Umoyax is heel snel beledigd Maar heb ook vaak het idee dat hij behoefte heeft aan een soort gevoel van eigenwaarde.. T is al van het begin af aan geen paard om ergens neer te zetten en paard te laten wezen, dan verpietert ie Hij wil zich gewaardeerd voelen.
In de bak ook, zoekt hij me altijd op. Laatst stond ik op het erf, heel eind van de bak af, en waren de jongens even de Arabier aan het uithangen (Umoyax zelfs ''blazen'', had ik hem nog nooit horen doen! ). Stond ie met zn kont mijn kant op, staart in de krul over zn rug, hoofd hoog.. En omkijken naar mij. Echt zo van ''zie je mij wel eventjes mooi wezen?'' T is een heel apart paard
Ja Bayro is ook wel zo apart, die is tegelijk onafhankelijk, laat mij maar lekker gaan. En tegelijk wil hij heel graag horen hoe goed hij het doet, maar dan weer zonder al te hard te werken, of het moet hard lopen door het bos zijn. En hij is onzeker, volgens mij denkt ie heel snel dat iets niet mag of dat hij het niet goed doet. Alleen je merkt dat er totaal niet aan, daar moet je hem echt voor kennen.
Barcelano
Geplaatst: 08-12-12 23:46
Hi Annelies:)
Fijn dat Umoyax wat leuker lijkt te reageren als je komt
Vandaag de paarden losgezet. Vond het wel koud hoor nog buiten. Mo kon ik mooi helemaal droog wrijven die heeft even de gekke 5 min gehad in de paddock. Normaal doe ik een winterdeken wisselen voor een 0 grams met buiten zetten juist om dit soort dingen te verkomen En dan staat hij er altijd als een lamstraal bij, maar nu was het een dikke slagroom laag op zijn lichaam. Gelukkig had ik nog een dikke onder deken dus heb die maar opgedaan.
Hey allemaal! Ik heb Bayro verkocht vanmiddag, hij komt met een ander arabiertje lekker buiten te lopen en gaat lange buitenritten maken met zn nieuwe baasje. Zal ik me maar weer afmelden?
Gefeliciteerd met de verkoop! Als je mee wilt blijven praten ben je gewoon nog welkom hoor, met of zonder Arabier Tenminste, wat mij betreft!
Het zat Mo dus dwars Jes
Djuun vandaag eens bij de merrie's gezet, moet zeggen, bitchfight is redelijk uitgebleven, af en toe wat zuur doen en voornamelijk in het luchtledige meppen en Djuun die staat te brullen, is dat lawaai maken een beetje raseigen of is het gewoon Djunnah?
Pff, ben toch gaar, niks voor mij, maar geloof dat ik zo maar naar bed ga, lig er normaal nooit voor half 1 in
Ik heb ook (nog) geen eigen Arabier, maar wel 'verzorg'paarden waar ik in mijn vrije tijd zo vaak mogelijk naar toe ga (Helaas ontbreekt het me op het moment nogal aan vrije tijd)
peach2001
Geplaatst: 09-12-12 10:40
anneliesdj schreef:
Hey allemaal! Ik heb Bayro verkocht vanmiddag, hij komt met een ander arabiertje lekker buiten te lopen en gaat lange buitenritten maken met zn nieuwe baasje. Zal ik me maar weer afmelden?
Zo ik heb van pagina 34 af weer bijgelezen, vraag niet wat ik ervan heb onthouden Ersilia heeft me weer terug geroepen, omdat ik andere topics aan het spammen was.
Over de jaloersheid van Arabs... Die van mij had het vroeger ook erger dan nu. Jaar of drie geleden werd hij echt boos als ik met een ander paard bezig was, nu is hij inderdaad vooral blij dat hij niets hoeft te doen. Tot er voer in het vizier komt, dan moet hij opeens wel weer voorop staan