Ik zag op de deelnemers lijst van de DRHA dat je nirvana mee doet. Ik denk je doet met june mee dat is toch niet. hihi
Er rijden zoveel bekende mee in de green as grass dat ik echt wil komen kijken!
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-12 17:29
Wat t gaaf filmpje Nancy! En wij staan er ook nog op (Tie let heel goed op hoe t moet haha!) Alhoewel dit natuurlijk n heel mooi uitgevoerde Pattern was, en klinkt misschien stom, vond ik t moment in de IHT toen ze viel, opstond en met een big smile (show must go on!!) verder ging echt goud!!!
Wij laten de Rassenshow helaas even voor wat het is....Baal er echt van maar heb es zitten rekenen maar vind t echt veel geld, wat ik op dit moment wil besteden aan reininglessen en de normale shows.En het EK komt er natuurlijk ook nog es aan. Komt eigenlijk ook wel dat ik twee weken terug nogal duur geparkeerd heb. Voor t eerst in mijn leven (zweer t! ben ik "heel even" op n invalideparkeerplaats gaan staan... 340 eurie lichter, pffffff....
340 euro voor parkeren op een invalideparkeerplaats? Belachelijk!
Ik heb vandaag de cowboy uitgehangen... rijd momenteel een jonge merrie en vandaag besloot ze om het onderdeel rodeo te oefenen Mijn god, dat beest geeft rotbokken, echt dubbelvouwen en dan uitslaan naar achter... ben er maar afgesprongen voordat ik tegen de bakrand geplet zou worden Daarna er weer opgezeten en niks aan de hand.... beetje aan het puberen denk.
CounTree
Geplaatst: 24-04-12 19:08
Jeetje Yildiz, das echt nie normaal meer zeg!!! wat een boete!!
Jessica ik neem Nirvana mee, omdat June recent naar de osteopaat is geweest en ik nog aan het opbouwen ben.
Ik baal er wel van dat het zo regent, nu kan ik de stops niet oefenen met bijbehorende achterwaarts.....
Hey Malu, een jonge arabier?? Vertel eens! Ik las trouwens je advertentie op marktplaats dat je les geeft aan mensen op je eigen kanjer. Geinig zeg. Dat wordt mij ook veel gevraagd, erg verleidelijk, maar ik begin er absolute niet aan, heb geen zin om verplicht in de open als prof te moeten starten. Ik wil graag mijn amateur status behouden.
Wetsernfriek
Geplaatst: 24-04-12 19:33
Ja Malu ik zag ook je adje op marktplaats!!
Super filmpje Nancy, die twee zijn echt 2 handen of hoeven op één buik !
Ja Yildiz, das duidelijk een dure parkingplaats, kan begrijpen dat je dan even moet denken welke shows, het is soms allemaal zo duur voor enkel een lintje en een bekertje! De grote shows met geldprijzen zijn dan vaker ook duurder naar inschrijvingsgeld!
Hier ook wat nieuws, Mister Shameless gaat zaterdag terug naar school bij Juf Johanna om wat bij te leren, hopelijk doet hij het goed en treurt hij niet te erg als vorige keer en kan hij een show of 2 lopen!!! Is zo aanhankelijk aan de ruin, ziet hem als zijn papa en die zet hem soms ook op de plaats van zo en niet anders!
mvg Glenn
CounTree
Geplaatst: 24-04-12 19:42
Hey Leuk Glenn! Ben benieuwd, maar je houdt ons vast wel op de hoogte.
En wat je zegt, die prijzen.....pfff. Zo start ik zaterdag 2x. 1x in de ladies reining en 1x in de Green, dat kost dus gewoon ff bij elkaar EUR 82,50. En dit is nog niet eens dan NRHA, maar DRHA. En hoeveel deelnemers er ook zijn, lintjes is gewoon de eerste 7 geplaatste. Geldprijzen kunnen iets verder doorgaan tot bv 14e plaats, maar dan heb je nog niet zomaar je startgeld eruit hoor. Uberhaupt geld winnen bij de DRHA of NRHA is al een behoorlijk knappe prestatie, want ze rijden er zoooo goed. En dan toch doe ik mee....ben je dan maf of niet?
waarom nancy?? Gewoon mee doen! Ik zou het ook doen als we al wat verder waren geweest. Arabier of niet, het zijn ook paarden dus starten die handel! Owja natuurlijk! June was naar de osteo geweest ja. Nou moedig ik je wel aan met nirvana hoor!
Glenn, wat leuk zeg! Idd ons wel op de hoogte houden hoor!
Malu, een dubbelklap arab? Die heb ik ook! haha
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-12 20:07
Ik wilde het niet zeggen...
_Malu_
Geplaatst: 24-04-12 20:07
Geen arabier, een 4 jarige American Appaloosa. Echt een lief dier, ze heeft 1 keer eerder zo gebokt bij de eigenaar en die is er toen afgevallen en er niet meer echt mee gaan rijden. Het bleek toen dat ze een gekneusde rugwervel had en daarom was gaan bokken. Paardje heeft een jaar niks gedaan en ben haar nu weer aan het oppakken, dit was de 5 de keer dat ik erop zat en die keren daarvoor was ze erg braaf. Alleen vanmiddag had ze er geen zin in, begon al met opstijgen. Gewoon niet stil willen staan enz, dus had haar in de hoek geparkeerd en daar was ze het niet mee eens, ze maakte en perfecte rollback en ging er als een rodeopaard vandoor Daarna gelukkig wel weer braaf, verder pikt ze alles leuk op!
En wat lesgeven betreft, ik gaf mijn vorige bijrijdsters altijd 1 keer per week les op Kalief, als een soort bedankje. Vond dat erg leuk om te doen dus vandaar weer een beetje opzoek naar lesklanten. Kalief wil ik hoogstens 1 keer per week inzetten, dus heb het liefst mensen met eigen paarden. Zaterdag wel een les gegeven op Kalief en hij heeft zich echt keurig gedragen. Vrijdag ga ik haar lesgeven op eigen paard, dus ben benieuwd wat ik voor haar kan betekenen. Tja ik weet dat ik nu open moet starten, maar met een hengst moet je toch in de L2.... en ik gok niet dat ik binnenkort vervoer heb, dus voorlopig kunnen we lekker doortrainen en opzich moet L2 pleasure en horsemanship wel lukken.
haha ja die appies blijven mafkezen...hihi grapje. En ja Malu wat dat betreft heb je gelijk qua wran regels. Bij rasverenigingen moet je dan in de open, net als bij de NRHA. Jammer van dat vervoer, dat blijft lastig. Als je ergens op een stal staat is dat net ff makkelijker geregeld ivm elkaar meereizen. Maar paard aan huis is goud waard.
En lesgeven is natuurlijk ook heel erg leuk om te doen. Zo kunnen meer mensen met de sport kennis maken.
Bimmetje
Geplaatst: 24-04-12 20:19
Zo is het maar net. Appies zijn zeker niet de makkelijkste paarden. Ja nou ja Arabjes ook niet.
yildiz schreef:
Ik wilde het niet zeggen...
Wel een mooi woord eigenlijk. Dubbelklap-arab De appie versie: Dubbelklap-ap
CounTree
Geplaatst: 24-04-12 20:21
whaaaa
Dubbelklappie
_Malu_
Geplaatst: 24-04-12 20:22
Tja hij staat helaas niet bij huis en op stal zijn mensen niet meer fanatiek met wedstrijden... ze reden daar eerst allemaal western, nu weer overgestapt op engels en sowieso geen wedstrijden meer. Wie weet krijg ik ze ooit weer enthousiast.
Ik vind lesgeven idd erg leuk, en Kalief is gewoon heel grappig als lespaard.. en tja zolang we niet kunnen starten moet hij zich op een andere manier maar nuttig maken
Dubbelklap-ap
Bimmetje
Geplaatst: 24-04-12 20:25
CounTree schreef:
whaaaa
Dubbelklappie
CounTree
Geplaatst: 24-04-12 23:07
whaaaa krijg net mailtje, Cyann is allround L4 geworden j.l. zondag te Oud Gastel en het lint wordt opgestuurd Cyann weet het nog niet, dus niets tegen haar zeggen hoor.
joehoe ARABIAN RULES!!!! haha Yildiz!! ARABIAN POWERRRRRR De arabieren overheersen de wedstrijd te oud gastel
Oh en Jes, ik dacht dat je op faceboek de plek van de foto bedoelde waar die is genomen, ja lekker slimme willie ben ik weer. De demo is inderdaad hier bij ons in het durp bij de 4 sterren manege hier om de hoek. Het is voor het goede doel Kika kinderenkankervrij.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-12 06:58
Wat gaaf!!!! Feliciteer haar van mij!! Voor Cyann dus ook n paars lint en eternal Fame!
_Malu_
Geplaatst: 25-04-12 08:46
Wat goed van Cyann!
Ik ben gister toch iets minder goed terecht gekomen dan ik dacht... knie iets verdraaid ofzo... hij is nu een beetje dik en doet au
CounTree
Geplaatst: 25-04-12 09:08
oei, coolpack malu!!
Ik denk dat het lint wordt uitgereikt tijdens de demo die we hier gaan geven op de manege om de hoek bij ons. Gerda (speaker van oud gastel) doet daar ook aan mee. sttttt. weet onze trots nog niet.
Ploempje
Geplaatst: 25-04-12 09:59
Wat een mooie prestaties weeral bij jullie allemaal! Weeral het bewijs dat de arabjes het kunnen want kwam net deze advertentie tegen: (weg wegens niet geschikt voor de westernsport)
Nancy, wat goed zeg!!!!!!!!!! Super de super! Wat zal ze dat leuk vinden Ik had al gelezen ja dat je dacht dat ik de foto bedoelde ja haha ik denk al, simonshaven ligt hier toch helemaal niet? hihi
ja lachen he. En het allermooiste is dan nog: Dat yildiz L5 allround is en cyann dus in de L4. Hoezo arabieren zijn araklieren??? Yes we proved them wrong haha. Ik vind dat altijd zoooo tof! Nou Yildiz tis eigenlijk maar goed dat jullie niet in hetzelfde level rijden, anders hadden jullie elkaar nog in de weg gezeten . Nu zijn er twee eervolle vermeldingen!!
CounTree
Geplaatst: 25-04-12 12:23
Kreeg nog een leuke foto. Cyann vertelde al dat ze er gelukkig net bij kon...idd want je mag natuurlijk niet je zadel beet houden.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-12 14:37
Ja dat krijg je natuurlijk als er zoveel arabs gaan western rijden, te veel concurrentie haha! Maar zo was het mooi verdeeld ja! En voorlopig blijf ik nog wel L5 rijden, werken aan de lope en als ik en mijn juf de tijd rijp vinden een brief om hopelijk naar de L3 te gaan (en ook Reining te starten). Ik vind de L5 wel druk en niet zo fijn (had me ook weer laten klemrijden zondag) maar wel een goede klasse om te leren, juist omdat het zo druk is.
Vandaag weer zo trots op mn kanjers. Had Yul (mn jongste) meegenomen en na een ochtend hard werken met de smid, paarden buiten zetten, mesten en vegen (ja das wel een veegmachine, en dus met knoppen erop, en dus helemaal leuk!), wilde Yul natuurlijk ook even paardrijden. Het waaide nogal en normaal "schrikt"Tie dan altijd van de wapperende stukken plastic, maar met zon kleine op dr rug, nee hoor, zo voorzichtig! En Yul riep alleen maar: harder mama, harder mama! En dan helemaal in een deuk liggen als ie er bijna aflazert! Ik had mn jeugdzadeltje al te koop gezet (want Khan, de oudste, wil toch niet rijden), maar hou m denk ik toch maar even aan...(koestert nu ijdele hoop ).