Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Malu_

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:48

Spannend Bimmetje!

Ja tip van de dag.. leg een pad op de kont van je paard voor perfecte wissels :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:18

gaat het morgen proberen! :+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:36

Nou misschien helpt die supertip ook wel bij een hoogdrachtige shet. _O-

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:38

hahaha ja zou ik ook kunnen proberen nog!

Wilma heeft al 2 plasjes gedaan sinds ze binnen staat (17.00). Drinkt ook enorm veel!
Propt zich vol nu.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 06:34

Afbeelding

Na een enorme zware bevalling is ie er dan eindelijk. *\o/*
De bevalling heeft ongeveer 3 kwartier geduurd en met hulp van de DA en mijn vriend is deze enorme knaap toch nog levend en wel op de wereld gebracht!
Wat zijn we blij met m en wat was ik enorm blij toen de DA ze: hij leeft nog!
Wilma had deze man never nooit alleen op de wereld kunnen brengen zo groot dat hij al is. Eerst kwam ie er voor al bijna niet door daarna bleef ie nog op de heupen hangen. Arme wilma heeft het enorm goed gedaan!
Toppertje!

Hier is ie dan: (nog geen naam, want ik wil nu iets bijzonders voor hem)
Een prachtig vos hengstje met witte haartjes op het voorhoofd.
Prachtig ding!
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 07:57

Gefeliciteeeeeeerd!!! Daar is ie dan eindelijk!!!! *\o/* Ben heel benieuwd naar droogfotos van je kanjer.... *-:)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:39

Gefeliciteerd ! *\o/* *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:46

dank jullie!

Alles gaat goed met moeder en kind.
Hier nog wat plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:59

Wat een schatje <3

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:28

Gefeliciteerd met deze knappe man.

@country denk niet dat ik hem mee neem naar de rassenshow. Hij staat al te lang stil en ben bang dat ik hem niet in voldoende conditie heb voor n buitenritje. Ga er morgen weer op hij loopt al een week goed aan de longe.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:35

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 21:10

Jee Jes wat een verhaal (heb ff in je topic gespiekt)!!! Je zult wel duizend doden zijn gestorven?
Maar gelukkig Feniks is er en wat is hij cute!!! <3 Leuke en vooral toepasselijke naam ook!
Hij is echt mooi!

CT ben benieuwd naar je verslag?!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:05

ach je moest eens weten yildiz! Ik was zo tja hoe noem je dat? moedeloos?
Omdat ik dacht dat het veulen wel al dood zou zijn, heb ik al me aandacht op wilma gericht tijdens het wachten op de DA, ben met haar gaan wandelen en wat gerust gesteld. Ook toen ze het veulen eruit aan het trekken waren, ow wat was dat vreselijk voor de merrie! Wat had ze pijn! Ik maar moed in blijven praten bij willie: kom op meisje je kan t! En ze kon het ook, maar tsjonge, zo genees je wel weer even van het fokken hoor en moet er ook even niet aan denken ook. :P

Was zo enorm blij toen het veulen eruit was voor wilma, dat het goed was met mijn merrie.
Toen hoorde ik ook nog dat het veulen nog leefde, tja dan word het weer warm van binnen. ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:01

Weer terug, ik kreeg weer geen berichten meer in men mailbox dat er nieuwe posts waren op het topic :( ! Heb even alles nagelezen!

Proficiat Bimmetje met je nieuwe veulentje! Ja als het allemaal goed gaat is het niks, maar als je van alles moet doen, en dan denkt dat je te laat bent dan doorsta je van alles, maar eind goed al goed, zowel mama als zoon, zijn kerngezond, prachtige naam trouwens!

Wij gisteren Shameless naar de trainingstal gaan brengen ik ben benieuwd!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:00

oe spannend glenn! Ben benieuwd. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 15:35

Ik was daar met Tie zo bang voor, dat ik haar zou verliezen. Op t moment supreme lag ik in bed en zag dat t zover was. Had zon internetcamera hangen. Dus ik in m'n auto gejumpt en de mensen van stal gebeld. Tijdens het tel gesprek vroeg de stalhouder of ik het erg vond dat ze de DA hadden gebeld want t veulen lag niet goed.. Ik weet nog dat die 7 minuten naar stal een eeuwigheid duurden!!!
Op stal bleek er gelukkig niets aan de hand en heb ik m er zelf uitgehaald. Maar jee, ik kan me die angst wel voorstellen hoor!!

Zojuist terug gekomen van n reiningclinic. Was leuk!!! Voor t eerst met Tie gefenct!!! Vorig jaar vond ik dat echt best eng op de Quarter waar ik toen op reed (had ik geen klik mee en geen vertrouwen in), maar met Tie.... Zo gaaf! Het ging nog niet echt goed (ligt aan mij) maar Tie en ik hebben lol gehad! *\o/* Ook leerzaam om naar anderen te kijken en ja...eigenlijk gewoon heel leuk geweest! We hebben weer genoeg om aan te werken!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:25

Hey Jes! GEFELICITEERD!!! Heerlijk dat ie er nu eindelijk is. En nu een eigenwijssie haha.

Okay eindelijk verslag.
4.30 WekkerRRRRRRR. Aankleden, en hoppa paard in trailer. Binnen nog ff laatste spullen pakken ...."hebben we alles" (leen pakt altijd alle zooi) Ook trainingchaps? -yep! Camera? -yep! Cyann? -Ja die ligt ook al in de auto. :D Ok, dan kunnen we. Twee bakkies koffie mee en gaan....
5.15 reden we weg. En om 7.10 waren we in wanroij. Dus ruim op tijd om los te rijden.

Wij net in de bak en rondje gedraaft, gelukkig was het nog niet zo heel druk. Komen ze opeens de bak slepen!!!?? Nou ja zal wel ff glad slepen zijn en dan kunnen wij weer. En dat duurde en duurde en duurde. Wat een maf gedoe. Enfin net voor 8.00 mogen we er eindelijk weer in en meteen mega druk natuurlijk. 65 starts stonden op de lijst. De wat ervaren ruiters besloten om meteen maar te fencen, want ja...we moeten er natuurlijk zo weer uit :. Dus idd fencen was een goed idee, zeker voor Nirvana, want er lag veul los zand....dus ideaal voor harde, diepe stoppers, wat nirvana niet is. :(

Nou ja, dat gehad....daarna weer afzadelen en op de trailer....ik was als 32e!!! Tjonge dat schiet toch ook niet op. Ze deden er ca 15 in een uur, dus dat viel weer niet tegen.

Pattern 11, geen stops in het midden, changeren van groot naar klein. Allemaal best tricky. Maar goed...daar gingen we. Oei, heeel veel fouten...spinnen deed ze law! dus dat was al 2x -1, De cirkels gingen goed en up tempo, terug naar rustig ging ook goed (geen fouten) *\o/* . Linker changement te laat maar toch (dus daar ook nog -iets), cirkels links op snelheid, maar naar langzaam lastig (geen nul) ...changement naar recht, bijna half rondje overkruist (-2), toen nog draf pas (-2) en eindelijk goede galop.....Dat gaat lekker maar niet heus. Oftewel het risico van de snelheid?? Toen de runs....stoppen? Nooit van gehoord!! :(. Rollback? Neckrein? Oh ja....we gaan al. :z Stoppen? nou ja....een beetje. Rollback? ...vooruit dan maar, maar eerst nog ff een drafpas (tuurlijk kan er nog wel bij). Nou ja...al met al niet best....56 punten....aaaaaaaaaah |o Ik had beter nul kunnen rijden...ivm off the record :o

Zambesi reed ook mee, die heb ik niet gezien. Maar blijkbaar was ie dit keer niet zo spooky als anders, want hij reed dus een score van 63.5!! De aanhouder wint!! +:)+

Nou ja....hier weer leering uit getrokken. Paard weer afzadelen en op de trailer....wachten heel lang wachten op de ladies reining. Na de gag kwam ik tot conclusie dat ie waarschijnlijk pas om 1800 of zelfs 1900 zou beginnen. 35 starts totaal. De ladies begon uiteindelijk om ca 19.30 uur. Daarvoor heerlijk naar de jeugd klassen gekeken, twee kids van 10 jaar reden mee, waarvan 1tje heel klein is voor haar leeftijd en 8 jaar lijkt. Op paarden die duidelijk toppers zijn. Maar dan toch heel cool hun ding doen en een score halen, waarvan ik alleen maar kan dromen 68.5!! WAUW!! Die kids rijden dus ook gewoon een volwassen pattern dat de rest ook rijdt, dus niet speciaal aangepast, nee gewoon incl. changementen en heel de mikmak. Ook daar was een runoff dus duurde weer langer. De jeugd klassen waren trouwens ook voller dan normaal zowel bij de tot 14 jaar als bij de 14 jaar en ouder.
In de Ladies was ik als 20e. In de voorring nog ff wat extra aandacht op de stops en vooral de spin. Pattern 5, dus met stops en in mijn ogen DE rustpunten op het midden. Ideaal pattern. Eerst grote cirkels op snelheid, dan klein en stop en spins. Dus daar haal je een opgefokt paard weer tot rust. :):) . Helaas toch weer die wat lauwe spins. Jammer. Changement rechts. Ik dacht dat ze aardig erin sprong maar op video waren het duidelijk drafpassen...oliebol (daar krijg ik toch een kindje van ondertussen zeg -:(- ) 2 penalties!!! Runs en stops. Tja het is niet Nirvana der bak...te zwaar en dat kan ze echt niet. Eind score 62.5. Dus toch verbetering op de dag. duh....zucht.

Korinto reed in deze rubriek ook mee. Ik heb een beetje kunnen kijken terwijl ik aan het losrijden was. Hij moest als 14e. Volgens mij zag het er wel ok uit. Leen vertelde dat zijn stops ook niet zo best waren. Score 63.5.

Oftewel ....ik ben er door twee arabieren gewoon ff uitgereden hahahaha. hmmmm.... := Nou ja, gelukkig zijn er inmiddels wel meerdere arabs die duidelijk boven de 60 kunnen lopen op drha/nrha nivo. +:)+ .

Om 2300 uur reden we weg (de ladies was nog bezig) en om 01.00 thuis...snel uitladen en andere paardjes voeren....June snel onder vliegendeken voor volgende dag, Nirvana zweet eraf geborsteld en ook onder deken. Die ladies ga ik dus niet meer starten als we heen en weer rijden op 1 dag. Wat een gekkenhuis zeg. En na ons waren er ook nog rubrieken!

Vandaag 09.30 uit bed.....demo voor Kika Kinderen Kanker Vrij!! Vliegendekens van paarden af...joehoe schoon is je paard (bijna dan). June der haardos onderhanden genomen, als een gek zadelen. Op naar de manege. Gerda op Crow of Inge kletste alles super aan elkaar. June was behoorlijk vervelend en druk, alleen maar Nirvana in de gate houden! Vreemde paarden in de bak (mylo was erook met esther en richard), publiek. Stel je voor dat die andere twee haar hartsvriendin inpikken!! Dat laat June niet gebeuren! Bij het pleasure gedeelte liep ik eerst achter nirvana, dus june had haast. Toen ik voorop ging.....June blij. "Reverce"....zucht daar gaan we weer, nirvana weer voorop. :')
Cyann deed iht en trail, June min of meer in paniek.....zenuwachtig dat Nirvana van haar weg ging (MUTS!!). Ik stukje horsemanship (nirvana achterlatend in de lineup), June in paniek! Ze ging wel, maar vraag niet hoe. :o
Samen met cyann reining cirkels in spiegelbeeld, tenminste dat was de bedoeling. We stonden samen op het midden, neuzen dezelfde kant op, Cyann ging links en ik rechts richting publiek. Nou daar was June het echt niet mee eens, wilde het liefst achter Nirvana aan....WAAR IS MIJN STUUR??? %) . Ze ging toch wel, maar was opeens spooky van het publiek....jaja...richting midden...joepie daar zag ze nirvana weer. En ik zie Cyann in de superman houding de snelle cirkels doen. :D . Donders die gaat weer de andere kant op....June weer in paniek, wil links en ik wil rechts...ik win.......Stoere June kan echt niet zonder Nirvana, als ie ook in de bak is met andere paarden erbij...het is haar merrie, die ze echt bij zich moet hebben. En als Nirvana dan eindelijk tijdens een lineup dichtbij staat, gaan der oren plat in der nek. :+: . lekker stel. >;)

Nou ja....de rest deed het wel super en ik heb een beetje de clown uitgehangen....Demo missie toch geslaagd +:)+ ~~}>

O, o, o, die June wat een karakter.... %) :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 20:34

Jeuuu....wat hebben jullie n weekend achter de rug! Niet normaal en wat maak je dan lange dagen zeg! (alvast aan t oefenen voor t EK?! :+ )
Gaaf verslag Nancy...wacht nu op de pics... ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:53

Ja vandaar dat ik dat ook niet meer ga doen hoor....Leen heeft tussendoor nog ff tukkie gedaan in de auto. Ook ik ben daar nog ff gaan zitten....heerlijke stoelen in die auto. Ik hoorde dat het vrijdag dus pas om 04.00 was afgelopen of zo. Er starten ook zo bizar veel mensen. DRHA doet er verstandig aan een maximaal aantal inschrijvingen te gaan hanteren. Begreep dat de vrijwilligers zelfs een soort ploegendienst zijn gaan draaien.

oh en pics heb ik niet, alleen fimpje van ladies. dus die komt nog....ooit :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:20

ben benieuwd ook naar het filmpje dan! ;) jeetje wat een dag ze) bah bah, snap dat je dat niet meer gaat doen. En wat een draakje die nirvana en de volgende dag ook nog die june van je haha, ze moesten je wel hebben dit weekend.

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 00:12

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 01:18

whahaha hilarisch, ze geeft antwoord hihi. Maaruh wist niet dat een wandelende wortel kon praten en dan ook nog zooooo lief?? ;) Heerlijk die reactie van je paard en die verliefde blik ook. :j

ja filmpje??...nog ff geen tijd, ben eerst nog ff alle social media aan het bij lezen en bijbeppen :')

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:35

Haha, ik krijg weeral naar mijn hoofd geslingerd dat ze het doet omdat ze niet gelukkig is, in het topic. Om den duur durf je niks meer posten ;)

Ja CouTree, als ik haar eten geef vraag ik altijd eerst voor de zekerheid of ze het wel wil. Ik wacht nog steeds op de dag dat ze dan niet volmondig "jaaa" roept :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:36

Ja bloempje...sommige. Ik vraag om een slaapplek, krijg ik reactie "snap het probleem niet, want stalling op wedstrijdlokatie en tent etc...." Denk ik bij mijn eigen...Probleem? Had ik dat dan? ....Positive thinking...das heel moeilijk hoor whaaaa. Straks zit ik waarschijnlijk weer op een super lokatie en staan mijn paarden beter dan thuis, dankzij vele reacties.

Oh en ff wat anders....volgens mij krijgen wij binnenkort een mailtje dat onze pony de oudste is van de verkiezing....Ik heb alle reacties eens bekeken en na de 42 jaar van onze Carla is de volgende oudste 37 jaar. Oeps...wist niet dat ze zoooooo uitzonderlijk was. Dus ik rusthuis soest eens bekeken. De oudste daar is op het moment 39 jaar. Ziet er dus echt naar uit dat die ouwe troela echt de oudste is. whaha en met het huidige voer doet ze het zo goed dat ze voorlopig hier haar stalletje bezet gaat houden. *\o/* . Mijn wijlen schoonvader zei het al...het is een taaie. Wat een wijsheid!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 15:59

Laat ze zeuren Ploempje...typisch Bokt... je paard ziet er absoluut niet ongelukkig uit! (en blijkbaar ben ik niet de enige die zo tegen dr paard praat hahaha :D )

Vandaag Nour ingeschaard in de polder... heb n heel topic op het arabforum gezet want het was voor mijn gevoel toch een soort "loslaten"van je kind... maar het verdriet was snel geleden hoor... want het was een prachtig gezicht al die jonge (en wat oudere) hengstjes in de (relatieve) vrijheid! Daar word ik nou heeeeel blij van!!! <3 Hij staat echt heel dicht bij mijn huis en ik ga straks weer kijken... maar ergens denk ik dat ik me om hem absoluut geen zorgen hoef te maken... :D
Afbeelding