Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:33

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:42

Leuke filmpjes Jes!!!

Wil trouwens Countree nog ff bedanken voor de vele tips die ze mij gegeven heeft zeker voor de SMS, Thanks!! :D
Ga zo de foto's op m'n gemakje doorkijken! Punt is dat ik Tie echt niet lekker vond lopen, vreselijk stug en ik vermoed spierpijn omdat ze gisteren doorgepakt is met de spin. Trouwens ook complimenten voor mijn juf Irene Smeets: 3 pupillen vandaag aanwezig waarvan 1 winnaar L3 reining en andere twee allroundchampion in resp L5 en L3!! *\o/*

Ja CT, ik dacht dat het ook vanaf L3 was. Had zelfs alles behalve Tie al geladen, hoor ik dat ik was omgeroepen als allroundwinnaar! Toch n leuke verrassing! :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:47

@ Bimmetje gaat al heel aardig, je ziet duidelijk der goede en slechte kant! Maar ze is rustig en braaf gebleven das al super en dat ze het nog goed deed nog beter!!

@ Yildiz Ja bij het trainen, bij de showarabieren en quarters geven ze gelatinaat (best wel kostelijk, maar helpt echt) omdit te voorkomen en nog van allerlei middeltjes!
mss kan je dat even proberen Yildiz, of juist een dagje rustiger aandoen voor de show zoals jezelf aangaf!

mvg Glenn

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:08

ja klopt glenn, je ziet in het filmkje heel duidelijk haar goede en slechte kant. Word aan gewerkt! ;) waar we voor gingen is gelukt en hebben we toch nog 2 prijsjes mee naar huis genomen, dat was extra voor ons! Ik ben nog steeds op mn roze wolk hihi

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:13

Gefeliciteerd Bimmetje en Yildiz!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:17

En ja hoor....Cyann kleurt het western wedstrijd topic over oud gastel weer Roze :') *-:) _O- :=

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:32

Ik kom me hier ook even melden.

Ik rij (nog) geen western met mijn arabier maar ben serieus de overstap aan het overwegen. Nou eigenlijk weet ik het al bijna zeker, alleen moet ik nog de praktische zaken eens bekijken.

Mijn arabier is eigenlijk aangekocht als 'verzorg' paard. Ik was lang ziek geweest en kon tijdens mijn revalidatie nog niet naar school, maar ik was het beu om thuis te zitten zonder doel. Intussen ben ik veel beter hersteld dan verwacht, en na een paar maand begon het toch te kriebelen om te rijden. We zijn begonnen in de dressuur maar we geraken echt niet vooruit. We hebben er allebei niet echt plezier in en het voelt veel te 'geforceerd'. We rijden dus niet echt serieus meer, we hobbelen wat rond en hebben samen lol.

Tot iemand me deze week vroeg waarom ik niet eens western probeer met hem. Ik ken niet zo veel van western, maar ik heb wel het gevoel dat dit ons veel beter zal liggen en zou het dus graag eens proberen.
Heeft hier iemand ervaring met het overstappen van engels naar western? Hoe is dit bij jullie verlopen?
En dan is er ook nog het zadel-probleem. Aangezien ik al geen goed engels zadel kon vinden zal dit waarschijnlijk niet zo gemakkelijk zijn. Waar kan ik het best beginnen? Kan ik best een typisch 'arabieren' westernzadel zoeken? Is een boomloos westernzadel iets voor een arabier of is dit moeilijk met hun bouw?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:38

Hey Welkom! Gauw overstappen is nu een must...hihi geintje.

Ach wie van ons is niet eerst gaan dressuren (behalve dan mijn dochter) en allemaal zijn we blijven hangen in de western (ok enkele uitgezonderd, maar daar gaan we het niet over hebben).

Ik zweer bij Bob Marshall boomloos en dan ook geen enkel ander merk boomloos. Aardig wat boomzadels versleten, minder en betere kwaliteit. BM is ideaal en beste voor mijn paardjes.

Gezellig dat je erbij bent. De dawra heeft jaarlijks een snuffeldag. Ga er eens kijken zou ik zeggen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:10

Welkom GG. Ik zou ook zeggen:OVERSTAPPEN! Dit is zoveel malen leuker ;)
Ik heb voor mijn arab een Continental equiflex. Past haar super. Je moet gewoon even testen wat voor zadel het beste op jouw paard past. ;)

Hier nog een filmpje van de reining die door mijn moeder gemaakt via de andere kant van de bak. :D
https://www.facebook.com/#!/photo.php?v=393602073994252

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 09:38

Welkom GG!!! De rest heeft t allemaal al gezegd, western is zo veelzijdig en past prima bij onze arabs!! <3

Dank je wel Malu! :D

Hey dat filmpie krijg ik niet geladen... Jes? (en ja dit keer zit ik op n vaste compu ;) )

Meeste pics van gisteren zijn jammerlijk mislukt (maaar ach zo fijn ging het allemaal niet dus who cares, haha!) Hier toch een paar om een impressie te geven:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder heb ik voor de liefhebber nog een linkje van n stukje van de spintraining. Per PB op te vragen! :D

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:54

Ik krijg het filmpje helaas ook niet geopend Bimmetje.

Welkom Geekgirl, ik ben 6 jaar geleden op western overgestapt en zou niet meer anders willen! Kun je bij jou in de buurt niet een keer westernles krijgen om te kijken of je het leuk vindt?

Leuke foto's Yil, mooie outfit ook!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:31

hey leuk filmpje Jes. die rechter spin begint er al behoorlijk goed op te lijken en die stops en rollbacks....dat in zo'n korte tijd, ik vind het knap! Trouwens, het is zowiezo al knap om een reining pattern te onthouden haha.

En Yildiz, geen dank hoor, dat hoort bij de westernsport elkaar beetje helpen ;-). Gister nog ff in het regelboek gesnuffeld....verplicht is allround uitreiking L3 t/m L1. Dus blijkbaar mag de organisatie dan zelf kiezen. Lachen joh....maaruh nog wat leuks gehad????

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 12:52

Een mooi paars lint en eternal fame! :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:58

Gefeliciteerd iedereen met de mooie resultaten! *\o/* Wat een mooie filmpjes ook, vind dat altijd weer heerlijk leerzaam om naar te kijken :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:00

Gefeliciteerd met de resultaten.

Micheal Hamerslag is bij Kerihm geweest en ik mag me trainingen weer op gaan pakken dus vanaf volgende week gaan we weer aan de gang om onze terug komst te maken

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 15:09

Goed nieuws, Joehoe!!!! *\o/* Mag je dan ook weer shows doen of voorlopig nog niet?

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:48

Mag ook weer shows rijden maar moeten nog even oefenen ;) hoop 28 mei de eerste weer te rijden

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:37

Super raven!

Yil, wat een mooie foto's van jullie! Jullie zien er top uit!

Nancy, dank je! Ja ze pakt alles zo goed op en dat komt ook echt wel doordat ze het zelf ook zo leuk vind allemaal. Ja en goede instructie natuurlijk, dat helpt altijd. ;)
Op deze filmpjes is duidelijk te zien ook dat de rechterspin al heel goed gaat, ze was hier al echt moe, nadat ze al 2x geshowd had, normaal is net wat meer voor mn been, nu niet meer zo, vandaar dat de linkerspin ook echt knudde was haha
Maar zit nog steeds op rose wolkje hoor! :D
Ja die stops en rollbacks, dat vind ze allemaal zo leuk om te doen. Daar heeft ze echt plezier in. Ze hebben me al zo vaak gezegd: jes, plates eronder! Maar he, dat gaat iets te vlug, dan moet ik ze plat spuiten om haar te kunnen laten beslaan. Kan nog maar pas zelf haar achtervoeten uit krabben laat staan haar al laten beslaan. Dat gaat even te vlug. Komt vanzelf met de tijd. ;) tot die tijd doen we rustige stops maken, want madam gaat echt zitten al. hihi

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:34

yildiz schreef:
Een mooi paars lint en eternal fame! :D

*\o/* :D

Maaruh wie was er dan allround bij de L4??? :roll:

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:43

Wow Yildiz, prachtig combi jullie beiden! Ze misstaat echt niet tss die dikbillen, haar vlakke houding en gangen!! En haar staart is al aardig teruggegroeid na dat yanour er zijn tandjes ingezet had ;-)!!

Super Raven dat je terug kan gaan de training opvatten!

Bimmetje, ja je mag mega trots zijn dat ze het zo goed doet, het kan alleen maar beteren! Komen veel western arabjes bij!!

Welkom GeekGirl, en ja ik zou ook moest ik van jouw zijn die overstap nemen! Ik heb op mijn arabjes ook equiflex had daarvoor een bob loomis nrha custome made zadel voor WALTER VAN AKEN (toen gekende belgische reiningruiter), maar mijn ruin was er uitgegroeid op zijn 7 jaar en dan kwam ik op een equiflex uit!

Boomloos zou ik dan voor de Bob Marshall, en kan je mss van één van de dawra leden eens testen op een snuffeldag!!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:57

Filmpje van Cyann der Trail:

Gate +1/2!!
jog over penalty -1/2
pickup-walkover-putdown penalty -1/2 and +1/2!!
L penalty -1.
All others 0!
SCORE 69!!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:10

Super leuk filmpje van Cyann en Nirvana, die twee doen het echt goed! _/-\o_

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 07:54

wat een leuk filmpje nancy! Echt super gaaf van cyann! Dat doet ze zomaar ff met zo'n wilde arab. :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:22

Thanks.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:24

raven schreef:
Gefeliciteerd met de resultaten.

Micheal Hamerslag is bij Kerihm geweest en ik mag me trainingen weer op gaan pakken dus vanaf volgende week gaan we weer aan de gang om onze terug komst te maken

Hoi Joyce,
dat is goed nieuws. Neem je hem nog wel mee naar de rassenshow?? Al is het alleen maar voor een gezellige buitenrit! Want volgens mij zijn Cyann der onderdelen zo erg verdeeld dat we tijd zat hebben.