[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lilskie

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:29

Met voetbal hebben die kerels toch ook gewoon derde helft! Waarom hebben wij paardenmensen dat niet gewoon? Hard gewerkt! Princesa aan de appels en bananen en die was zelf een milkshake aan het maken, en ik aan de wijn :-D. En hij smaakte heuurlijk :-D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:31

:')

Naja, vandaag maar ongeveer 2,5 uur vertoefd op stal, maar zeker als ik alleen ben in het weekend zonder andere plannen, kan ik gerust 4 uur rondkeutelen op stal :P Beetje beppen, lekker uitgebreid poetsen, wei/stal schoonmaken, nog een beetje beppen, owja, paard beweging geven etc :P

En soms is het best knap, gezien er maar 1 andere pensionklant, 1 jaarling in de opfok en voor de rest mijn staleigenaresse en dochter bij ons maar op stal rondlopen :') Naja, in de zomer veel campinggasten uiteraard en genoeg kennissen, verzorgmeisjes etc. :')
We zijn best kleinschalig, maar het is zelden dat ik niemand tegen kom. Hoogstens in de winter 's avonds door de weeks :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:32

wij doen met kerst en nieuwjaar altijd borrelen op stal met de vereniging en pensionklanten, met een heerlijk buffet er bij en zo, echt super gezellig altijd :D verder drink ik eigenlijk nooit als ik op stal ben, zit altijd aan de ice tea of de gewone thee :D

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:34

Sieltjuh, dat lijkt me soms echt heerlijk! Lekker af en toe in alle rust. Bij ons (toch redelijk kleinschalige stal) lopen er meestal wel mensen rond. Maar soms is het gewoon lekker om met een bak koffie in het land te gaan zitten om naar je paard te kijken toch! :)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:36

Ik drink normaal ook nooit op stal hoor.. Ja water.. Maar er is gister in de Middenbeemster zo'n mega piraten festijn geweest. En onze kantine was gister een kroeg, dus daar konden we mooi nog even gebruik van maken :).

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:37

Als ik 's ochtends of vroeg in de middag ga rijden doordeweeks dan zijn alleen de stagiaires en de kinderen van de eigenaar er, maar vaak ben ik dan wel alleen in de bak. Heerlijk, vol gas door de buitenbak of de hele lange (LANGE) zijde van de binnenbak scheuren :Y)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:39

Ik drink nooit op stal :') Owja, een wijntje toen we van de zomer een bbq hadden :Y)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:41

bij de paarden drink ik ook niet alleen als ik zomers buiten zit en asal loopt buiten en bij de mini evenementen naja wel als ik klaar ben dan he maar daar zijn we ook altijd het hele weekend

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:51

Soms neem ik een thermosfles met koffie mee, doe dat in mijn kastje. Dan mag paard na het rijden nog in de wei met zijn vriendinnetje (grote KWPN dame). Baas lekker in het zonnetje met koffie, en paard in de zon in de wei. Ze hebben bij ons wel een kantine, maar die is vaak dicht als ik er ben. Geen probleem, ik kan ook wat meenemen.
Tammy, wow lekker hard in de bak. Dat gebeurt hier ook wel, meest onbedoeld. Hij gaat toch iets harder dan het gemiddelde paard hier op stal. Wel grappig om de reacties te zien. Dat verwachten ze niet van die kleine := .

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:55

Gefeliciteerd Eline.
Zie allemaal keuke foto.s langskomen.
tamara heeft ze dus prima vermaakt hi..

Mootje had een vrije dag.
Het rijden gaat zo goed dat ik eindelijk het.idee krijg dat me vertrouwen in me eigen rijerij terug komt, en dat voelt goed.

Mootje was zo relax dat naast hem.n.merrie met longeren snurkend uit de panty.ging, dat.ie er niet nasr omkeek...
Dat zijn kleine dingen in het dagelijks leven die me toch trots maken.
Vind dit echt een pluspunt.in.karakter.

Aanwezig op shows, werkwillig tijdens het trainen.
En relax in de dagelijkse omgang...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:56

Mijn 'stalling' is mijn ouders dus ik kan eten, drinken, blijven slapen, douchen, uren vermaken. Erg handig als ik moet wachten op bijvoorbeeld dierenarts :+ en ik zie de lieve honden dan ook. en mijn ouders zijn er soms natuurlijk vooral op zondag. maar je hebt geen paardenmensen om je heen, of om dingen samen te doen.. Toen ik vandaag kwam had set net een appeltje van mijn moeder gehad :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:56

@jessica heerlijk is dat he, dan komt nu het genieten nog meer

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:08

Setel heeft ooit geleerd 'voetje' te geven als kunstje (van het vorige baassie)
Als ze nu vindt dat ze te lang heeft gewacht op voer, of heeeel blij is met voer, doet ze het zonder dat ik ook maar iets doe (soms sta ik op meters afstand). Het is best schattig (maar dus ook niet goed, want ze krijgt helemaal geen commando). Gelukkig doet ze het op zulke momenten heel aarzelend en een beetje zwaaiend, zo van 'waar ben ik eigenlijk mee bezig' :roll: Ze staat dus gewoon een poosje zo op 3 benen te eten :D

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:21

Katja dat doet mijn longe-pony Alex ook altijd! ziet er een beetje knullig uit, die eet ook op 3 benen de eerste paar minuten :')

Ik heb voor mn verjaardag een thermosmok gekregen, geweldig ding, niet alleen voor op stal! Ik vergeet altijd dat ik een kop thee mee heb naar mn kamer, en als ik er dan aan denk dan is ie koud -O- maar nu kan ik gewoon 2 uur lang m'n thee vergeten, en dan is ie gewoon nog heerlijk warm :+:

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:25

Hihi set eet zo het aller lekkerst...heeft ze geen tafel manieren:p

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:30

Darmoor die kon enorm bedelen door voetje te geven, maar Djuun maakt er geen misbruik van. Ze doet hoogstens ongevraagd flemen als je een handbeweging maakt, maar dat vind ik eigenlijk vrij onschuldig :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:33

Ik heb wel meer paarden dat zien doen, alsof ze uit enthousiasme voor het eten niet weten wat ze moeten doen :')

Vandaag was er een jongetje van de andere camping die bij Djuun kwam buurten toen we met haar bezig waren, aait ie over d'r boven been, staat ze spontaan de jamebette te doen :')
Eigenlijk doet ze dit niet snel bij vreemde, zeker niet als ze niks lekkers voor haar hebben, maar ze vond hem wel oké geloof ik, want later stond ze te flamen op commando van hem en toen hij een stukje met haar ging wandelen had ze spontaan veel meer haast dan bij ons >;)
Normaal hou ik er niet van als paarden zo iets te pas en te onpas doen, maar zij doet dit dus echt niet zo maar :+
Aleen bij de hoefsmid wilt ze vaak graag vooruit denken, als hij dan net klaar is met haar linker been, staat ze al met haar rechter te zwaaien, wat hem soms bijna een kaakstoot oplevert :=
Gelukkig is hij erg van haar gecharmeerd, dus wordt ze vergeven :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:33

Noah probeert de aandacht tijdens gesprekken met stalgenootjes altijd te trekken door iedereen kusjes te gaan geven :') dan zie je heeeeel langzaam een hoofd naar je toe komen, met zo'n lama-expressie op z'n gezicht, en dan heeeeeel voorzichtig die bovenlip tegen je wang/oor/nek wiebelen :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:34

Dit was wel gevraagd :')
Afbeelding
Mafkees :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:36

Tammy_ schreef:
Noah probeert de aandacht tijdens gesprekken met stalgenootjes altijd te trekken door iedereen kusjes te gaan geven :') dan zie je heeeeel langzaam een hoofd naar je toe komen, met zo'n lama-expressie op z'n gezicht, en dan heeeeeel voorzichtig die bovenlip tegen je wang/oor/nek wiebelen :')

Zo iets doet Djuun dus geregeld tijdens het wandelen, dan snuift ze even in je nek en legt soms haar kin even op je schouder, geen idee waarom ze dat doet. Toen ze jonger was nam dat soms irritante vormen aan, dan stond ze weleens met d'r tanden in je schouder te beuken, was ik minder van gecharmeerd :roll:
Ze is ook helemaal gek van bontkragen :')
Laatst bijgewerkt door Letizia op 06-10-13 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:39

Die foto is echt te simpel, Letiets :')

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:44

Wat een raar paard hebben jullie :') . Misschien groeit ze er nog overheen?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:46

Betwijfel het :') Verpest voor het leven :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 23:13

Haha dat met dat been zwaaien doet Jas ook :P Deed eigenlijk altijd onbewust zijn hoeven altijd in dezelfde volgorde uitkrabben, tot meneer dat dus door had en al met het volgende been begin te zwaaien. Tegenwoordig maak ik er maar een verrassings volgorde van :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:28

Yusraa kan wel op commando 'pootje geven' :D

Als ik naar stal ga ben ik er ook wel een paar uurtjes, maar help ook mee met de rest van het werk, wat ik voor Yus ook al deed :) (Okee, werk klinkt heel zwaar, het is écht hobby ! :D)