[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:57

Skype bij de paarden in stal zou ook wel wat zijn!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:02

"Ga nu je eigen stal maar uitmesten"
"En nu jezelf beweging geven"

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:41

Haha dát zou wel een uitvinding zijn ja!
Hier lag er vanmorgen een dun laagje sneeuw, is nu weer weg.. maar ze voorspellen wel veel ja!

Fijn dat Djuun d'r bultjes weg zijn! Bij shief lijkt het ook wel weg te gaan, als ik nu borstel komen er allemaal iniminie stukjes huid met daaraan haar los en het aantal bobbeltjes zijn echt een heel stuk minder. Maar tis nog niet helemaal weg dus even afwachten :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:07

Leuke foto s :)

Ik was vanochtend al vroeg op pad.
Maar ging vanochtend weer lekker.
De gehele deur ging niet open dus heb hem echt lopen sjorren aan dat ding.

Mirka ingeladen en wat later dan gepland aangekomen op de kliniek.
Hebben kreupelheids onderzoek gedaan en ik heb onder het zadel gereden...dat laatste was echt voorlul rijden want ik reed te voorzichtig en dan heeft Mirka altijd zo iets van lekker boeiend zo mens op me rug :+
Maar was bang dat me knie zeer ging doen...achteraf juist want zit nu wel met een rotpijn op de bank.

terug naar Mirka :P Na het rijden foto s van hals/nek en rug gemaakt.

Prognose: Niks nada te zien op de foto
Conclusie: Hoogt waarschijnlijk door het zadel de boel vast gezet plus geen makkelijke Tante :+
Advies: 2 weken longe
2 weken door rijden met ander zadel uiteraard
kans is aanwezig dat de kreuplheid wat Mirka laat zien niet uit de HKO Komt

Beetje knudde is dat ik eigenlijk niet moet rijden...dus moet effe iets verzinnen....want ik vrees dat als ik eigenwijs genoeg ben om haar zelf op te bouwen 1.aan de pinnstillers moet, 2. me knie misschien verder kapot maak aan de andere kant wil ik het wel zelf doen...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:10

Zou het zo veel kwaad kunnen als je ze niet rijdt?
Ik zou het gewoon even uitleggen aan de kliniek, kijken wat ze zeggen. Persoonlijk vind ik niet dat je hiervoor je gezondheid in het spel moet zetten, straks heb je een groter probleem dan een scheur in je meniscus -O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:13

Ben het helemaal met Letiets eens, vooral niet je gezondheid op het spel zetten :n

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:26

Letizia schreef:
Zou het zo veel kwaad kunnen als je ze niet rijdt?
Ik zou het gewoon even uitleggen aan de kliniek, kijken wat ze zeggen. Persoonlijk vind ik niet dat je hiervoor je gezondheid in het spel moet zetten, straks heb je een groter probleem dan een scheur in je meniscus -O-

Ik zelf zit er inderdaad aan te denken om na die 6 weken na de operatie Mirka op te pakken.
Heeft zij optimaal rust gehad en met een beetje mazzel is de winter dan ook voor bij:)

Morgen eerst ffe naar de mensen dokter:P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:27

Lijkt me ook geen verkeerd plan, Jes!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:40

Iig goed nieuws dus Jes! Geen zichtbare aandoening, dat moet toch alvast een geruststelling zijn!

Umoyax is de laatste tijd enorm chagrijnig -O- Ik snap er echt niks van... Gisteren wilde ik m een stappie om zetten in zn box en sloeg hij zelfs keihard opzij! Weliswaar tegen de muur, maar toch.,... Hebben wel even gedebatteerd daarna natuurlijk :Y) Maar is gewoon niks voor hem... Buiten valt het ook ontzettend mee, maar in zn stal gaan steeds die oren plat.
Heb al bedacht om hem wat vaker even in de bak te zetten (paddock van hem en Padri is niet heel groot, misschien wil hij meer ruimte??) en om hem in zn stal gewoon wat meer met rust te laten, misschien is hij niet helemaal in zn hum en is zn stal zijn ''safe place''. Op de nieuwe stal zijn de paddocks veeeel groter dus wil ook een beetje afwachten wat er dan gebeurt. Denk ergens ook dat hij soms een beetje moe wordt van Padri, voorheen stond Bahiyya er wel bij of stond Umoyax samen met Marengo, misschien dat het probleem? Als het goed is komt hij op de nieuwe plek ook in een grotere groep met jonge hengsten..

Weet het effe niet meer -O- Vandaag buiten lekker een beetje aan het rommelen geweest, was ie enórm lief en attent, grote ogen en heel geïnteresseerd. Zetten ze op stal en doe zn deken af, ga poetsen en gelijk weer chagrijnig.

Iemand ook maar een flauw vermoeden? Hij is nooit zo... Altijd juist heel lief en rustig en knuffelig (ok, binnen wat stoer is, maar toch...).

Oh; vraagje... Volgens mn host ligt het virusprobleem op de site aan de virusscanner Avast, kan dat kloppen? (weet niet meer of ik dat al een keer had gevraagd trouwens? :P )

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:42

Leuk joh :') Komt mn host met een site voor gratis scan op malware etc, komt ie dus mooi met een melding :') (niet heel bijzonder overigens, maar denk wel dat het het probleem kan verklaren)

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:09

@ Amyz Ik zou niet te veel in stal poetsen. Ik haal alleen een borstel over Yack als ik zijn deken wissel en voor de rest laat ik hem met rust in zijn stal. Ik zie het altijd als zijn eigen plek en sommige willen daar gewoon rust.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:11

Amy; dat is een vrij bekend verschijnsel zodra je een 2e paard erbij hebt ;) en hij went wel :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:24

Lastig Amy! Denk ook dat het beter is om je paard in z'n box zo veel mogelijk met rust te laten (althans, dat geldt voor de paarden die hier staan, die vinden het ook niet prettig)

Nou hier ook een dik pak sneeuw hoor. Ik hou niet van sneeuw, maar oké ik geef toe: het geeft wel een mooi plaatje zo :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:50

ShamalArabs schreef:
Amy; dat is een vrij bekend verschijnsel zodra je een 2e paard erbij hebt ;) en hij went wel :j

Daar was ik al bang voor :') Gewoon een beetje met rust laten of juist meer aandacht geven? Is idd wel sinds Nashwa er staat, maar wilde het gewoon niet geloven dat ie daar zó chagrijnig van was :=

Op zich ben ik ook altijd voor stal = rustplek, maar voorheen deed ik daar ook altijd poetsen en dat vond hij dan heerlijk en heel gezellig. :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:18

amyz schreef:
ShamalArabs schreef:

Daar was ik al bang voor :') Gewoon een beetje met rust laten of juist meer aandacht geven? Is idd wel sinds Nashwa er staat, maar wilde het gewoon niet geloven dat ie daar zó chagrijnig van was :=

Op zich ben ik ook altijd voor stal = rustplek, maar voorheen deed ik daar ook altijd poetsen en dat vond hij dan heerlijk en heel gezellig. :)

Bij ons heeft het heel erg gewerkt door eerst aandacht aan de langst-aanwezige te geven en dan pas het nieuwe paard. en vooral duidelijk praten, dat ie echt niet aan de kant geschoven wordt etc. Het is vaak ook onze eigen houding, je bent blij met je nieuwste, dat voelt ie gewoon...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:19

Iloontjeehh schreef:
Nou hier ook een dik pak sneeuw hoor. Ik hou niet van sneeuw, maar oké ik geef toe: het geeft wel een mooi plaatje zo :D

+1

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:20

de ramen gaan er vandaag voor, ondanks dat het nog geen -5 is :') de helft van de paarden heeft een sneeuwbox :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:31

Kunnen ze een sneeuwpop in hun stal maken :')

Hier heeft het ook gesneeuwd, maar is ook al weer een eind weg, wel nog foto's kunnen schieten van Djuun, zal straks wel wat laten zien :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:51

Hier ligt echt net een centimeter sneeuw := Ziet er leuk uit, maar begint aan alle kanten al te smelten...

Maaaaaar; had mezelf met Havanna als doel gesteld toen er begin van het jaar sneeuw lag dat ze voor de volgende sneeuwval los zou kunnen....en dat doel hebben we gehaald! Ze kan vanmiddag lekker los, lekker ravotten in de sneeuw!!

Ylona thnx! Ik wist idd niet zo goed hoe ik er mee om moest gaan maar klinkt heel logisch wat je zegt :) Hem als eerste aandacht geven doe ik sowieso, maar ik ben denk ik wel te onduidelijk geweest over de situatie zeg maar.. Misschien iets te veel gedaan alsof er niks veranderd was, terwijl hij natuurlijk wel degelijk merkt dat er iets anders is :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:07

Hier ligt ook niet veel, maar de camping was wit, dus kon daar wel wat foto's schieten :)

Ik vind de tip van Ilona goed :j Maar zou er zelf ook niet te veel toestand van maken hoor, komt wel goed :)

Feuteus *D
[ITP] Arabian beauty Djunnah ook in de sneeuw!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:09

Iedere keer weer een genot om die mooie foto's van Djunnah te zien :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:45

hier ligt dik 10 cm inmiddels :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:53

Hier vrijwel niks :oo

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:06

Jes, als het blijkt dat dat het is met Mirka, is dat wel goed nieuws!
Als ik jou was (en het kan) zou ik gewoon ook samen rust nemen, volgens mij kan dat geen kwaad voor je paard en voor jou zeker niet!

Amy, ik heb avast dus dat kan!
Voor de zekerheid zou ik wel even opletten of je paard gevoelig is met borstelen zelf, (of last bij de buik) door de kou kan hij misschien wat pijnlijke spieren hebben?
Als hij het borstelen oké vind en nergens lichamelijke klachten laat zien zal hij het waarschijnlijk moeilijk vinden het baasje te delen.
Het kan ook even alles te gelijk zijn, paarden hebben ook wel eens een wat mindere periode, het komt vast weer goed.

Hier ook geen sneeuw erbij, vind het wel jammer, even kijken of ik vanmiddag met m'n dochter naar het park kan met de slee, daar is een grote bult waar je heel leuk vanaf kunt glijden! *\o/*

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:25

hier ligt minstens 10cm sneeuw! en het sneeuwt rustig door...
ik ga Djunnah dr topic zo bekijken, Noah heeft ook een sneeuw-gerelateerd topic: [ITP] en ik zei nog zo...