[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:32

jullie gaan haaaaaard!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:53

ik verveel me... wil eigenlijk een spelletje spelen even maar zou niet weten wat D: Zoo tycoon kan ik niet vinden, Mijn manege heb ik geen zin in en de Sims duurt me veel te lang met opstarten en ik wil maar een uurtje spelen :p

Dan maar vast een filmpje zoeken :Y)

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:57

ik laat haar in maart dekken door DF Nashwan :D

haar neus ed is gewoon gedaan met scheerschuim en scheermesjes.. dan een aantal keer goed in de babyolie zetten en voordat je de ring ingaat huppa highlighter erop

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:09

Wat een geld :oo Hij stond/staat volgens mij ook op de boktmarkt, vind het toch echt te duur hoor. Vind hem erg gaaf, maar eerst maar eens in het echt zien zijn me al veel meer paarden tegengevallen op show :+

Pfft ik had het effe puur benauwd net :=
Zoals gezegd met Nas en Umoyax samen op de foto. Ging allemaal goed, Daan stand-by, helemaal top. Laatste moment besloten ze met showhalster te doen (ik zou eigenlijk stalhalster doen) en aangezien ik daar niet op voorbereid was oud kettinkje geleend van Danielle.
Dus ik sta tussen Umoyax en Nas in, 2,5-jarige puber aan de ene hand en zijn favoriete merrie aan de andere kant.
Bedeltje van mn armband blijft haken aan Umoyax zn touw en terwijl ik dat probeer los te peuteren breekt ineens de ketting van Umoyax :oo

Was echt effe f*ck f*ck f*ck -momentje. Dus Daan en ik staan te kijken, halve seconde eigenlijk om plan te trekken..........wat doet die kneus van een hengst?

Hij steekt zn kop in het gras en begint te eten _O- Daan op dr dooie gemakkie met Nas t land uit, draadje dicht, Umoyax keek niet op of om :')
Toen ik m wilde pakken kreeg ik nog even een extra aderverknettering want meneer wilde niet en besloot als een idioot te gaan rennen op het natte gras. Uiteindelijk de biksbeker gepakt want voor eten doet ie álles.

Pfft.....

_O- Woeste Harry.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:19

jazz-fan schreef:
ik laat haar in maart dekken door DF Nashwan :D

haar neus ed is gewoon gedaan met scheerschuim en scheermesjes.. dan een aantal keer goed in de babyolie zetten en voordat je de ring ingaat huppa highlighter erop

Mooi gedaan hoor! Ze zag er tiptop uit, was alleen ff nieuwsgierig (verder geen kaas gegeten van make-up voor de show, hooguit een beetje vet voor foto's of op wedstrijd)

Oeps dat was ff een spannend momentje Amy, gelukkig stond er gras haha. Maar... gelukt dus? :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:30

Jaaa dat wel hoor :D

Fawkiah zag er zeker tiptop uit, echt super! :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:47

Appeltje :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:04

@amy pff das wel ff schrikken zeg...

Asal lust geen appels whaha als het niet anders is eet ze er 1 maar als ik er 2 in dr voerbak doe dan laat ze er zo 1 liggen whaha

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:33

Djuun met dr mooie avond jurk :') alle mannen wild.

Kat UK maar buiten die periode plannen:P
Of er voor :')
Ik wil de beebs natuurlijk vers van de pers zien :P

Mo heeft lekker losgestaan vandaag, stonden 2 merrie's naast hem in de andere paddock, grens aan elkaar met alleen een heg tussen.
Maakte zich totaal niet druk, vond het gezellig en bleef relax staan +:)+

Mo staat onder 0 grams, moet even nog een tussen deken bestellen van 100 a 150 gram.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:07

Ohhhh de foto's druppelen binnen hier.....zijn weer fantastisch. Net in een deuk gelegen om een foto van Umoyax die zó duidelijk geposeerd is _O-
Echt waar, die spoort niet hoor. Ik hoef m alleen maar te parkeren en de camera aan te wijzen, de rest doet hij :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:08

Noah doet altijd de oortjes er op, maar zelfs dan kan hij ontzettend knullig kijken :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:11

Ohh nee, Umoyax heeft een heel arsenaal aan blikken en poses _O- Gevoelig, alert, staar-in-de-verte....
Ik kan m serieus neerzetten en dan kijkt ie een tijdje geconcentreerd naar links, naar rechts, naar voren, etc.

T is een belevenis op zich :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:16

Noah kijkt gewoon altijd schattig :+ die heb ik nog nooit stoer zien kijken _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:45

Welkom Nicky!
Schattige puppels, toevallig had ik het met mijn over het feit dat je nog maar weinig bouviers ziet, vroeger veel vaker!

Mooi filmpje Kat, ik voelde me even nils holgerson! :P
Werd ze nou volgende week gescant?

Djuuntje, mooi nachtponnetje, maar die oude was wel spannender <<) .

Haha, Amy, gelukkig gaat bij Umo de liefde ook door de maag.. :=

Bij Mo ook als hij zo rustig blijft met al die dames!

Asal is wel echt apart hoor dat ze geen appels lust.. :') ze is zeker meer van de kaviaar?

Fuego heb ik juist met het warme weer zijn deken opgedaan...ik haalde hem al stresserig uit de wei vanwege de beestjes en hij begon thuis gelijk te schuren..
Een dun vliegendekentje kan hij niet op met de vleesetende poownie dus dan zijn ongevoerde regendeken maar.

En mijn man heeft nog lekker gestunt vanavond met de geit... _O-
Nikita en ik hadden de paardjes even geborsteld en toen opeens liep de geit op 3 pootjes.. :?
Mijn man geroepen om hem vast te houden want die dikke bok (Nee niet mijn man :P )is oersterk..
Ik bij zijn pootjes kijken en bij zijn hoefje, begon hij te klieren en duwde zo mijn man achterover over het middenschot, de geit er zelf ook achteraan en daar lagen ze op hun rug aan de andere kant.. :x
Dus mijn man heeft weer een mooie blauwe plek erbij! :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:47

@miranda dat heb ik nog niet geprobeerd misschien moet ik dat toch eens voorhouden whaha nee wortels snoepjes alles lust behalve dat dus

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:58

Haha Miranda toen kon je het voetje wel goed bekijken zeker. als ze beide onderste boven lagen :+
Mo heeft ook diverse uitdrukkingen :') Bobbie de kat trouwens ook :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:16

Ja, ik denk da tAsal gewoon een diva is... :')

Jes, Martijn had hem eerst nog wel vastgehouden want hij was ook bang dat ie anders middenop hem sprong..maar daarna wurmde hij zich toch los...hij liep wel weer helemaal goed, alleen nu heeft mijn een zeer pootje. :+
Was het wel waard hoor, Nikita en ik hebben wel lekker gelachen. :D

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:18

Sieltjuh schreef:
Ik zal er wel geen verstand van hebben, maar dit is toch best wel een behoorlijk hoge vraagprijs :=
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
(als ik het vergelijk met andere dieren die te koop staan, of ligt dit aan show-uitslagen/afstamming?)

2 jaar pas, maar nu al een heel fraai hoofd, dat wordt alleen maar beter als hij opdroogt. Groot oog, mooie hals. Goede bouw, goed beenwerk en schouderruimte om naar voren te bewegen, toont zelfs op deze foto's duidelijk afdruk en beweegt dus correct (vanuit de achterhand ipv de voorhand wat je helaas veel ziet). Veel body nu al, veel borst/boeg. Helemaal in balans.

Absoluut de prijs waard indien beide ballen intact en ingedaald zijn en hij ook vruchtbaar is. Ik zou deze niet eens in het echt hoeven bekijken om nu al te weten dat het een goed paard is.

*edit* ik heb niet naar de afstamming gekeken trouwens, dus geen idee wie vader/moeder etc zijn :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:25

Ik vind het knap dat je dat allemaal ziet vanaf een foto, zou het zelf nooooit aandurven een paard vanaf een foto te kopen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:30

Ik werk veel met photoshop.,....vertrouw nooit meer iets vanaf een foto :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:32

Nouja, gezien zijn showresultaten zal het ook wel een goed paard zijn hoor, absoluut want anders redt je dat niet., maar ik kan dat soort dingen altijd moeilijk beoordelen vanaf een foto.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:36

Iloontjeehh schreef:
Ik vind het knap dat je dat allemaal ziet vanaf een foto, zou het zelf nooooit aandurven een paard vanaf een foto te kopen.

foto 1 en 2 kun je hoofd en hals en oog goed bekijken :)

op 2 3 en 4 zie je dat hij onder alle hoeken zijn benen onder het lijf beweegt van achter, diep onder het lijf, dat betekent dat hij van achter afzet. Tevens gaan zijn benen recht, als er sprake was van een maaiende beweging, dan zou je dat eruit kunnen halen op de 3e foto in die houding, dat is het moment precies waar je dat zou moeten kunnen zien. Zelfs als de beweging op dát moment correct was, dan zou je het kunnen zien aan de hoefvorm, deze is dan altijd iets links of rechts van de middenlijn van het been. Ik kan het andere voorbeen niet heel goed zien, maar aan wat ik kan zien kan ik vrij zeker zijn dat ook daar de middenlijn kloppend is. Hij is geen sterrenkijker, dat zou je zien aan de hals en de manier waarop deze buigt als ie toch besluit te buigen. Deze ziet er heel natuurlijk uit, duidelijk voor mij dat hij altijd buigt in beweging (bovendien is 90% van de sterrenkijker een beweger vanaf de voorhand). De rest van de bouw spreekt voor zich denk ik ;) Je kunt ook zien trouwens dat hij niet nét bekapt is, wat dus eventuele "verkappingen" bijna onmogelijk maakt aan de hoefstand :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:47

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:50

Nou ik vind het knap ;) Ik zit bijv. weleens foto's en uitslagen van een show te bekijken en dat denk ik: huuuh hoe kan dat nou? Vanaf de foto is dat paard veel mooier dan bijv. de winnaar.

Ik zou dan toch willen weten hoe zo'n paard eruit ziet zonder make-up, hoe hij stapt en draaft op het harde en hoe de beenstand in stilstand is. Ik denk wel dat je zeker een hele goeie eerste indruk van een foto kunt hebben, maar echt beoordelen lukt mij niet (heb ik ook te weinig kennis van beenstanden en bouw voor)

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:08

Ben weer ff paardjes voeren gelijk weer lees werk ;) .
Zeker mooi 2jarig goed gefokt helaas ver boven mijn buget en me stallen staan vol.
Even ander nieuwes ondanks dat mr er al sinds mijn verjaardag staat 31mei .
Super verjaardags cadeau van me ouders en me mannetje .
Zijn sinds vandag de papieren enz rond mag dus eindelijk met trots zeggen ,
Dat ik eigenaar ben van deze jaarlinghengst kanjer SL carthago psytadelxsalaa diva .
Hopelijk gaan we volgend jaar ook gezellig wat shows af .
Kan helaas even geen foto via me telefoon plaatsen zal ik morgen even doen.

@jessica ik ga eigenlijk liever voor de babys heen zodat ik niks van ze hoef te missen.
Maar als weer zo lange winter kunnen we denk beter later gaan .
Gezien de evt trektoch of wilde je alleen na londen dan maakt de kou me niks uit.
Heb het nog al snel koud hoe ik afgelopen winter heb overleeft weet ik nog steeds niet.
Puff wat verhaal weer:) hahaha