[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:58

Sieltjuh schreef:
Bij een kijkoperatie kijken ze niet alleen hoor Jes :+

heb toevallig net even gelezen op Internet.
Met een beetje pech mag ik 6 weken niet sporten.
En 3 maanden niet in een hurk positie _O-
Ben benieuwd wat ze zeggen over paard rijden >;)

Kortom valt vies tegen en vrees dat ik de hele boel flink onderschat heb :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:59

Sieltjuh schreef:

Ja, dat gedeelte achter kijk-...dat doet 't em. :P
Als ze dan wat zien halen ze het gelijk weg of timmeren het weer aan elkaar, das wel zo makkelijk.

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:00

Paardrijden mag vast niet, das niet zo goed voor knieën..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:01

MirandaFuego schreef:
Sieltjuh schreef:

Ja, dat gedeelte achter kijk-...dat doet 't em. :P
Als ze dan wat zien halen ze het gelijk weg of timmeren het weer aan elkaar, das wel zo makkelijk.

Ik dacht dat ze alleen gingen kijken hoe erg het is.

De HA zei dat ik verlopig even rustig aan moet doen voor die banden....maar ik vrees dat die ondertussen ook al overbelast zijn 8-)

Denk dat ik voortaan naar me vriend luister......die zei al na een week gaat naar de HA :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:12

Ik ben er verbaasd over dat ze nog steeds niet gelijk uitleggen wat een kijk operatie is, want blijkbaar denken nog steeds heel veel mensen dat er letterlijk alleen gekeken wordt.
Snap wel dat ze pas uitgebreid gaan uitleggen wat ze gaan doen als het echt zo ver moet komen, maar kom op, een beetje info kan toch wel :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:15

Ja, vermoedde idd ook al dat jij dat dacht Jes :')

Maargoed, volgens mij kan je er idd best een tijdje uit liggen als je aan je knie geopereerd wordt. Het is natuurlijk ook wel echt een rottige plek die moeilijk is om te genezen. Het ligt er natuurlijk wel aan wat er gedaan wordt denk ik, wil je niet ontmoedigen, maar doe alsjeblieft voorzichtig anders kan je straks niets meer.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:59

Ahhh balen Jes! :(:) Hoop dat het oordeel mee gaat vallen voor je... Heb een hoop ervaring met knie-dingen, maar mn meniscus heb ik vooralsnog altijd heel gehouden dus kan ik je niet mee helpen :')
Zelf wel geleerd naar mn lijf te luisteren, loop dan ook al sinds mn 9e af en aan bij fysio/arts dus dan leer je het wel :+

Paarden die zichzelf niet heel houden.. Tell me about it. Al moet ik zeggen; Umoyax lijkt zn benen eindelijk uit de knoop te hebben. Maar pfft die noemde ik zó vaak scarface... Zat ie weer onder. Plus dat hij boos wordt op hekken enzo, hij stond gisteren nog woest te bokken naar het draad van de bak, hield mn hart vast :=
Nashwa houdt zichzelf heel, alleen al het andere om haar heen niet :')
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2055_n.jpg Ziehier het hooinet gisteren.. Eergisteren was het nog helemaal heel :=
Ze maakt ook heel keurig draden open. Heel netjes hoor, geen spoor te bekennen dan alleen dat het ineens open is _O-

Verder staat er hier weer een verhuizing op stapel, gaan naar een volpension-stal. Hadden het plan om een eigen stuk te zoeken maar Danielle wees me er tijdje terug fijntjes op dat dat met mijn lijf misschien niet zo'n strak plan was :+ Gaat de laatste tijd ook fysiek niet zo lekker (voel me ook steeds zo schuldig dat ik Daan niet meer kan helpen op het erf) en toen werden we ineens getipt over een volpension-plek. Dus wezen kijken en idd heel fijne stal, mooi hooi, buiten ook veel hooi én hij heeft zelf ook hengsten dus zelfs Umoyax was welkom. Voor wat ik kon vinden op oa bokt zijn ze daar ook heel goed voor de paarden dus we gaan het gewoon doen, verhuizen per 1 februari :) Vond het wel moeilijk hoor.. Paarden hebben het nu hartstikke goed. Maar voor mij fysiek is het gewoon iig nu beter om rust te hebben en ook een dagje over te kunnen slaan als ik veel pijn heb (niet dat ik daar dan gelukkig van word, loop liever met pijn bij de paarden dan zonder pijn thuis blijven :+ ). Maar goed, heb daar natuurlijk dan wel weer tijd over om lekker met de ukken in de weer te gaan. Hebben daar ook goede spuitplaats, zelfs met warm water!
Zijn er echt heel enthousiast over en kunnen dan hopelijk de komende jaren gewoon lekker genieten van de paarden. Ik heb eigenlijk nog nooit volpension gestaan, zal wel wennen worden :=

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:27

Sterkte Jessica, niet fijn dan soort dingen.

Onze paarden zijn ook af en toe wel lomp, maarja... het hoort erbij. Hier op het erf is het ook niet allemaal spik en span, er staat weleens een trekker of een machine maar ze worden er wel oplettend en voorzichtig van en leren om niet overal om te piepen. Ik vond het in het begin ook heel moeilijk om Moyo "los te laten". Natuurlijk zou Asi wel op hem letten maar toch: stel je voor dat hij in de sloot terecht komt ofzo (was wel afgeschermd, maar je weet het niet.) Ik vond het ook heel eng om ze bij de rest van de kudde te doen, zullen ze hem niet opjagen of slaan? Uiteindelijk nergens voor nodig al die zorgen, ging hartstikke goed. Voor hem alleen maar een goede opvoeding en hij stond z'n mannetje wel hoor. Trof ik hem grazend aan tussen de twee grootste merries uit de kudde, of kroelend met een ander paard. Maarja... het blijft toch je kind hè ;)

Klinkt goed hoor Amy! Ja, je moet toch zuinig zijn op je lichaam. Snap wel dat het moeilijk is hoor, vooral als je het zo naar je zin hebt op de plek waar je nu staat. Maar als het goed voelt, zullen ze daar ook wel weer snel op hun plek zijn. Wel luxe hoor :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:13

Och, verhuizen maak ik me voor de paarden geen zorgen over := Umoyax is inmiddels ervaren verhuispaard en die geeft er bar weinig om heb ik gemerkt, Nashwa past zich hier al heel snel aan dus zal een verhuizing (met mij mee en Umoyax en Padri) denk ik ook goed oppikken :D

T is idd wel heel luxe hoor! Goede buitenbak, alles netjes verlicht, mooie ruime stallen, prachtig hooi, paarden zomer en winter lekker naar buiten mét hooi, zadelkasten én een groot gezamenlijk dekenrek, binnen-spuitplaats met warm en koud water en dan wordt ook nog eens alles voor je gedaan :D Mag zelf voer bepalen ook nog, en natuurlijk geen ge-emmer over hengsten...
Ik ben alvast gelukkig :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:14

Klinkt goed! Hopelijk bevalt het jou en de paarden :) Hoe gaat het met Nashwa? :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:16

Ja, Jes, rustig aan, je kan beter een half jaar rusten en dat het dan over is, dan te kort rusten en altijd last houden.

Amy, apart hooinetje! :P
Het mooie van volpension is dat je alle tijd aan je paard kan besteden, dan zal je lichaam het ook vast beter volhouden, jij moet ook nog langer mee!

En dat zeg ik, die toch wel zelf alles moet doen en een versleten rug heeft... :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:16

Nashwa is geweldig, wát een lieverd! En ze heeft ook gevoel voor humor :D Ze is helemaal op dr gemak hier eigenlijk heb ik het idee.. Ze rommelt lekker samen in de rondte met Antha.. Maakt zo nu en dan het draad open... :+ T is momenteel enorm druk met de site dus heb weinig tijd om meer te doen op stal dan de broodnodige dingen dus kom niet verder dan af en toe een borstel eroverheen, al maak ik wel tijd voor uitgebreide knuffelsessies :D Vindt ze héérlijk! Umoyax voelt zich daar nog wel eens te stoer voor, maar Nashwa is echt een soort levensgrote teddybeer :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:05

Spannend hoor Amy! Hopelijk kan je daar jaren blijven staan :)
Nashwa is een spook dus :')

Vanmorgen samen met staleigenaresse een buitenrit gemaakt, zij op haar 3 jarige en tevens Djuun haar vriendje, paarden waren erg braaf :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:12

Inderdaad heeft een pension stal voordelen en nadelen maar een eigen stuk ook.
Bij ons moet je wel zelf uitmesten.
Op me vorige stal werd er uitgemest en werden ze buiten en binnen gezet los of in de molen...dat was wel lekker:)
Maar ja 120 km per dag rijden breekt ook weer op uiteindelijk.

Ja denk inderdaad dat ik een stap terug doe met me knie.
Net met Mirka gewandeld en dat gaat steeds moeizamer...zijn wel beide kneusjes :+ de manke en de lamme _O-

Mo is lekker meer dan een uur los geweest.
Moren vroeg op en naar de kliniek...ben benieuwd...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:16

Nou ja, kunnen jullie samen zielig lopen.. :P
Succes morgen!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:34

MirandaFuego schreef:
Nou ja, kunnen jullie samen zielig lopen.. :P
Succes morgen!

Misschien kan ik wat medicatie van Mirka lenen...wed dat ik daarna als een trein gaat :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:34

Ja, das een paardenmiddel! :D

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:44

Ik heb ook eens daya zijn mok-zalf op een stuk geirriteerde huid van mezelf gesmeerd. Ik heb het 1 keer op hoeven smeren en het is nooit meer teruggekomen, haha. Goed zal het niet voor je zijn, dat geloof ik, maar werken doet het wel :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:08

Op sommigen dingen uitgezonderd :+ :P kan je dingen prima zelf ook gebruiken.
Zoals die gel tegen blauwe plekken en spierpijn:)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:09

Ik raad je bute btw af :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:11

haha als Jes straks allemaal vreemde dingen uitkraamt weten we waar het aan ligt :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:17

Tammy_ schreef:
haha als Jes straks allemaal vreemde dingen uitkraamt weten we waar het aan ligt :+

_O- :D

Een likje :x Bij Mirka heeft het ook geen effect :roll:

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:22

Mijn vroegere paardrijleraar was een keer met z'n paard naar de kliniek voor foto's, had hij daar z'n eigen been ook op de foto laten zetten, hij had nogal last van z'n been gehouden na een val met skieën een aantal weken eerder....bleek dat hij z'n spaakbeen had gebroken, maar het was een mooie breuk dus hebben ze het maar zo gelaten.. :=
Je kan dus makkelijk morgen even zelf onder diagnose bij de dierendokter, Jes!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:24

MirandaFuego schreef:
Mijn vroegere paardrijleraar was een keer met z'n paard naar de kliniek voor foto's, had hij daar z'n eigen been ook op de foto laten zetten, hij had nogal last van z'n been gehouden na een val met skieën een aantal weken eerder....bleek dat hij z'n spaakbeen had gebroken, maar het was een mooie breuk dus hebben ze het maar zo gelaten.. :=
Je kan dus makkelijk morgen even zelf onder diagnose bij de dierendokter, Jes!

Haha dat zei ik van de week ook al.
Vrees dat er weinig bij mij te helpen is dus me vriend zou zeggen spuitje -O- _O-

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:24

Omg :') Zie mezelf al staan bij de dierenarts: "Kan mijn been ook ff op de foto?" :')

Hadden jullie de bokt enquête ingevuld? Ik heb vandaag m'n foto, die je met korting kon bestellen ontvangen, toch nog een Sint cadeau :')