nee niete cht. ik ken macrame. maar ik zou dan proberen om het knopje naar binnen te kunnen drukken. dat je dat zeg maar onder zo een zeidraadje maakt? kan dat denk je
jokari
Geplaatst: 14-08-12 23:09
Ik heb een paar jaar terug een soort stofje gebruikt, dat je kunt strijken. Je weet wel, hetzelfde systeem als van die dingetjes die je op een jeans kan strijken om een scheurtje weg te moffelen. In de hobbywinkel hier in de buurt hadden ze zo'n stofje van een paar cm breed maar wel vrij lang. Was een beetje onhandig strijken op een gevlochten halster, maar resultaat was wel knap.
Wat ook een optie is, is velours met een zelfklevende achterkant. Weet wel niet hoe goed dat zou blijven zitten wanneer je het halster ook effectief gebruikt.
dat ligt aan de dikte van je binnenste lijnen. kzou zorgen dat het binnenste koord wel een cm breed is zeg maar. (of meerdere koorden naast mekaar gebruiken) buitenste lijnen maakt dan niet uit. maar onthoud wel dat je flink at meters koord nodig hebt want macrame zorgt dat je ontzettend veel touw verliest door de vlecht.ik werkte voor een stuk van 40 cm. met ongeveer 8 meter per touw(4 meter dubbel).
nee dat dan weer niet. wel iets van dezelfde dikte en breedte als het draad wat je er omheen gaat macrame. dus je kunt hetzelfde draad doen al vind ik dat persoonlijk zonde aangezien jehet niet gaat zien waarschijnlijk. neem wel een soortgelijke kleur, voor het geval dat
xElienx
Geplaatst: 15-08-12 07:25
idsie schreef:
heel mooi elien! heb je die kabel ook zelf gemaakt? zo ja, hoe doe je dat? vraag ik me al maanden af
je bedoelt van de laatste? die heb ik niet zelf gemaakt. Aimy was daar nogal fanatiek en zo stevig had ik mn halsters nu ook weer niet gemaakt
idsie
Geplaatst: 15-08-12 22:31
ja die bedoelde ik^^
mijn halster is vandaag nog even flink op de proef gesteld bij een fotoshoot^^ en hijs nog helemaal heel!!!
ik rijg de kralen zelf. maak deze vervolgens vast aan een knoop en die knoop weer aan het halster.
hier een foto van mijn allernieuwste creatie (ben er nog mee bezig) de binnenkant (waar je hier de draadjes ziet van de neusriem kralen, ga ik mogelijk met nog een laag biothane overleggen^^
Gaaf hoor! Ik heb hier kralen geregen voor kwastje. Had eerst van wol kwastjes gemaakt, maar vind het niet zo bij dit halster passen waarmee ik bezig ben...
Ik heb zelf geen Arabiertje ofzo (wel een NRPS merrie), maar ik ben in mijn vrije tijd wel graag creatief bezig. Het lijk mij dus super om eens een halstertje in elkaar te knutselen voor mijn merrie En hier zie ik enkele schitterende ideetjes
Ben zelf ook benieuwd wat ik ga maken om eerlijk te zijn en macramé-halster vind ik wel iets hebben, zeker met kleine details eraan Ik zal toch nog even moeten zoeken/nadenken over en naar idee'tjes denk ik zo
Maar wat ik me afvraag: welke spullen gebruiken jullie om mee te werken ?? Ik veronderstel dat een lapje stof van een oud laken niet voldoende is voor een mooi halster van te maken
*nylonband *verschillende soorten sierband (te halen op de markt) * sijdedraad (toch?) voor macrame werk. * de ringen kun je bij de bouwmarkt of op internet halen. * wol
zijdedraad. is wel glad, erg mooi, maar ik vind het moeilijk om de uiteindes stevig af te werken omdat het zo glibberig is.
eentje met sierband maar dan met extra ringen zodat ik het als sidepull kan gebruiken, dat zou ik nog wel cool vinden. Moet ik eens over nadenken of ik dat stevig genoeg kan krijgen. (mevrouw kan nl nogal tegenstribbelen met momenten )
ik bestel het bij een site uit duitsland. via google vind je wel meerdere sites waar je kan bestellen.
kopen in winkels is vrijwel niet mogelijk.
xLIESSSx
Geplaatst: 17-08-12 18:33
idsie schreef:
ik bestel het bij een site uit duitsland. via google vind je wel meerdere sites waar je kan bestellen.
kopen in winkels is vrijwel niet mogelijk.
Ik dacht al zoiets... En op Google vind ik eigenlijk ook weinig :p Wel webshops die het verkopen als hoofdstel, maar ze verkopen die biothane niet los... Niet haal handig als ik er zelf iets mee wil maken hé :p Ik denk dus dat ik sneller aan zijdedraad geraak dan aan biothane