[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:16

Amy, gefeliciteerd!!! *\o/*
Nicky, nee, hij heeft een winkelhaak en daar kwam een flink stuk vel af, dat moet afsterven dus geen nietjes of hechtingen, open wond..
Dat kunstje kent Silver ook, maar die tikt zijn staart dan aan haha!
Balen dat hij niet helemaal lekker loopt, misschien het zadel idd..
Adawi, zadel staat Jim goed, maar ook bij Jim kantelt het zadel naar voor, zie je toch vaak bij Barefoot.
Zo lekker laten wennen kan geen kwaad toch, fijn juist dat ze al het e.e.a. kennen voor je echt gaat beginnen...
Annika, schrikken! Gelukkig geen koliek...
Kat, nog gefeliciteerd met vriendje... :j Set begint echt al een bollie te worden en ze ziet er zo heerlijk tevreden uit...
Wat heb je toch een brave meiden!! Zonder zadel op Set?
Bren, succes met je wedstrijd vandaag!! Wel foto's maken he... :D
Kelly, komt vast allemaal wel goed met Geisha, je hoeft je in ieder geval niet te vervelen... :+
Eline, Mish is echt een leuk ding en lekker relaxed...
Joyce, leuk, springen!!! En alle foto's zijn altijd welkom... :j
Hahaha, die Djuun.... :D... Gave foto en ik kan me best voorstellen dat voorbijgangers schrikken...
Miranda, fijn dat het steeds beter gaat... Zadel nog steeds goed?
Yildiz, waarom krijgt Nour ijzers, heeft hij die al nodig? Haha, jullie zijn goed bezig... Toevallig kwam Nour nog voorbij toen ik met Krista de planning doornam haha.. Had afgelopen woensdag les bij haar..

Zo naar Silver, stoet komt om 13:00 uur voorbij dus even een bandage om voor het rennen en het zand...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 13:56

Iedereen die vraagt naar mijn halsters, ik plaats wel een foto als het zover is <<)

Ids wat erg zeg! Lijkt me zo naar om niet thuis te voelen op een stalling

Fijn dat Silver beter gaat!

Baukje ik was inderdaad zonder zadel op Set :) Zadel past vast nog wel maar dit is voor haar vast relaxter.

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 15:36

Ik sluit me helemaal aan bij Baukje haar blp! :+ kan alles wel gaan herhalen, maar dat

Ik zit weer in de trein terug naar Houten, was 2 daagjes naar België een vriend opzoeken :D Noah heeft vandaag vrij gehad, morgen crossen in Renswoude :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:02

OOOOOH ik ben weer eens trots :') Blue liep net zo mooi, met knieactie als een hackney. Ik was helaas te laat met de camera maar heb daarna nog wel een leuke kunnen maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:12

Adawi schreef:
Katja, wat fijn dat het goed ging! Zo heerlijk om met je 2 ponybeesten op pad kan.
De ijsco die ik vorig jaar ingereden heb deed het zo braaf, dat ik toen Harry ook maar als handpaard naast hem heb meegenomen. (Harry kende het al naast mijn oude pony). Haha, geweldig met 2 5 jarige pubertjes op pad. Veel lol gehad. Ooit Harry en Jim ook ;)
Wat voor kleur halsters ga je nemen?

Yildiz, heerlijk die complimenten. En dan ook nog nieuwe schoentjes! Zo'n ego post is dan helemaal niet erg hoor ;)

Idsie, jeetje wel even heftig dan zeker? Misschien heb ik er overheen gelezen, maar had je al langer 'problemen' op stal?
Hopelijk bevalt je nieuwe stal en kun je weer veel plezier gaan maken.

Ik heb gister de barefoot Cheyenne uitgeprobeerd op de ijsco van mn moeder. Nou ik vond het echt heerlijk!
Ik kan dit zadel voor een mooi bedrag compleet overnemen. (Is het zadel wat ik laatst op de foto op Jim had)
Tevens heb ik nu ook contact met iemand met een bruine barefoot London, het model dat ik al heeeel lang op het oog heb en niet veel voorkomt.. Dikke twijfel wat ik nou moet doen. Voorlopig heb ik 'm nog niet nodig, maar het is wel een kansje die ik moet pakken. Ai, en ik heb net veel geld uitgegeven aan het tuig van Harry omdat ik dacht dat ik voorlopig toch geen zadel hoef te kopen haha.
Volgende maand ben ik jarig.. O:)

Ja heftig was het Zeker :( kende die mensen al vanaf me 12 de en heb 3 van hun paarden toen 4 jaar verzorgd. Ik voel me echt zwaar genaait. Maar ben heel blij met mijn nieuwe stal. Nadar was heel rustig vandaag en heeft onbeperkt hooi buiten! Ik denk dat ik nu een hele fijne tijd tegemoet ga en vooral nadar natuurlijk.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:16

En nee de ruzie was van het een op het andere moment omdat ik aangaf een sarcastische opmerking over nadar en mijn bezorgdheid om hem niet te waarderen. Sloeg compleet nergens op. Komt erop neer dat ik maar brutaal was. Kortom ik moet maar gewoon slikken wat zij over mij te lukken hebben. En toen gingen ze dreigen dat nadar dan maar moest verhuizen. En als mensen mijn paard de dupe laten zijn over iets wat tussen de eigenaren gaat van stal en paard, ben ik er helemaal klaar mee. Dus hadden ze niet verwacht maar met een paar uur was ik vertrokken met me spullen en nadar.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:43

Ik doe het even uit mn hoofd, want heb immers alles al braaf via mijn telefoon bijgelezen :Y)

Ids, ik las gisteren al je berichtje op FB. Wat vervelend allemaal zeg, zeker omdat je de mensen zo lang al kent, maar kan je keuze goed begrijpen. Ik hoop dat je op je nieuwe stal wel je draai kan vinden.

Kat, wat is Blue toch een schatje en knapperd <3

Baukje, wat enorm schrikken van Silver zeg. Gelukkig gaat het nu goed!

Amy, weet niet of ik het nou al had gedaan, maar gefeliciteerd!

Tam, leuk België! Succes met crossen!

Joyce, diep in je buidel graaien dus voor een nieuw zadel!
En die vrijspringfoto is gaaf :D

Miran, kleine stapjes, maar je gaan vooruit! Goedzo!

Kitty, is het niet handiger om gewoon een goede zadelmaker erbij te zoeken als je straks een zadel nodig hebt ipv die BF te kopen? Ondanks dat ze boomloos zijn, betekend dat niet dat ze automatisch op elk paard goed liggen. De Cheyenne schoof bij Djuun bijvoorbeeld binnen twee passen ergens naar haar oren.
Nu ben ik niet anti-boomloos oid, maar vroeg me wel af of je er rekening mee had gehouden :)

Ola :wave:
Ik ben zo blij met Djuuns nieuwe hoofdstel <3 Frontriem is ws tijdelijk, zolang we nog geen nieuwe hebben gekocht. Vind deze nog altijd sjieker dan zo'n saaie zwarte :P
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:48

elegant hoofdstelletje! :jpast echt bij Djuun!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:00

Ik vind het echt een AV-koppie hoofdstel :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:53

Mooie omgeving Eline en een slaperige Mish <3

Super leuk dat Blue mee kan als handpaard, ideaal!

Wat goed Miran, nu lekker uitbouwen!

Knap hoor van Nour en mooie complimenten!

Nare situatie Idskia, jammer hoor dat het zo moest lopen idd.

Ben benieuwd naar je keuze Adawi, mooie zadels allebei!

Fijn dat het beter gaat met Silver en begrijpelijk dat je hem nu niet op de trailer gaat zetten :j

Leuk Tam!

Wat staat dat hoofdstel Djuun mooi zeg!

Tot morgen voor de mensen die komen, ik heb er zin in en kom samen met mijn zus en het proefkonijn wordt Asiyah *\o/*

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:10

Leuuk, Asiyah weer zien :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:49

Wauw heel mooi dat hoofdstel!

Tot morgen! Heb er zin an!! :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:42

Idsie, wat naar zeg, zeker als je zo goed met die mensen om ging -O-
Siel, staat Djuun chique hoor, zo'n hoofdstel met smal leer! Vind smal leer ook het beste passen bij een AV, een stalgenoot heeft een überbling hoofdstel gekocht van Horze, deze:

Afbeelding

Staat heel gaaf op haar buffelvos met brede bles, maar als ik zoiets bij Noah om zou doen dan zie je zijn hele hoofd niet meer _O-

Het goudkleurig kettinkje als frontriem vind ik niet eens heel gek staan!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:11

Owja, dat is veel te grof voor een AV zo'n hoofdstel! Overigens vind ik zoveel bling ook wel een beetje té trouwens :P
En kettinkje staat super hoor, maar blijft elke keer op de kruin van dr kol hangen en gaat snel scheef zitten *irritatie* :')
En ja, smal leer vind ik ook het mooiste bij een AV, maar zoek maar eens een hoofdstel met alleen een hoge neusriem in smal leer. Dit is de eerste goed betaalbare die we konden vinden :j En ook vers van de pers dus :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:12

Iedereen die gaat morgen: veel plezier! Wij staan in Renesse op de endurance! Mooie AV's o.a. bekijken :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:28

Bij Set vind ik zo fijntjes als jullie nieuwe hoofdstel te smal, maar Set is wat langer en groffer. Ik wil juist graag een Brits Hunting Bridle met platte neusriem etc

Afbeelding

Afbeelding

even een voorbeeld wat ik bedoel met plat, dit hoofdstel is niet helemaal wat ik bedoel.

maar ik houd dan ook niet van chique en al helemaal niet van bling :+ ik ben gewoon een soort lompe boerin.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:32

Zo iets?
Afbeelding
(Sperriem kan je van deze afhalen)
Ik weet dat Hooks vroeger een mooi hoofdstel had, maar die zie ik nu niet zo vlug op de site...

Die hier boven vind ik zelf niet zo mooi.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:35

Ik weet het al weer, het was deze, maar denk dat jij die te smal vind:
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:40

die eerste die je plaatst heb ik al eens opgeslagen, zoiets vind ik erg mooi :j maar heel erg, ik wil dan het liefst ook nog dof leer en niet zo glimmieglim :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:46

:')
Zeurpiet :P

Ik vind dat zelf ook een mooi hoofdstel niet zo grof als die eerste die je plaatste, das meer voor een koudbloed/trekpaard :P

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook best van iets anders dan anders hou, ik vind de competition bridle van Horseware ook gaaf :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:49

eerste is ook te grof :j tweede vind ik de neusriem wel oke,de bruine die jij plaatst is heel gaaf.

zo'n Micklem bedoel jij? Die vind ik ook erg gaaf.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:52

Ja, maar dan niet de multibridle, maar de competition, bij die eerste zit de dat ringetje op de neus, dat vind ik dan weer gek :+

Trouwens, iedereen die morgen gaat, veel plezier en voor de deelnemers: ook heel veel succes!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:53

Ohja :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:53

Mijn vorige werkgever had altijd hunterhoofdstellen voor de eventingpaarden, idd mooie platte neusriemen :j

Letiets, jij bedoelt dat micklem hoofdstel, met gecombineerde neus/keelriem? Die vind ik ook wel grappig :j

Ik vind mijn dressuurhoofdstel wel prima voor Noah. Is een Kieffer, niet te dik leer en lekker zacht, mooie neusriem zonder fratsen en een frontriempje met een dun rijtje metaal en steentjes (die er zo goed als allemaal uit gevallen zijn in de loop der jaren _O- ). Wil er voor de wedstrijden nog wel een iets chiquere frontriem bij, maar ik ben niet zo extreem van de blingbling dus een mooi doorhangende frontriem met een paar kleine rijtjes steentjes (zwart-zilver oid).

Ons crosshoofdstel vind ik ook top, gewoon 'saai' mexicaans hoofdstel, frontriem zonder iets er op dus kan ook niet stuk denk ik dan maar :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:58

Baukje en Nicky van Dayem hebben allebei een Micklem.