[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 19:59

Brenda wat leuk je privezwembad op stal en ook zo leuk dat die van jou er met zijn deken in ging rollen :+ Idiote dieren :)

Siel wat top dat je huis zo opschiet en die foto van Djuun _O-
Hebbie foto's van hoe t tot nu toe is? Of moet ik dan fb aanmaken ??

Wat fijn dat Nas zo goed gaat bij Samantha.
Showen vind ik, als normaal mens, niet erg aan de longe met normale paarden maar die bokken gaan altijd compleet uit hun plaat als ze aan de longe mogen, jammer want sommigen kunnen echt mooi lopen.

Lisa ik snap je teleurstelling helemaal.. god wat een gruwelijk beest :~

Ilya groeit echt als kool, word een reus.

Edit @ Miranda: Super dat je een bak erbij hebt gevonden, de rest weet ik niet meer. Maar vind het echt tof voor je, want je baalde al zo dat je nu niet verder kon rijden.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 20:44

Gaaf zeg, vd zeehond! Heb ze ook wel vaak gezien, maar altijd in het water, niet op de kant.

Oehh wat gaat Nourtje goed!! Gaaaf! En die binnenbak bij Kris *\o/*

Super Amy! Leuk dat Nas het zo fijn oppakt!

Ilya is idd echt al groot zeg! :)

Hihi die neus haartjes van Djuun, super grappig!

Hier ook een zwembad bak, dus gister poging 2 met buitenwandelen. Ging eigenlijk super. Dwars door de iniminie wandelpaadjes door de duinen geklauterd. Erna met die mega wind het strand op waar de klapperende vlaggen en het stuifzand zorgde voor een hoop gesnork en gestuiter, maar wel netjes naast mij en hij bleef bereikbaar. Toen we vervolgens weer in de duinen op het ruiterpad waren, kwamen we precies me zus met Nadesh tegen dus daarmee samen terug gestapt. Nou en toen was het feest bij Raff. Ineens had meneer mij niet meer nodig en vond hij zichzelf heel stoer in die spannende duinen. Kopslaan, staart erop, bokken en 4 benen de lucht in. Had echt me handen vol aan meneer "ik ben jolig en laat jij nú me touwtje los" :') Erna weer paar mooie rauwe handjes van de explosies opvangen en meneer spierpijn in zijn billen van de back ups de mulle duinen op, die de consequenties waren van zijn grappige gedrag ~~}>
Vandaag was de bak iets beter doenbaar, dus eindelijk even de ruimte om los te werken met hem en daar maakte hij dankbaar gebruik van haha.
Beetje erg donker, maar zijn benen zeggen genoeg :D

Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:19

Ach Esmé, je doet toch lekker gewoon waar je zin in hebt? Wat je stalgenoten daarvan vinden maakt toch helemaal niks uit? Het is toch de bedoeling dat je er zelf lol in hebt?
Dat gedoe heb je altijd een beetje op pensionstallen hoor, moet je je echt niks van aantrekken! Het helpt soms ook om er de rustige momenten uit te kiezen :)

Waauw Lisa, wat ongelofelijk gaaf dat je een zeehond gezien hebt! :D Welke hengst is dat trouwens op die foto?

Joyce, ik ben ook wel benieuwd naar een foto van de Uggs :)

Wat fijn Yildiz dat Nour zo goed gaat, filmpje ziet er ook een fijn beeld uit :) Maar hahaha derde teen, hoe kom je erbij? :P

Bren, wat fijn dat je een zwembad hebt aangelegd voor je pownies! ;) :D

Amy, fijn dat het rijden zo goed ging! Het weer was niet ideaal, maar het is fijn als ze daar niet op reageert :)

Ersilia, leuk het goed opschiet met je huis! En ik heb ook goed gelachen met die foto van Djuun :D

Katja, wat een knapperd is Ilya toch :) ze wordt steeds mooier!

Miranda, gaaf dat je in een bak kan gaan rijden!

Canisia, nog wat werk met Raff zijn manieren? ;)

Zo, ik heb weer een fijn ritje gemend met mijn lieve welshje vandaag! Ik het begin had ik nog wat zon, maar het laatste halfuur was de wind wel echt koud :brr: Farao'tje was gelukkig wel braaf, ondanks het feit dat ik hem door het natte weer al een hele tijd niet gereden had.

Gisteren ben ik trouwens opnieuw gaan springen met Sem, ik had 2x een foutloze omloop en 1x een balkje. Hij was even zo hard aan het kijken naar het hekje onder de sprong dat hij vergat zijn benen op te heffen :D Een vriendin heeft filmpjes gemaakt, maar ik heb ze nog niet :o

En morgen heb ik opnieuw een dressuurles gepland, maar ik moet toegeven dat ik sinds de laatste les geen dressuur meer gereden heb := Ik ben 2x gaan springen en heb 2x met hem gemend, maar ben vergeten te dressuren :P Gaat ook wat moeilijker gezien ik geen bak beschikbaar heb thuis.
(Ik heb wel met hem gedressuurd voor de wagen, hopelijk gaat hij daar ook beter van lopen :+ En anders wordt het zweten morgen)

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:27

Ja klopt maar ik ben nu halve/hele dagen op stal om ze zo lang mogelijk buiten te hebben dus zie bijna iedereen wel op stal ook de zeikerds maar heb me er bij neer gelegd dat veel mensen een ander het geluk niet gunnen haha'

Hier overigens 1 paddock ook een zwembad. (terwijl de rest hooguit een plasje heeft, heel raar :') )Leuk dat vegasje het vond!

Afbeelding
Knap ding <3
In de paddock links ernaast stond mallie lekker, andersom kan niet mallie springt uit die paddock omdat 1 hoekje het hek lager is door hoger zand daar... En Vegas blijft er netjes in haha zo kunnen ze heerlijk contact hebben samen zonder elkaar te treiteren want dat gebeurd er helaas als ze geen gras hebben dan blijven ze zo lang spelen en gek doen dat ze beide staan te schuimen op hun schouders dat is echt teveel van het goede.. :')

Geweldige filmpjes komen er weer voorbij van je paardjes Katja!

Fijn dat het rijden zo goed ging Amy! Top!

Oh wat balen Lisa! Gaaf beest zeg! Jammer hoor. Ben benieuwd wat de uiteindelijke hengst zal worden waar je voor gaat!

Morgen weer op vegasje hobbelen kijken hoe het dan gaat.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:31

Lisa, heel leuk hoor, waterhondjes, wij gaan soms stiekem bij ze gluren, dat blijft leuk en bijzonder! :j

Jaleesa, is wel handig hoor als je ons op fb hebt! :))
Ben er alleen zelf al een week ofzo niet geweest. :x

Raff was dus een beetje dol.. :P
Wel logisch, Fu kan de hele dag lopen maar is nu ook helemaal door dolle. :=
Fijn dat de bak weer iets beter was.

Eline, leuk, filmpjes!! :))
Succes morgen, gelukkig is het niet zo warm dan zweet je wat minder snel! :P

Haha kijk Vegas eens staan met zijn privézwemba :D d!

Ja, ik heb zin in morgen!
Nu hopen dat Fu niet te stresserig is... :')
Misschien druk ik mijn man de camera wel even in z'n handen!

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:55

Ja, zag een hoop natte bakken voorbij komen op FB en bokt, dus mag niet klagen met onze droge roundpen en een bak waar maar één plas in lag :oo (en nog gewoon te rijden is verder). Een jaar geleden hadden we nu niet kunnen rijden in de bak, dus ben zo blij met de vooruitgang *\o/*

Miran, fijn dat je een rijbak hebt gevonden :D

Jaleesa, ehm, heb al tijdje geen foto's meer gemaakt. Alles is wit, witter, witst opt moment, dus valt niet zo goed vast te leggen _O-

Haha canisia, lekker spook heb je daar :P

Vegas heeft ook zijn eigen zwembad :D Auatraining toch :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:04

Dat die van jullie daar gewoon in gaan staan. Heb ik dan als enigen van die zeikers die dat niet doen haha. Alleen Cosimo maakt een uitzondering voor een modderbad. Maar dan ook echt dat vieze drap modder bleh

Lisa lekkerding heb je gespot :-)

Vandaag kado's geshopt voor de familie. Dahm wat een drukte was blij dat we vroeg waren gegaan bleek effe later top drukte geweest te zijn. Maandag moeten we boodschappen doen, ik ga mooi niet mee me vriend krijgt mooi een lijst mee hih

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:39

allemaal zwembaden, jeetje!! Miran fijn dat je een leen-bak hebt gevonden :j
die foto van Djuun, ik heb krom gelegen!! en mijn zusje ook trouwens _O-
Nas doet het goed zag ik, gaaf hoor!!

druk met kerst, me too. geeeeen idee wat ik voor mijn broertje en de vader, broer en zwager van mijn vriend moet kopen... :+ mannen!!

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 08:36

Ik moet zowieso weer fb aanmaken, mijn engelse matties zijn ook weer naar huis en wil wel contact houden :) In mei ga ik mss daarheen met mams en tif, dan rijden hun op Royal Windsor en hebben wij dreks weer een meiden/paardenuitje gedaan :)

Siel laat je t ook zo wit of ga je nog met kleur in de rondte gooien??

God ik moet ook gaan nadenken wat ik in die hut wil hebben waar ik in ga samenwonen, maandje en dan is het zo ver. Scheelt gelukkig dat hun goede contacten hebben bij Van Gils :+

Hoe lang zijn de winkels eigenlijk dicht met kerst? Alleen 1ste en 2de kerstdag of langer? Ik moet werken dus dat wil ik wel even weten ivm boodschappen doen (verschrikkelijk vind ik dat)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:12

Ik heb gewoon helemaal gemist dat je ook een Welsh hebt, wat leuk! Blijf ik toch ook een zwak plekje voor hebben hoor, die Wellus-ponies :D

Das met recht een zwembad! :oo Hier valt het gelukkig redelijk mee, de ''longeerbak'' is wel erg nat maar we hebben nog een grote dressuurbak die mooi droog is en een Agterberg, en een binnenbak...mag niet klagen :D Weiland is wel echt enorm nat, gelukkig is het errug groot en de voorkant is bestraat dus altijd wel mogelijkheid voor droge voeten maar pfffft er valt ook wel echt een heleboel water hoor, kanonnen..

Ohhh boodschappen doen vind ik zo heerlijk :D Morgen kerstshoppen aangezien ik 23 en 24 moet werken maar heb er echt zin in :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:28

Volgens mij is tweede kerstdag de supermarkt gewoon open..hier is zondags ook altijd de supermarkt open.
Wij doen geen kerstkado's, hebben alles al met sinterklaas (uit)gegeven. :x

En nee Fu is ook niet zo van het water..maar de paddock is best droog, alleen niet helemaal.
Vandaag dus 'gereden' in een droge bak!
Ik heb er al een zwetend ochtendje opzitten. :')
Was om 8 uur opgestaan om te gaan rijden.
Eerst thuis nog effetjes gelongeerd, de bak hier is alweer wat opgedroogd dus dat ging wel, hij was ook heel kalm.
Maar toen gingen we daarheen, (ik ernaast hoor) Martijn was gelukkig mee, Fu weer helemaal hoteldebotel. :+
Zo zenuwachtig, sprong alle kanten op daar, was van alles te zien, 3 rond rennende blaffende honden, paarden op de wei en in de paddock, verderop een maaimachine en een nieuwe bak die doodeng was en allemaal vreemde geluiden.
Eerst natuurlijk een tijdje ernaast gelopen en toen hij ietsje rustiger was er op gegaan, we hebben alle oefeningen gedaan, op de achterbenen, piaffe, passage, spaanse pas en zo nog wat aparte sprongen, een brok spanning maar hij heeft niet gebokt.
En na een tijdje konden we de bak redelijk rondkomen en hebben we nog wat kunnen draven.
En toen ben ik weer afgestapt en heb nog wat over het erf gewandeld, hij was toen wat kalmer en zijn we weer richting huis gewandeld.
Hij kon Zos horen hinniken dus daar werd hij ook nogal crazy van, op de terugweg begon hij opeens helemaal raar te springen en te gillen toen hij Zos hoorde 8)7 ..maarja het was ook echt heel spannend voor hem en hij heeft het toch wel goed gedaan.
Het zal wel snel wennen. :j
Oja, ik heb een foto!
Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:46

Ja, sokken krijgen ze hier wel hoor, maar prima hoor als ze op chique moeten gaan ze er wel weer af :D

Leuk Gelske! Zo mooi om te zien dat ze groeien in het leren van nieuwe dingen :j

Hihi, ja wat dat betreft vind ik het heerlijk om je eigen ding hier te doen, geen last van andere mensen. Hebben alleen te maken met m'n nichtjes maar die hebben nu de paarden volledig gescheiden van die van ons staan, alleen de bak is gezamenlijk gebruik maar 's winters rijden zij toch maar weinig en de bak is groot genoeg om met meerdere paarden tegelijk te rijden dus dat gaat prima! Gewoon je eigen plan trekken Esmé!

Ziet er goed uit Yildiz! Zag idd een hele mooie foto van een stoere cowboy op fb voorbij komen!

Mas vind ik toch zo'n leuk dier! Hij heeft in elk geval geen watervrees _O-

Aah zonde van die voorpluk!

Die Ilya, wat een grote vent al! Mooi hoor!

Klinkt goed Siel! Super fijn zeg en idd, dat soort aanbiedingen kunnen toch een heleboel schelen in je portemonnee. :j Die foto is echt hilarisch _O- _O- _O-

Super van Nas! Joh, voor je het weet zit je er zelf op, vind het juist goed dat je zulke goede begeleiding hebt!

Fijn zeg Miran! Lekker hoor dat je gewoon door kunt trainen, jullie gaan zo goed!

Jaleesa, jij zei ook nog iets over een paard maar ik ben het vergeten := Komt denk ik omdat ik de namen niet goed onthou, welke paarden heb je onder je hoede zeg maar?

Die Raffi :') Ben wel jaloers hoor dat jullie zo de duinen in wandelen, goed voor de spiertjes!

Wat goed Eline met Sem! Wat is hij ook veelzijdig dan, mennen, springen, dressuur, leuk leuk!

Hier valt het mee met het zwembad. Bak en paddock zijn beide nagenoeg droog, er is ook wel heel wat gevallen dus een paar plasjes staan er wel. Het is nu lekker buiten, net even met Jas gewerkt en een rondje park daarna. Begonnen in zijn "ik-ga-lekker-toch-niet-luisteren" modus :evaw: maar op een gegeven moment ging de knop om en dan is het zo'n fijn paard om mee te werken. Buiten wordt hij ook steeds zekerder, super leuk om te zien! Fijne aan Jas is wel dat hij (oké even afkloppen) nooit van mij weg zal rennen want ik ben zijn veilige haven in spannende situaties. Nu echt een keer een dagje bos plannen :o

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:54

Iloon, op dit moment heb ik er 22 onder mijn hoede, dus ik weet niet of ik een van mijn lieverds de hemel in prees of een van die ezels klaar voor de slacht vond. Ultimo heeft mijn schoen kapot gemaakt.. Stom paard.

Miranda ging goed dus dat rijden :P
Wat een heerlijk watje is Fu ook

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:20

Ah oh zou fu de kerstkriebels hebben? :')

Ik heb vandaag weer op vegasje gereden, weer met een barebackpad en het gaat zo goed. Even de energie eruit gelongeerd want hij had lekker paar daagjes vrij gehad haha! Viel reuze mee geen uitbarsting of iets. Dus lekker opgestapt zonder spanning, en weg gestapt. Vandaag voor het eerst de teugels erbij gepakt en begonnen met wat stuur werk, been geven in samenwerking met mijn stem en halt houden geoefend. Zelfs toen meneer echt schrok en het op het lopen wilde zetten een kleine ophouding en zwaarder gaan zitten en hij was al terug voor hij goed en wel weg was haha! Vriendinnetje heeft dus alleen vast gehouden voor het geval dat. Volgende week m'n nieuwe zadel, dus hopelijk vanaf daar weer verder vooruit en misschien zelfs binnenkort echt los! :D ben zo trots op hem!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:28

Fu heeft al jaren de kerstkriebels. :x

Jaleesa, haha, hier houden ze ook van schoenen.. :D

Iloon, fijn dat Jas het goed doet.
Fu is ook erg aanhankelijk maar als ik erop ga is ie me kwijt.. :x

Vegas wil wel zo zonder zadel. :))
Met Fu ben ik ook zonder zadel begonnen, toen het zadel erop ging was het juist lastiger om te ontspannen voor hem.

Voor mensen die willen weten wat ik gisterochtend heb uitgespookt....
Maarten1987 @ [ITP] Lieve Tineke wil je met me...

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:50

Ja die kans zit er hier ook dik in mja ben allang blij dat hij het nu al zo goed doet! :D

Ohjeej zullen die kerstkriebels nog verdwijnen dan :')
Leuke foto's en een leuk topic zeg!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 18:27

Miran, ziet er uit als een lekkere bak! Nog een avontuur, maar zal snel genoeg wennen voor hem toch?

Jaleesa, ehm, de meeste muren blijven voor nu nog even wit. Wil het voornamelijk met details gaan opkleuren ;) Heb hele mooie gordijnen gezien, maar moet nog even met mijn stoelkussens langs om te tjekken of het wel echt kan, kan natuurlijk niet straks vloeken hè :))
En heb een warme kleur van vloer, dus dat scheelt natuurlijk. Ben niet zo van muren in 1001 kleurtjes :o

Iloon, die Jas is zo leuk <3 Daar ga je straks zoooveel plezier van beleven :D

Esmé, goed bezig weer :D

Vandaag een niet enorm grote ronde gedaan met Djuun. Wel op sommige stukken lekker kunnen doorrijden, omdat daar de berm iig nog goed te rijden was. Hebben ff geklokt op de computer van mn moeders elektrische fiets, maar ongeveer een gemiddelde gereden van 9km/h en een topsnelheid gemeten van 21km/h 8-) Geen idee of het hard is, maar ze had er nogal zin in galop :):)
Sowieso weer echt een goede bui vandaag <3 En ondanks de hele harde woei die we hier in 't Zeeuwse hebben, helemaal niet druk ofzo :D Heerlijke knol :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 18:49

Fijn zo'n bak Miran! Hier ook harde wind en weinig energie om hier te blijven reageren momenteel, ik mis ook een beetje de oude groep. Waar hangen jullie toch uit.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 18:50

Ben heel benieuwd naar je huisje hoor! Lekker z'n ritje! Kan niet wachten tot ik ze kan gaan maken m'n puppypoown! Mallie en ik genieten er wel heerlijk van' :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:10

Vegas zal het straks ook wel weer goed doen met zadel, bij Fu de dramaqueen is het ook gelukt! :D

Siel, lekker rijden zo op zo'n braaf paard!
Galopperen is leuk! :))
Hier niet zoveel wind vanmorgen, later wel en gister ook..toen was Fu crazy, ging in de stal rondrennen terwijl ik ging uitmesten, heb hem er maar weer uitgestuurd want hij trapte alles door elkaar.. :+
Die bak is super, ik hoop idd wel dat ie snel went. :')
Hij heeft in ieder geval wel zin om heen te gaan want hij zit de hele tijd naar die paarden daar te loeren vanaf hier.

Kat, het is ook lastig reageren met zo'n grote groep, het is niet allemaal te volgen.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:33

Ohh wat gaan jullie hard :o .

Miranda wat leuk de foto,s zijn echt mooi kan ik je ook bestellen :D .
Fijn dat je een bak hebt om te rijden zodat je lekker verder kan gaan.

Haha dat klinkt bekent Iloon wel leuk dat hij zo bij je blijft .

Brenda hier is de padock ook een drama maar de bak waar ik rij is gelukkig altijd droog.

Ilya groeit snel he al is hij nog wel een veulentje om te zien echt lief.

Echt leuk Amy dat het zo goed gaat met je topper.

Waarom heb je Nour nu in training bij Christien Yildiz? Nour ziet er mooi uit.

Hier ook waai weer gelukkig wel droog want ik kon vrijdag (werken) en zaterdag(echt heel slecht weer) niks met de paarden doen. Vandaag met allemaal twee om twee naar de bak geweest en ze lekker laten rennen volgende week lekker wat extra vrij door de kerst dus ik hoop dat het weer een beetje mee zit lekker met de paarden op pad kan en met de hondjes natuurlijk.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:38

Yildiz: 2015 word het sowieso Mythos maar ben vast vooruit aan het kijken voor 2016

De hengst van de foto is Dailer. Zuivere Rus van hele mooie lijnen en super gekoerst. Ze willen wel kijken of ze hem kunnen verleasen naar het westen, als dat zo is sla ik sowieso een dekking in voor 2016 :)

De santarun was top. Al was de eerste 700 meter voornamelijk santawalk haha. Maar heb hem uitgelopen, dreef wel m'n kleren uit gezien de wind was gaan liggen :\ Maar alles bij elkaar wel een top dagje efteling :)

Vandaag een heerlijke dag bij de paardjes gehad. Prisjes loopt weer als een kievit dus die vandaag weer ene beetje laten draven. Heerlijke paard is dat toch ook. Zaraar ging ook weer als een zonnetje <3 Blij

Vegas staat wel echt een poel zeg..maar zo te zien zandbodem? Das wel fijn wordt het niet zo'n zuigblubber

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:59

Ben heel benieuwd Lisa of het mogelijk word voor je in 2016. :)

Ja indd zandbodem, hij vond het erg leuk! Hij kan overigens ook in 1 van de andere paddocks (waaronder een binnenpaddock) maar het was heel druk op stal en niemand wilde in die dus ik denk ik probeer het gewoon haha! Ging super! En leuk dat hij het vond haha

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:04

ach als ze eenmaal wennen eraan is het geen enkel probleem, sowieso staat hij lekker buiten :)

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:12

Dat is zeker waar! Haha en hij had de grootste lol, en mallie stond in de paddock naast hem dus hij heeft heerlijk erin gestaan