Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:29

Whaaa gaaf Yildiz. spelenderwijs moet dit goedkomen!! Dat wordt Leadlinen!! haha. leuk! hoe oud is ie nu :P

Ben je mal, helemaal niet te veel concurentie. Als er maar een arabier wint!! *\o/* . Nu hebben we mooi onze kansen verspreid :') . Als straks telkens een arab de prijzen mee naar huis neemt, moet jij eens opletten wat er in de toekomst gaat gebeuren....Dit is super PR voor ons ras. _/-\o_

Ja snap je gedachte gang wel van de L5. Ik zocht juist de galop op als leermoment voor Cyann en de uitdaging van net ff moeilijkere patterns. Het standaard iht pattern van de L5, heeft ze al zo vaak gedaan, dat maakt dat ze dan slordig wordt en denkt...ooooh makkie. Van L5 naar L3 leek mij een te grote stap, m.n.i.v.m. de trail. En dat vindt ze toch wel zoooo leuk om te doen. Gelukkig hebben we dan weer de dawra als mooie tussenweg want die patterns zijn ook ware uitdagingen bij de beginners.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 16:18

Yul is 5, wordt dit jaar 6 (december) en ja hij heeft wel wat met dieren, maar nog lang niet t geduld om te willen leren rijden (want dat kan ie al vindt ie ;) ). Nou helpt t ook wel dat de dochter van n Stalgenootje ook vaak komt en hij daar helemaal verliefd op is, hihi! Maar ach... Geen verwachtingen en vooral niks pushen...

Bij de trail snap ik t ook wel dat is net ff wat meer uitdaging. Maar die onderdelen starten wij niet en met name voor de pleasure is het wel een uitdaging om tussen veel en niet altijd goed gecontroleerde paarden te lopen.

Ja echt leuk dat we ons ras zo kunnen promoten! Ik hoor toch vaak voorbij komen dat mijn arab (in tegenstelling tot alle die andere, want dit is toch wel n uitzondering hoor :x |o ) toch wel leuk kan lopen en ook "anders" gebouwd zou zijn...(?!) En als ze zien dat ik de sport serieus neem en er hard voor werk, krijg ik standaard de vraag of ik toch niet liever een Quarter zou willen? Het blijft toch een soort tweede rangs, nep Westernras ^) . En dan geeft t toch n enorme kick om met zon "tweederangs ras" die kwartjes, paints of appies er finaal uit te rijden! Maar goed, dat gevoel ken jij beter dan ik, haha! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:48

Precies Yil, je slaat de spijker op den kop!! En ja die pleasure met tig in de bak is een hele goeie leerschool.

Oei dus per januari 2014 mag je gaan leadlinen bij wran en dawra (allbreeds op rassenshows vaak al eerder)!!! Dat is al super snel! En ook zijn reactie is heel erg herkenbaar :D :') .

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:03

aaah wat een heerlijke foto! <3

Wel heel toevallig hier vanmiddag ook 3 ruiters gehad. :D
Romy, mijn petekindje van 5, maar helaas daar geen foto van.
En haar zusje en broertje (tweeling) van 2 jaar oud en geweldig dat ze het vonden!!! Joey wilde er niet meer af en Caley (ook ons petekindje) wilde ook maar: nog een keer!!! hahaha :D

Wel niet met een arab, maar maat onze kinderproof shet Rooby! *D

Caley
Afbeelding
Joey
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 18:46

Die hadden er zin an! Leuke pics!!! En als je op n shet kan rijden, kan je op ELK ras rijden, haha! :D Ben als kleine druif van 3 ook op begonnen, mijn opa fokte die! En hoe vaak ik daarvan afgepleurd ben, hahahaha!
Volgens mij heb je ze ook stiekem op Wilma laten rijden om de bevalling op te wekken, of niet Jes?! }>

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:57

whahaha als dat zou kunnen?! :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:14

whaha gave pics. Allemaal leadliners is de dop. En jes, voordeel van een shet is, dat je niet hard hoeft te rennen hihi.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:36

haha ja dat is zeker waar! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:02

en een kleine nada en ik spam :D
Afbeelding
Zo blij met me meisje!
Afbeelding
Tijdens de horsemanship
Afbeelding

komen nog veul meer foto's! *D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 09:18

Jullie zijn echt n gave combi! En wat is ze mooi op dr hoge stelten! Je gaat toch echt snel Dawra starten? Of ga je gezelli mee op t weekend? (anders ben ik straks de enige brabo haha)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:21

ik weet nog niet wanneer ik ga starten. Pas als alles voor elkaar is natuurlijk ;)
Weekend? welk weekend haha

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 09:25

Het DAWRA weekendje natuurlijk!!! *\o/* Van 29 juni tot 1 juli, boordevol gave clinics, mooie paarden en gezellige mensen!
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 26-04-12 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:27

ow haha nou ik ben nog niet eens lid, dus weekendje zit er natuurlijk nog niet in ;)
Misschien volgend jaar. :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 09:28

Lid ben je zo! ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 09:29

Hoest met Wilma?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:42

ja dat klopt ;)

Wilma tsja wat zullen we daarvan zeggen :P
We zitten vandaag alweer op 352 dagen.

nou ik mocht gisteravond wel zeggen dat ik echte harsjes heb gezien! Nog geen melk en ook nog niet rillerig op haar lijf zoals vorige keer. Hooi was niet op en heb echt minihoopjes poepjes in de stal. Temp was nu 37,5 terwijl deze voorheen 37,7-37,8 is. Dus dit werd mijn eerste echte nacht waken!

Maar nee helemaal niks! Mijn vriend heeft ze vanmorgen alweer op de wei gezet. Hij zag niks lekken zei die, maar wist dan ook niet dat ze gisteravond harste (hij lag al op bed), ow zegt ie daar heb ik niet op gelet. Dus ga zo zelf even kijken hoe het daarmee is. ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:24

Gave Lol met je Knol Pics!! En spannend die kleverige wilma ;-)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:47

Leuke foto's!

Ik had gister zoiets doms... had de singel niet in het pinnetje gedaan en was zo gaan rijden. Halverwege was de singel dus steeds losser gaan zitten en het pad schoof steeds verder naar achter. Henk ging ineens flink doorgalopperen en werd bloedfanatiek met alles. Wat mij al verbaasde, omdat hij daarvoor best eh lui was. Ik dus helemaal blij met mijn perfecte vliegende wissels...tot ik ineens naar beneden keek en dacht, huh waar is mijn pad gebleven :o? Die was dus zover naar achter geschoven lang inmiddels op Henk z'n kont... :o Het zadel was wel keurig blijven liggen en niet opzij gaan schuiven gelukkig... Toen het pad weer goed lag was Henk niet meer vooruit te branden... pff die had er echt geen zin meer in hihi. :o

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:55

haha gelukkig is alles goed afgelopen. Maar nu weet je wat je voortaan moet doen om hem super actief te krijgen haha

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:20

JAAAAAAA wilma kegelt eindelijk! Geeft dus melk en harst flink! Nu afwachten maar! *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:35

Kon. dag!!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:36

nee vanavond/nacht! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:51

haha...ben benieuwd...het doet me allemaal erg denken aan onze Baskalena aka scarlett. June liep ook tegen 12 maanden dracht aan en kon.dag kwam in zicht. Het werd uiteidelijk 29 apr.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:53

haha ja leuk he! Nou ja wilma zit nu op 353 dagen dracht, dus het mag nu wel eens hoor! ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 14:30

Haha, Malu!! :D Bedankt voor de supertip! :+

Woei spannend Jes! Dat wordt dus een slapeloos nachtje! Hopelijk komt ze rond een uur of 9, kun je bijtijds weer gaan snurken! Heb je alles klaar staan?

Met koninginnedag gaat Nour de polder in! Zal m missen m'n mannetje (na ja, als ik op ons dak ga staan met n verrekijker kan ik m zo ongeveer zien hihi)..