid omdat ik altijd alleen stond.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:03

Ik vind het showmanship net als wat glenn zegt ook zo overacting.
Ook ik schat het zeker niet laag in, maar het is wel echt een onderdeel wat ik nooit zou willen doen.
Ik ben daar helemaal niet goed in.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:01

Showmanship... lijkt me nog best moeilijk, maar niks voor mij en al helemaal niks voor Henk :D Die vindt dat soort dingen saai..bij stilstaan zal hij vast op rust gaan staan met z'n been of lekker overal heenkijken :+