ik heb voor mijn kostuum meer dan honderd kwasten gemaakt en heb dus de nodige ervaring, ik heb een foto verslag en een beschrijving voor jullie gemaakt:
benodigdheden:
- een kartonnetje van 10x10 cm
- een of meerdere bollen wol
- schaar
- evt kralen
je begint ermee door gewoon de wol strak om het kartonnetje te wikkelen (zie foto)

totdat je de gewenste lengte bereikt hebt ( letop! er zit dus wol aan beide zijden en zo dik word je kastje dan ook!)
dan knip je een stukje draad van 20 of langer van de bol en haal die aan de bovenkant van je karton onder de streng door(zie foto) en precies in het midden, dit word de bovenkant van je kwastje!

nu knip je de onderkant los

en leg in het draadje aan de bovenkant een stevige knoop of zelfs meerdere, zorg hierbij dan de beide zijden van de kwast gelijk komen en als je dan de draad strak genoeg aantrekt om de knoop te leggen zie je dat het vanzelf al op een kwastje begint te lijken
dit draadje niet afknippen, het is ook je bevestigingsdraad voor als je ze ergens aannaait(wat ik wel aanneem
( zie foto)

nu knip je nog een draadje van 20 cm of langer en legt die onder het kwastje op ongeveer 2 vingersbrede afstand van de bovenkant, nu wikkel je het draadje een paar keer strak om het kwastje heen(zie foto)

en zie: de bolle bovenkant is er, de draadjes netjes afknippen en klaar is kees!!!
tip: ik heb als mooie oosterse afwerking aan het bevestigingdraadje aan de bovenkant kralen geregen!!(zie foto)

ik hoop dat jullie er wat aan hebben en als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel