Jaa staat zeker gaaf! Heb je ook alles bruin? Vin dat zow gaaf!
Hannel
Geplaatst: 23-08-11 18:18
sya schreef:
Jaa staat zeker gaaf! Heb je ook alles bruin? Vin dat zow gaaf!
ik? Ik had alles in het bruin tot ik een zwart dressuurzadel gekocht heb. Dus is de dressuuroutfit zwart en de springoutfit bruin . Ik vind bruin ook heel mooi .
Ben benieuwd naar een foto. Persoonlijk houd ik ook meer van een korte sportcoupe. Mijn ponny heeft ook een beetje arabier in zich zitten, maar heeft ook een korte coupe. Ik vind het netjes en verzorgd staan. en voor de sport ideaal.
Wat ik voor de keuring had gedaan (tis trouwens NRPS die erg veel van een arabier heeft) omdat ik het ook niet wilde trekken is het volgende.
Eerst een pluk pakken. Dan dubbelvouwen en vastzetten. Dan vlechten, gaat wel wat lastiger om 3 plukjes te maken met omgeslagen manen maar het ging wel. Dan met elastiekje de onderkant van het vlechtje dichtmaken. Dan dubbelvouwen. Ik had wel erg veel vlechtjes. http://www.sandranieuwendijk.nl/fotorep ... ge1110.htm
Ik vind lange manen het mooiste bij arabieren! Maar vanvoor dot ik in omdat hij er gek van word tijdens het rijden :p
Badgurl007
Geplaatst: 26-10-12 14:46
Een van de arabische volbloeden die ik heb heeft korte manen. De rede: Hij is jong ... Speelt ontzettend veel en zijn manen waren afgebeten . Hij moest nog naar de keuring dus heb ik alles op die lengte geknipt. Past ook wel beter bij hem dan lange manen vind ik.
ik wil lange manen bij mijne , maar moeder wil het niet D:
TessJS
Geplaatst: 26-10-12 14:53
Ik vind dat arabieren geen opgeschoren manen moeten... Vind dat niet goed bij het ras passen. Mijn arabier heeft semi-lange manen. Gruwelijk irritant met knotten/vlechten, maar met dikke proppen als knotten is het me gelukt!!
Ik verkocht Daya destijds met langere manen, wat ik hem super vond staan, maar toen ik hem weer op ging halen waren zijn manen zo afgeschoren dat ik het vreselijk vond! Heel snel afgeschoren en toen dat eenmaal een beetje begon te groeien vond ik het wel leuk! Zo'n manenkam!
Inmiddels laat ik het weer groeien, maar het blijft een beetje zielig omdat hij behoorlijke eczeem heeft.
mijn Set Elkol (manen weer afgeknipt vanwege happen eruit en dun geworden, paar jaar geleden ook gedaan.
Ragdollcat
Geplaatst: 11-11-12 19:42
Doubtless schreef:
[ Afbeelding ] Dit is dezelfde pony als bovenstaand, met lange manen
Ja in deze geval zijn de korte manen veel leuker bij deze arabier als wat langere manen.
X_Angel_X
Geplaatst: 24-11-12 21:50
Ik heb onlangs ook de manen van mijn arabier getrokken. Niet omdat ik het kort wou hebben, maar omdat zijn manen zo ongelijk waren. Onderaan de manenkam aan de schoft waren de manen redelijk lang, echt prachtig zo, maar halfverwegen zijn nek had hij veel kortere manen van het schuren of door de andere paarden die aan zijn manen knabbelde of ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Ik heb de manen dus allemaal gelijk getrokken (met pijn in het hart vanwege de mooie lange stukken.) in de hoop dat ze nu wel mooi (min of meer) gelijk gaan groeien.