arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:50

Hij toont inderdaad supergroot, maar da's alleen maar mooi vind ik :j

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 17:51

Vind hem wel mooi.. Maar ik heb zelf altijd meer met pony's gehad..
Dus zou het mooier vinden met kortere benen :P
Maar dat is een kwestie van smaak :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:54

Ik rij wel liever op pony's / damespaarden. Ik heb het nooit zo gehad op kastelen (=vanaf 1.70 :P)

Klein maar fijn :D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 17:55

Inderdaad, wat moet ik met zo'n groot ding :P

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:56

ik vind het juist ook mooi dat ie zo groot toont:D maar inderdaad dat is een kwestie van smaak..ik hou er gewoon niet van als je benen onder ze buik uit komen.. en ja de madiar kindjes lijken nou eenmaal heel erg op hun opa Drug:D:D waar ik heeeel trots op ben! wat is dat een beest zeg!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 17:59

Vind het ook niet mooi als benen onder de buik weg komen. Maar dat is meer een kwestie van hoe groot is de ruiter dan hoe groot het paard is.. Toch?

Vind hem wel mooi hoor, daar niet van :)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:08

@Saskia; ik rijd haar niet echt bij elkaar, dit is meer de houding waarin zij het makkelijkste liep op dat moment :P In de 2weken aanloop voor de wedstrijd heb ik haar niet gereden door een (steeds terugkomende, grr) rugblessure, en daarnaast heb ik nooit echt de tijd gehad om haar door te rijden, dus heb ik haar maar gewoon laten lopen zoals zij het aangaf, in verband met mijn rug en haar drakengedrag dat verdriedubbelt op vreemd terrein, had ik geen zin in een zwaar gevecht :P

Maat maakt voor mij eigenlijk niet zoveel uit, Pirouette is 1.46 en daar pas ik prima op, maar ook met kwpn'ers van 1.84 rijd ik leuk mn rondjes ^^

Hier nog 2 fotootjes van N.D.'s Pirouette, de bovenste is van Paard&Koets 2009, en de onderste van een paar weken terug, toen ik er weer voor het eerst sinds 8maanden op zat :D

Afbeelding

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:38

Piert is ook 1.58, maar ja, ik ben 1.74, dus zij toont onder mij niet zo heel groot...

Fotootje van gisteren:
Afbeelding

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:39

mijn foto's staan in het begin van dit topic, wie hebben nog meer dit weekend wedstrijd?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 21:58

Ik heb dit weekend wedstrijd.
Selectie wedstrijd voor de Friese kampioenschappen :D

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:00

:D

Laten wel ff weten hoe het gegaan is toch? Of anders in het topic op arabischevolbloeden O:)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 22:03

Jazeker :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:19

saskia1989 schreef:
Afbeelding
Almelose Ruiterdagen 2010 L1

Wat voor afstamming zit hierachter? Hij doet me heel erg denken aan die van mij :)

Ik meld me bij deze meteen ook maar even dan ;)
Mijn arabier loopt sinds vorige maand klasse IV endurance. 4 weken terug een 3 daagse van 210km gereden en volgend weekend starten we onze eerste 160er.
In de winter probeer ik dressuur te starten, maar dat is pas 1x gelukt. We staan nu B+3 :D

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 00:25

@Djilna; dat is Pamflet (Madiar x Proza v. Aspect)
@Calimero_; waar rijd je ergens? Een vriendin van mij heeft komend weekend ook selecties voor de Friese, in de L1 :P

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 07:49

Hey wat leuk dat dit topic echt aan het lopen is zie heel veel leuke combinaties voorbij komen

Ik hoop ook over niet al te lange tijd weer in de wedstrijdring te verschijnen met mijn kanjers, telkens als ik weer wou starten kwam er weer wat tussen, maar zijn sinds afgelopen zaterdag verhuisd en hebben de paarden eindelijk bij huis, en Sier staat nu ook zowat op steenworp afstand(was eerder ruim half uurtje rijden) dus het trainen zal nu allemaal wat makkelijker gaan. tevens zijn we zijn dochter nu aan het inrijden wat ook super gaat.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 09:30

BabiiVeeraa schreef:
@Djilna; dat is Pamflet (Madiar x Proza v. Aspect)
@Calimero_; waar rijd je ergens? Een vriendin van mij heeft komend weekend ook selecties voor de Friese, in de L1 :P

Ik rijd in Franeker :)

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:45

@babiiveeraa wow 1.46! dat zou je niet zeggen als ik zo die foto zie! maar jij bent dan zeker ook niet zo groot? wat voor afstammeling heeft haar moeder dan? want pamflet is echt een en al renbloed vaderskant drug en madiar en moederskant aspect! daarom ben ik toch wel trots dat ik m in de dressuurhouding krijg:P

wat rijd jij nu met Pirouette?

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:37

saskia1989 schreef:
@babiiveeraa wow 1.46! dat zou je niet zeggen als ik zo die foto zie! maar jij bent dan zeker ook niet zo groot? wat voor afstammeling heeft haar moeder dan? want pamflet is echt een en al renbloed vaderskant drug en madiar en moederskant aspect! daarom ben ik toch wel trots dat ik m in de dressuurhouding krijg:P

wat rijd jij nu met Pirouette?

Pirouette is niet de merrie van Madiar he ;) Zij is Bezmen x Pironitsja (v. Aut), we reden voor onze stop M2, en zijn daar nu weer langzaam naartoe aan het gaan!

Amerika is Madiar uit Artemida (v. Mukomol). Veel van onze paarden hebben op de renbaan gelopen, de russische import zowiezo allemaal, maar die doen het nu ook allemaal goed in de sport, zowel dressuur als endurance.
Naar mijn mening kan ieder gezond paard een dressuurhouding aannemen en ook het Z kunnen bereiken. Bij de een zal het alleen makkelijker zijn dan bij de ander, en dat heeft veel te maken met de bouw van het paard, maar ook met het doorzettingsvermogen van de ruiter.
Pirouette bijvoorbeeld heeft totaal geen fijne bouw voor de dressuur, haar kruis klopt niet en haar rechterheup staat scheef, waardoor het voor haar heel moeilijk is om van achter te zakken, zeker bij oefeningen waarin rechts achter extra wordt belast. Zij zou anatomisch gezien eigenlijk al het M1 niet aankunnen, maar door goed te trainen en haar ontzettend grote drang om te werken en te pleasen, zijn we er toch gekomen :D

Ik ben zelf trouwens 1.69, dus niet zo heel klein :P
Maar mijn lichaam is uit verhouding, klein bovenlijf en dus eigenlijk te lange benen, waardoor ik niet zo hoog boven kleine paarden uitkom :P

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:56

ohh haha na dan was ik een beetje in de war:P heb je geen foto van Amerika dan? Pamflet heeft op zich voor een arabier wel een goede bouw voor de dressuur, alleen heeft hij hele lange achterbenen. van zichzelf is hij ook achter heel wijd maar dat word steeds minder door de dressuuroefeningen. Maar rij je met Amerika ook dressuur dan? zo ja op welk niveau? en waar heb je haar vandaan? beetje veel vragen maar ik vind het echt leuk!!!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:33

Haha maakt niet uit :P
Foto's van Amerika staan op de vorige bladzijde (7).. Zij heeft ook een hele fijne bouw (1e premie merrie met een score van 86.0), maar zij is nu nog te dominant. Als ze daar doorheen is vliegt ze door alle klasses heen, want de aanleg en bouw heeft ze zeker, nu dat eigenwijze koppie van dr nog :P
Ik heb nu door studie (paarden in Brabant, studie in Drenthe) weinig tijd om er echt mee aan het werk te gaan, dus ik breng haar niet uit op wedstrijden. Met trainen is ze BB tot L2 niveau, hangt af van dr bui xD
Spring jij trouwens met Pamflet? Amerika trekt heel erg op het hout, ze springt echt enorm! Zeker in het bos *SGW Etten-Leur is ieder jaar bij mij in de straat :P*, geen hindernis is haar te hoog :P

Wij hebben haar als 4jarige gekocht op de veiling, ze kwam toen van Tersk (Rusland), daar heeft ze als 2 en 3 jarige op de renbaan gestaan en heel goed gekoerst. Toen wij haar kochten was ze drachtig van Mat (Armaniak x Matritsa), dit werd een hengstje N.D.'s Matrix, die goed heeft gelopen in Duindigt en nu ergens in noord-holland staat als rijpaard. Het jaar daarop hebben wij haar laten dekken door Marcipan, wat weer een hengstje gaf, N.D.'s Marcan, die inmiddels helaas geruind is en dit jaar zijn start in de endurance gaat maken (nieuwe eigenaresse heeft al veel aanvragen voor dekkingen gehad en heeft nu spijt dat ze hem liet ruinen). 3jaar terug is Amerika gedekt door Valerio IBN Eternity, en nu hebben wij een prachtig 2jarig schimmelmerrietje van haar, N.D.'s Aruba. Zij doet het goed op de keuringen, maar blijft dit jaar thuis om wat uit te groeien.
Al haar kinderen zijn trouwens ook erg groot, N.D.'s Marcan was met zijn 4 jaar 1.60 :P

@Calimero_ (wat is btw je echte naam? :P) hmm, ik ben slecht met topografie.. Mijn vriendin komt uit Appelscha, rijden jullie dan in dezelfde kring? :P

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:52

haha oh ja even vergeten dat je al foto's had laten zien:D
ik spring trouwens niet met hem, hij vind het echt doodeng! ik ben nu wel met longeren balkjes aan het lopen en dat gaat steeds beter ook in de galop, goed voor ze achterbeen want die is zo stijf als wat in de galop:P Pamflet heeft ook gekoerst in rusland met goede resultaten daarom vraag ik me ook een beetje af waarom hij verkocht moest worden...misschien toch niet goed genoeg ik weet het niet. maar ik ben blij dat hij nu van mij is! hij heeft een super karakter alleen met rijden is ie verschrikkelijk moeilijk.. maar dat komt vanzelf wel goed hoop ik hahahah

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 13:05

Ik heet kim in het echt. En nee, ik rijd helemaal boven in friesland dus een hele andere kring

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:19

Calimero_ schreef:
Ik heet kim in het echt. En nee, ik rijd helemaal boven in friesland dus een hele andere kring

Oh okee, zoals ik al zei, topografie is niet mijn ding :P

@Saskia; in Tersk hebben, hoewel het sinds de verkoop is gedaald, jaarlijks zo ontzettend veel veulens. Ze houden alleen de allerbeste. Merries gaan daar met veulens de "vlaktes" op, en na de zomer worden ze allemaal binnengehaald. Dan gebeurt het dus al regelmatig dat ze niet allemaal terugkomen (door ziekte, ravijnen en dergelijke), maar de sterkste blijven zo dus over. Vrijwel alle paarden gaan daar als 2jarige de renbaan op, dan worden ze met 3/4 gedekt, of laten ze de "veelbelovende" hengsten meteen een hoop merries dekken, om te kijken wat ze van waarde zijn voor de fokkerij. Als ze jaarlijks zo'n 100 veulens hebben, blijven er na zo'n 4 tot 5 jaar maar een paar over die ze houden, de rest wordt verkocht.
Of dit bovenstaande nu nog opgaat weet ik niet, aangezien de Tersk Stud een paar jaar geleden verkocht is.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:57

Die van mij is officieel ook van tersk. De merrie was van Tersk maar is hier in Nederland drachtig verkocht aan Arabian Fantasy. Daarom staat in het paspoort dat hij uit Rusland komt, maar heet hij A.F. Belarus..
Zijn papsie is Pobeditel, geloof ik wel redelijk bekend..

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:33

Calimero_ schreef:
Die van mij is officieel ook van tersk. De merrie was van Tersk maar is hier in Nederland drachtig verkocht aan Arabian Fantasy. Daarom staat in het paspoort dat hij uit Rusland komt, maar heet hij A.F. Belarus..
Zijn papsie is Pobeditel, geloof ik wel redelijk bekend..

Klopt, en zn opa (Balaton) is nog veel bekender :P
Wij hadden een merrietje van Pobeditel gefokt, maar die is inmiddels verkocht naar Frankrijk