Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:12

yildiz schreef:
Leuk racinggirl, ben benieuwd! :D
Hier nog 1 die de reiningtraining opgestart heeft!
Tie wil zo graag stoppen dat we (mijn trainster en ik) het zonde vinden om er niks mee te doen (was ook mijn intentie om te gaan reinen maar op de 1 of andere manier dacht ik dat t toch niet haalbaar zou zijn met een arab dus heb me het afgelopen jaar meer gericht op pleasure en HMS)
Waar we eerst behoorlijk wat galopproblemen hadden gaat ook dit steeds beter. We zijn nu bezig met basic spinoefeningen, moeilijk maar leuk! We hebben geen haast en alles op zn tijd...

Hi leuk, nog iemand erbij :D die reining gaat doen, onze powny's kunnen het heus wel, en dat gaan we laten zien ;)
Ik krijg echt een kick van dat spinnen en zeker nu we zijn snelheid iets kunnen opbouwen :D

We maken er een GO REINING ARBS huiskamer topic van :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:27

jaaaaah reinen reinen reinen :D *\o/* . Kom op zeg....laat de dikbillen maar eens zien dat die arabs dat echt wel kunnen!! Gewoon doen!

Laatste keer op mijn wedstrijd was ik 13e van de 49 start in de reining. Ergo 1/2 puntje meer en ik was gedeelde 9e geweest!! Heb je geen quarter voor nodig, meer kwestie van gericht goed trainen. Volgende week reizen we weer midden in nacht af naar Veldhoven. De Green as Grass begint om 8.30 en voor die tijd wil ik nog ff losrijden in de arena. En bij de DAWRA kan ik wel wat concurrentie gebruiken, laatste keer was ik de enige als L2 ruiter en wist ik zelfs een DQ voor elkaar te krijgen ;) :+ _O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 08:36

Grappig, hoorde laatst van iemand over die show en iemand vroeg of er nog arabjes mee hadden gedaan. Het antwoord was 'neu...die kunnen niet reinen!' Moest idd meteen aan jou denken, hadden ze dan mooi overheen gekeken (of je had je arab gewoon vreselijk goed vermomd als Quarter haha :+ ).
Maar L2...uh...dat gaat nog wel ff duren hoor! ;)

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:02

Goed man :D :D :D :D :D :D :D
Enne alvast succes voor Veldhoven ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:02

yildiz schreef:
Grappig, hoorde laatst van iemand over die show en iemand vroeg of er nog arabjes mee hadden gedaan. Het antwoord was 'neu...die kunnen niet reinen!' Moest idd meteen aan jou denken, hadden ze dan mooi overheen gekeken (of je had je arab gewoon vreselijk goed vermomd als Quarter haha :+ ).
Maar L2...uh...dat gaat nog wel ff duren hoor! ;)

Ach ja....Nirvana wordt ook wel eens gezien als een luxe quarter. In het wedstrijdboekje staat nl. geen ras vermeld.Men ziet wat men graag wil zien nietwaar ;-) Stel je voor zeg, dat zo'n arab punten scoort.....dat kan natuurlijk noooooooit een arab zijn _O- . Dikke billen is niet altijd quarter :z. En trouwens ik kom er regelmatig anders arabs tegen hoor, want ja...ik zie het verschil wel tussen een quarter of arab :D. Vorig jaar was er ook een schimmel arab die mee deed en de laatste twee wedstrijden deed ook Sambesi mee, ook duidelijk een arab. Helaas wil menig quarter cq reining liefhebber dat blijkbaar niet zien 8-) .
Mijn zwarte June heeft een heel duidelijk arab hoofd waar je echt niet omheen kan. Haar lichaam is flink geblokt en lekker breed kompleet met super dikke ronde kont whaha. Als ik dan zeg dat ze 100% arabier is, krijg ik vaak reactie....oh :? dacht dat die veel ieler zijn....Tuurlijk en hete Quarters bestaan niet := :')

Het is juist heel gaaf om met een niet quarter ras te scoren. Dat verwacht men niet en dat maakt het dan zoooooo leuk! Ik kijk ook altijd naar wie en wat ik allemaal achter me heb gelaten en denk ik zo dat heb ik toch weer mooi geflikt met mijn "onhandelbare niet geschikte reining ras"

De uitslagen en punten van DRHA shows kan je altijd op de DRHA site nakijken. Sambesi heeft het de laatste keer ook niet verkeerd gedaan. +:)+

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:16

Countree: grappig is dat he _O- dat had ik ook met die van mij toen hij in training stond :D
Wij gaan knallen met onze REINERS *D *D *D *D *D *D *D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:03

racinggirl schreef:
Countree: grappig is dat he _O- dat had ik ook met die van mij toen hij in training stond :D
Wij gaan knallen met onze REINERS *D *D *D *D *D *D *D

Zo is dat, wat Nancy Baas met haar Haflinger Wrigley kan tussen al die quarters, moeten wij toch ook kunnen met onze arabs?! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:00

oh lachen joh....lees net op westerntoday.nl dat de Buckle standings van de DRHA op de site staan....dus ik natuurlijk ff nieuwsgierig kijken of ze mij niet vergeten zijn met mijn Araklier. hahaha zie ik opeens dat ik zelfs geld verdient heb :wow: ....t.w. :$ 1,86 Joehoe lachen dit. Vind ik toch wel ff super kicken dit! *\o/*
zie hier: http://www.westerntoday.nl/gfx/Buckle_s ... i_2010.xls tabblad GAG selecteren
Staat nog op alfabetische volgorde van naam paard, ik sta als 2e vermeld.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 07:59

Las t al op het andere forum, gaaf joh! Gefeliciteeeeeeerd!! *\o/*

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:18

Leuk zeg, Gefeliciteerd :D

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:30

Wat heeft mijn paard toch een geweldige mama! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:30

melissa_b schreef:
Wat heeft mijn paard toch een geweldige mama! :D

jaaaaah, gaaf he. En jij bent trotse bezitter van de enige nakomeling!

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:42

Ik ben ook een start aan het maken met western.
Sem is dressuur ingereden en heb nu één westernles gehad.
Ging best goed, al vond hij het zadel doodeng. En zodra ik hem lange teugel geeft dan maakt hij daar gebruik van door een gallopje in te zetten, nog veel te oefenen dus :7 , iemand nog tips?

Berwicowa

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:52

Wil ook gaan reinen met mijn arabje. Hoor ook verschillende reacties hoor. Trek mij er niets van aan. Kijken wel hoever we komen. Eerst de basis er maar goed in. Ze begint een aantal dingen al wel door te krijgen

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:53

trainen, trainen, trainen, uren maken op je paard.....
Mijn merrie vond het westernzadel in het begin ook niks, die wilde niet meer lopen en vooral niet meer buigen, ze dacht zeker dat ze een boomstam op haar rug had, hahaha. (Was ook wel een overgang van een aangemeten Hulsebosdressuur zadel naar een westernzadel :+ .)

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:07

Die van mij vond het westernzadel niet echt eng. Kwam ook uit de dressuur met aangemeten hulsebos :D

Trainen lukt op dit moment niet zo goed ivm studie en onregelmatig werken.
Maar ik heb er op dit moment 2 jaar voor uitgetrokken. Ze is wel heel leergierig en wil graag werken

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:33

Sem is vrij eigenwijs en gaat ook graag stil staan, ook met dressuurzadel trouwens. Op zich wil hij wel meewerken maar hij is ook lui dan moe. Heeft in het verleden niet veel gedaan ik vind het best lastig om hem te motiveren.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:53

Zoals hier al eerder gezegd trainen trainen en nog eens trainen :D
En ik zou een goede trainer opzoeken, en veel herhalen wat ik vooral bij die van mij gemerkt heb b.v. met spinns dat hij daar in het begin nog even over moet nadenken gun je paardje die tijd ook en het wordt vanzelf beter ;)

Lijkt me leuk om een keer met de fanatieke reiners te meeten of te trainen :o dus als iemand suggesties heeft???

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:11

Meeten en trainen, dan zouden we een keertje mee moeten doen aan de maandelijkse reining training/oefenwedstrijd te zeist/huis ter heide te White Socks. Ik weet niet of ze het nog steeds doen, maar tijdje terug deden ze elke maand een oefenwedstrijd, wordt dan opgenomen op video en na afloop in de kantine besproken. Tis trouwens een ontzettend gave lokatie.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:33

CounTree schreef:
Meeten en trainen, dan zouden we een keertje mee moeten doen aan de maandelijkse reining training/oefenwedstrijd te zeist/huis ter heide te White Socks. Ik weet niet of ze het nog steeds doen, maar tijdje terug deden ze elke maand een oefenwedstrijd, wordt dan opgenomen op video en na afloop in de kantine besproken. Tis trouwens een ontzettend gave lokatie.

Ja is idd erg leuk, ben der ook wel eens geweest :D

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:50

racinggirl schreef:
En ik zou een goede trainer opzoeken, en veel herhalen wat ik vooral bij die van mij gemerkt heb b.v. met spinns dat hij daar in het begin nog even over moet nadenken gun je paardje die tijd ook en het wordt vanzelf beter ;)

Lijkt me leuk om een keer met de fanatieke reiners te meeten of te trainen :o dus als iemand suggesties heeft???

Nou zo ver ben ik nog niet hoor. Rij nog maar wedstrijden op L5 nivo. :o Heb gelukkig een goede trainer die ons wel traint op L3 nivo. Ach zoals ik al eerder zei reken op 2 jaar voor ik echt reiningwedstrijden ga rijden.

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:51

wat gaaf :)

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:02

Berwicowa schreef:
racinggirl schreef:

Nou zo ver ben ik nog niet hoor. Rij nog maar wedstrijden op L5 nivo. :o Heb gelukkig een goede trainer die ons wel traint op L3 nivo. Ach zoals ik al eerder zei reken op 2 jaar voor ik echt reiningwedstrijden ga rijden.

Helemaal goed toch ;)

hasintjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:49

woooh wat mooi en netjess mooi paard

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:51

hasintjuhh schreef:
woooh wat mooi en netjess mooi paard

Wie bedoel je? :o