Arme Black, Allemaal mee duimen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:37

Ik weet echt niet hoe ik hier moet op reageren, veel sterkte in ieder geval! |(

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 18:57

Ik heb daar echt al heel veel over nagedacht en na deze tegenslag ben ik er weer veel over
nagaan denken maar de kansen zijn niet verandert ten aanzien van de eerste keer dat ik aankwam in de kliniek.
We beginnen gewoon weer opnieuw, ik heb toen besloten om door te gaan en wil zolang er nog kansen zijn
deze ook aangrijpen. Black zie je ook echt vechten vanaf het begin af aan en dat geeft wel voldoening dat
hij het ook graag wilt. De 5 dagen thuis deden hem ook zeker goed, hij liep niet kreupel en ik had echt het idee
dat we het langzaam konden afsluiten en opnieuw konden beginnen. (Al zit er een lange revalidatie aanvast)

Ik ben dd voor het laatst geweest toen had hij nog veel pijn maar dat was net na de operatie ik ga
morgen weer heen en hoop/denk dat het dan alweer wat beter met hem gaat.

De chirurg belde me zaterdag dat ze 2 bacterieen hadden gevonden waarvan er een erg groot was
en de ander in veel mindere mate te zien was en op antibiotica slecht werkt als er veel pus is.
Ze hebben daarom besloten om een kuur te geven tegen de 'grootste' bacterie en hopen dat die
bacterie de narigheid geeft.

Ook hebben ze naar een leverancier foto's gemaild over de wond en hoe ze die het beste kunnen verbinden
en of ze daar een soort prothese voor hebben. Aangezien het verband niet blijft zitten.
Ik ben erg benieuwd wat dat gaat worden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:02

het is wel een grote tegenslag zeg :(:)

heel veel sterkte met je prachtige zwarte parel :(:)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:00

Ik kan me zo goed voorstellen dat je door vecht en niet opgeeft zolang je paard dat ook niet doet... :(:) . Zolang hij de wil heeft om door te gaan grijp je alle kansen...Ik hoop binnenkort een echt positieve update te lezen..Black verdient het.. :(:)

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 19:42

Vandaag weer langs geweest hij zag er gelukkig een stuk beter uit.
Hij krijgt nog wel pijnstillers maar had niet het idee dat hij er veel last van had, wat ik wel de vorige keer had.
Zag vandaag ook weer voor het eerst de wond, hiervoor was hij namelijk steeds verbonden de wond
ziet er echt zo uit zoals hij was na 1 week nadat de hechtingen waren gesprongen.
Wat ik eerst begreep was dat er 1 holte van bijna 2 vuisten was gevonden maar ook
bovenin zat een holte.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:27

Gelukkig maar dat hij zich al weer wat beter voelt. wie weet komt het herstel er nu snel in. Zolang er holtes met vocht en ellende in zaten kon het ook niet genezen achteraf gezien.. Heel veel beterschap voor hem..

Sigrid72

Re: Arme Black, Allemaal mee duimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:17

Het probleem bij grote wondes is altijd dat zo'n wonde van binnenuit moet dichtgroeien. Dat gaat moeilijk als er nog een ontsteking inzit. Je kan dan op twee manieren gelijktijdig werken : enerzijds de infectie bestrijden, maar anderzijds ook lasertherapie. De stralen zorgen ervoor dat nieuw weefsel zich gemakkelijker aanmaakt, en doet wonden vlugger genezen. Ik weet niet of men in jouw kliniek over deze therapie beschikt en of de wonde ervoor in aanmerking komt ? Is geheel pijnloos !

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:40

hemeltje... wat een verhaal... arm dier...

Kvind het top dat je er voor blijft vechten! Veel mensen hadden misschien al opgegeven...

Ik duim voor een goeie afloop! Geef je paard een dikke knuffel!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:06

Kun je het verhaal hier op Bokt nog herinneren over: Amigo gespiesde ruin?? Veel reacties waren zeer negatief gezien de zware verwondingen........maar Amigo ( Arabier ) ook een vechter heeft het gered, en het gaat goed met hem en staat inmiddels weer thuis. Met andere woorden als Black nog vecht en je heb de finaciën dan Go For It !!

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:19

Hoe gaat het nu ?

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 00:33

Over de financien hoef ik me gelukkig niet druk te maken
het wordt wel heel veel gevraagd ook door de chirurgen denk dat ze ook regelmatig tegen komen dat de eigenaren in de problemen komen.
Het lijkt me echt verschrikkelijk dat je een behandeling moet stoppen omdat je het geld niet hebt. Snap dat ook niet waarom koop
je dan een paard... maar nu heb ik het meer over een zadel kopen van 100euro en een tandarts laten komen die zegt je paard te behandelen voor 5euro ;(
Al had ik zelf 5maanden kliniek kosten ook niet helemaal begroot, was voor het ongeluk opzoek naar een luxe trailer en auto en die moeten nu dus even wachten ;)

Black gaat gelukkig wel goed hij is van de pijnmedicatie af. Al merk ik dat ik het er wel steeds moeilijker mee krijg ik wil zo graag weten hoe het gaat verlopen
maar de chirurgen kunnen er niks van zeggen. Ik probeer het regelmatig te vragen maar het is afwachten hoe de wond gaat genezen. En wat het lichaam ermee doet.
De vorige keer dachten ze ook wat alles goed genezen was maar ondertussen...
Voor black is het nu normaal dat hij de hele dag afgezonderd staat en blijft ook vrij rustig de hele dag. Ik vind het verschrikkelijk normaal staat hij nu dag en nacht lekker op
1hectare grond met zijn vriendjes. Ik moet er ook niet te lang bij stilstaan maar denk dat we naar de 5maanden kliniek gaan intotaal |o

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 00:36

Sigrid72 schreef:
Het probleem bij grote wondes is altijd dat zo'n wonde van binnenuit moet dichtgroeien. Dat gaat moeilijk als er nog een ontsteking inzit. Je kan dan op twee manieren gelijktijdig werken : enerzijds de infectie bestrijden, maar anderzijds ook lasertherapie. De stralen zorgen ervoor dat nieuw weefsel zich gemakkelijker aanmaakt, en doet wonden vlugger genezen. Ik weet niet of men in jouw kliniek over deze therapie beschikt en of de wonde ervoor in aanmerking komt ? Is geheel pijnloos !

Ik zal eens gaan surfen op het internet wat het precies inhoud maar denk dat je ook niet moet willen dat de wond te snel dichtgroeid omdat dan weer alles verstopt raakt..
De vorige keer had hij nl ook last van hypergranulatie. Maar ben geen chirurg dus dat zal ik met hun bespreken.

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 19:08

Black is van de antibiotica af. Ze hebben zijn wond weer goed onderzocht
en kwamen erachter dat de holte die bovenin zit nog even groter was
dan verwacht nu zit daar ook weer een drain in. (zo groot als een tuinslang)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:10

Dat is niet echt fijn, maar heeft hij geen pijn?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:10

hij heeft geen koorts?
hoe is hij verder,voelt hij zich een beetje goed?

maar het blijft een ellende,hopelijk gaat het nu echt een keertje de goede kant op :(:)

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 19:38

De koorts is gelukkig gezakt toen ze me antibiotica gingen starten.
De pijn is heel verschillend de ene dag heb ik het idee dat hij veel pijn heeft terwijl ik de andere dag weer het idee heb dat
hij er niet eens erg in heeft dat hij het heeft. Maar heb hem nog niet gezien met de drain die
hij er nu bij heeft en de eerste keer(8weken terug) had hij hem er uitgetrokken waarschijnlijk omdat het hem irriteerde

Omdat hij in quarantaine staat mag ik me borstels niet meenemen nu heb ik vandaag een kindertasje gekocht bij de EJ en combow magic
dus hij krijgt morgen een beauty behandeling met 4 gangen diner :Y)

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:50

Aukelizzy schreef:
Ik kan me zo goed voorstellen dat je door vecht en niet opgeeft zolang je paard dat ook niet doet... :(:) . Zolang hij de wil heeft om door te gaan grijp je alle kansen...Ik hoop binnenkort een echt positieve update te lezen..Black verdient het.. :(:)

dit hoop en denk ik ook.
Ik houdt je topic in de gaten.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:29

RosavL schreef:
De koorts is gelukkig gezakt toen ze me antibiotica gingen starten.
De pijn is heel verschillend de ene dag heb ik het idee dat hij veel pijn heeft terwijl ik de andere dag weer het idee heb dat
hij er niet eens erg in heeft dat hij het heeft. Maar heb hem nog niet gezien met de drain die
hij er nu bij heeft en de eerste keer(8weken terug) had hij hem er uitgetrokken waarschijnlijk omdat het hem irriteerde

Omdat hij in quarantaine staat mag ik me borstels niet meenemen nu heb ik vandaag een kindertasje gekocht bij de EJ en combow magic
dus hij krijgt morgen een beauty behandeling met 4 gangen diner :Y)

ik vind je echt super!!!!
ik kan me amper voorstellen hoe moeilijk jij het nu zal hebben, je mooie zwarte parel met zoveel pijn en ellende zien staan
Top hoor +:)+

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:26

Rosavl, hoe gaat het met Black?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:02

Hey roos, gefeliciteerd met je diploma. Nu kun je ook wat vaker bij black langs, of nog erg druk met werk? Ik weet ondertussen niet meer wat ik moet zeggen. Jullie gaan steeds 1 pas vooruit en weer 2 achteruit. Wel fijn van dat borstel setje, die kan daar wel blijven hangen of moet ie meteen vernietigd worden? Zal die vast van genieten.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:23

Ik lees het topic nu pas.. hemeltje.. wat een tegenslagen allemaal zeg. Ik hoop zo voor je dat het enigszins goed komt!

Hoe gaat het momenteel ?

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 19:46

Black doet het nog steeds erg goed nu ik me diploma op zak heb heb ik helaas niet meer tijd maar weet dat hij in goede handen staat.
Borstel setje blijft daar en zal dan vernietigd worden als hij naar huis mag
maar dat zal nog niet zo snel gebeuren en nu kan ik hem wel lekker vertroetellen.
Op stal vond hij poetsen niks maar nu geniet hij er zeker van. En gaat af en toe even met zijn hoofd tegen me aanstaan.
Ik heb niks gehoord van de chirurg dus neem dan aan dat alles nog hetzelfde is want ze bellen echt voor alles
waar ik ook wel erg blij mee ben.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:47

dat is zeker fijn dat ze je zo op de hoogte houden!

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:24

hoi meis ik volg dit topic. ik heb heel veel respect voor jou en black.
houd moed! zolang black het ook wil en vecht niet opgeven.
ik hoop echt dat hij snel geneest. wat een goed idee van die poetsspulletjes trouwens dan kun je lekker met hem tutten.

sterkte jullie!

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 21:58

ze hebben vandaag een kleinere drain geplaats dit is gelukkig allemaal goed gegaan
ook had de chirurg meer moeite om binnen te komen dus nu is het eindelijk ook van binnen aan het groeien.
Ik ga nu 2 weekjes weg dus zal niet veel tot niet op bokt zijn ik ga we 2x per week naar black blijf toch nu in nederland ;)