Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Youko

Re: Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:47

AnneOmie schreef:
Titsia schreef:
Reageer enkel op de foto's die vind ik echt overdreven, vind het zelfs raar en zelfs té ver gaan dat ze paarden beginnen te opereren om er mooier uit te zien, als deze op een keuring komen zouden ze zo geschrapt mogen worden vind ik...

Vraagje aan alle arabierenhouders/fokkers die ook op keuringen gaan: ik dacht altijd dat die dish geen typisch kenmerk was en dat er daar dus niet op gekeurd werd?

Ben het helemaal met je eens!

Over je vraag over die dish... daar ben ik ook wel benieuwd naar, volgens mij is de dish een rastipisch kenmerk, maar kan mij vergissen, hou me niet bezig met keuringen e.d.

Er wordt volgens mij wel degelijk op gekeurd hoor. Een Arabier met een rechte knar krijgt minder punten voor Type. Er wordt dus wel degelijk op mooie smoeltjes gelet, maar dat zeker niet alleen...

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:32

Ik heb ook vrienden voor t leven: een super KWPN-er en n lief welshje (zit ook A-bloed in, hahahahah) Maar ik beperk me niet tot paarden; mijn hond en katten zijn ook mijn maatjes!
Ben wel heel blij dat de meeste arabieren die ik zie niet zo'n enge nek en deuk hebben want dat vind ik er erg ongezond uitzien! Mijn voorkeur gaat uit naar n grote kwpn-er, snap het ophemelen dan ook niet, ken dit ook alleen bij A-bezitters...? Wat is dat toch? Maar goed dat er zo veel rassen zijn zodat iedereen n paard kan rijden/hebben waar hij/zij voor valt en... waarin we n vriend voor t leven in vinden! Amen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:37

danifur schreef:
lissetje schreef:
als je van een arabier valt blijft hij bij jou staan tot je er weer op kan een gewoon paard schrikt en loopt weg en ziet wel waar het uitkomt!

beetje onzin niet?
toen ik van mijn paard viel bleef hij ook gewoon naast me staan!

Ten eerste: Daan, je moet niet vallen!!!
Ten 2e, het lijkt me juist dat de arabier eerder weg rent als zijn/haar ruiter er af valt, ze zijn nl veel nerveuser dan elk ander ras. ~Maar zeker weten doe ik t niet, mijn kwpn-er laat me er nooit afvallen, hihi
eneh, een 'gewoon' paard? Wat is dat? je bedoelt natuurlijk 'een ander ras'. Een arabier is ook maar 'gewoon' hoor!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:52

Youko schreef:
AnneOmie schreef:
Ben het helemaal met je eens!

Over je vraag over die dish... daar ben ik ook wel benieuwd naar, volgens mij is de dish een rastipisch kenmerk, maar kan mij vergissen, hou me niet bezig met keuringen e.d.

Er wordt volgens mij wel degelijk op gekeurd hoor. Een Arabier met een rechte knar krijgt minder punten voor Type. Er wordt dus wel degelijk op mooie smoeltjes gelet, maar dat zeker niet alleen...

Ja dat denk ik dus ook, alleen op type wordt er niet gekeurd. Mooi smoeltje vind ik ook wel belangrijk en bij de arabier hoort nu eenmaal een dish. Tica vind ik trouwens een prachtige merrie, heb haar zondag voor het eerst irl gezien en ze is echt heel mooi en ook een mooie maat. Is ze nog niet drachtig?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:07

dit onderwerp gaat over arabieren....dus logisch dat op dit onderwerp veel arabierenfanaten reageren!
Voor mensen die besmet zijn met het arabieren-virus is een arabier niet zo maar een "gewoon" paard!

Het is toch logisch dat arabieren-fanaten "hun" ras ophemelen, het zijn niet voor niets liefhebbers van dit ras!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:13

sherif schreef:
dit onderwerp gaat over arabieren....dus logisch dat op dit onderwerp veel arabierenfanaten reageren!
Voor mensen die besmet zijn met het arabieren-virus is een arabier niet zo maar een "gewoon" paard!

Het is toch logisch dat arabieren-fanaten "hun" ras ophemelen, het zijn niet voor niets liefhebbers van dit ras!

Ja maar er worden meningen gevraagd over extreme Arabieren. Dan kan je wel verwachten dat er niet alleen maar mensen zijn die Arabieren de hemel in prijzen.

Persoonlijk vind ik dat Arabieren-fanaten soms wel erg overdrijven, ik kan begrijpen dat je een bepaald ras leuk vind maar dingen als dit:

Citaat:
Alleen een arab
kan je doen zweven, je bijzonder doen voelen, je meenemen naar waar je maar wilt. Je doordringen met zijn prachtige ogen, zijn heerlijke karakter. Een vriend voor het leven. Dat is de arab

En dit:

Citaat:
voor de mensen die arabieren niet kennen zoals wij doen, is er niets specialers aan dan een ander paard inderdaad..
maar als ze je eenmaal verover hebben .. zullen deze mensen ook begrijpen wat wij bedoelen

Vind ik zwaar overdreven. Tuurlijk mag je gek zijn van een ras, maar dat wil niet zeggen dat andere rassen mensen niet een geweldig gevoel kunnen geven...

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:15

sherif schreef:

ja en mensen die liefhebbers zijn van een ander ras, zijn dat ook niet voor niets!
dus als mensen een reactie geven als: ik vind het er eng uitzien of t is mijn type niet krijg je meteen een hele berg commentaar over je heen!
terwijl er door de TS word gevraagd wat vinden jullie er nou van?!
en daarom moet iedereen gewoon lekker in zn waarde gelaten worden!

maar blijf wel eerlijk, en doe niet alsof dit t enige ras is die betrouwbaar, lief, snoezig enz is!
en dat alleen deze paarden blijven staan als je erafvalt! dat is toch onzin!

paarden zijn toch gewoon paarden?!
alleenmaal met een eigen in-uiterlijk.
en gelukkig maar want je koopt een paard omdat je erop gevallen bent en omdat t jou type is!
daarom moet iedereen dus gewoon in zn waarde gelaten worden.

Jus_dOrange: Dat bedoel ik nou ook te zeggen, tuurlijk mogen deze mensen gek zijn van hun ras, maar laat andere mensen dan lekker gek zijn van hun type!
Laatst bijgewerkt door danifur op 29-07-05 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:18

Niets op tegen dat jullie dol zijn op je arabier maar pas op dat t niet hysterisch wordt want die kant gaat t soms wel n beetje op. En nogmaals dat heb je bij de A-liefhebber toch meer dan bij andere rassen-fans. En eh.. elk paard is 'gewoon' dus maak n A nou niet n soort god of zo. Het staat niet netjes je zelf of je paard hoger te plaatsen dan anderen.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:49

Ohh magnum psyche!

http://magnumpsyche.com/

Hier kun je een filmpje van hem zien. Vooral van het eerste filmpje krijg ik kippenvel! Heerlijk!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:33

Daan, het gaat er ons juist ook om dat iedereen in zijn waarde wordt gelaten dus ook de arabierenliefhebbers moeten in hun waarde gelaten worden en opmerkingen als hartstikke lelijk en weet ik het wat allemaal vind ik ook niet echt netjes. Zeg dan gewoon het is mijn type paard niet.. nou prima ik val zelf ook niet op alle paardenrassen maar om nou te gaan zeggen dat ik kwpn of fries ofzo hartstikke lelijk vind dat vind ik te ver gaan.

Hysterisch doen we hier verder niet geloof ik Shir er is ook geen reden om zo fel te doen. Er werd zoals ik eerder al zei een mening gevraagd en daar reageren mensen op, het is logisch dat arabierenliefhebbers hier ook op reageren en hun mening over de arabier geven Ik denk als ik zo'n soort toppic over bijvoorbeeld de fries had geplaatst of fjord dat ik ook half fries en fjordliefhebbers over mij heen had gekregen met opmerkingen waarom voor hun de fries of fjord zo speciaal is. Feit is dat er al heel veel van dit soort toppics zijn geweest en zodra de arabierenliefhebbers daarop reageren dan hebben wij het meteen gedaan en voelen ons aangesproken

Voor een ieder is zijn eigen paard speciaal. De ene arab zal bij je blijven als je eraf valt en de ander niet dat geldt voor ieder ras

Shir hoe vaak hemel jij Il wel niet op voor jou is hij het bijzonderste wat er is Daan, jij hebt een hele bijzondere band met Fury en kunt met hem lezen en schrijven, zo zie je dat ieder paard/ras bijzonder is voor de eigenaar. Beauty is in the eye of the beholder

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:50

en daarom zeg ik ook dat iedereen in zijn waarde gelaten moet worden!

ik ben geloof ik juist de enige die zegt dat iedereen zn eigen paard het leukste vind.
en dat dat logisch is!

mij zal je nergens over horen!
ik heb geloof ik al zo een 10x gezegd laat iedereen in zn waarde.
Laatst bijgewerkt door danifur op 29-07-05 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:55

Als ik Ilion ophemel, gaat dat puur om Il en niet om de kwpn-erin zijn algemeen. Dat dat nu het ras is waar ik t meest op val doet er niet toe. De meeste kwpn-ers vind ik niet eens zo mooi. Maar er wordt wel in dit toppic geschreven dat n A de enig echt vriend voor t leven is; dat houdt dus in dat ik geen vrienden heb..... Zo zie ik t niet. Maar het valt wel op dat veel A-hebbers/liefhebbers daar te lyrisch over doen en in mijn ogen gaat dat naar de hysterische kant. Nu heb ik niet tegen n A maar ik heb er ook niets mee. Omar is en leuk beest, maar niet omdat t n A is gewoon omdat t Omar is! maar je moet toegeven dat die dondersteen v jou geen makkie is. Voor mij zou dat niets zijn, te onvoorspelbaar, daar moet je tegen kunnen of willen kunnen. Maar ik vind Omar heel anders dan die enge beesten op die foto's, dat zijn voor mij horror-plaatjes, gelukkig zie je zulke paarden zelden. Wees maar blij dat omar veel knapper is!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:57

[quote="AnneOmie"]
Shir hoe vaak hemel jij Il wel niet op voor jou is hij het bijzonderste wat er is

Vergeet niet dat Thimo dat natuurlijk is hahaha

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:17

Titsia schreef:
Reageer enkel op de foto's die vind ik echt overdreven, vind het zelfs raar en zelfs té ver gaan dat ze paarden beginnen te opereren om er mooier uit te zien, als deze op een keuring komen zouden ze zo geschrapt mogen worden vind ik...

Vraagje aan alle arabierenhouders/fokkers die ook op keuringen gaan: ik dacht altijd dat die dish geen typisch kenmerk was en dat er daar dus niet op gekeurd werd?

Dit is moeilijk om te antwoorden, oorspronkelijk was dit geen kenmerk en maakt het ook bij bepaalde juryleden niet uit of het hoofd gedeukt is of niet.

Deze punten tellen mee voor hoofd en hals en type. Er zijn paarden die top 5 in Parijs waren die GEEN deuk hadden. En er zijn paarden die wel deuk hadden die eens zover niet geraken.

Het is de fijntje van de neus en lengte van het hoofd, evenals de oren, plaats van de ogen, ... die belangrijk zijn

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:24

Ik ben ook arab-fanaat, maar vind sommige arabieren wat te breekbaar uitzien. Ik houd meer van het wat forsere type.

Zie de link in mijn onderschrift voor onze arab-hengst...

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:27

Over het ophemelen ben ik het ook helemaal niet eens.
Ik hoor dit dikwijls, iemand heeft een ras en gaan hun paard tot standaard van dat ras uitroepen. Dit vind ik helemaal fout. Elk levend dier heeft een eigen wil en leven. Het is zoals bij de mens, bvb in Belgie vinden ze de Nederlander gierig, zijn daarom alle Nederlander gierig??? Neen toch!!!!! Omdat een paar mensen dat vinden is dat geen standaard. Er zijn wel uiterlijke kenmerken en bepaalde innerlijke kenmerken. Jammer dat er zo geovergeneraliseerd wordt

Soms kan ik me enorm opwinden van de dingen die geschreven worden door de dan zogezegde "arabierkenners", dingen die helemaal fout zijn.

Ik doe dit al heel wat jaren en zit nog elke dag met mijn neus in de boeken om meer te weten te komen.

Wat ook is, als een forum je niet interesseert, reageer er niet op. Ik kijk ook naar veel fora, als ik er niets van weet of vind het geen mooi paard dan blijf ik er gewoon weg.

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:28

griebels schreef:
Ik ben ook arab-fanaat, maar vind sommige arabieren wat te breekbaar uitzien. Ik houd meer van het wat forsere type.

Zie de link in mijn onderschrift voor onze arab-hengst...

Mooie foto's, love his movements

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:31

Wij ook, en dat voor een ex-renner he

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:46

Shahim schreef:
Wat ook is, als een forum je niet interesseert, reageer er niet op. Ik kijk ook naar veel fora, als ik er niets van weet of vind het geen mooi paard dan blijf ik er gewoon weg.

Er wordt gevraagd wat mensen van zo'n (extreme) Arabier vind, er staat niet "alleen voor Arabieren-liefhebbers".

Als iemand heel trots op ITP of HAW foto's plaats van zijn/haar pony dan ga ik niet zeggen "die vind ik niet mooi". Maar dit topic is ook heel anders.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:55

hahahah en weer is het de arabier die stof doet opwaaien.. echt een deserthorse dus hahahahahahahahahahaha

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:51

jazz-fan schreef:
hahahah en weer is het de arabier die stof doet opwaaien.. echt een deserthorse dus hahahahahahahahahahaha

Flauw, zulke antwoorden leiden echt tot niets

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 20:44

ik hou niet zo van arabieren.Vooral niet die op zulke foto's vind ze zo nep.

zelf heb ik een vriendin met een arabier.Die vind wel mooi.Is ook niet zo nep. Gewoon een lkkr arabiertje.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:26

Citaat:
Flauw, zulke antwoorden leiden echt tot niets

nee hier leggen ze de rode loper voor uit wil je zeggen

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:24

Hihi

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:14

AnneOmie schreef:
Ja dat denk ik dus ook, alleen op type wordt er niet gekeurd. Mooi smoeltje vind ik ook wel belangrijk en bij de arabier hoort nu eenmaal een dish. Tica vind ik trouwens een prachtige merrie, heb haar zondag voor het eerst irl gezien en ze is echt heel mooi en ook een mooie maat. Is ze nog niet drachtig?

Hoi annemieke!

Thanks! Ik ben ook gek op haar... Ze haalt het nog lange niet bij die schitterende Egyptenaartjes (qua uiterlijk), maar het is een gigantische schat van een merrie ...

Ze is nog steeds niet drachtig en we geven het op voor dit jaar. We gaan volgend jaar weer een poging wagen, want dit jaar was gewoon een rampjaar!

Het positieve hiervan is wel dat ik eindelijk wat buitenritten kan inplannen met Tieks! Lekker naar het Loonse en Drunense duinen (of zijn daar veel dazen?). In iedergeval ik ga er lekker op uit trekken, heeeerlijk!