Hierbij een laatste foto van mijn knappe kerel, afgelopen vrijdag is hij naar de eeuwige groene weides vertrokken op veel te jonge leeftijd, hij heeft helaas nog geen 6 jaar oud morgen worden. Goodbye my friend
(Met dank aan Kim Hennevelt voor deze mooie foto)
Calimero_
Geplaatst: 09-01-17 10:17
Heel veel sterkte Nickyyyy!! Heftig, al helemaal op zo'n jonge leeftijd!
Ik heb inmiddels ook weer een Arabische volbloed in mijn bezit! Dit keer een dame, ben benieuwd hoe dat zal gaan! Ik heb nog geen mooie foto's helaas. Ze heeft ook nog heel wat groeien en volwassen worden te gaan maar dat komt wel goed!
Annikab
Geplaatst: 09-01-17 12:12
Jeetje Nicky, wat is er gebeurd?
Wie is deze dame, Calimero?
Mijn knappe knul alweer bijna 3!
Nickyyyy
Geplaatst: 09-01-17 12:27
Heel kort samengevat werkte zijn verteringsstelsel niet naar behoren, hierdoor bleven er resten mest en voer achter in zijn darmen en nam hij, ondanks dat hij alleen maar heel makkelijk verteerbaar voedsel kreeg, geen voedingsstoffen op uit zijn voer. Daarnaast was hij overgevoelig op voerwisselingen waardoor zijn darmen snel van slag waren, hij kreeg snel koliek en zijn mest was snel erg dun.
Door dat probleem zijn zijn darmen uiteindelijk van voor tot achter ontstoken geworden, deze ontstekingen zorgde er weer voor dat er zenuwen in zijn darmen niet goed functioneerde of zelfs stuk waren. Hier zijn we achter gekomen nadat hij afgelopen zomer vaker op de kliniek heeft gestaan als thuis en een biopt van zijn dikke darm hebben genomen.
Hij vertoonde wat tekenen van de grass sickniss, maar wat het exacte probleem nou is geweest dat zullen we nooit weten. De internist had dit probleem nog maar heel zelden gezien. Het kwam erop neer dat hij 24/7 pijn had aan zijn buik, hij op een heel strak dieet moest wat niet genoeg hielp bij hem, koliek op de loer lag en hij gewoon niet comfortabel was en dat heeft me doen besluiten hem te laten gaan.
nicky .. wat een triest bericht.. Sterkte met het verlies..!
Wat een knappe paardjes komen er voorbij Zwarte arabier is toch wel een droompaard
Al_Zawraa
Geplaatst: 09-01-17 17:54
Nicky wat ontzettend triest.. Heel veel sterkte met het verlies
Ben ik dan echt de enige die niks heeft met een zwarte Arabier? Al van jongs af aan wou ik altijd een Arabische schimmel merrie Nog nooit de fantasie gehad over een zwarte Arabier (hengst)
Ik wou een bruine met een kol en vier witte benen Ben tot de drie witte benen en kol gekomen
Annikab
Geplaatst: 10-01-17 10:39
Bedankt voor de complimenten over m'n zwartje Ik heb nooit de expliciete wens gehad voor een zwarte arabier. Ik heb Euforio zelf gefokt en hij is 'per ongeluk' zwart geworden Zijn moeder is bruin en zijn vader vos, dus het was best een verrassing!
Zeep
Geplaatst: 11-01-17 11:33
Hallo allemaal, ik lees al jaren op Bokt maar nog nooit iets geplaatst, maar nu is het zover Dit is Fyodor, mijn arabier van 11 jaar. Ik ben echt superblij met hem!