[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:14

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:20

Goede morgen dames!
@Tamara nee mijn nieuwe zadel is idd een springzadel
@Siel wat fijn hele nacht buiten. Hebben ze dan een schuilstal of iets? Jij hebt goed opgelet over mijn zadels whaha ga door voor de wasmachine :=
@Miriam proficiat, wat een knappert zeg
@Letiets ik vind het ook heerlijke zadels. Nu alleen nog ffies wachten en daar ben ik niet zo goed in
@Kelly wat balen, bloedwormen zijn echt prut :r wel erg leuke fotos vooral die eerste, lieve snoet
@Annika Dostawa is wel een dondertje ofniet ~~}>

Ik ga denk ik nu maar eens ff een rondje hupsen. Ben vrij vandaag maar ben niet vooruit te branden. Kan beter gaan werken ^)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:02

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:29

Kelly, wat balen van de wormen! Het verklaart wel een hoop en nu kun je tenminste gericht gaan behandelen :) Leuke foto's trouwens!

Wel leuk beestje, Katja!

Annika, aw, wat een dilemma :=

Morgen krijg ik de sleutel van de zadelkamer bij 't bijrijd-arabje :D Dus vanaf morgen ga ik hem waarschijnlijk elke woensdag rijden :) Vind-ik-leuk, vind het echt een leuk dier.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:10

Jongens, ik zit met een dilemma -O-
Ik wilde eigenlijk een paard kopen... maar ik ben bang dat ik een miskoop heb gedaan. Volgens mij heb ik namelijk in plaats van een paard een schoothondje gekocht... wat nu?

Zodra ik de wei in kom, komt het namelijk al aan hobbelen, en daarna is het niet meer weg te slaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan als ik wegga, blijft het me bij het hek staan nakijken in de hoop dat ik misschien nog terug kom.

Afbeelding

Wat moet ik hier nou mee? Toch maar terugbrengen?

:+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:24

Ik zie het al, die is kapot. Is die van mij ook, maar je kan er goed mee leren leven. Noemen ze ook wel 'stroop aan je kont hebben' :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:31

ja dat is een drukfout, veelvoorkomend bij Arabieren. Helaas kan je niks bewijzen en krijg je geen geld terug! :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:33

-O- Oh, dat is balen zeg, dat ik dat niet van te voren heb geweten...
Ik zal er maar mee moeten leren leven dan!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:38

Scheelt dat het geen vervelend 'mankement' is :D.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:49

Noah heeft vandaag voor het eerst gesprongen met mijn bijrijdster :) Niet te moeilijk, denk 60cm. Hij was heel lief, tot 1 hindernis. Daar stopte hij onverwachts en toen zat ze op zijn nek. Hij bleef even heel lief staan, maar toen ze probeerde terug te komen in het zadel schrok hij daar van en draaide om, toen rolde ze er af :(:) Noah liep 3 passen naar het gras naast de bak en ging staan vreten :+

Daarna even de andere hindernissen weer laten springen voor haar vertrouwen en toen weer die waar hij op stopte gedaan vanuit draf, en toen ging hij er heel braaf overheen :+ Clowntje :=

miriam1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:33

Kelly, hele mooie foto's van je merrie. Fijn toch dat je nu de oorzaak weet, daar kun je tenminste iets mee.

Aleenah, schattig toch!

Annikab, ik heb een heel fijn nieuw baasje voor mijn ruin gevonden, die er helemaal gek van is, en lekker met hem aan de slag gaat. Helemaal goed dus!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:35

Ha Tam wel goed dat ze gewoon weer gesprongen heeft daarna! Stoute Noah :))

Ik ben best druk bezig in de wei, de schuilstal weer helemaal uitmesten en zand erin voor de zomer en de bevalling. Nu nog een laagje grijs zand maar er komt een dikke laag geel zand bovenop. En ik heb de kuubskist die van mijn vriend zijn bedrijf komt eindelijk in de wei staan voor hooi, dus druk bezig.

Afbeelding
dames

Afbeelding
Sets knappe uier

Afbeelding
soms kijkt ze zo, denk dat baby dan gek doet

Afbeelding
omnomnom

Afbeelding

Afbeelding
manen <3

Afbeelding

Afbeelding
stal nu nog, deel hooi/stro ligt er nog omdat Set er elke dag nog heerlijk in ligt te pitten :+

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:24

Haha aleeneh, daar kwam ik ook pas achter. Niet eerlijk he dat dat ons niet is verteld! := :')

Katja leuke foto's! Geisha doet ook al vanaf begin ag aan zo naar haar buik kijken. In het begin heel erg en nu af en toe. (Ik snap nu waarom := )

Geisha staat sinds vandaag op stal zodat we de kans op besmetting kleiner maken als het niet al gebeurd is.. ze mag niet op het land ook. Dit allemaal tot dat de tweede kuur er in zit. Ik zit te twijfelen wanneer dit te doen. Komend weekend of dinsdag. Het weekend erna gaan we naar Leersum en daar staat ze wel op het land dus ja. Ik wil het ook weer niet te vroeg doen na die equimax. Die is nu 2 weken geleden gegeven voor 400 kg.

Aghja, ze kan wel lekker even bijkomen en genieten van de rust. Lekker veel eten en uiteraard komt ze wel gewoon in de paddock. Helaas wel eventjes alleen..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:49

Lekeer bezig Kat, je beestjes zien er weer zo gelukkig uit :)

Kijk Kelly, daar heb je wat aan! Hopen dat de kuren snel aan slaan en ze weer lekker het land op kan.

Ik ben vandaag naar de kliniek in Bodegraven geweest. Gelukkig niet met Dayem maar met een stalgenootje. Paard (5jaar) werd verdacht van wervelproblemen dus er zijn foto's gemaakt. Was een fragment te zien bij de 5e halswervel. Maar ze twijfelen dus morgen terug voor verder onderzoek en echo.... Daarna nog met Dayem gewandeld, mooie nieuwe route door het dorp ontdekt :)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:31

Aleenah, helaas niet meer in te ruilen. Dan maar het beste ervan maken, vervelend hoor.. ;)

Leuke foto's Katja

Nicky op de kliniek geweest, gelukkig niet voor Dayem. Ga je morgen ook weer met je stalgenootje mee?

Hier heeft het zo ontzettend hard geregend..
Vanavond de bak en Harry zijn eigen weiland Harry proof gemaakt (tenminste, dat hoop ik..). Overal extra draadjes, want hij blijft ontsnappen.. Hij wordt echt veel te dik anders. Dus nu mag hij overdag met 2 welshjes in de bak en dan eind van de dag nog even 2 uurtjes op het land.
Hopen dat hij achter de draadjes blijft..

Hier stond Jim samen met zijn vriend, allebei doorweekt ;)
Afbeelding
Afbeelding

En een mopperende Harry bij de uitgang. Die heeft zo'n hekel aan regen, die wilde het liefst alvast op stal :')
Afbeelding

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:13

Kelly wat balen van de wormen, maar goed dat je nu weet wat er met haar scheelt!

Ik heb ook zin om lekker weer wat bij de paarden te doen, heb er hier 5 staan, waarvan ik eigenlijk met alle 5 wel kan rijden enzo, maar mijn gezondheid laat het jammer genoeg nog niet toe

Set krijgt al een mooi buikje!!

Shatan is nog steeds wat mager :(, morgen dierenarts terugbrengen want het lijkt alsof de medicatie nog niet veel verschil heeft gemaakt. Hij is wel al weer actiever en toont zich weer stoer, loopt te showen op de weide, maar je blijft zijn ribbetjes zien en hij blijft zo dof in zijn vacht :(
Vanille is wel al wat aangekomen maar ze is ook nog dof in de vacht

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:44

Gefeliciteerd Miriam met je überknappe meidje!

oliebol Kelly! Ik dacht t al, goed dat je t hebt laten onderzoeken nu kun je in ieder geval gericht gaan behandelen. Had m'n meisje er met de juiste kuur, hemolythan en daarna Marstall Corn in mum van tijd er boven op. Sterkte!

Leuk Annika! Die grote dikke is van mij, kan niet missen! :P

Vandaag zooo'n leuke dag gehad!
Eerst met Stijn Zaartje onder handen genomen voor aanstaande zaterdag (Tulip); d'r woeste haarbos is deels getemd en weet niet of Woogy hier zit, maar ahum.... Die vierkantjes in de oren... Die scheert Stijn er dus altijd in... Dus ook steeds bij Nour gedaan (nooit op gelet). Leuke is dat ik nu door afgelopen zondag met die workshop veel meer ermee bezig ben en beter oplet haha! Scheren ga ik echt nov oefenen hoor!
Maar het resultaat is mooi geworden! Ook nog ff geoefend en hopelijk gaat ze zaterdag weer zo gaaf bewegen! <3
Daarna nog even naar Nour om te knuffelen en ja, dan toch ff eruit om het stof van z'n showtraining te blazen. Heb ook les gehad (eerste keer) en dat was echt leuk!
Ik lig nu trouwens wel aan de beademing... Djiez... Ik kan echt zo niet rennen! _O- :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:44

joysjuh1987 schreef:
@Siel wat fijn hele nacht buiten. Hebben ze dan een schuilstal of iets? Jij hebt goed opgelet over mijn zadels whaha ga door voor de wasmachine :=

Eh nee :+ Ze had gelukkig wel een regendeken op :+
En kom maar door met die wasmachine *\o/*

Tam, toffe foto's van Noah aan de longe. Maar dat je nog een topic durft te openen _O- Ik durf het niet hoor, haha commentaar gelijk over je teugels en longeerhulp :')

Kel, fijn dat je nu gericht kan behandelen. Hoop dat ze snel opknapt!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:34

Fijn dat je er nu gericht mee aan de slag kan Kelly! :j hopelijk knapt ze snel op.

Haha ach daar trek ik me weinig van aan Siel! Meeste is toch niet onderbouwd.
Noah heeft ook zoooo veel last van de teugels op die manier :Y) en ik longeer hem graag met de pessoa. Als ie nou verkeerd, strak of te hoog vastgemaakt zou zitten okee, maar hij hangt op bijna elke foto losjes :')
De opmerking over druk ontwijken vond ik helemaal een mooie. Paard loopt zo rustig en stil met zn hoofd, geen stress te zien en 0.0 spanning in zn mond of gezicht. "Hij ziet er uit alsof hij aan alle drukte in zn mond wilt ontkomen"

Ik zie heel veel, maar (Kan aan mij liggen hoor :') ) dàt zie ik er niet in :+

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:07

Dat probleem van onafscheidelijk zijn, ken ik ook wel van vroeger. Nu heb ik er gelukkig genoeg dat er altijd wel meerdere achterblijven :D

Heel herkenbaar, de schoothond-Arabier!

Stoute Noah haha

Leuke foto's van Set en Blue weer!

Wat een gedoe weer, Kelly, hopelijk knapt ze nu snel op!

Ben benieuwd naar je meisjes, Yildiz!

Gisteren met Dos en Doortje aan de gang geweest. Eerst Doortje meegenomen, want die gaat toch vanzelf al in je broekzak zitten. Dos keek letterlijk niet op of om toen ik er met haar kind vandoor ging. Toen ik Dos meenam, werd Doortje wel wat onrustig, maar was een leuk begin :)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:22

Goedemorgen allemaal,

Mag ik bij mee kletsen in het topic? Een paar van jullie kennen mij al. Ik ben Joyce ben in het bezit van 3 paarden waaronder 2 arabieren, Kerihm van 16 waar ik western mee rij en Forelocks Yacky Chan van 1, en niet te vergeten me paint van 11 Eagles Lucky Raven waar ik eveneens western mee rij.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:24

Hoi Raven, leuk dat je mee komt kletsen! Natuurlijk mag dat, gezellig! :D
Tof, nog een westernruiter, het wordt druk hier met al die westernmensen! :)

Zo, ik ga eens naar Mishje toe <3

P.S. We hebben nu 3 Joyces? :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:33

Welkom Joyce! Heb je er moeite mee als ik je Raven noem? We hebben al 2 actieve joyces hier _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:35

Ik hou het denk ik ook maar op Raven, dat is wel praktisch :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:10

Welkom naamgenoot! :D